بررسی مارک آنتونی بارووا گانیمد اکستریت

بررسی مارک آنتونی بارووا گانیمد اکستریت

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 3 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در فوریه سال 2023 خانه مد مارک آنتونی بارووا در فرانسه عطری را که مدتها انتظارش را میکشیدیم معرفی کرد گانیمد افسانه ای در نسخه اکستریت د پرفیوم معرفی شد . نام گانیمد در اساطیر یونانی از یک سیاره گرفته شده است ، گانیمید به معنی پسر بچه ی زیبایی است که محبوب زاوش ( سیاره مشتری ) و خدایان بود . درست مانند نسخه گانیمد ادوپرفیوم ، گانیمد اکستریت ساخته کوئنتین بیش به ما وعده سفری دیدنی به سیاره ای آتشین را میدهد .

تصور کنید : جو سیاره ای که ما به آن سفر می کنیم به قدری از روایح اشباع شده باشد که هر لحظه آماده انفجار است . نت‌های پوست پرتقال ماندارین ، صمغ درختچه مر و روایح دودی در هوا نشت کرده اند . گل جاویدان تند کاراملی روی تپه های معدنی شکوفه میزند و بوی چرم لذتبخشی می دهد . این منظره خارق‌العاده با نت درخشان چوب آکیگالا کامل می شود ، مانند نور یک ستاره ، حس گرم و در عین حال شیرینی را القا می کند .

قلب آتشین این عطر به ما یادآوری می کند که خدایان به گانیمد زندگی ابدی بخشیده اند تا زیبایی او هرگز از بین نرود : مارک آنتونی بارووا

بررسی نیمه تاریک پرفروش ترین عطر مارک آنتونی بارووا گانیمد اکستریت 

مارک آنتونی بارووا اخیرا در یک مهمانی در هتل جنگاود از نسخه جدیدی رونمایی کرد : عطر گانیمد اکستریت . چهار سال پس از عرضه پرفروش ترین عطر این برند ، با رایحه ای سنگین و غلیظ تر از گذشته ارائه شد . این ابتکار از همکاری بین طراح و عطار مورد علاقه اش کوئنتین بیش بوجود آمد.

طراح درجه یک در سال 2016 اولین عطر خود به نام آنتونی بارووا B683 برای آقایان را روانه بازار کرد . رایحه ای با بوی چرمی ، سرنخی است که اثر آن را در تمام عطرهای او می توان یافت . اسانس چرم ما را یاد بوی کیف سامسونت چرمی و دفتر چرمی روی میز کار می اندازد ، رایحه چرمی سلیقه مارک آنتونی بارووا را برای وسایل زیبا و دقیق بودنش به رخ میکشد.

نسخه جدید اکستریت تاکید بیشتری بر سنگینی رایحه گانیمد دارد که همراهی گل جاوید بیش از حد سنگینش می کند . گانیمد ادوپرفیوم هوای چرمی را پخش می کند در ابتدا از روایح شاداب ، میوه ای و درخشان ( نارنگی ماندارین ، برگ درخت نارنج ) میگوید و سپس از رایحه تلخ  چرم پتینه شده نقل می کند ، این بار عطر گانیمد اکستریت بدون رودربایستی دررایحه چرمی شیرجه می زند . پس از تلالو پرنشاط ماندارین در نت های اولیه رایحه مطبوع به سمت ترکیب غلیظ ، آتشین و تابان میرود .

گل جاوید رایحه گیاهی ، تنباکو مانند ، عسلی و تقریباً کاراملی خود را گسترش می‌دهد و وجودش با کندر و صمغ درختچه مر پر می شود و با حضور چوب و بلسان غلظت عطر بیشتر می شود . در پس‌ زمینه ی رایحه ، بوی چوب آکیگالا ، اسیر بوی چوبی ، خاکی و معدنی می شود ،  که یکی از مواد مورد علاقه کوئنتین بیش است . سافرالئین رایحه تندی را به اکستریت می‌ بخشد و بوی چرم پتینه شده را به عطرمی بخشد . همچنین به نظر بوی برگ بنفشه را مانند نسخه گانیمد ادوپرفیوم می توان حس کرد ، اما در گانیمد اکستریت به شکل محتاطانه تر و نامحسوس تری حس می شود .

اسانس چرم شروع یک تکامل  را نوید می دهد. دوباره مانند گانیمد ادوپرفیوم ، من تفاوت های ظریف چرمی و سبز رنگ ایزوبوتیل کینولین را درک می کنم ( اگرچه در هرم روایح به آن اشاره ای نمی کند ) که به نظر می رسد با اثر جیر در روایح معطر شیمیایی ادغام شده است . نت گل آفتابی بدون شک حضور گرم و آتشین عطر را با لهجه های چرمی و کهربایی اش گسترش می دهد.

برای من گانیمد اکستریت می‌تواند نسخه « شب » گانیمد باشد ، که درخشندگی خاصی را از خود به جای می‌گذارد ( حسی که جعبه طلایی عطر ایجاد میکند ) گویی برای نشان دادن « آسمانی پرازنورهای درخشان - مزه خوشایند تند و تیز نارنگی ماندارین » -  با رگه‌هایی از دود ، دودکش های معابدی که بخور خوشبو صمغ مر را می سوزانند ... یک سیاره‌ که از تپه‌های گرم و مخملی که دود آتش روی این تپه ها با بوی رایحه گل جاوید ، تند ، کاراملی و دودی‌اش تا بی‌نهایت بالا می‌رود » 

مصاحبه با مارک آنتونی بارووا توسط ایگور ماسیوکوف

 مد و عطر دو عضو جدایی ناپذیر و مرتبط در رشته هنر هستند . وقتی مجموعه ی عطر به یک کلکسیون مستقل از طراحی لباس تبدیل می شود فوق العاده است .  با این حال مواردی را می شناسیم که عطر و مد آنقدر یکدیگر را توانمند می کنند که ترکیبی خارق العاده رخ می دهد . اهمیت آن می تواند بسیار پر معنی تر از هر جزء به صورت جداگانه باشد . 

شنل نامبر 5 ، نینا ریچی له ایر دو تمپس ، ایو سن لورن اوپیوم ، دیور پویزن ... گانیمد .  شاید این عطرها چیز بیشتری از یک رایحه که از خانه های مد که آنها را خلق کرده اند هستند . با این حال ، این ادکلن ها تنها میتوانستند در کمپانی شنل ، نینا ریچی ، ایو سن لورن ، دیور و مارک آنتوان بارروآ متولد شوند .

امروزه به جرات می توان گفت که گانیمد اثرمارک آنتونی بارروآ ، اسم خود را در تاریخ عطر ثبت کرده است . آیا شخص دیگری می توانست این عطر را منتشر کند و آیا ترکیبی به نام " گانیمد " چنین موفقیتی کسب می کرد ؟ من در میلان با مارک آنتونی آشنا شدم و در مورد عطر جدید گانیمد اکستریت و دیگر عطرهای این برند با او صحبت کردم.

ایگور : مارک آنتونی ، خیلی خوشحالم که با شما و همینطور عطر جدیدتان آشنا شدم . مطالب مثبت زیادی در مورد آن شنیده ام ، اما اکنون برای اولین بار آن را در حضور شما امتحان خواهم کرد .

مارک آنتونی : سلام  ایگور! عالی موضوع جالب تر شد !

ایگور : ( عطر را روی بلاتر اسپری کرد ) گانیمد اکستریت بویی نزدیک به بوی نسخه ادوپرفیوم دارد . من انتظار داشتم که عطر " سنگین تر " به سبک B683 اکستریت باشد ، اما سبک است ، فقط کمی استادانه ترخلق شده و در میانه راه جزئیات غنی تری دارد .

مارک آنتونی : حق با شماست . ما سعی نکردیم تجربه B683 اکستریت را تکرار کنیم . گانیمد اکستریت DNA نسخه اصلی را دارد : طبق همان مواد ، ما فقط دو مورد دیگر را اضافه کردیم ، کندر و صمغ مر و شما می توانید آنها را در همان ابتدا احساس کنید . گانیمد ادوپرفیوم با خنکی به همراه رایحه  معدنی ماندارین و آکیگالاوود به شما خوشامد می‌گوید ، در حالی که اکستریت همراهی گرمای رزین و گل جاوید را دارد که به رایحه اصلی آن تبدیل شده است.

ایگور : بله ، گل جاوید بلافاصله قابل تشخیص است .  قبلاً نیز در رایحه گانیمد وجود داشت ، اما در اکستریت بوی گرمتر و آفتابی تری می داد .

مارک آنتونی : آفتابی تر؟ جالب است که چگونه ، گاهی اوقات مردم ، یک پدیده را به شکل متفاوتی توصیف می کنند . من می گویم که گل جاوید گرم به نظر می رسد ، اما حس تیره و سنگین تری را به ترکیب می دهد . من در مورد طبیعت گانیمد اکستریت صحبت می کنم  این عطر غلیظ تر است ، درست برخلاف طراوت و تازگی نسخه ادوپرفیوم  .

اگر گانیمد برای شخصی که می‌خواهد خلوص را در اطراف خود احساس کند جذاب است ، گانیمد اکستریت شجاع تر است چون برای شورشیان طراحی شده است . جاذبه بیشتری دارد و تندتر است . به نظر من برای مهمانی ها عالی است .

ایگور : آیا گل جاوید برای مردم فرانسه گل خاصی است؟

مارک آنتونی : نمی‌دانم برای همه فرانسوی‌ها  معنای خاص دارد یا نه ، اما برای کسانی که اغلب خارج از شهر یا کنار دریا بوده‌اند یا در بریتانی ( بخشی از شمال غربی فرانسه ) جایی که من اغلب هستم  یا در جنوب فرانسه گل خاص و پرطرفداری است .

ایگور : اهل کجا هستید؟

مارک آنتونی : من در شمال فرانسه به دنیا آمدم . با این وجود حرفه پدرم معلمی است ، اما تقریباً در دوران کودکی هر تابستان را در کلبه پدربزرگ و مادربزرگم در کنار دریا ، در بریتانی با آنها می گذراندم.

ایگور : در نتیجه از بسیاری جهات ، این عطر برای شما شخصی است...

مارک آنتونی : فکر می کنم این برای من و عطار سازنده آن کوئنتین بیش شخصی است . تا زمانی که کوئنتین پیشنهاد داد از گل جاوید در ترکیب عطر استفاده کنیم ، هرگز به عنوان یک رایحه یک گل به آن فکر نکرده بودم . به لطف کوئنتین ، از جهات بسیاری ، بوی آن را مجددا تجربه کردم . البته نمی توان در مورد استعداد این گل جاوید در صنعت عطرسازی صحبت کرد و عطر آنیک گوتال سابلز را از یاد برد .

شاید به همین دلیل است که وقتی من و کوئنتین روی عطرهای جدید کار می کنیم ، به ندرت در مورد نت ها و مواد تشکیل دهنده صحبت می کنیم . او من را می شناسد - می توان گفت که ما نیمه گمشده همدیگه هستیم - او سلیقه و نیازهای من را می داند و من به او اعتماد دارم . ایمان به یکدیگر پایه و اساس رابطه ماست.

مارک آنتونی : من می خواهم صحبت در مورد گانیمد اکستریت را برای لحظه ای کنار بگذارم  و در مورد عطر دیگری که به آن بسیار افتخار می کنم ، به نام مارک آنتونی بارووا انکلید صحبت کنم .

هنگامی که آن را تصور کردم ، میخواستم بمبی از شادی منفجر کنم ، چیزی سبز ، که با نور خورشید می درخشد و لبخند را بر لب ها برمی آورد . اگر این عطر را خودم به تنهایی ساخته بودم ، احتمالاً رایحه آن را کاملاً به گریپ فروت اختصاص می دادم . با این حال کوئنتین با پیشنهاد موضوعی کاملاً متفاوت به نتیجه هیجان انگیز مورد نظر دست یافت . زمانی که در هرمس کار می‌کردم  هرمس او دس مرویلس برای من بمبی از شادی بود . در نتیجه  اگر من تصمیم میگرفتیم که عطری منتشر کنم ، عطر من می توانست چیزی شبیه به او دس مرویلس بود .

ایگور : شما در مورد عطرهای برندهای دیگر با دقت و آرامش شگفت انگیزی صحبت می کنید . آیا مجموعه بزرگی از عطرها در خانه خود دارید؟

مارک آنتونی : در حال حاضر ، من فقط عطرهای خودم را استفاده میکنم و همسرم هم همینطور است ، یا عطر گانیمد یا گانیمد اکستریت .  همسرم گاهی اوقات از عطرهای قبلی خودش استفاده میکند - مثل عطر بل رسپیرو از برند شنل که در اولین ملاقات ما اسپری کرده بود .

ایگور : یکی از عطرهای خوب ! خب ، قبل از اینکه عطرهای خود را منتشر کنید ، آیا عطری دوست داشتید ؟ چه عطرهایی از گذشته را می توانید نام ببرید ؟

مارک آنتونی : قبل از اینکه کوئنتین بیش را ملاقات کنم ، عطرهای هرمس را استفاده میکردم – دو سال کار برای این برند روی من تأثیر گذاشته بود (می خندد )

ایگور : آیا این  جزو شروط قرارداد بود؟

مارک آنتونی : این مصاحبه به خوبی پیش می رود (با لبخند) نه ، من همیشه دنیای عطر های هرمس را دوست داشتم . تنها چیزی که در عطرهای این برند کم داشتم و در مورد آن به ژان کلود النا گفتم قدرت ماندگاری آنها بود . صدای اسپری - یک احساس زیبا و ناگهان عطر ناپدید می شود .

ایگور : چیزی که در مورد عطر گانیمد و گانیمد اکستریت صدق نمی کند .

مارک آنتونی : دقیقاً اما برگردیم به مواد تشکیل دهنده . کوئنتین به جای گریپ فروت ، ریواس را به عنوان «منبع شادی» پیشنهاد کرد . در آن زمان با او موافق بودم و از آن زمان پشیمان نشدم . شاید با شنیدن این داستان فکر کنید که ایده عطر انکلید در طول یک روز به ذهنمان رسید . با این حال ، مساله این نبود . ما سه سال روی عطر کار کردیم .

در مورد گانیمد اکستریت ، کار حتی بیشتر هم طول کشید : زمانی که گانیمد نسخه ادوپرفیوم منتشر شد ، از قبل می‌دانستیم که نسخه‌ای غنی‌تری با ادویه‌ها و گل جاوید منتشر خواهیم کرد.

ایگور : می دانید ، من انتظار ادویه های بیشتری را داشتم . عطر گانیمد اکستریت هنوز هم یک عطر بسیار متعادل است . البته ، از نظر غلظت مقدار کمی با نسخه انکلید تفاوت دارد . به طرز مبتکرانه ای در کنار هم چیده شده اند . افرادی که درک می کنند که عطرها  چطور ساخته می شوند و با مواد معطر به شکل خالص مواجه شده اند ، می دانند که ایزوبوتیل کینولین جنبه های مختلفی دارد و میتوان هر کدام از این جنبه ها را تقویت کرد و ادامه می دهد : گیاهی ، چوبی ، چرمی... این ها همه شاهکار هستند..

مارک آنتونی : ایگور ، همه چیز در مورد انکلید اشتباه بود . فکر می کردم دارم عطری برای روشنفکران می سازم ، اما در اروپا... نوجوانان آن را می خرند ! در بازارهای فرانسه ، بریتانیا و آلمان همتراز با گانیمد به فروش می رسد . البته ، خبره‌های عطر نیز از آن استقبال می‌کنند ، اما من تعجب می‌کنم که مردان و زنان جوان انکلید را یک عطر کاملاً خلاقانه می‌دانند و آن را به عنوان «عطر شخصی » خود انتخاب می‌کنند.

ایگور : و با وجود این واقعیت که این عطر بر اساس یک ترکیب ماقبل تاریخ ساخته شده است . من شگفت زده هستم . فرانسوی‌ها به شدت محافظه‌کار هستند و  اغلب گرلن را انتخاب می‌کنند با اینکه عطرهای جذابی و نیش پرفیومی را به دنیا ارائه می‌کنند .  برای برندی مانند شما داشتن عملکرد خوب در بازار فرانسه یک دستاورد است .

مارک آنتونی : پس از موفقیت عطر گانیمد ، نگران بودم که انتظارات را برآورده نکنیم ، اما این اتفاق نیفتاد : من همراه با کوئنتین ، عطر بسیار پیچیده ای را خلق کردیم که بسیاری از مردم قدردان آن هستند .

ایگور : صحبت در مورد عطرها با شما بسیار آسان است . شما یک طراح هستید ، شما یک عطار نیستید ، اما دانش شما از عطر واقعا عمیق است . بیشتر مدیران خلاق ترجیح می دهند در مورد داستان عطرهایشان صحبت کنند تا ترکیبات و مواد اولیه آنها .

مارک آنتونی : مسئله این است که کوئنتین اطلاعات زیادی را با من به اشتراک می گذارد . ما هفت سال با هم کار کرده ایم و تقریبا هر دو هفته یک بار همدیگر را ملاقات می کنیم . کوئنتین آثار خود را با من به اشتراک میگذارد بدون اینکه از قبل به من بگوید که چه بویی باید داشته باشد تا ذهنم را از پیش داوری ها دور نگه دارد .

ایگور : بسیاری از برندها در حال حاضر عطرهایی را با تمرکز بر مواد مشابه چوب آکیگالا منتشر می کنند که موجب برجستگی ادکلن گانیمد می شود . در مورد نسخه های مشابه مستقیم و غیرمستقیم عطر شما صحبت نمی کنم که از یک طرف موفقیت غیرقابل انکار آن ها را نشان می دهد و از طرف دیگر ...  شما چه احساساتی نسبت به جنبه های دیگر این نوع عطر ها دارید؟

مارک آنتونی : ایگور ، گانیمد فقط به یک عطر محبوب تبدیل نشده است بلکه یک پیشگام است . به گفته اوسموتک در ورسای ، این عطر مولد خانواده جدیدی از عطرها - "چرم های معدنی" شده است . همچنین برای من مهم است که گانیمد به برندهای مصمم نشان داد که برای موفقیت باید ریسک کنند و عطرهایی را منتشر کنند که قبلاً هیچکس  در مورد آنها چیزی نمی دانست و برای انجام این کار ، برندها باید به عطاری که با آن کار می کنند اعتماد کنند .

ایگور : اما سوداگران و کپی های زیادی در نمایشگاه وجود دارد...

مارک آنتونی : شاید اما عطرهای خارق العاده ای نیز وجود دارد . دقت کنید هیچ عطاری نمی خواهد عطر کپی تولید کند . اگر از او بخواهید ، یک عطر موفق را کپی می کند ، اما همیشه این فکر را در ذهن خواهد داشت که کار اشتباهی انجام می دهد .

در طول هفت سال همکار با کوئنتین ، من فقط درباره دو عطر از برندهای دیگر به طور جدی با او بحث کردم و آن هم در روز های اول ملاقات مان بود . آن عطرها له ایر دو تمپز از نینا ریچی و آرپج از لانوین بودند . آنها واقعا منحصر به فرد هستند .

روایح ادکلن مارک آنتونی بارووا گانیمد اکستریت :

اسانس اولیه  :  صمغ درختچه مر، نارنگی ماندارین ، روایح دودی

اسانس میانی : گل جاوید

اسانس پایه : چوب آکیگالا ، سافرالین

بیشتر بخوانید : بررسی عطر جدید اونوم نوتردارم - تابیدن نوری از امید بررسی عطر جدید اونوم نوتردارم - تابیدن نوری از امیدتام فورد آمبر لدر در مقابل آمبر لدر پارفوم - بررسی هر دو نسخه تام فورد آمبر لدر در مقابل آمبر لدر پارفوم - بررسی هر دو نسخهنقد و بررسی :  آرمانی آکوا دی جیو، پروفومو و ابسولو نقد و بررسی : آرمانی آکوا دی جیو، پروفومو و ابسولوبررسی اورتو پاریسی مگامار بررسی اورتو پاریسی مگاماربررسی تیزیانا ترنزی کیرکه بررسی تیزیانا ترنزی کیرکهبررسی کرید اونتوس آبسولو بررسی کرید اونتوس آبسولوبررسی ادکلن اندی تاور 02 له ایر دو دسرت ماروکین بررسی ادکلن اندی تاور 02 له ایر دو دسرت ماروکین


نویسنده :  Sophie Normand - Igor Masyukov

ترجمه : sh.khosh

منبع: Fragrantica

لینک مطلب:

https://www.fragrantica.com/news/Ganymede-Extrait-Explores-the-Dark-Side-of-Marc-Antoine-Barrois-Best-Seller-18276.html

https://www.fragrantica.com/news/Ganymede-Extrait-Interview-with-Marc-Antoine-Barrois-18455.html

https://www.fragrantica.com/news/Marc-Antoine-Barrois-Ganymede-Extrait-17879.html

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟