بررسی ادکلن اندی تاور 02 له ایر دو دسرت ماروکین
5/3

بررسی ادکلن اندی تاور 02 له ایر دو دسرت ماروکین

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 3 ماه پیش
اشتراک گذاری :

داستان مهندس سوئیسی اندی تاور و برند مستقل او عطر تاور یکی از الهام‌ بخش‌ ترین داستان‌ها برای کسانی است که شیفته عطر هستند و آرزوی تبدیل شدن به یک عطار مستقل را دارند . روزی روزگاری مردی بود مثل من و شما که به بوها و عطرها علاقمند بود . شخصیت های اصلی این داستان ، اسانس رز و چوب صندل و یک کتاب بودند ، کتابی که خانم مندی افتل در مورد نحوه عطاری طبیعی نوشته بود . داستان از اینجا شروع میشود که روزی شخصی از آقای تاور خواست تا عطری برای فروشگاه سوغاتی های عجیب و غریب آنها که در زوریخ بود بسازد  اینطوری بود که اولین عطر زنانه او متولد شد ، نوعی عطر هندی بنام بال ا ورسایلز تولید کرد . او این ماجرا را با یکی از دوستانش به نام ورو کرن ( عطار ورو پورفومو ) در میان گذاشت و تصمیم گرفت تا عطر دوم خود را مقداری مردانه تر بسازد .

اینگونه بود که له ایر دو دسرت ماروکین در سال 2006 به وجود آمد و بلافاصله توسط علاقمندان عطر در سراسر جهان با استقبال روبرو شد ( این ادکلن 750 بررسی درفراگرنتیکا دارد ! ) مقاله ای هم توسط لوکا تورین با آن لحن انتقادی معمولش نوشته شد که در آن این عطر را با عطر چایپری ساخته شده توسط فرانسوا کوتی مقایسه کرده است . این عطر خیلی سریع به یک مکتب تبدیل شد با وجود استفاده از ارزان ترین بطری ممکن و بسته بندی خلاقانه اش شهرت این برند افزایش یافت . له ایر دو دیزرت ماروکین بعد از معرفی عطر ماروک پور اله با رایحه سنگین شرقی دومین عطر از عطار تازه کار و خلاق ما بود که ارائه شد . 

 

یک نفس عمیق در این صحرای وسیع کافیست تا ذهنتان را از تمام تاریکی های دنیا پاک کند . چیزی درمورد بوی باستانی این صمغ ها وجود دارد ، که در اولین پاف از این عطر حس می کنید ، با مردمان پاک و مقدس پروتستان آمریکا که مظهر زیبایی و اصالت هستند روبرو می شوید . حتی بدون در نظر گرفتن اسم عطر نیز این عطر مرا شگفت زده می کند ، همان حس آرامشی را به من میدهد که قبلا هم یکبار آن را تجربه کرده بودم .

زمانی که یک روز صبح در صحرای جنوب غربی در حال رانندگی هستم : همه‌ جا ساکت است ، تا مایل‌ها خبری از محل سکونت انسان نیست ، آسمانی وسیع بی نهایت بلند و بوی مریم گلی و بلدرچین‌هایی که دسته جمعی نزدیک به زمین در حال پروازند . این عطر را استشمام کن و آسمان بدون ابری که از بالای سرت می تازد را حس کن " - تانیا سانچز : کتاب راهنمای عطر

به نظر من له ایر دو دسرت ماروکین ( هوای صحرای مراکش ) بهترین عطری است که اندی تا به حال ارائه کرده است . این عطر مرتبا در لیست نهایی بهترین عطرها توسط خوانندگان فرگرنتیکا قرارمی گیرد . حالا ، عاشق شدن با آن حتی ساده تر هم شده است . بطری های ساده و ارزان با طرح پنج ضلعی آبی رنگ جایگزین شدند . این ادکلن کاملا متعادل ، مطبوع و جادویی است ، مانند پرواز با فرش جادویی بر فراز صحرای عربی است . این همان چیزی است که موشکافی و کمال گرایی سوئیسی به آن منتج می شود و کاملا دست ساز است . اندی هنوز اصرار دارد که همه کارها را خودش انجام دهد  از خرید مواد تشکیل دهنده گرفته تا مدیریت تدارکات و ارسال به مشتریان ، از پر کردن بطری عطرها و پرس کردن والف ها تا چسباندن لیبل برند . به اعتقاد خودش کار یدی به او آرامش می دهد و زندگی اش را ارزشمندتر می کند از آنجا که در پایان هر روز با فکر و دستان خود چیزی به دست آورده است .

تاور 02 له ایر دو دسرت ماروکین تعبیر تازه ای از ترکیب رایحه چوبی کهربایی است ؛ البته بهتر است بگویم بیشتر صمغی است تا کهربایی ، در شروع کمی بوی داروی گیاهی می دهد ، سپس چسبناک و بعد خشک می شود ، درست مانند بوی چوب زمانیکه رزین زده شده است . این بوی خوش مرا یاد بوی رزینی که از ضربه آرشه به سیم ویولن در فضا می پیچد می اندازد و یا بوی رزین ، از مبلمان قدیمی حکاکی شده که حس صمیمیت می دهد . برخلاف اکثر عطرهای کهربایی دیگر ، این رایحه کهربا استثنائا شفاف و شیرین است ، مانند عبور پرتوهای نور خورشید از جریان ظریف بخور عود برای مثال حرکت بخور عود از بالای معابد زیرزمینی اتیوپی که مسیحیان درعید پاک روشن میکنند . 

این ترکیب از بخور ، عنبر و لابدانیوم در مقایسه با عطرهای کهربای طبیعی بسیار شفاف ، غنی ، بسیار شیرین و کاملا سنگین است . این عطر ممکن است برای برخی ساده به نظر برسد میزان ثابتی از اسانس نعناع هندی در آن وجود ندارد همینطور هیچ درخشش واضحی از مرکبات و نت های گلی حس نمی شود ، حتی رایحه ی لابدانیوم و وانیل نیز در حد بسیار ملایمی نگه داشته شده است . اندی برای کسانی که می خواهند حس سنگینی و قدرت بیشتری از عطر بگیرن در سال 2016 عطر تاور او کوئر دو دسرت را خلق کرد . می توان گفت این همان عطر در غلظت اکستریت د پرفیوم است .

عطر تاور له ایر دو دسرت ماروکین : جاودانی در کف دستان شماست

بازار کشورهایی که مهد ادویه و صمغ هستند الهام بخش عطار های بسیاری اند ، سرزمین هایی که مناظر دیدنی شبیه کارت پستال دارند. اما حقیقت با آنچه در کتاب های راهنما می خوانید متفاوت است عطر له ایر دو دسرت ماروکین این مغایرت را به تصویر کشیده است ، بجای شهری پرجمعیت و شلوغ ، سرزمین وسیعی را برایتان متصور می شود که در هنگام غروب آسمان و زمین در افق یکی می شوند و ترکیب رنگ های نارنجی مایل به سرخ و زمین خاکی در هم می آمیزند . گویی موفق شدید لحظه جاودانگی را در دستان خود نگه دارید.

02 له ایر دو دسرت ماروکین   :   قدرتمند ، احساسی و اصیل

روی تخت دراز کشیده و ماه را تماشا می کند که بر فراز تپه های شنی صحرای ساحارا مراکش بالا می آید و رویای دلپذیر شب مراکشی با عطری که به یک عطر کلاسیک تبدیل شده است قدرت نمایی میکند– یادداشتی از عطر تاور 

عطر اندی تاور برنده جوایز خوانندگان فرگرنتیکا در سال 2022 که برای بهترین تفسیر آفریقا در عطرسازی است و همچنین در سال 2022 به عنوان بهترین عطر نیش در تمام دوران ( همچنین بهترین کهربا ) شناخته شده است ؛ اولین بار در سال 2005 عرضه شد ، در تمام این سال های رقابت برای جلب توجه ما هر سال صدها نسخه جدید تنها در بخش نیش ارائه کرده است ، این مطلب مهمی را نشان می دهد . شاید منظورش این است که یک عطر خوب برای همیشه می ماند . از آنجایی که ماهیت عطر ناپایدار است دست کم ارزش این عطر توسط مردم درک شد . فقط تجربه ، داستان ، معرفتی که برگرفته از یک عطر خوب است ، باقی می‌ماند.

عطر 02 له ایر دو دسرت ماروکین یک معجون جادویی است که روایح چوبی و حیوانی ، گلی و کهربای شرقی همه را در خود جای داده است . این عطر از نت ادویه های شرقی تشکیل شده و از یک شب مهتابی در صحرای ساحارا مراکش الهام گرفته ، اما این شب تاریک نوید بخش سپیده دمی است که با طلوع دلپذیر خود شما را غافلگیر می کند .

 در عطر 02 له ایر دو دسرت ماروکین شخصیت کهربای تاور حتی از میان بوی سوختگی شدید گل یاس هم حس می شود و شاید هم ترکیب مدهوش کننده شکوفه پرتقال و درخت ها که سایه خود را برای استراحت به مسافران مراکش تقدیم میکنند .  

عطرهایی هستند که بطور معمول آن ها را اسپری می کنید و به ادامه روزتان می پردازید . اما 02 له ایر دو دسرت ماروکین یکی از آن عطر ها نیست . ادویه خشک شده ، گل سرخ شیرین و نت‌های صمغی عمیق و مجلل ، با مقداری از بوی چرم دباغی شده با صمغ درخت بلوط ، شاید هم  به خاطر چوب درخت قان است ، اما آدم را به یاد داروخانه‌های باستانی می‌اندازد نه مغازه های لوکس فرانسوی .

روایح تاور 02 له ایر دو دسرت ماروکین :

اسانس اولیه :  گشنیز ، عطر درخت نارنج ، زیره سبز ، اسطوخودوس

اسانس میانی :  لابدانیوم ، یاس ، چوب درخت قان و شمعدان

اسانس پایه :  کهربا، چوب درخت سرو ، خس خس ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط

بیشتر بخوانید : بررسی عطر جدید اونوم نوتردارم - تابیدن نوری از امید بررسی عطر جدید اونوم نوتردارم - تابیدن نوری از امیدتام فورد آمبر لدر در مقابل آمبر لدر پارفوم - بررسی هر دو نسخه تام فورد آمبر لدر در مقابل آمبر لدر پارفوم - بررسی هر دو نسخهنقد و بررسی :  آرمانی آکوا دی جیو، پروفومو و ابسولو نقد و بررسی : آرمانی آکوا دی جیو، پروفومو و ابسولوبررسی اورتو پاریسی مگامار بررسی اورتو پاریسی مگاماربررسی تیزیانا ترنزی کیرکه بررسی تیزیانا ترنزی کیرکهبررسی کرید اونتوس آبسولو بررسی کرید اونتوس آبسولوبررسی مارک آنتونی بارووا گانیمد اکستریت بررسی مارک آنتونی بارووا گانیمد اکستریت

 


نویسنده : 

Elena Vosnaki - Sergey Borisov  

ترجمه : sh.khosh

منبع: Fragrantica

لینک مطلب:

https://www.fragrantica.com/news/L-Air-du-Desert-Marocain-A-Legend-in-the-Indie-Perfumes-Segment-16441.html

https://www.fragrantica.com/news/Tauer-Perfumes-L-Air-du-Desert-Marocain-Eternity-in-the-Palm-of-your-Hand-17595.html

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟