راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن

راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :کارل لاگرفلد فلور د موریرکارل لاگرفلد فلور د پچرکارل لاگرفلد فلور د ارکیدکارل لاگرفلد فلور د تهکارل لاگرفلد بویس د آمبرکارل لاگرفلد بویس د سدرکارل لاگرفلد بویس د وتیورکارل لاگرفلد بویس د یوزو

 

در بالاترین و برجسته‌ترین سطح از دنیای مد و فشن، نام‌های کم‌شماری به اندازه کارل لاگرفلد توانسته‌اند به این درجه از احترام و بزرگی دست پیدا کنند. کارل لاگرفلد، طراحی رویایی بود که نبوغ خلاقانه‌اش، مرزهای جهان مد و استایل را از نو تعریف کرد و میراث به‌جای‌مانده از او همچنان جهان را شیفته و افسون می‌کند، حتی حالا که مدت‌هاست از مرگ او می‌گذرد. کانون مرکزی میراث او را کالکشن بی‌نظیر «له متیرس» (Les Matières) می‌سازد که درواقع نشانه‌ای است از استادی استثنایی او در فرم و سبک آفرینش. کالکشن «له متیرس» مثل یک جشن بزرگداشت برای جنبه‌های مادی زندگی عمل می‌کند، همچون شعری تقدیم‌شده به شکوه مادی و بصری خاصی که لباس‌های زیبا به‌وجود می‌آورند. من در این راهنمای کامل می‌خواهم که درباره ویژگی‌های هر کدام از عطرهای کارل لاگرفلد له متیرس توضیح بدهم که با قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای وارد بازار شده‌اند.

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

کارل لاگرفلد فلور د موریر

2018

انگور فرنگی قرمز، بنفشه، تمشک

کارل لاگرفلد فلور د ارکید

2019

ارکیده، بهارنارنج، یاس

کارل لاگرفلد فلور د پچر

2017

شکوفه هلو، گلابی، یاس

کارل لاگرفلد فلور د ته

2021

مرکبات، یاس، کاملیا

کارل لاگرفلد بویس د آمبر

2021

کهربا، چوب سدر

کارل لاگرفلد بویس د سدر

2019

سدر، بنفشه، سالویا

کارل لاگرفلد بویس د وتیور

2017

خس‌خس (وتیور)

کارل لاگرفلد بویس د یوزو

2018

یوزو، ریحان، ترکیبات سبز

کارل لاگرفلد فلور د موریر

کارل لاگرفلد فلور د موریر

کارل لاگرفلد فلور د موریر، عطری است که از مایه‌های نسبتا ترش انگور فرنگی قرمز استفاده می‌کند و نت‌های آغازین آن هم با سویه‌های میوه‌ای شکل می‌گیرند. البته انبوهی از نت‌های گل‌فام ظریف در لایه میانی این عطر قرار دارند.

کلمه موریر (Mûrier) به معنای شاه‌توت است و سویه‌های ترش شاه‌توت در این عطر با استفاده حرفه‌ای و تاثیرگذار از انگور فرنگی سرخ ایجاد شده‌اند.

به نظرم کارل لاگرفلد فلور د موریر از آن عطرهای بسیار دلنشینی است که می‌توان به‌راحتی از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد و درنتیجه بسیار بعید است که کسی این عطر زنانه را دوست نداشته باشد. این عطر را می‌توان عطری عالی برای استفاده روزانه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادورراهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل  راهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل 

کارل لاگرفلد فلور د پچر

کارل لاگرفلد فلور د پچر

کارل لاگرفلد فلور د پچر به نت شکوفه هلو اختصاص دارد که جلوه‌ای بسیار ظریف و زنانه خلق می‌کند. وجود نت گلابی در لایه آغازین این عطر، حسی باطراوت و میوه‌ای خلق می‌کند که در ادامه به نت نسبتا میوه‌ای شکوفه هلو می‌رسد. نت یاس هم که ماندگاری متوسطی دارد، جلوه برجسته‌تری به کارل لاگرفلد فلور د پچر می‌بخشد. این عطر را می‌توان جایگزین مناسبی برای میس دیور بلومینگ بوکت دانست زیرا همان ویژگی‌ها را دارد، درحالی که قیمت آن واقعا مناسب‌تر است.

کارل لاگرفلد فلور د ارکید

کارل لاگرفلد فلور د ارکید

به نظر من، کارل لاگرفلد فلور د ارکید حس خاصی را به‌وجود می‌آورد که دقیقا به راه رفتن در گلخانه‌ای پر از گل‌های ارکیده شباهت دارد. همین ویژگی است که کارل لاگرفلد فلور د ارکید را به عطری بسیار منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؛ عطری که هرگز تا به امروز مشابهش را ندیده‌اید.

نت‌های بهارنارنج و یاس، ظرافت جلوه‌های گل‌فام و سبز این عطر را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند که عطری بسیار ظریف، پیچیده و باکلاس داشته باشید. احساس می‌کنم که کارل لاگرفلد فلور د ارکید، عطر مورد علاقه من در میان عطرهای کارل لاگرفلد است.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسی راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسیراهنمای عطر های شالیمار گرلن راهنمای عطر های شالیمار گرلن

کارل لاگرفلد فلور د ته

کارل لاگرفلد فلور د ته

کارل لاگرفلد فلور د ته، عطری سبک و ظریف است که می‌تواند به‌عنوان یک عطر یونی (مشترک میان مردان و زنان) مطرح شود. این عطر در نت‌های آغازین با روایح مرکباتی با طراوت شروع می‌شود و در لایه میانی به جلوه‌های بسیار آرامش‌بخش و دلنشین کاملیا می‌رسد. کارل لاگرفلد فلور د ته از عطرهای سبک کارل لاگرفلد است که می‌تواند عطری ایده‌آل برای شرایط آب‌وهوایی گرم مثل فصل تابستان باشد.

کارل لاگرفلد بویس د آمبر

کارل لاگرفلد بویس د آمبر

کارل لاگرفلد بویس د آمبر در نت‌های پایه از جلوه‌های کهربایی استفاده می‌کند که حالتی گرم و دلنشین به‌وجود آورده‌اند. من بوی خاص سالویا اسکلاریا را هم احساس می‌کنم که به‌مرور زمان نمایان می‌شود و حالتی آروماتیک و گیاهی به کارل لاگرفلد بویس د آمبر می‌بخشد. بویس د آمبر از نظر من در گروه عطرهای یونی (مشترک میان مردان و زنان) قرار می‌گیرد و قطعا یکی از عطرهای محبوب برای طرفداران عطرهای گیاهی است.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جیونچی له اینتردیت راهنمای کامل همه عطرهای جیونچی له اینتردیتراهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر

کارل لاگرفلد بویس د سدر

کارل لاگرفلد بویس د سدر

در کنار نت چوب سدر، کارل لاگرفلد بویس د سدر از انبوه متنوع آکوردهای مختلف استفاده می‌کند. نت برگ بنفشه و شمعدانی توانسته‌اند حالتی گل‌فام و سبز به نت‌های میانی این عطر اضافه کنند. نت‌های اولیه هم حالتی مرکباتی و باطراوت دارند که درنهایت باعث می‌شوند عطر کارل لاگرفلد بویس د سدر به عطری سبک‌تر در میان عطرهای رایج با محوریت نت سدر تبدیل شود.

کارل لاگرفلد بویس د وتیور

کارل لاگرفلد بویس د وتیور

وتیور (خس‌خس) را می‌توان یک نت بسیار قوی با مایه‌های چوبی و سبز دانست که در درجه اول در طراحی و آفرینش عطرهای مردانه کاربرد دارد. ادکلن مردانه کارل لاگرفلد بویس د وتیور، عطری بسیار تمیز و حرفه‌ای است که می‌تواند گزینه خوبی برای محل کار و ادارات باشد.

کارل لاگرفلد بویس د یوزو

کارل لاگرفلد بویس د یوزو

یوزو نوعی میوه مرکباتی است که به‌عنوان نت اصلی در کارل لاگرفلد بویس د یوزو جلوه‌گری می‌کند. نعناع، رزماری و ترکیبات سبز هم حالتی آروماتیک به کارل لاگرفلد بویس د یوزو داده‌اند که البته حال‌وهوایی بسیار طبیعی و آرامش‌بخش هم به‌وجود آورده‌اند. کارل لاگرفلد بویس د یوزو قطعا در گروه عطرهای یونی (مشترک میان مردان و زنان) قرار می‌گیرد و از نظر عملکرد یا پرفورمنس در رده متوسط جای دارد؛ یعنی تا چند ساعت روی پوست باقی می‌ماند.


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/a-guide-to-the-karl-lagerfeld-les-matieres-collection/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟