راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور

راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای دیور جادورجادور ادو پرفیومجادور له اورجادور ادو تویلتجادور اکستریت د پرفیومجادور تاچ د پرفیومجادور لومیر ادو تویلتجادور این جویجادور ابسولوجادور اینفینیسیمجادور پارفوم دئوجادور له‌اورجادور رولر پرلشارلیز ترون: چهره تبلیغاتی دیور جادور

 

جادور یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ها را در میان عطرهای مختلف دیور خلق می‌کند. پس از میس دیور، جادور دیور را می‌توان دومین مجموعه پرفروش در میان عطرهای دیور نامید.

چندین سال است که تصاویر شارلیز ترون (هنرپیشه مشهور آمریکایی) را به‌عنوان چهره تبلیغاتی جادور می‌بینیم، چهره‌ای که سال‌هاست زیبایی خود را در تبلیغ‌های طلایی و موفق دیور به نمایش درمی‌آورد. در این مقاله می‌خواهیم که شما را با ادیشن‌های مختلف جادور که در دسترس هستند، آشنا کنیم و همچنین درباره تفاوت‌های میان آنها توضیح بدهیم.

واژه «جادور» (J’Adore) واژه‌ای فرانسوی است که می‌تواند بیانگر عشق، دوست داشتن و علاقه‌مندی ما نسبت به چیزی یا کسی باشد. عطرهای جادور می‌توانند روی پوست و لباس افراد مختلف، معناهای متفاوتی داشته باشند، اما در این عطر اساسا همه‌چیز درباره عشق است!

اما عطرهای جادور از نظر قیمتی چه وضعیتی دارند؟ ما همه عطرهای دیور را می‌پسندیم، اگرچه این عطرها به‌عنوان عطرهای دیزاینری (designer) در رده قیمتی نسبتا بالاتری قرار می‌گیرند. قیمت عطرهای جادور تقریبا در محدوده 67 تا 200 دلار است.

عطرهای دیور جادور

 

نام عطر

تاریخ عرضه

نوع عطر

غلظت

جادور ادو پارفوم

1999

گل‌فام و باطراوت

متوسط

جادور له اور (2010)

2010

گل‌فام و کهربایی

زیاد

جادور ادو تویلت

2011

گل‌فام و مرکباتی

کم

جادور اکستریت د پرفیوم

2014

گل‌فام غلیظ

بسیار زیاد

جادور تاچ د پرفیوم

2015

چوبی و گل‌فام

بسیار زیاد

جادور لومیر ادو تویلت

2016

گل‌فام و سبز

متوسط

جادور این جوی

2017

گل‌فام و میوه‌ای

متوسط

جادور ابسولو

2018

گل‌فام و عسلی

زیاد

جادور اینفینیسیم

2020

گل‌فام و چوبی

زیاد

جادور پارفوم دئو

2022

گل‌فام و سبز

متوسط

جادور له اور

2023

گل‌فام (با محوریت گل‌های سفید

متوسط

 

جادور ادو پرفیوم

جادور ادو پرفیوم

عطر زنانه جادور ادو پرفیوم که در سال 1999 عرضه شد، بیش از 20 سال است که در رده عطرهای پرفروش قرار دارد.

عطر اصلی جادور ادو پرفیوم درواقع یکی از عطرهای گل‌فام دیور است که نت‌های یاس، گل برف و گل مریم در آن برجستگی خاصی دارند.

نت باطراوت خربزه هم در جادور ادو پرفیوم وجود دارد که در لایه آغازین آمیزه این عطر در کنار نت‌های گلابی و نارنگی ماندارین قرار می‌گیرد.

من شخصا فکر می‌کنم که عطر اصلی جادور ادو پرفیوم، یکی از عطرهای باکلاس برای ساعات روز است. ماندگاری جادور ادو پرفیوم تا چند ساعت در محدوده خوبی قرار می‌گیرد و آرومای گل‌فام و باظرافتی به شما می‌بخشد.

جادور له اور

جادور له اور

جادور له اور درواقع تفسیری شرقی از عطر اصلی جادور است. نت باطراوت خربزه در آمیزه جادور له اور کنار رفته و جایش را به گرمای دانه تونکا و رایحه گیراتر و قوی‌تر وانیل داده است.

از نظر من، جادور له اور جزو جایگزین‌های خوب برای عطر اصلی جادور است، مخصوصا برای ساعات عصر و شامگاه و به‌ویژه برای فصل زمستان. شما می‌توانید از عطر اصلی جادور در ساعات روز استفاده کنید و وقتی که هوا تاریک شد، جادور له اور را روی عطر قبلی لایه‌بندی کنید.

غلظت و ماندگاری جادور له اور نسبت به عطر اصلی جادور واقعا بهتر است، اما نت خربزه که به‌عنوان امضای عطر اصلی جادور شهرت دارد، در این عطر احساس نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : معرفی 10 عطر خوش‌بو و پُرطرفدار برند دیور معرفی 10 عطر خوش‌بو و پُرطرفدار برند دیور

جادور ادو تویلت

جادور ادو تویلت

ادیشن جادور ادو تویلت، تفسیری سبک‌تر از عطر اصلی جادور است. نت آغازین خربزه که در جادور ادو پارفوم وجود داشت، جایش را به مرکبات و نارنگی ماندارین داده است. البته بخش اصلی این عطر به نت شکوفه پرتقال آفریقایی و نت‌های گل‌فام یاس که مثل یک امضای مهم عمل می‌کنند، اختصاص دارد.

متاسفانه با توجه به این‌که با یک ادیشن ادو تویلت مواجه هستیم، جادور ادو تویلت نمی‌تواند غلظت زیادی داشته باشد. بنابراین من هم متوجه شدم که اگرچه با عطر زیبا و جذابی مواجه هستیم، اما جادور ادو تویلت واقعا ماندگاری چندانی ندارد.

پیشنهاد می‌کنم که از جادور ادو تویلت در شرایط آب‌وهوایی گرم استفاده کنید، یعنی برای مواقعی که به بوی دلنشین یاس احتیاج دارید اما نمی‌خواهید غلظت یک عطر ادو پرفیوم را احساس کنید.

این را هم اضافه کنم که رنگ آمیزه جادور ادو تویلت، صورتی کم‌رنگ است و من این رنگ را به رنگ زرد در آمیزه عطر اصلی جادور ترجیح می‌دهم.

جادور اکستریت د پرفیوم

جادور اکستریت د پرفیوم

جادور اکستریت د پرفیوم در سال 2014 عرضه شد و از آن زمان به بعد در محدوده عطرهای پرفروش باقی مانده است.

جادور اکستریت د پرفیوم درواقع یک ادیشن بسیار غلیظ از عطر جادور است که در بطری‌های 15 میلی‌لیتری به فروش می‌رسد.

ایده کلیدی برای خلق جادور اکستریت د پرفیوم هم این است که شما فقط به مقدار بسیار محدودی از این عطر نیاز دارید چون با محصول بسیار غلیظ و سنگینی مواجه هستید.

فقط یکی دو قطره محدود و ناچیز از جادور اکستریت د پرفیوم کافی است تا هاله‌ای گرم و گل‌فام به‌زیبایی شما را فرابگیرد.

نت‌های اصلی این عطر را گل یلانگ، یاس و رایحه گرم رز می‌سازند. جادور اکستریت د پرفیوم برای کسانی مناسب است که می‌خواهند یک عطر گل‌فام غلیظ و سنگین داشته باشند، شبیه به عطرهای کلاسیک دهه 1990.

بیشتر بخوانید : زندگی‌های سه‌گانه دیور پویزن گرل :  ادو پارفوم، ادو تویلت و آنکسپکتد زندگی‌های سه‌گانه دیور پویزن گرل : ادو پارفوم، ادو تویلت و آنکسپکتددیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی

جادور تاچ د پرفیوم

جادور تاچ د پرفیوم

در سال 2015 بود که ادکلن زنانه جادور تاچ د پرفیوم به‌عنوان یک عطر گل‌فام و چوبی در مجموعه عطرهای جادور معرفی شد.

جادور تاچ د پرفیوم از نظر غلظت و سنگینی به عطر جادور اکستریت د پرفیوم شباهت دارد. این عطر هم مانند اکستریت د پرفیوم دارای محفظه اسپری نیست، بلکه باید یکی دو قطره کوچک از آن را به سبک عطرهای قدیمی و سنتی روی لباس خودتان پخش کنید.

نت غلیظ و قوی چوب صندل در این عطر کنار نت یاس به‌عنوان نت امضای جادور قرار می‌گیرد تا عطری گرم و باکلاس داشته باشید که درواقع تفسیری هوس‌برانگیز و خواستنی از عطر جادور است.

یک‌بار دیگر با یکی از عطرهای عالی و برتر جادور مواجه هستیم که غلظت بالای آن، ماندگاری و هاله‌سازی قدرتمندی را به‌وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید : دیور لطفا من را مسموم کن ! دیور لطفا من را مسموم کن !

جادور لومیر ادو تویلت

جادور لومیر ادو تویلت

جادور لومیر ادو تویلت یکی از عطرهای دیور است که واقعا نظرات بسیار متفاوتی درباره آن وجود دارد.

نت سبک مگنولیا و پرتقال خونی در این عطر جلوه‌گری می‌کند، درحالی که نت یاس هم به‌عنوان امضای جادور حضور دارد اما حالتی پس‌زمینه‌ای پیدا کرده است.

نکته منفی درباره جادور لومیر ادو تویلت، پس‌رایحه این عطر است. افراد بسیاری گفته‌اند که وقتی آمیزه جادور لومیر ادو تویلت روی پوست باقی می‌ماند، رگه‌هایی شبیه به روایح سبز گندیده یا روایح دارویی و پزشکی پیدا می‌کند که قطعا چنین چیزی جذاب نیست.

توجه داشته باشید که یک ادیشن ادو تویلت دیگر از جادور داریم و بنابراین من متوجه نمی‌شوم که جادور لومیر ادو تویلت قرار است کدام جای خالی را با حضورش پر کند. شخصا پیشنهاد می‌کنم که به‌جای جادور لومیر ادو تویلت از همان جادور ادو تویلت استفاده کنید، مخصوصا اگر دنبال یک عطر سبک و گل‌فام در میان عطرهای دیور می‌گردید.

جادور این جوی

جادور این جوی

جادور این جوی درواقع یک ادیشن بسیار زیبا و شور و شیرین میوه‌ای از جادور است.

عطری ایده‌آل برای تابستان که نت‌های نمکین آن با جلوه‌های میوه‌ای برگرفته از هلو و بهارنارنج ترکیب می‌شوند تا حسی سرشار از تابستان را به شما هدیه کنند.

نت‌های یاس و گل مریم از عطر اصلی جادور هم در جادور این جوی حضور دارند و بنابراین همچنان نت امضای جادور را حس می‌کنیم. اما افزودن نت هلو به این آمیزه، جادور این جوی را به تفسیری شاداب‌تر و نشاط‌آورتر از عطر اصلی جادور تبدیل کرده است.

جادور این جوی به احتمال زیاد می‌تواند عطر محبوب من در میان سه ادیشن ادو تویلت مختلف از عطرهای جادور باشد.

جادور ابسولو

جادور ابسولو

جادور ابسولو از عطرهای جذاب برای طرفداران نت‌های عسل و شهد است.

نت‌های اصلی جادور ابسولو در لایه آغازین از گل مریم (شبیه به جورجیو آرمانی مای وی) و نت یاس به‌عنوان نت امضای جادور شکل می‌گیرند. اما همین‌طور که به سمت پس‌رایحه عطر پیش می‌رویم، نت‌های گرم و شیرین عسل و شهد بیشتر نمایان می‌شوند.

جادور ابسولو حس خاصی دارد، حسی شبیه به این که زنبورهای عسل درحال جمع‌آوری شهد گل‌ها از گل‌های پرووانس در فرانسه هستند.

ادیشن ابسولو باید که غلظت مناسبی داشته باشد. بنابراین جادور ابسولو عطری غلیظ‌تر از جادو ادو پارفوم است.

بیشتر بخوانید : مقایسه دقیق دیور ساواج با ادیشن‌های گوناگونش مقایسه دقیق دیور ساواج با ادیشن‌های گوناگونشدیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی

جادور اینفینیسیم

جادور اینفینیسیم

جادور اینفینیسیم از روایح گرم و هوس‌انگیز گل مریم و یاس شکل می‌گیرد، درحالی که نت‌های چوبی خشک هم نت‌های پایه و زیرین آن را می‌سازند.

هیچ رگه‌ شیرینی مانند دیگر ادیشن‌های اخیر جادور در جادور اینفینیسیم احساس نمی‌شود. به نظر من، جادور اینفینیسیم بیشتر به جیونچی له‌اینتردیت شبیه است تا این‌که به عطر اصلی جادو ادو پارفوم شباهت داشته باشد.

جادور اینفینیسیم در رده‌ عطرهای باکلاس و با ماندگاری خوب قرار می‌گیرد و من قطعا به طرفداران نت گل‌های سفید پیشنهاد می‌کنم که جادور اینفینیسیم را امتحان کنند.

جادور پارفوم دئو

جادور پارفوم دئو

در سال 2022، اولین عطر بدون الکل جادور عرضه شد. جادور پارفوم دئو توسط خود برند دیور این‌گونه توصیف شده است: عصاره گل‌ها. و این عطر واقعا هم انبوهی از نت‌های گل‌فام را درون خود جای داده است: یاس، پیچ امین‌الدوله، رز، مگنولیا، بهارنارنج و همچنین مایه‌هایی از نت‌های سبز باطراوت.

من فکر می‌کنم که جادور پارفوم دئو از عطرهای زیبا و دلنشین برای اوقات بهاری است که آمیزه‌ای باطراوت و گل‌فام دارد، درست مثل عطر اصلی جادور.

جادور له‌اور

جادور له‌اور

در سال 2023، ادیشن جدیدی از عطرهای جادور با نام جادور له‌اور وارد بازار شد. به نظر من، جادور له‌اور نوعی ادیشن ساده تر نسبت به عطر اصلی جادور ادو پارفوم است. نت‌های آغازین آمیزه اصلی کنار رفته‌اند و تمرکز اصلی عطر به قلب گل‌فام آن با نت‌های یاس و گل برف اختصاص یافته است. رگه‌ای از رز و بنفشه هم ته‌رنگی نسبتا پودری و زنانه به جادور له‌اور داده‌اند تا درنهایت نت‌ گل‌های سفید را تقویت کنند. من شخصا عطر اصلی جادور را به این ادیشن جدید له‌اور ترجیح می‌دهم، چون من عاشق نت خربزه در قسمت آغازین آن عطر هستم!

جادور رولر پرل

دیور تعدادی از عطرهای خاص را تحت عنوان «رولر پرل» عرضه کرده است. عطرهای دیور جادور رولر پرل، بطری‌هایی با اندازه مناسب برای کیف‌های دستی دارند و شما باید از یک ابزار غلتکی شیشه‌ای برای استفاده از آمیزه غلیظ آنها استفاده کنید. آمیزه جادور رولر پرل بسیار غلیظ و سنگین است و معمولا هم از نظر ماندگاری، در مقایسه با عطرهایی که اسپری می‌شوند، بسیار خوب عمل می‌کند.

در رده عطرهای جادور، سه نوع جادور رولر پرل مختلف وجود دارند: جادور رولر پرل برای عطر اصلی ادو پارفوم، جادور رولر پرل برای جادور ادو تویلت و جادور رولر پرل برای جادور اینفینیسیم.

شارلیز ترون: چهره تبلیغاتی دیور جادور

مدل تبلیغاتی دیور جادور، شارلیز ترون، هنرپیشه مشهور آمریکایی است. این چهره مشهور از سال 2004 به‌عنوان چهره تبلیغاتی جادور فعالیت می‌کند، یعنی بعد از این‌که جایزه اسکار را برای ایفای نقش در فیلم Monster برنده شد (چهره‌ای که انگار حتی یک روز هم پیر نشده).


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/dior-jadore-perfume-range-review/

نظرات کاربران (1 نظر)
عالی بود نداجان
17 بهمن 1402 پاسخ تشکر

سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟