دیور لطفا من را مسموم کن !
4/3

دیور لطفا من را مسموم کن !

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 ماه پیش
اشتراک گذاری :

ممکن نیست که به دیور خصوصا در صنعت مد فکر کنید اما عطرهای سری پویزن ( سمی ) را که تا به امروز عضو مهم این برند بوده اند را به یاد نیاورید . نامگذاری این سری عطرهای دیور با نام پویزن صرفا یک اتفاق ساده نیست و یا یک استراتژی از قبل برنامه ریزی شده برای بازاریابی نبوده است بلکه رازی نهفته دارد . چیزی که خیلی ها ازآن اطلاع ندارند این است که در دهه 1980 زمانی که اولین نسخه این سری ادکلن توسط موریس راجر و ادوارد فلچر پایه گذاری شد ، طرح اولیه این عطرها نه تنها به مرجعی برای خلاقیت های بعدی در عطرسازی ،  بلکه تبدیل به یک نقطه ی عطف در دنیای عطر شد.

دیور پویزن درسال 1985 متولد شد و قرار بود مفهومی بسیار عجیب و خاص از چیزی که برند دیور می خواست ارائه دهد. عطری بود که نه تنها می بایست پر سرو صدا و برق آسا همه جا را خوش بو کند بلکه باید برای هر سلیقه ای مورد پسند قرار می گرفت و باعث برانگیخته شدن احساسات مردمی می شد.

 

همه این مفاهیم درمورد ادکلن دیور پویزن 1985 بر اساس مکتب هیئت‌نگر ( گشتالت ) که یک رشته مطالعاتی در روانشناسی است پایه ریزی شده است . گشتالت رشته ای از روانشناسی است که از طریق تجزیه و تحلیل ظاهری و درونی به دنبال درک واکنش های روانشناختی است که درپس زمینه ذهن آگاه ما نهفته است و به همین دلیل دنبال مکانیسم هایی برای حل آسیب ها و تعارضات روانی عمیق تر است.

طبق نشست های خبری صورت گرفته پویزن به عنوان رایحه ای زنانه ، غلیظ و تیره ، غنی شده از روایح گلی سفید همراه با ظرافت گل مریم ، یاس و شکوفه پرتقال ، و بر پایه روایح چوب های صمغی ، میوه ای و ادویه ای تولید شده است . امروزه تصور خلق چنین ترکیب چند بعدی و متراکمی در آن زمان که از طراحی های عطرهای مدرن نیز فراتر بود موجب مباهات است اما افراط در ترکیب دیور پویزن بخشی از تئوری شرکت دیور بود.

پویزن در حال تبدیل شدن به یک هنر کلاسیک و همزمان یک هیولا بود ... کلاسیک برای داشتن بسیاری از ویژگی های آن دوره که دیگر از یاد ها نمی رود و همیشه لحظه تاریخی خلق آن در خاطر می ماند و مانند هیولایی پر قدرت و توانا در معطر ساختن و اشباع کردن پوست ، لباس ، مو و هر چیزی که با آن در تماس باشد رفتار می کرد .

 

تصور اینکه پویزن واقعاً نشان دهنده و نمایانگر یک اکسیر مهلک و بسیار سمی است مساله ایست که عقل سلیم آن را قبول میکند ، زیرا حجم زیادی از گل‌های سفید مراسم خاکسپاری غوطه ور در لیکوری ( نوشیدنی الکلی قوی و شیرین و غلیظ ) از آلو سیاه ، گشنیز ، عسل و بادیان رومی (که در تعامل با صمغ اوپوپوناکس و کهربا و بر پایه روایح چوبی ، مانند چوب بلسان بنفش ، نوعی اقاقیای بلند ، چوب صندل سفید ، سرو و غیره) نمونه بسیار خوبی خواهد بود. با این حال، جالب ترین و هیجان انگیزترین نکته در مورد ترکیبی که در همه جا بسیار پر رنگ و سمی ظاهر می شود این است که به یک محصول پرفروش تبدیل شد و همچنین موجب تولید پویزن های دیگر از خانه دیور شد.

ترسیمی مختصر از جدول زمانی تولید سری های مختلف دیور پویزن :

در نسخه ارایه شده درسال ۱۹۹۴ توسط ادوارد فلیچر دیور تندر پویزن به شیوه ی تازه تری تولید شد ، اما همچنان با نت‌های گل‌های سفید همراه با روایح مرکباتی و درخشان مانند ماندارین و یاس مملو شده بود .

چهار سال بعد در سال ۱۹۹۸ هیپنوتیک پویزن ( سم افسون گر) با فریبنده ترین ترکیبات از بادام و وانیل ، به دنبال ایجاد یک سیب قرمز و مسموم واقعی بود و در آن لحظه بود که به اغوا کننده ترین و مرموزترین نوع پویزن در آن خانواده تبدیل شد و توسط آنیک مناردو و کریستین دوسولیه معرفی شد.

در سال  ۲۰۰۴عطری از سری پویزن با سپیدی بی نظیری به جمع این خانواده اضافه شد، پیور پویزن ( سم خالص ) خوش بو و کمیاب همراه با روایح شکوفه پرتقال ، یاسمن و کهربای سفید توسط کارلوس بنیم، دومینیک روپیون، اولیور پولگه خلق شد.

سال 2007  زمان جادویی و اسرار آمیزی برای خانواده پویزن بود. با ورود میدنایت پویزن ( سم نیمه شب ) به بازار و جلوه گری روایحی همچون رز سیاه ، نعنای هندی ، کهربای گرم و محصور کننده که توسط این سه فرد فرانسوا دماشی ، ژاک کاوالیه و اولیویه کرسپ خلق شد .

در آخر پویزن گرل ( دختر سمی) در سال 2016 وارد بازار شد ، جوانترین نسخه از این سری پویزن با جذابیتی شیرین ، جوان و فریبنده ، با روایح گلی متبلور شده در شکر ، وانیل و بادام ارائه شد. هدف از پویزن گرل جلب توجه بانوان جوانی بود که با تماشای استفاده مادران خود از سایر عطرهای خانواده پویزن بزرگ شده بودند . این عطر با امضای فرانسوا دماشی عرضه شد.

پویزن حتی با داشتن همه این محصولات هنوز توانایی خلق عطرهای مختلف و موفقیت های زیادی را دارد که همه آنها تا به امروز مورد توجه کلکسیونرها (از جمله من) هستند. وقتی به دیور و عطرهایش فکر می‌کنم ، دوست دارم از این برند بخواهم که مرا با خلاقیت‌های بیشتری از سری منحصربفرد خود «مسموم» کند ! 


نویسنده : ایتالو پریرا  

ترجمه : sh.khosh

منبع: Fragrantica

لینک مطلب:

https://www.fragrantica.com/news/Please-Poison-Me-Dior-18730.html

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟