راهنمای عطرهای ایو سن لورن لیبر

راهنمای عطرهای ایو سن لورن لیبر

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :راهنمای عطرهای ایو سن لورن لیبرایو سن لورن لیبر ادو پرفیومایو سن لورن لیبر اینتنسایو سن لورن لیبر ادو تویلتایو سن لورن لیبر له پارفومایو سن لورن لیبر له ابسولو پلاتین

 

دنیای عطرها همیشه می‌تواند فضایی وسیع و شگفت‌انگیز را برای ما ترسیم کند، اما وقتی که درباره عطرهای مشهور و نمادین صحبت می‌کنیم، مجموعه عطرهای «ایو سن لورن لیبر» قطعا به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین عطرها در سراسر جهان خودنمایی می‌کند. ایو سن لورن لیبر که در سال 2019 معرفی شد، خیلی سریع در میان دوستداران عطر و همچنین علاقه‌مندان به جهان مد، به یکی از عطرهای محبوب تبدیل شد. آمیزه این عطر درواقع نت‌های مردانه و زنانه را با همدیگر آمیخته می‌کند تا عطری جسورانه، با اعتمادبه‌نفس و بی‌نقص را در اختیار شما بگذارد.

اما مجموعه عطرهای لیبر فقط به همین یک عطر محدود نمی‌شود، چراکه ایو سن لورن تا به امروز چندین ادیشن مختلف برای عطر لیبر طراحی کرده است که هر کدام نیز جلوه‌ها و پیچش‌های خاص خودشان را دارند. با وجود گزینه‌های مختلف در میان عطرهای ایو سن لورن لیبر، احتمالا تشخیص این‌که کدام‌یک از آنها برای شما مناسب خواهد بود، دشوار است. به همین دلیل هم من تصمیم گرفتم که راهنمای جداگانه‌ای برای عطرهای ایو سن لورن لیبر بنویسم. فرقی نمی‌کند که طرفدار عطر اصلی ایو سن لورن لیبر هستید یا صرفا دنبال یک عطر جدید می‌گردید، چراکه با کمک این بررسی دقیق می‌تواند همه این ادیشن‌های مختلف را بهتر بشناسید. پس ادامه این مقاله را بخوانید و اجازه بدهید که من درواقع راهنمای شما در جهان عطرهای ایو سن لورن لیبر باشم.

راهنمای عطرهای ایو سن لورن لیبر

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

لیبر ادو پرفیوم

2019

اسطوخودوس، یاس، شکوفه پرتقال

لیبر اینتنس

2020

یاس، وانیل، دانه تونکا

لیبر ادو تویلت

2021

پرتقال، شکوفه پرتقال

لیبر له پارفوم

2022

زنجبیل، زعفران، شکوفه پرتقال، اسطوخودوس

لیبر له ابسولو پلاتین

2023

ترنج، آلدهید، اسطوخودوس

ایو سن لورن لیبر ادو پرفیوم

ایو سن لورن لیبر ادو پرفیوم

ایو سن لورن لیبر ادو پرفیوم که در سال 2019 عرضه شد، اولین عطر در این کالکشن جذاب است. بهترین توصیفی که می‌توان برای سرشت این ادکلن پیدا کرد، این است: گل‌فام و با بوی اسطوخودوس. روایح گل‌فام در این عطر از شکوفه پرتقال و یاس تشکیل می‌شوند.

با توجه به این‌که اسطوخودوس به‌عنوان نت اصلی عمل می‌کند، به نظرم ایو سن لورن لیبر از جلوه‌های زنانه و آرامش‌بخشی برخوردار است. می‌دانیم که اسطوخودوس معمولا برای بهبود خواب یا در تولید محصولات حمام کاربرد دارد.

شکوفه پرتقال و یاس جزو نت‌های گل‌فام و بسیار غلیظ این عطر هستند که غلظت و حجم خوبی به ایو سن لورن لیبر می‌دهند و ماندگاری آن را هم افزایش می‌دهند.

به نظرم ایو سن لورن لیبر ادو پرفیوم جزو عطرهای روزانه مناسبی است که می‌توان در هر مناسبت و موقعیتی از آن استفاده کرد. ایو سن لورن لیبر را باید عطری زنانه توصیف کنیم که بیش‌ازحد شیرین یا بیش‌ازحد غلیظ نیست.

ایو سن لورن لیبر اینتنس

ایو سن لورن لیبر اینتنس

لیبر اینتنس همان نت‌های اسطوخودوس، یاس و شکوفه پرتقال از عطر اصلی را می‌گیرد و نت‌هایی همچون دانه تونکا و وانیل را به آنها اضافه می‌کند تا لیبر اینتنس به عطری گرم‌تر و سکسی‌تر نسبت به عطر اصلی تبدیل شود.

دانه تونکا عملکرد فوق‌العاده‌ای در این عطر دارد زیرا ماندگاری لیبر اینتنس را افزایش داده، درحالی که فوق‌العاده گرم و آرامش‌بخش است. علاوه بر این، دانه تونکا به بیرون کشیدن سویه‌های شیرین وانیل نیز کمک می‌کند.

از نظر من، لیبر اینتنس در گروه عطرهای زمستانی و شبانه قرار می‌گیرد. البته اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در طول روز از عطر اصلی لیبر استفاده کنید و وقتی که غروب شد، لیبر اینتنس را روی همان عطر قبلی لایه‌بندی کنید تا به جلوه‌های جدید و جذابی برسید.

با توجه به این‌که لیبر اینتنس  با غلظت اینتنس طراحی شده، پس ماندگاری عطر لیبر اینتنس هم از عطر اصلی لیبر بیشتر است.

ایو سن لورن لیبر ادو تویلت

ایو سن لورن لیبر ادو تویلت

لیبر ادو تویلت درواقع عطر محبوب من در کالکشن عطرهای ایو سن لورن لیبر است.

نت اسطوخودوس در این عطر هم حضور دارد اما به اندازه دیگر ادیشن‌های ایو سن لورن لیبر حالت‌های برجسته و فراگیری ندارد.

در عوض، نت شکوفه پرتقال در لیبر ادو تویلت به ستاره نمایش تبدیل می‌شود. نت‌های طراوت‌بخشی همچون نارنگی ماندارین و ترنج هم این نت شکوفه پرتقال را تقویت می‌کنند.

لیبر ادو تویلت قطعا در گروه عطرهای روزانه قرار می‌گیرد و احتمالا یکی از بهترین عطرها برای فصل‌های بهار و تابستان است. لیبر ادو تویلت درواقع خنک‌تر و باطراوت‌تر از دیگر ادیشن‌های ادو تویلت در این مجموعه است و راحت‌تر هم می‌توان در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کرد.

من علاقه زیادی به نت شکوفه پرتقال دارم. بنابراین عجیب نیست که لیبر ادو تویلت هم جزو عطرهای محبوب من باشد!

همان‌طور که از نام لیبر ادو تویلت مشخص است، با یک عطر ادو تویلت مواجه هستیم. پس انتظار نداشته باشید که ماندگاری لیبر ادو تویلت بیشتر از 3 تا 4 ساعت باشد.

ایو سن لورن لیبر له پارفوم

ایو سن لورن لیبر له پارفوم

یکی از جدیدترین عطرها در کالکشن ایو سن لورن لیبر، لیبر له پارفوم نام دارد. این ادیشن را باید غلیظ‌ترین و قوی‌ترین عطر در این کالکشن نامید، چراکه فرمول‌بندی بسیار غلیظی دارد و میزان روغن عطر استفاده‌شده در آن هم حتی از ادیشن لیبر اینتنس بیشتر است.

نت‌های اسطوخودوس، شکوفه پرتقال و وانیل همچنان به‌عنوان امضای عطر لیبر در لیبر له پارفوم حضور دارند، اما عناصر ادویه‌ای خاصی هم به لیبر له پارفوم اضافه شده‌اند. در ضمن، سویه‌های تندوتیز زنجبیل در نت آغازین با زعفران ترکیب می‌شوند تا جلوه‌های شرقی لیبر له پارفوم نسبت به دیگر عطرهای لیبر متمایز باشند.

ایو سن لورن لیبر له ابسولو پلاتین

ایو سن لورن لیبر له ابسولو پلاتین

پنجمین ادیشن از عطرهای ایو سن لورن لیبر، لیبر له ابسولو پلاتین نام دارد که ساختار آمیزه‌ای آن کاملا با دیگر ادیشن‌های این مجموعه متفاوت است. این عطر را باید عطری باطراوت و شفاف توصیف کرد که نت باطراوت ترنج را با اسطوخودوس آمیخته می‌کند؛ ترکیبی که معمولا در عطرهای مردانه کاربرد دارد. وجود آلدهید در نت آغازین هم آکور نسبتا صابونی جذابی به‌وجود می‌آورد که لیبر له ابسولو پلاتین را به عطری همه‌کاره و یونی (مشترک میان مردان و زنان) تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای پرادا کندی   راهنمای عطرهای پرادا کندی  راهنمای عطرهای باربری هر راهنمای عطرهای باربری هرراهنمای عطرهای تویلی د هرمس راهنمای عطرهای تویلی د هرمسراهنمای عطرهای ویکتور اند رولف فلاوربمب  راهنمای عطرهای ویکتور اند رولف فلاوربمب راهنمای عطرهای شنل گابریل راهنمای عطرهای شنل گابریلراهنمای عطرهای پارفومز د مارلی راهنمای عطرهای پارفومز د مارلیراهنمای عطرهای دولچه راهنمای عطرهای دولچهراهنمای عطرهای دیور جوی و دیور جوی اینتنس راهنمای عطرهای دیور جوی و دیور جوی اینتنس


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/the-ultimate-guide-to-the-ysl-libre-perfume-range/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
محمد جعفر براتی
1403/03/31
پاسخ به فربد فریدی
داداش لالیک انکر نویر دیگه واقعا آب بستن داخلش ،شما لالیک اکستریم رو بگیر
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم، contradiction را دو شیشه استفاده کردم، فوق العاده است. هم رایحه واقعا زیبا، هم ماندگاری. حیف که دیگه تولید نمی شه.
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟