راهنمای عطرهای دولچه

راهنمای عطرهای دولچه

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 7 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :راهنمای عطرهای دولچهدولچه ادو پرفیومدولچه فلورال دراپسدولچه رزا اکسلسادولچه گاردن ادو پرفیومدولچه پئونی ادو پرفیومدولچه شاین ادو پرفیومدولچه رز ادو تویلتدولچه لیلی ادو تویلتدولچه وایولت ادو پرفیوم

 

از زمان عرضه اولین عطر دولچه توسط برند دولچه اند گابانا در سال 2014 تا به امروز، 7 ادیشن مختلف از عطرهای دولچه گابانا به جهان عطرها اضافه شده‌اند. ادیشن‌های جدیدتر عطر «دولچه» که طی سال‌های اخیر به بازار آمده‌اند، روایح کاملا متفاوت و خاصی دارند. در این مقاله می‌خواهم که ویژگی‌های هر کدام از عطرهای دولچه را بررسی کنم و بگویم که این عطرها چه تفاوت‌هایی با همدیگر دارند.

راهنمای عطرهای دولچه

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

دولچه

2014

سنبل آبی، مشک، گل پاپایا

دولچه فلورال دراپس

2015

سیب سبز، سنبل آبی، مشک

دولچه رزا اکسلسا

2016

رز، سنبل آبی، مشک

دولچه گاردن

2018

نارگیل، پلومریا

دولچه پئونی

2019

گل صدتومانی، گلابی، آلو قطره‌طلا

دولچه شاین

2020

انبه، گریپ‌فروت، گل مریم

دولچه رز

2021

انگور فرنگی قرمز، سیب، گل رز

دولچه لیلی

2022

سوسن، میوه گل ساعت، ترنج

دولچه وایولت

2023

بنفشه و ترکیبات بنفش‌رنگ

 

دولچه ادو پرفیوم

دولچه ادو پرفیوم

عطر اصلی دولچه که غلظت بالایی دارد و با کیفیت ادو پرفیوم عرضه شده است، با تمرکز بر نت گل‌های سفید شکل می‌گیرد. در کنار روایح مشک‌فام در نت پایه، نت غلیظ سنبل آبی هم در این عطر به مشام می‌رسد، درحالی که روایحی مثل گل پاپایا، گل نرگس و گل آماریلیس هم ساختار آمیزه‌ای عطر دولچه را کامل می‌کنند.

اگرچه نت سنبل آبی درواقع سویه‌ای آبزی به این عطر می‌بخشد، اما قدرت‌نمایی اصلی در اختیار نت گل‌های سفید است که سرشتی بسیار زنانه به این عطر می‌دهند و ماندگاری عطر دولچه را به سطح عالی می‌رسانند.

من فکر می‌کنم که عطر اصلی دولچه برای ساعات روز و برای فصل‌های مختلف سال می‌تواند یک عطر ایده‌آل باشد. در ضمن، عطر اصلی دولچه قطعا گزینه‌ای مناسب برای استفاده در محل کار است، درحالی که می‌تواند برای یک قرار ناهار هم مناسب باشد.

بیشتر بخوانید : ویدیو کلیپ دولچه گابانا د وان میستریون نایت  ویدیو کلیپ دولچه گابانا د وان میستریون نایت

دولچه فلورال دراپس

دولچه فلورال دراپس

دولچه فلورال دراپس با غلظت ادو تویلت تقریبا یک سال بعد از عطر اصلی دولچه به بازار آمد. این ادیشن سبک‌تر از عطر دولچه درواقع همان نت‌های عطر اصلی را دارد، اما رگه‌ای از رایحه هلو و انبوهی از رایحه سیب سبز را به ساختار آمیزه‌ای آن اضافه می‌کند.

دولچه فلورال دراپس در گروه عطرهای بسیار باطراوت و با سرشت آبزی قرار می‌گیرد. بنابراین استفاده از دولچه فلورال دراپس در ماه‌های گرم و پرحرارت تابستانی قطعا تصمیم خوبی خواهد بود.

البته دولچه فلورال دراپس از نظر ماندگاری نمی‌تواند با دولچه ادو پرفیوم رقابت کند، زیرا این عطر با غلظت ادو تویلت طراحی شده و طبیعتا غلظت آن کمتر از عطر اصلی است.

بیشتر بخوانید : ویدیو کلیپ دولچه گابانا ولوت اینسنسو ویدیو کلیپ دولچه گابانا ولوت اینسنسو

دولچه رزا اکسلسا

دولچه رزا اکسلسا

سومین عطر در کالکشن عطرهای دولچه، دولچه رزا اکسلسا نام دارد. بطری صورتی مات و زیبای این عطر با یک درپوش قرمز و شبیه به گل‌ها آراسته می‌شود. برنامه تبلیغاتی مربوط به دولچه رزا اکسلسا هم جلوه‌های زیبایی دارد و با تمرکز بر گل رز طراحی شده است.

دولچه رزا اکسلسا قطعا یکی از بهترین عطرها برای طرفداران نت گل رز است. ساختار آمیزه‌ای دولچه رزا اکسلسا درواقع همان نت‌های عطر اصلی را می‌گیرد و انبوهی از نت گل رز را به آن اضافه می‌کند.

روایح سنبل آبی و مشک همچنان به‌عنوان امضای عطر دولچه در دولچه رزا اکسلسا حضور دارند، اما با توجه به این‌که مقدار زیادی از نت گل رز به این عطر اضافه می‌شود، طبیعتا همه نت‌های عطر زیر سایه نت گل رز قرار گرفته‌اند و درنهایت سرشت عطر را به چیزی مابین گل رز و مشک با سویه‌های گرم رسانده‌اند.

دولچه رزا اکسلسا با غلظت ادو پرفیوم عرضه شده است و قدرت ماندگاری خیلی خوبی دارد. دولچه رزا اکسلسا در میان عطرهای ممتاز به‌عنوان یکی از غلیظ‌ترین عطرها با تمرکز بر نت گل رز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید : ویدیو کلیپ دولچه گابانا د وان میستریون نایت  ویدیو کلیپ دولچه گابانا د وان میستریون نایت

دولچه گاردن ادو پرفیوم

دولچه گاردن ادو پرفیوم

پس از چند سال وقفه، عطر جدیدی از کالکشن دولچه وارد بازار شد که تغییر اساسی و برجسته‌ای را در رده عطرهای دولچه نشان می‌دهد.

دولچه گاردن درواقع یکی از بهترین عطرها با تمرکز بر نت نارگیل است. نت نارگیل استوایی و زیبای این عطر با نت استوایی پلموریا، بهارنارنج، بادام با سویه‌های گرم و مرکبات با سویه‌های طراوت‌بخش ترکیب می‌شود.

من همیشه در تعطیلات ساحلی از عطر دولچه گاردن استفاده می‌کنم و هربار که بوی این عطر را احساس می‌کنم، لبخند به لبانم بازمی‌گردد.

اگر به عطرهایی مثل استی لودر برنز گادس یا گرلن کوکونات فیتز علاقه دارید، حتما عاشق عطر دولچه گاردن خواهید شد! البته اگر اینطور باشد، یعنی عطر آفرودیت من را هم دوست دارید!

بیشتر بخوانید : کِی دولچه گابانا ادو پرفیوم ⁓ معرفی عطر کِی دولچه گابانا ادو پرفیوم ⁓ معرفی عطر

دولچه پئونی ادو پرفیوم

دولچه پئونی ادو پرفیوم

دولچه پئونی در سال 2019 به بازار آمد و از نظر من، زیباترین عطر در کالکشن عطرهای دولچه است.

گل صدتومانی به‌عنوان نت کلیدی دولچه پئونی (و یکی از نت‌های محبوب من) می‌درخشد و در کنار نت باطراوت گلابی قرار می‌گیرد که با کیفیت بی‌نظیری نت گل صدتومانی را کامل می‌کند. همین ترکیب خاص است که یک عطر گل‌فام، باطراوت و زیبا را خلق می‌کند.

علاوه بر اینها، نت آلو و رگه‌هایی از نت گل رز را هم داریم که در کنار مقداری از نت عسل قرار گرفته‌اند و عملکرد بسیار خوبی در کنار نت‌های میوه‌ای پیدا کرده‌اند.

اگرچه دولچه پئونی در گروه عطرهای ادو پرفیوم قرار می‌گیرد، اما من فکر می کنم که عملکرد دولچه پئونی در حد یک عطر ادو تویلت است. بنابراین من پیشنهاد می‌کنم که از عطر دولچه پئونی در ساعات روز و در فصل‌های بهار و تابستان استفاده کنید.

اگر به نت گل صدتومانی علاقه دارید، پینشهاد من این است که ورساچه برایت کریستال و میس دیور بلومینگ بوکت را هم امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : عطر عطر "کی" از برند دولچه گابانا

دولچه شاین ادو پرفیوم

دولچه شاین ادو پرفیوم

دولچه شاین با یک بطری زردرنگ زیبا به بازار آمد که کاملا حال‌وهوای تابستان و نور خورشید را به یاد می‌آورد.

اگرچه برنامه تبلیغاتی این عطر اساسا دولچه شاین را با تمرکز بر نت‌های گل‌فام معرفی می‌کند، اما به نظرم نت‌های انبه، بِه و گریپ‌فروت در دولچه شاین بسیار غلیظ و برجسته هستند.

درواقع پس از گذشت چند دقیقه و محو شدن نت‌های آغازین، روایح گل‌فام نمایان می‌شوند. ترکیب شدن نت گل مریم و یاس با نت‌های خورشدی گرم درنهایت باعث شده‌اند که دولچه شاین به یک عطر گل‌فام، میوه‌ای و باطراوت و البته بسیار دلنشین و زیبا تبدیل شود. دولچه شاین هم مانند دولچه پئونی برای فصل تابستان عالی است.

دولچه رز ادو تویلت

دولچه رز ادو تویلت

دولچه رز در سال 2021 به بازار آمد. اگرچه این عطر با یک بطری قرمزرنگ شبیه به بطری دولچه رزا اکسلسا معرفی شد، اما این دو عطر شباهت زیادی به همدیگر ندارند.

من فکر می‌کنم که نام دولچه رز تا حدودی گمراه‌کننده است، زیرا اگرچه نت باطراوت گل رز در این عطر حضور دارد، اما ساختار کلیدی عطر با تمرکز بر نت‌های میوه‌ای شکل می‌گیرد.

انگور فرنگی قرمز، سیب سبز، نارنگی ماندارین و هلو درواقع نت‌های میوه‌ای خاصی هستند که ساختاری بسیار باطراوت، خنک و شاداب به دولچه رز می‌بخشند. به همین دلیل هم دولچه رز برای فصل تابستان و هوای شرجی و مرطوب مناسب است.

دولچه رز با غلظت ادو تویلت طراحی شده است و درنتیجه نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت هاله‌سازی و قدرت ماندگاری این عطر به سطح بالایی برسد. اگرچه دولچه رز را یکی از عطرهای زیبا و جذاب می‌دانم، اما باید بگویم که سبک‌ترین عطر در کالکشن عطرهای دولچه نیز همین دولچه رز است.

دولچه لیلی ادو تویلت

دولچه لیلی ادو تویلت

باید بگویم که من تا به امروز هرگز با ترکیب نت سوسن و گل میوه ساعت مواجه نشده بودم! همین آمیزه غیرعادی و غیرتکراری است که یک عطر زنانه استوایی جدید را خلق می‌کند و عطر دولچه لیلی را به یک عطر شاداب و تابستانی تبدیل می‌سازد.

متاسفانه عطر دولچه لیلی هم با غلظت ادو تویلت طراحی شده است و درنتیجه قدرت ماندگاری آن نمی‌تواند زیاد باشد. بنابراین دولچه لیلی یکی از عطرهای مناسب برای ساعات روز است و گزینه مناسبی برای ساعات شب محسوب نمی‌شود.

من عاشق بطری صورتی‌رنگ و هوس‌انگیز این عطر هستم، چراکه زنانه‌ترین و دخترانه‌ترین جلوه‌ها را در کالکشن عطرهای دولچه دارد.

دولچه وایولت ادو پرفیوم

دولچه وایولت ادو پرفیوم

دولچه وایولت ادو پرفیوم اساسا ترکیب ویژه‌ای دارد، زیرا روایح خاصی را از گل‌ها و ترکیبات بنفش‌رنگ به‌کار می‌گیرد. آمیزه دولچه وایولت با نت میوه‌ای انگور فرنگی سیاه شروع می‌شود تا سپس در نت‌های میانی به جلوه‌های نسبتا پودری و گل‌فام گل بنفشه برسیم. من فکر می‌کنم که دولچه وایولت درواقع یکی از محبوب‌ترین عطرهای من در کالکشن عطرهای دولچه است. ماندگاری دولچه وایولت هم نسبت به بسیاری از دیگر عطرهای جدیدتر دولچه بهتر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای پرادا کندی   راهنمای عطرهای پرادا کندی  راهنمای عطرهای باربری هر راهنمای عطرهای باربری هرراهنمای عطرهای تویلی د هرمس راهنمای عطرهای تویلی د هرمسراهنمای عطرهای ویکتور اند رولف فلاوربمب  راهنمای عطرهای ویکتور اند رولف فلاوربمب راهنمای عطرهای شنل گابریل راهنمای عطرهای شنل گابریلراهنمای عطرهای پارفومز د مارلی راهنمای عطرهای پارفومز د مارلی


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/dolce-gabbana-dolce-perfume-range/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
محمد جعفر براتی
1403/03/31
پاسخ به فربد فریدی
داداش لالیک انکر نویر دیگه واقعا آب بستن داخلش ،شما لالیک اکستریم رو بگیر
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم، contradiction را دو شیشه استفاده کردم، فوق العاده است. هم رایحه واقعا زیبا، هم ماندگاری. حیف که دیگه تولید نمی شه.
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟