راهنمای عطرهای پارفومز د مارلی

راهنمای عطرهای پارفومز د مارلی

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 7 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :راهنمای عطرهای پارفومز د مارلیپارفومز د مارلی دلیناپارفومز د مارلی دلینا اکسکلوسیفپارفومز د مارلی دلینا لا رزیپارفومز د مارلی اوریاناپارفومز د مارلی والایاپارفومز د مارلی کاسیلیپارفومز د مارلی آتالیاپارفومز د مارلی ملیوراپارفومز د مارلی سافانادپارفومز د مارلی سدبریپارفومز د مارلی دارسی

 

پارفومز د مارلی در سال 2009 شروع به کار کرد و اساسا با الهام‌گیری از دربار اشرافی و فرانسوی ورسای که متعلق به پادشاه لویی پانزدهم بود، تأسیس شد. تا به امروز 10 عطر زنانه از برند پارفومز د مارلی به بازار آمده است که در این مقاله می‌خواهم به بررسی همین عطرها بپردازم و توضیح بدهم که هر کدام چه رایحه‌ای دارند.

طراحی بطری و بسته‌بندی پارفومز د مارلی از رنگ‌های پاستلی زیبایی الهام می‌گیرد که در کاخ ورسای به چشم می‌خورد، درحالی که نیم‌نگاهی هم به اسب‌های مشهوری دارد که توسط پادشاه لویی پانزدهم در کاخ ورسای نگهداری می‌شدند. رنگ‌های پاستلی اساسا بسیار محبوب بودند، به‌ویژه برای طراحی لباس‌های زنانه (مثلا لباس ماری آنتوانت).

راهنمای عطرهای پارفومز د مارلی

پارفومز د مارلی دلینا

پارفومز د مارلی دلینا

عطر دلینا احتمالا مشهورترین و پرفروش‌ترین عطر در میان محصولات پارفومز د مارلی است. رنگ صورتی مدرنی که برای بطری دلینا در نظر گرفته‌اند، و همچنین نت گل رز به‌عنوان امضای عطر، درنهایت عطر پارفومز د مارلی دلینا را به گزینه‌ای شگفت‌انگیز و خواستنی برای همه کسانی تبدیل می‌کند که دنبال یک عطر زنانه و بسیار باکیفیت می‌گردند.

دلینا با تمرکز بر نت قدرتمند و غلیظی از جنس گل رز شکل می‌گیرد که با روایح تندوتیز و نسبتا ترش اما دلپذیری مثل سرخالو و ریواس ترکیب می‌شود. پارفومز د مارلی دلینا، از نظر من، کاملا به عطر کارولینا هررا وری گود گرل شباهت دارد.

رایحه چوب کشمیر که سویه‌های نسبتا مشک‌فامی دارد، به‌خوبی ماندگاری عطر دلینا را در طول روز حفظ می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که هاله‌سازی و ماندگاری عطر دلینا در رده خیلی خوب قرار می‌گیرد. اگر اساسا به جهان عطرها علاقه‌مند هستید، به نظرم کنار آمدن با قیمت بالای این عطر به کیفیت خاصش می‌ارزد. کیفیت عطر دلینا تا حدی بالا است که برای رسیدن به هاله‌سازی قوی و ماندگاری قدرتمند به اسپری کردن افشانه‌های زیادی از آن نیاز ندارید.

پارفومز د مارلی دلینا اکسکلوسیف

پارفومز د مارلی دلینا اکسکلوسیف

دلینا اکسکلوسیف، یکی از عطرهای شرقی پارفومز د مارلی است که براساس آمیزه عطر دلینا شکل می‌گیرد. نت‌های گل رز و سرخالو همچنان حضور خاصشان را حفظ می‌کنند، اما نت ریواس دیگر حضور ندارد و به‌جای آن می‌بینیم که روایح قدرتمندی مثل عود و روایح دودی به عطر اضافه شده‌اند تا دلینا اکسکلوسیف را از عطر دلینا متمایز کنند.

دلینا اکسکلوسیف اساسا عطر غلیظ‌تر و قدرتمندتری نسبت به عطر دلینا است و وجود روایح دودی در ساختار آمیزه‌ای آن باعث می‌شود که ماندگاری طولانی‌تری هم داشته باشد.

اگر به عطرهای برپایه نت گل رز، روایح دودی و کهربا علاقه دارید، قطعا باید دلینا اکسکلوسیف را امتحان کنید! اما یک نکته احتیاطی را هم باید بگویم: اگر واقعا عطر دلینا را دوست داشته‌اید، لزوما معنایش این نیست که دلینا اکسکلوسیف هم رضایت شما را جلب خواهد کرد، زیرا نت‌های شرقی در دلینا اکسکلوسیف اساسا سویه‌های کاملا متفاوتی را نسبت به عطر اصلی دلینا به‌وجود آورده‌اد.

بیشتر بخوانید : پرفروش‌های برند پارفومز د مارلی پرفروش‌های برند پارفومز د مارلی

پارفومز د مارلی دلینا لا رزی

پارفومز د مارلی دلینا لا رزی

دلینا لا رزی، عطر دیگری از پارفومز د مارلی است که بطری صورتی زیبا و شفافی دارد. رنگ روشن‌تر بطری این عطر و همچنین نوع طراحی و بسته‌بندی آن نشان می‌دهد که با یک عطر سبک‌تر نسبت به عطر اصلی دلینا مواجه هستیم.

نت‌های گل رز و سرخالو به‌عنوان امضای عطر اصلی دلینا همچنان با غلظت زیادی در این عطر حضور دارند، اما افزودن نت گل صدتومانی به دلینا لا رزی باعث شده است که همین نت‌های کلیدی هم سویه‌های میوه‌ای‌تر و باطراوت‌تری پیدا کنند.

طراوت و شادابی سبکی در این عطر وجود دارد که استفاده از دلینا لا رزی را در موقعیت‌های مختلف خیلی راحت می‌کند. اگر به نظرتان عطر اصلی دلینا بیش‌ازحد سنگین است اما شما واقعا رایحه آن عطر را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنم که حتما عطر دلینا لا رزی را امتحان کنید.

پارفومز د مارلی اوریانا

پارفومز د مارلی اوریانا

من عاشق بطری عطر اوریانا هستم که با رنگ صورتی بسیار هوس‌انگیز و جذابی طراحی شده است. من ابتدا تصور می‌کردم که اوریانا باید یک عطر «صورتی» باشد که روی نت‌های تمشک و توت فرنگی تمرکز می‌کند، اما بعدا متوجه شدم که با یک عطر شیرین و متمرکز بر نت پرتقال مواجه هستم.

رایحه اوریانا سریعا بوی یک چیز خاص را به یاد من می‌آورد: آب‌نبات پرتقالی. شیرینی خاص این عطر به شکر قهوه‌ای گرم‌شده شباهت دارد.

قدرت ماندگاری عطر اوریانا، مثل عطر دلینا، عالی است. با توجه به این‌که دیگر سویه‌های مشک‌فام عطر دلینا را در عطر اوریانا احساس نمی‌کنم، من شخصا همین عطر اوریانا را ترجیح می‌دهم.

جلوه‌های شیرین عطر اوریانا قرار نیست که شدید باشند، درحالی که ته‌مایه‌های نسبتا گل‌فامی از جنس شکوفه پرتقال هم این ساختار آمیزه‌ای را کامل می‌کنند.

بیشتر بخوانید : تفاوت 3 مدل پارفومز د مارلی ( دلینا ، دلینا اکسکلوسیف ، دلینا لا رزی ) تفاوت 3 مدل پارفومز د مارلی ( دلینا ، دلینا اکسکلوسیف ، دلینا لا رزی )

پارفومز د مارلی والایا

پارفومز د مارلی والایا

در بهار 2023 بود که پارفومز د مارلی از عطر جدیدش با عنوان والایا رونمایی کرد؛ عطری که برای روزهای داغ بهاری و تابستانی خلق شده است. آمیزه عطر والایا با روایح باطراوت مرکبات و رگه‌های آلدهیدی خاصی شروع می‌شود که سویه‌ای کلاسیک را به عطر والایا اضافه کرده‌اند. نت‌های سنتی دیگری مانند گل برف و مشک هم در ادامه ظاهر می‌شوند تا درنهایت یک عطر بسار ظریف را خلق کنند. همزمان با ته‌نشین شدن آمیزه والایا، نت خس‌خس خودش را نشان می‌دهد و به‌خوبی هم باقی می‌ماند. همین نت خس‌خس است که سویه‌های سبز و چوبی دلپذیری را روی پوست به‌وجود می‌آورد.

پارفومز د مارلی کاسیلی

پارفومز د مارلی کاسیلی

من واقعا تا به امروز هیچ عطری شبیه به عطر کاسیلی ندیده‌ام. رایحه آلو با سویه‌های گرم و نت دانه تونکا با سویه‌های گرم در این عطر با رایحه وانیل خوراکی ترکیب شده‌اند تا عطر کاسیلی درنهایت جلوه‌ای گرم و گورماند (آمیخته به بوی خوراکی‌های شیرین) داشته باشد.

با این‌‌حال، نت‌های گل‌فام خاصی هم در عطر کاسیلی حضور دارند و سویه ترش دلپذیری هم از نت انگور فرنگی قرمز در آن احساس می‌شود.

کاسیلی در گروه عطرهای یونی (مشترک میان آقایان و خانم‌ها) قرار می‌گیرد. نت‌های کاسیلی طوری با همدیگر ترکیب می‌شوند که بویی شبیه به لیکور گرم آلو را به‌وجود بیاورند که هم یک نت غیرعادی است و هم جلوه‌های پیچیده‌ای دارد.

پارفومز د مارلی آتالیا

پارفومز د مارلی آتالیا

عطر آتالیا با تمرکز بر نت غلیظ زنبق شکل می‌گیرد. گل‌های زنبق در جهان عطرسازی معمولا کاربرد زیادی ندارند یا حداقل غلظت استفاده از آن بسیار کم است. درواقع عطرسازان معمولا از گیاه زنبق یا ریشه زنبق در عطرسازی استفاده می‌کنند.

نت زنبق در عطر آتالیا با نت مشک و شکوفه پرتقال آمیخته می‌شود، اما برجستگی اصلی در این عطر همچنان به نت زنبق اختصاص دارد. سویه‌های سنتی و غلیظ نت زنبق در عطر آتالیا همچنان حفظ شده‌اند.

اگر به نت زنبق علاقه دارید، عطر آتالیا قطعا یکی از غلیظ‌ترین عطرها با تمرکز بر نت زنبق است که می‌توانید آن را امتحان کنید. اگر هم نمی‌دانید که دقیقا چه حسی نسبت به نت زنبق دارید، پیشنهاد می‌کنم که قبل از خریدن عطر آتالیا حتما آن را امتحان کنید و این عطر را بدون بررسی خریداری نکنید.

پارفومز د مارلی ملیورا

پارفومز د مارلی ملیورا

نت‌های انگور فرنگی سیاه و دانه‌های قرمز توانسته‌اند که عطر ملیورا را به میوه‌ای‌ترین عطر در میان عطرهای پارفومز د مارلی تبدیل کنند.

انبوهی از نت‌های گل‌فام هم در عطر ملیورا حضور دارند که در کنار نت توت‌های مختلف قرار می‌گیرد تا عطر ملیورا به یک عطر شدیدا زنانه و زیبا تبدیل شود.

بعضی افراد معمولا عطرهای میوه‌ای را بیش‌ازحد شیرین یا حتی ناخوشایند توصیف می‌کنند، اما عطر ملیورا مثل همه عطرهای پارفومز د مارلی بسیار شیک و زیبا طراحی شده است. باید بگویم که ملیورا قطعا یکی از عطرهای محبوب من در میان همه عطرهای پارفومز د مارلی است!

پارفومز د مارلی سافاناد

پارفومز د مارلی سافاناد

عطر سافاناد با تمرکز بر نت شکوفه پرتقال طراحی شده و یکی از عطرهای زیبای این مجموعه است.

سافاناد درواقع یک عطر دیگر را به یاد من می‌آورد که ساختار قوی‌تری هم دارد: الی ساب له پارفوم. نت شکوفه پرتقال در عطر سافاناد با نت باطراوت گلابی و پرتقال در لایه آغازین کامل می‌شود.

وجود نت وانیل در نت پایه عطر سافاناد هم شیرینی گرم و دلپذیری به این عطر می‌دهد که بی‌شباهت به عطر اوریانا نیست. عطر سافاناد هم یکی دیگر از عطرهای محبوب من در میان عطرهای پارفومز د مارلی است.

پارفومز د مارلی سدبری

پارفومز د مارلی سدبری

سدبری از عطرهای آروماتیک پارفومز د مارلی است که بر نت‌های اسطوخودوس، سالویا و کهربا تمرکز می‌کند.

سدبری که امضای قدرتمند عطرهای پارفومز د مارلی را حفظ می‌کند، نت‌های گل مریم و یاس را ترکیب می‌سازد و آنها را در کنار کهربا و لوبان قرار می‌دهد تا یک عطر سنیگن و گرم را خلق کند.

سدبری حسی شبیه به عطرهای قدیمی دارد، عمدتا به‌دلیل استفاده از نت غلیظ گل‌های سفید و ته‌مایه‌های کهربایی. اگر عاشق عطرهای گل‌فام کلاسیک هستید، عطر سدبری قطعا برای شما ساخته شده است.

پارفومز د مارلی دارسی

پارفومز د مارلی دارسی

عطر دارسی در گروه عطرهای چایپر کلاسیک قرار می‌گیرد. رایحه لیموترش و پرتقال در نت آغازین این عطر جای می‌گیرند تا مسیر را برای رسیدن به گل رز و یاس در نت میانی هموار کنند. جلوه‌های غلیظ و شیرینی از نعناع هندی هم در نت پایه حضور دارند.

با توجه به منحصربه‌فرد بودن دیگر عطرهای زنانه پارفومز د مارلی، من فکر می‌کنم که عطر دارسی درواقع معمولی‌ترین و عادی‌ترین عطر زنانه در میان عطرهای این مجموعه است.

عطر دارسی تا حدودی عطر شنل کوکو مادمازل را به یاد من می‌آورد که خودش یکی از بهترین عطرهای پرفروش در سطح جهان است. بنابراین عطر دارسی شبیه به عطر بدی نیست!

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای پرادا کندی   راهنمای عطرهای پرادا کندی  راهنمای عطرهای باربری هر راهنمای عطرهای باربری هرراهنمای عطرهای تویلی د هرمس راهنمای عطرهای تویلی د هرمسراهنمای عطرهای ویکتور اند رولف فلاوربمب  راهنمای عطرهای ویکتور اند رولف فلاوربمب راهنمای عطرهای شنل گابریل راهنمای عطرهای شنل گابریل


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

 https://sokilondon.com/parfums-de-marly-perfume-range/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
محمد جعفر براتی
1403/03/31
پاسخ به فربد فریدی
داداش لالیک انکر نویر دیگه واقعا آب بستن داخلش ،شما لالیک اکستریم رو بگیر
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم، contradiction را دو شیشه استفاده کردم، فوق العاده است. هم رایحه واقعا زیبا، هم ماندگاری. حیف که دیگه تولید نمی شه.
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟