راهنمای همه عطرهای فلاور بای کنزو

راهنمای همه عطرهای فلاور بای کنزو

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 13 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای فلاور بای کنزوفلاور بای کنزوفلاور بای کنزو ادو تویلتفلاور بای کنزو ایکبانافلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو پرفیومفلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو تویلتفلاور بای کنزو پاپی بوکت کوتورفلاور بای کنزو اسنشیلکنزو فلاور تگفلاور بای کنزو الکسیرفلاور بای کنزو لئو اوریجینالفلاور بای کنزو او فلورالکنزو فلاور این د ایرفلاور بای کنزو ادو لومیرفلاور بای کنزو له ابسولوفلاور بای کنزو رد ادیشنفلاور بای کنزو ادو وی

 

مجموعه عطرهای «فلاور بای کنزو» از مجموعه‌های محبوب و مشهوری است که گاهی اوقات به‌دلیل استفاده از نگاره گل شقایق (poppy) در طراحی ساختار بطری و تصاویر بسته‌بندی یا تبلیغاتی، با نام «کنزو پاپی» هم شناخته می‌شود. بطری‌های این مجموعه شدیدا خاص و منحصربه‌فرد هستند و هرکسی می‌تواند خیلی سریع این بطری‌ها را در میان عطرهای دیگر تشخیص بدهد. همه عطرهای این مجموعه از یک طراحی بطری استفاده می‌کنند، اما تصاویر متفاوتی از گل شقایق روی بسته‌بندی آنها نقش بسته است. در این مقاله، همه ادیشن‌های مختلف فلاور بای کنزو را بررسی خواهیم کرد که امروزه همچنان در دسترس مخاطبان قرار دارند.

عطرهای فلاور بای کنزو

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

فلاور بای کنزو

2000

پودر، بنفشه پارما، رز، وانیل

فلاور بای کنزو اسنشیل

2009

رز، وانیل، فلفل

کنزو فلاور تگ

2011

ریواس، انگور فرنگی سیاه، گل صدتومانی

کنزو فلاور این د ایر

2013

تمشک، رز

فلاور بای کنزو الکسیر

2015

پرالین، تمشک

فلاور بای کنزو لئو اوریجینال

2015

مرکبات، زنجبیل، گل صدتومانی، هلو

فلاور بای کنزو او فلورال

2016

گل صدتومانی، گریپ‌فروت

فلاور بای کنزو او د لومیر

2017

بنفشه، هلو

فلاوز بای کنزو رد ادیشن

2018

پلومریا، شکوفه پرتقال

فلاوز بای کنزو او د وی

2019

مرکبات، زنجبیل، شکوفه پرتقال، وانیل

فلاوز بای کنزو پاپی بوکت

2020

یاسمن گاردنیا، گلابی

فلاوز بای کنزو پاپی بوکت کوتور

2021

یاسمن گاردنیا، بادام سبز

فلاور بای کنزو ادو تویلت

2021

مرکبات، زنجبیل، گل ابریشم

فلاور بای کنزو له ابسولو

2022

زعفران، رز، شکوفه پرتقال، وانیل

فلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو تویلت

2022

زنجبیل، مرکبات، گل ابریشم، بابونه

فلاور بای کنزو ایکبانا

2023

چوب صندل، شکوفه گیلاس، چای

فلاور بای کنزو

فلاور بای کنزو

عطر اصلی فلاور بای کنزو به‌عنوان یکی از عطرهای نمادین و مشهور در دهه 2000 میلادی شناخته می‌شود و وقتی که برای اولین بار عرضه شد، من سریعا یک بطری از آن را خریدم. کسانی که از فلاور بای کنزو استفاده کرده‌اند، می‌دانند که این عطر زنانه و پودری واقعا جلوه پاکیزه و تمیزی به هر فرد می‌بخشد. با توجه به غلظت ادو پرفیوم، ماندگاری این عطر هم زیاد است. من معمولا فلاور بای کنزو را به‌عنوان یک عطر خوب برای محل کار یا مناسبت‌های کاری پیشنهاد می‌کنم، درحالی که می‌تواند گزینه جایگزین مقرون‌به‌صرفه و خوش‌قیمتی هم برای عطر شنل چنس ادو پرفیوم باشد. در کنار نت‌های پودری، نت‌های بنفشه پارما و وانیل هم قابل توجه هستند، درحالی که هر دو نیز از ماندگاری خوبی برخوردارند.

فلاور بای کنزو ادو تویلت

فلاور بای کنزو ادو تویلت

فلاور بای کنزو ادو تویلت در سال 2021 عرضه شد. این عطر درواقع یک عطر کاملا متفاوت نسبت به فلاور بای کنزو ادو پرفیوم اصلی است و طراحان بسته‌بندی آن هم از یک گل شقایق با رنگ روشن‌تر برای نگاره بطری استفاده کرده‌اند. آمیزه این عطر ادو تویلت با مرکبات و زنجبیل در نت‌های آغازین شکوفا می‌شود و خیلی سریع حالت باطراوت خاصش را نسبت به عطر اصلی نمایان می‌سازد. نت گل ابریشم سبز و بابونه هم در لایه میانی جای گرفته‌اند و نت مشک‌فام وانیل نیز در نت‌های پایه جلوه‌گری می‌کند که پژواکی از ادیشن ادو پرفیوم را به تصویر می‌کشد. به‌طور کلی، فلاور کنزو ادو تویلت بسیار سبک‌تر از ادیشن اصلی است و قطعا برای فصل تابستان گزینه مناسبی خواهد بود.

فلاور بای کنزو ایکبانا

فلاور بای کنزو ایکبانا

کنزو در سال 2023 برای اولین در مجموعه عطرهای فلاور بای کنزو از نت شکوفه گیلاس استفاده کرد. فلاور بای کنزو ایکبانا ادو پرفیوم درواقع عطری با بافت خامه‌ای و برپایه نت چوب صندل است که نت‌های میانی‌اش شدیدا زنانه هستند و جلوه‌های گل‌فام دارند، درحالی که این جلوه‌ها نیز از گل مریم و چوب صندل شکل گرفته‌اند (ایکبانا یکی از سبک‌های گل‌آرایی ژاپنی است). من واقعا این عطر را دوست دارم و فکر می‌کنم که تغییر نگرش در این مجموعه از عطرها، جذابیت عطرهای فلاور بای کنزو را برای نسل‌های جدید افزایش می‌دهد.

ماندگاری این عطر واقعا قدرتمند و هاله‌سازی آن نیز متوسط است؛ پس تا چند ساعت باقی می‌ماند. البته این عطر بیش‌ازحد هم سنگین نیست و به‌راحتی می‌توان در همه فصل‌های سال از آن استفاده کرد.

فلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو پرفیوم

فلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو پرفیوم

به نظر من، فلاور بای کنزو پاپی بوکت درواقع یک عطر مدرن‌تر نسبت به عطر اصلی فلاور بای کنزو است. عطرهای پودری در دهه 2020 چندان محبوب نیستند و من فکر می‌کنم که فلاور بای کنزو پاپی بوکت برای دختران جوانی مناسب خواهد بود که اصلا فلاور بای کنزو اصلی را امتحان نکرده‌اند و بوی آن عطر را به یاد نمی‌آورند. نت اصلی فلاور بای کنزو پاپی بوکت را جلوه درخشانی از نت یاسمن گاردنیا می‌سازد که با نت باطراوت و میوه‌ای گلابی به سطح متعادل‌تری می‌رسد.

فلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو پرفیوم دیگر تولید نمی‌شود اما همچنان می‌توانید آن را در بعضی از فروشگاه‌های بزرگ جهانی مثل Notino، The Fragrance Shop و Amazon پیدا کنید.

فلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو تویلت

فلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو تویلت

ادیشن ادو تویلت از عطر فلاور بای کنزو پاپی بوکت، نسبتا به ادیشن ادو پرفیوم آن شباهت دارد. یاسمن گاردنیا به‌دلیل آمیختگی با نت بادام سبز و نارنگی ماندارین، جلوه نسبتا شیرین‌تری پیدا کرده است، درحالی که ماندگاری عطر هم طبیعتا به‌خاطر قالب ادو تویلت دیگر آنقدرها زیاد نیست.

تولید عطر فلاور بای کنزو پاپی بوکت ادو تویلت نیز متوقف شده است اما هنوز در Notino می‌توان آن را پیدا کرد.

فلاور بای کنزو پاپی بوکت کوتور

فلاور بای کنزو پاپی بوکت کوتور

فلاور بای کنزو پاپی بوکت کوتور درواقع دقیقا همان عطر اصلی فلاور بای کنزو پاپی بوکت را در اختیار شما می‌گذارد.

فلاور بای کنزو اسنشیل

فلاور بای کنزو اسنشیل

فلاور بای کنزو اسنشیل از عطرهای ادیشن محدود کنزو است که بطری بسیار بلند و کشیده‌ای دارد. یادم هست که فروشگاه‌ها هنگام فروختن این عطر واقعا مشکل داشتند زیرا این عطر به‌دلیل بلند و کشیده بودن بیش‌ازحد بطری‌اش در قفسه‌های عطرفروشی جا نمی‌شد!

در عطر اصلی فلاور بای کنزو جلوه‌هایی از روایح دودی همراه با نت وانیل در لایه پایانی احساس می‌شود، اما در فلاور بای کنزو اسنشیل می‌بینیم که روایح دودی و وانیل همچنان ستاره نمایش هستند اما در کنار نت امضای خاصی قرار می‌گیرند که از رایحه مشک‌فام گل رز پدید می‌آید. همچنین رگه نسبتا ادویه‌ای خاصی از فلفل سیاه هم در فلاور بای کنزو اسنشیل وجود دارد که این عطر را به یک عطر شرقی تبدیل می‌کند.

کنزو فلاور تگ

کنزو فلاور تگ

کنزو فلاور تگ از عطرهای خاص کنزو است که با محوریت نت ریواس شکل می‌گیرد و یکی از میوه‌ای‌ترین ادیشن‌ها در مجموعه عطرهای فلاور بای کنزو است. نت‌های انگور فرنگی سیاه و گل صدتومانی در کنار نت ریواس قرار می‌گیرند تا یک کوکتل شیرین و میوه‌ای خلق شود که همزمان جلوه‌ای معصومانه و بازیگوشانه دارد.

فلاور بای کنزو الکسیر

فلاور بای کنزو الکسیر

فلاور بای کنزو الکسیر از نت شیرین پرالین استفاده می‌کند که من را به یاد عطر نینا بای نینا ریچی می‌اندازد. رایحه تمشک در نت‌های آغازین هم جلوه شیرین و میوه‌ای خاصی به عطر می‌افزاید تا فلاور بای کنزو الکسیر به یکی از سکسی‌ترین و شیرین‌ترین عطرها در کالکشن عطرهای فلاور بای کنزو تبدیل شود.

فلاور بای کنزو لئو اوریجینال

فلاور بای کنزو لئو اوریجینال

فلاور بای کنزو لئو اوریجینال درواقع یک تفسیر سبک‌تر و آبزی‌ـ‌دریایی از عطر اصلی فلاور بای کنزو است. نت‌های مرکبات و زنجبیل توانسته‌اند که بافت آبدار و باطراوتی را در لایه آغازین خلق کنند که در نت‌های میانی به بافتی سبک، میوه‌ای و گل‌فام با محوریت نت‌های گل صدتومانی و هلو می‌رسد. نت پودری بنفشه که مثل امضای عطر اصلی عمل می‌کند، همچنان در این ادیشن هم حضور دارد اما نت وانیل از آن حذف شده است. به همین دلیل فلاور بای کنزو لئو اوریجینال ادو تویلت به یک عطر بسیار سبک تبدیل می‌شود.

فلاور بای کنزو لئو اوریجینال دیگر تولید نمی‌شود اما همچنان شاید بتوان آن را در FragranceNet و Perfume Click پیدا کرد.

فلاور بای کنزو او فلورال

فلاور بای کنزو او فلورال

فلاور بای کنزو او فلورال، ادیشنی بسیار متفاوت نسبت به عطر اصلی فلاور بای کنزو است. جلوه گل‌فام این عطر با نت باطراوت گل صدتومانی خلق می‌شود: یک نت سبک و نسبتا شیرین که جلوه‌ای بسیار زنانه دارد. گریپ‌فروت و نارنگی ماندارین هم بافت مرکباتی خاصی را برای آغاز این عطر خلق کرده‌اند که سبک و باطراوت است. فلاور بای کنزو او فلورال در گروه عطرهای ادو تویلت قرار می‌گیرد و من پیشنهاد می‌کنم که از این عطر برای فصل تابستان و اوقات روز استفاده کنید.

کنزو فلاور این د ایر

کنزو فلاور این د ایر

کنزو فلاور این د ایر در طراحی بطری از سبک متفاوتی نسبت به دیگر عطرهای کنزو فلاور استفاده می‌کند. کنزو فلاور این د ایر درواقع یک عطر میوه‌ای با محوریت نت‌های تمشک و گل رز است  و درنتیجه نه‌تنها با عطر اصلی فلاور بای کنزو کاملا تفاوت دارد، بلکه میوه‌ای‌تر هم هست. به نظرم نت تمشک همیشه عطرها را به گزینه‌ای جذاب برای اوقات تعطیلات تبدیل می‌کند. نت‌های گل ز و تمشک هم طوری آمیخته شده‌اند که من را به یاد موگلر آنجل نووا ادو تویلت می‌اندازند. کنزو فلاور این د ایر دیگر تولید نمی‌شود اما شاید بتوانید آن را در سایت Amazon پیدا کنید.

فلاور بای کنزو ادو لومیر

فلاور بای کنزو ادو لومیر

فلاور بای کنزو ادو لومیر با غلیظ‌تر و شدیدتر ساختن بافت پودری در عطر اصلی فلاور بای کنزو خلق می‌شود. در اولین برخورد، فلاور بای کنزو ادو لومیر از نت‌های هلو و روایح گل‌فام برای یک شروع زنانه استفاده می‌کند اما بعد از چند دقیقه این جلوه‌ها محو می‌شوند تا بافت پودری نت‌های بنفشه آشکار شود که جلوه‌ای پاکیزه و ساده دارد. فلاور بای کنزو ادو لومیر دیگر تولید نمی‌شود اما شاید بتوانید آن را در Walmart، Escentual و Notino پیدا کنید.

فلاور بای کنزو له ابسولو

فلاور بای کنزو له ابسولو

فلاور بای کنزو له ابسولو یکی از عطرهای سنگین‌تر و غلیظ‌تر نسبت به دیگر عطرهای این مجموعه است. به نظرم فلاور بای کنزو له ابسولو به ایو سن لورن لیبر و جیوانچی له اینتردیت شباهت دارد. رایحه زعفران در نت آغازین این عطر به خلق احساسی نسبتا شرقی کمک کرده است که جلوه‌ای درجه‌یک، باکلاس و گران‌قیمت دارد. نت‌های رز، شکوفه پرتقال و وانیل مشک‌فام نیز پژواکی از عطر اصلی فلاور بای کنزو اصلی را خلق کرده‌اند. اگر از عطر اصلی فلاور بای کنزو لذت می‌برید اما دنبال یک عطر غلیظ‌تر برای اوقات شامگاهی و شبانه یا یک عطر مناسب برای پاییز و زمستان می‌گردید، من پیشنهاد می‌کنم که فلاور بای کنزو له ابسولو را امتحان کنید.

فلاور بای کنزو رد ادیشن

فلاور بای کنزو رد ادیشن

فلاور بای کنزو رد ادیشن از عطرهای شاداب و استوایی این مجموعه است که از نت تابستانی محبوب من استفاده می‌کند: پلومریا. این نت گل‌فام شگفت‌انگیز در کنار شکوفه پرتقال و نت باطراوت پرتقال در لایه آغازین قرار می‌گیرد. ته‌مایه‌های پودری کنزو فلاور هم که امضای آن را می‌سازند، همچنان حضور دارند اما در این ادیشن حالت خامه‌ای یا کرمی پیدا می‌کنند و با نت وانیل ترکیب می‌شوند.

فلاور بای کنزو ادو وی

فلاور بای کنزو ادو وی

فلاور بای کنزو ادو وی دارای بیشترین نت مرکباتی در مجموعه فلاور بای کنزو است و احساس طراوت‌بخش آن نیز از همه دیگر عطرهای این مجموعه فراتر می‌رود. نت‌های بهارنارنج، برگ درخت نارنج، ترنج و زنجبیل با همدیگر ترکیب شده‌اند تا شروعی باطراوت و ناب را برای این عطر بیافرینند که برای روزهای گرم و مرطوب عالی است. در ادامه نیز نت‌های شکوفه پرتقال و همچنین وانیل مشک‌فام که امضای فلاور بای کنزو است، نمایان می شوند.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسی راهنمای کامل همه عطرهای جویسی کوتور ویوا لا جویسیراهنمای عطر های شالیمار گرلن راهنمای عطر های شالیمار گرلنراهنمای کامل همه عطرهای دیور جادور راهنمای کامل همه عطرهای دیور جادورراهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل  راهنمای کامل همه عطرهای کارولینا هررا گود گرل راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشن راهنمای کامل کارل لاگرفلد متیرس کالکشنراهنمای کامل عطرهای له‌ لابو راهنمای کامل عطرهای له‌ لابوراهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برترراهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعت راهنمای کامل عطرهای هرمس ژاردن: کاوشی در شاهکارهای خوش‌عطر طبیعتراهنمایی برای عطرهای تام فورد چری راهنمایی برای عطرهای تام فورد چریراهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریا راهنمای کامل برای همه عطرهای کالوین کلین ایفوریاراهنمای کامل عطرهای گوچی بلوم راهنمای کامل عطرهای گوچی بلومراهنمای عطرهای آکوا دی پارما بلو مدیترانو راهنمای عطرهای آکوا دی پارما بلو مدیترانوراهنمای کامل عطرهای ایسی میاکه لئو د ایسی راهنمای کامل عطرهای ایسی میاکه لئو د ایسیراهنمای کامل عطرهای روبرتو کاوالی راهنمای کامل عطرهای روبرتو کاوالیراهنمای عطرهای شنل آلور و شنل آلور سنشوال راهنمای عطرهای شنل آلور و شنل آلور سنشوالراهنمای عطرهای دیور ادیکت راهنمای عطرهای دیور ادیکت


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/the-ultimate-guide-to-the-flower-by-kenzo-perfumes/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام وقت بخیر
داخل ایران میشه تهیه کرد؟
پاسخ مدیر : سلام نه متاسفانه
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟