راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر
5/1

راهنمای کامل عطرهای زنانه لالیک + معرفی 14 عطر برتر

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 3 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :بهترین عطرهای زنانه لالیککشف یک میراث: میراث غنی لالیک در عطرسازیلالیک سولیللالیک سولیل ویبرانتلالیک ساتینلالیک رو د اینفینیپرلس د لالیکلالیک نیلانگلالیک لیوینگلالیک له پارفوملالیک فور وومنلالیک لامورلالیک آزالیلالیک آمیتیسلالیک آمیتیس اکسکویزلالیک آمیتیس اکلت

 

نام «لالیک» برای چندین دهه، برابر بوده است با صنعتگری استادانه و عالی، ظرافت‌های جاودانه و همچنین عطرهای لوکس و باشکوه. این برند فرانسوی که به‌خاطر خلاقیت‌های استثنایی‌اش در ساخت محصولات کریستالی شهرت داشت، هنر خود را در قلمروی عطرسازی هم گسترش داد. این اتفاق با خلق شاهکارهای نابی در جهان عطرها همراه شد که تجسمی از زنانگی، پیچیدگی و زیبایی ناب هستند.

بهترین عطرهای زنانه لالیک

هر کدام از عطرهای زنانه لالیک، آمیزه‌ای هماهنگ و دارای هارمونی از ترکیبات خاص و به‌دقت انتخاب‌شده دارند، درحالی که کار عطرسازی این عطرها با استادی بی‌نظیری انجام گرفته است تا تمامی حس‌های شما را به‌سوی خودشان جذب کنند. عطرهای زنانه لالیک، از آمیزه‌ای ظریف و گل‌فام تا آمیزه‌ای هوس‌انگیز و شرقی، طیف متنوع و وسیعی از عطرها را در اختیار شما می‌گذارند تا درنهایت همه زنان بتوانند عطر دلخواهشان را براساس ذائقه، استایل و سلیقه خود در میان عطرهای لالیک پیدا کنند. در این راهنمای کامل، من به بررسی عطرهای مشهور و نمادین لالیک می‌پردازم و ساختار بویایی منحصربه‌فرد هر کدام از عطرها و همچنین احساساتی که برمی‌انگیزند را واکاوی می‌کنم.

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

سولیل 2015

پرتقال، بادام، یاس

سولیل ویبرنت

2022

زنجبیل، شکوفه پرتقال

ساتین 2013

دانه تونکا، وانیل، خس‌خس

رو د اینفینی

2015

سرخالو، ترنج، هلو، رز

پرلس د لالیک

2016

نعناع هندی، خزه درخت بلوط، خس‌خس

نیلانگ

2011

هلو، خربزه، مشک

لیوینگ لالیک

2015

کشمران، خس‌خس، جوز

لالیک له پارفوم

2005

وانیل، دانه تونکا، یاس

لالیک فور وومن 1992

یاس، رز، توت سیاه

لامور لالیک

2013

بهارنارنج، ترنج، یاس، مشک

آزالی 2014

هلو، نعناع هندی، یاس

آمتیست 2007

انگور فرنگی سیاه، توت سیاه، شاه‌توت

آمتیست اکسکویز

2017

تمشک، ارکیده، توت سیاه

آمتیست اکلت

2014

گل صدتومانی، تمشک، رز، مگنولیا

کشف یک میراث: میراث غنی لالیک در عطرسازی

برای این‌که کسی واقعا بتواند اهمیت عطرهای لالیک را درک کند، ابتدا باید با تاریخچه لالیک آشنا شود. «مزون لالیک» که در سال 1888 توسط رنه لالیک بنیان‌گذاری شد، خیلی سریع به شهرت رسید، آن هم به‌خاطر طرح‌های کریستالی نفیس و خاصش که با مهارت‌های دقیق و تکنیک‌های نوآورانه ساخته می‌شدند. لالیک با پایبندی ویژه‌اش به آمیختن هنر و تجملات لوکس، همچنان به‌سرعت افق‌های خلاقانه‌اش را گسترش داد تا بتواند در جهان عطرها هم حضور داشته باشد و محصولات کریستالی خاصش را با عطرهای جذاب و دلربا ترکیب کند.

عطرهای زنانه لالیک که شهرت بیشتری دارند

لالیک سولیل

لالیک سولیل

عطر زنانه لالیک سولیل در سال 2015 وارد بازار عطرها شد و بطری شیشه‌ای و باشکوه آن با الهام‌گیری از «انفجار خورشید» طراحی شده است. نت‌های اصلی سولیل از رایحه باطراوت گلابی، پرتقال و بادام شکل می‌گیرند. نوعی نت شیری از یاس هم وجود دارد که ماندگاری عطر را افزایش می‌دهد و جلوه‌ای واقعا باکلاس و درجه‌یک به عطر اضافه می‌کند. پخش بوی عطر سولیل هم واقعا خوب است. درحالی که معمولا نت‌های مرکباتی تا این اندازه ماندگاری ندارند، اما ماندگاری این عطر تا چندین ساعت ادامه می‌یابد. به‌طور کلی می‌توان عطر سولیل را یک عطر پرتقالی و باطراوت معرفی کرد که از نت گل‌های سفید هم استفاده می‌کند تا به عطری عالی و بی‌نقص برای تابستان تبدیل شود. می‌توان گفت که عطر سولیل مثل «خورشیدی درون یک بطری» می‌درخشد.

لالیک سولیل ویبرانت

لالیک سولیل ویبرانت

سولیل ویبرانت درواقع عطر محبوب من در میان عطرهای زنانه لالیک است. کیفیت درخشان این عطر از وجود نت زنجبیل در لایه آغازین و یک نت مصنوعی دیگر گرفته می‌شود. اتفاقا ثابت شده است که این نت مصنوعی، بخش مربوط به احساس شادی را در مغز تحریک می‌کند!

لایه میانی لالیک سولیل ویبرانت هم از نت‌های مدرن شکوفه پرتقال، یاس و وانیل شکل می‌گیرد که رگه‌ای از زعفران هم به آنها اضافه شده است. آنطور که من متوجه شدم، قدرت ماندگاری لالیک سولیل ویبرانت عالی است. به همین دلیل هم من از این عطر در ساعات روز و در تمامی فصل‌های سال استفاده می‌کنم.

لالیک ساتین

لالیک ساتین

لالیک ساتین در سال 2013 عرضه شد و یکی از سکسی‌ترین عطرها در کالکشن لالیک است. این عطر از نت‌های سکسی وانیل و دانه تونکا استفاده می‌کند و آنها را در کنار نت‌های چوبی و یاس قرار می‌دهد، اما عمدتا همان رایحه پودری وانیل را پخش می‌کند. البته رگه‌ای از رایحه فلفل صورتی هم در این عطر هست. متاسفانه پخش بو و ماندگاری لالیک ساتین آنقدرها زیاد نیست.

لالیک رو د اینفینی

لالیک رو د اینفینی

رو د اینفینی از عطرهای چوبی و گل‌فام لالیک برای زنان است. این عطر که در سال 2015 عرضه شد، سرشتی بسیار زنانه دارد و از نت‌های سبک سرخالو و هلو شکل می‌گیرد. نت‌های یاس، مشک و گل رز در لایه میانی این عطر جای گرفته‌اند تا کمی ژرفا به این عطر بدهند، اما نت سرخالو این عطر را طراوت‌بخش می‌کند و جلوه‌ای نسبتا مدرن‌تر به آن می‌بخشد تا رو د اینفینی از این نظر هم کمی از دیگر عطرهای زنانه لالیک متفاوت باشد.

پرلس د لالیک

پرلس د لالیک

پرلس د لالیک از عطرهایی است که نت غلیظ نعناع هندی دارد و از رگه‌های خاص گل رز هم استفاده می‌کند. این عطر لالیک از عطرهای محبوب در میان طرفداران نت نعناع هندی است. انبوهی از نت‌های خزه‌مانند هم در پرلس د لالیک به‌کار رفته‌اند، مثل خزه درخت بلوط و خس‌خس. همین روایح هستند که جلوه‌های کاملا یونی پرلس د لالیک را به‌وجود می‌آورند. ترکیب نعناع هندی با نت ترکیبات سبز و روایح خزه‌آلود در پرلس د لالیک، عطر شنل نامبر 19 را به یاد می‌آورد.

لالیک نیلانگ

لالیک نیلانگ

یکی دیگر از عطرهای بسیار محبوب در کالکشن لالیک، عطر نیلانگ است که در سال 2011 عرضه شد. این عطر هم برپایه نت نعناع هندی شکل می‌گیرد اما از نت‌های شیرین و شادابی مثل خربزه، هلو و بلوبری هم استفاده می‌کند. پس‌رایحه نیلانگ هم براساس ترکیب نت‌های کهربا، وانیل، پرالین، چوب صندل، نعناع هندی و مشک شکل می‌گیرد. همین آمیزه خاص است که به نظرم یک عطر کاملا پیچیده را خلق می‌کند، درحالی که همچنان در استفاده از نت‌های قدیمی و کلاسیک عطرسازی بسیار دوست‌داشتنی عمل می‌کند. تولید عطر لالیک نیلانگ متوقف شده است، اما همچنان شاید بتوانید آن را در بعضی از خرده‌فروشی‌ها پیدا کنید.

لالیک لیوینگ

لالیک لیوینگ

ادکلن زنانه لالیک لیوینگ در سال 2015 عرضه شد و تولید آن درحال حاضر متوقف شده است. این عطر قطعا یکی از فانتزی‌ترین و گران‌ترین عطرها در میان عطرهای زنانه لالیک بود. نت‌های پایه لیوینگ از خس‌خس و کشمیر شکل می‌گرفتند که با نت غیررایج جوز هم ترکیب می‌شدند. نت چوب صندل با سویه خامه‌ای و نت دانه تونکا هم در عطر لالیک لیوینگ وجود داشت.

لالیک له پارفوم

لالیک قرمز

لالیک له پارفوم از عطرهای وانیلی است که با یک بطری مربع‌شکل زیبا عرضه می‌شود. له پارفوم را می‌توان از عطرهای وانیلی غلیظ و سنگین توصیف کرد. پس اگر عاشق نت وانیل هستید و می‌خواهید که خودتان را در نت وانیل غرق کنید، قطعا لالیک له پارفوم برای شما ساخته شده است! نت‌های دانه تونکا، مقدار کمی از نت ترکیبات سبز (برگرفته از چوب و نعناع هندی) هم در این عطر احساس می‌شود، درحالی که نت یاس هم در لایه میانی لالیک له پارفوم وجود دارد. طرفداران عطر دیور هیپنوتیک پویزن قطعا عطر لالیک له پارفوم را دوست دارند.

بیشتر بخوانید : عطرهای خوش‌بوی برند لالیک را بشناسید عطرهای خوش‌بوی برند لالیک را بشناسید

 

لالیک فور وومن

لالیک ادو پرفیوم

عطر اصلی لالیک فور وومن با یک بطری بلند و کشیده و براق عرضه شده است. ستاره نمایش در این عطر خاص، نت یاس است؛ همان نتی که لالیک در بسیاری از عطرهایش استفاده می‌کند. نت باطراوت گلابی هم در لایه آغازین لالیک ادو پرفیوم جای می‌گیرد، درحالی که نت‌های چوبی و وانیلی در لایه پایانی قرار دارند. لالیک ادو پرفیوم در سال 1992 عرضه شد و دقیقا مثل عطرهای همان دوران است. این عطر به عطرهایی که امروزه عرضه می‌شوند، واقعا هیچ شباهتی ندارد، شاید به استثنای عطرهای گوچی بلوم. پس می‌توان گفت که لالیک ادو پرفیوم، یک عطر سنتی و کلاسیک است.

لالیک لامور

لالیک لامور

لالیک لامور از عطرهای کلاسیک لالیک با محوریت نت گل‌های سفید است که واقعا کیفیت‌های برند لالیک را به تجسم درمی‌آورد. نت‌های اصلی لالیک لامور از یاسمن گاردنیا، گل مریم، بهارنارنج و یاس شکل گرفته‌اند. اگر به نت غلیظ گل‌های سفید علاقه‌مند هستید، پس عطر لالیک لامور قطعا یکی از بهترین عطرها برای شما خواهد بود! لالیک لامور واقعا از قدرت ماندگاری خوبی برخوردار است و با توجه به قیمت مناسبش هم ارزش خرید بالایی دارد.

لالیک آزالی

لالیک آزالی

به نظرم لالیک آزالی، تابستانی‌ترین عطر در میان عطرهای لالیک است. بطری این عطر هم بسیار جذاب و شاداب‌تر از دیگر بطری‌های لالیک است و جدیت کمتری نسبت به آنها دارد. نت هلو به‌عنوان ستاره نمایش در لالیک آزالی می‌درخشد، اما نت‌های سنتی گل‌فام مانند نعناع هندی و یاسمن گاردنیا نیز همچنان حضور دارند. اینطور که من متوجه شدم، نت هلو توانسته است که حالت سبک‌تری را در این عطر نسبت به دیگر عطرهای لالیک به‌وجود آورد؛ عطری میوه‌ای، نسبتا شیرین و بی‌نظیر برای تعطیلات.

لالیک آمیتیس

لالیک امیتیس

در عطر لالیک آمیتیس همه‌چیز به نت انواع توت‌ها اختصاص دارد. به همین دلیل هم آمیزه این عطر با توت سیاه، انگور فرنگی سیاه و بلوبری شروع می‌شود و بعد به نت کلاسیک رز و وانیل می‌رسد که در بیشتر عطرهای لالیک کاربرد دارند. قلب لالیک آمتیست از نت مشک شکل می‌گیرد تا به ماندگاری و ژرفای بهتر این عطر کمک کند و این عطر را به چیزی فراتر از یک عطر میوه‌ای ساده تبدیل سازد. اگر به عطرهای دارای نت توت‌ها علاقه دارید، پس باید بدانید که لالیک آمتیست از نت‌ همه توت‌ها در یک بطری شیشه‌ای بزرگ و جذاب استفاده کرده است.

لالیک آمیتیس اکسکویز

لالیک آمیتیس اکسکیوز

لالیک آمیتیس اکسکیوز درواقع ادیشن دیگری از عطر لالیک آمیتس است. این بار از نت تمشک هم در ساخت لالیک آمیتیس اکسکیوز استفاده شده تا این عطر کمی باطراوت‌تر و شیرین‌تر شود. نت ارکیده هم در آمیزه این عطر احساس می‌شود. به نظرم لالیک آمتیست اکسکویزه کمی لطیف‌تر و سبک‌تر از عطر اصلی آمتیست است و به‌سوی جلوه‌های نسبتا گل‌فام متمایل می‌شود.

لالیک آمیتیس اکلت

لالیک آمتیست اکلت

لالیک آمیتیس اکلات هم از نت تمشک استفاده می‌کند و درواقع این نت را در کنار انگور فرنگی سیاه و توت سیاه قرار می‌گیرد. اما همچنان انبوهی از نت‌های گل‌فام هم در لایه میانی لالیک آمتیست اکلات وجود دارند: گل رز، گل صدتومانی، مشک و مگنولیا. می‌توان گفت که لالیک آمتیست اکلات درواقع یک ادیشن گل‌فام‌تر نسبت به دیگر ادیشن‌های آمتیست است، اما هر سه ادیشن آمتیست درنهایت از نت توت‌ها به‌عنوان ستاره نمایش خودشان استفاده می‌کنند.


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/the-ultimate-guide-to-the-lalique-perfumes-for-women/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟