در ژانویه 2016 بود که دیور ادیشن جدیدی را با نام «پویزن گرل» به عطرهای «کالکشن پویزن» اضافه کرد. این عطر خاص برای عاشقان جوان این برند مشهور خلق شده و بطری صورتی و زیبایش به شکل عطرهای کلاسیک «پویزن» طراحی شده است. این عطر جدید سرشتی گلفام با سویههای تلخـشیرین دارد و حالت خواستنی و دلپذیرش کاملا برای خانمهای جوان و سرکشی ساخته شده که همیشه رویاهای خودشان را دنبال میکنند.
آمیزه «پویزن گرل» براساس استفاده از ترکیبات ناب، خالص و گرانبها خلق شده است. نت نارنج سیسیلی در این عطر به انبوهی از نت گل رز در لایه میانی منتهی میشود که از رز صدپر (کشتشده در گراس فرانسه) و رز دمشقی سرشته شده است. رایحه دانه تونکا ونزوئلایی، چوب صندل سریلانکایی، بلسان کلمبیایی، بادام و وانیل هم این آمیزه را با سویههای شرقی شیرین و گرم به پایان میرسانند. آمیزه جذاب «پویزن گرل» را هم فرانسوا دماشی خلق کرده است.
نوع عطر | ادو پرفیوم |
برند | دیور |
عطار | فرانسوا دماشی |
طبع | گرم |
سال عرضه | 2016 |
گروه بویایی | شرقی وانیلی |
کشور مبدأ | فرانسه |
مناسب برای | بانوان |
اسانس اولیه | لیمو ترش، نارنج |
اسانس میانی | رز ، شکوفه پرتقال |
اسانس پایه | دانه تونکا ، وانیل ، چوب صندل سفید ، گل آفتاب پرست، بادام ، بلسان کلمبیایی ، کشمران |
خب در این رویو میخوام یه پرانتزی باز کنم برای سخت پسند و خاص پسندان چون در ادامه تحلیل این عطر مجبورم این موضوع رو منشن کنم بهتره همین اول بگم خدمتتون.
یکسری طرفدار این هستن که عطرشون در حین داشتن آکوردهای مورد پسندشون،پرفورمنس خوب و به معنای واقعی خاص باشه.
یعنی بر فرض بین 200 نفر که همه بدون استثنا یه عطری رو استفاده کرد عطر امضاشون بدرخشه و تکرار نشدنی باشه.
اروپا،آمریکا و کانادا چون کشور مبدا تقریبا تمام برند های مطرح و به اصطلاح رویایی هستند و از طرفی وضعیت اقتصادی پایدار و قدرت خرید مناسبی متناسب با این برند هارو دارند،هیچ گروه و شرکتی نیاز به تولید عطر کپی،تستر و فیک رو ندیده.همین باعث شده که فقط یکسری اقشار خاص این عطرهارو داشته باشن و هرکس متناسب با قدرت خریدش برند مناسب رو انتخاب کنه.
اما در ایران و کشور های همسایه به دلیل عدم وجود قدرت خرید عده کثیر مردم از برند های مطرح،وضعیت اقتصادی،واردات محدود و عوامل دیگه دست به دست هم داده که تولیدات عطر های کپی و فیک زیاد بشه.برای مثال شما برید کشور فرانسه بگردید دنبال گود گرل فقط یه چیز پیدا میکنید اونم گود گرل از کمپانی کارولینا هرراست.حالا در ایران:گود گرل برندکالکشن صدهزاتومن،اسمارت کالکشنش هشتاد هزارتومن،گودگرل فرگرنس سیصد هزارتومن،های کپی ترکیه نهصد هزارتومن.مثال دیگه عطر باکارات رژ فرانسیس کورکیجان که از کلکسیون نیش این پرفیومر هست. اگر صرفا نسخه اصلی با قیمت حدود 20 میلیون یا نهایتا یه تستر 7-8 میلیونی داشت این رایحه واقعا خاص محسوب میشد اما الان شما مترو هم برید بوی این رایحه رو حس میکنید شاید با ماندگاری کمتر.
فرق فیک و اصلش برای من یا کسایی که خیلی تو این زمینه حرفه ای اند مشخصه.از طرفی اونقدر اسانس سازی صنعتی پیشرفت کرده که عین رایحه رو میسازن با این تفاوت کسی که اصلش رو میخره یه پافش کافیه واسه یه هفتش یه تغییر نت حرفه ای تر داره.اونی که فیک میخره بیست تا پاف میزنه و تمدید میکنه.نتیجه برای یه مخاطب معمولی فرقی نداره و هر دو رو یکی میدونه.
یعنی قشر ضعیف هم با 100 هزارتومن میتونن صاحب این رایحه شن صدالبته نه با ماندگاری و پرفورمنس اصلیش ولی بوی کاملا مشابه.فکر کنم فرانسیس کورکیجان بیاد ایران کلا تولید این عطر رو متوقف کنی یا ریفورموله کنه از بس که همه یکی یدونه تو کیفشون دارن.پس عطر های ترند مثل پویزن،گودگرل،باکارت،مازاموراتی خصوصا مفیستو و بوکت،کرید اونتوس،تام فرد بلک ارکید،فا**ینگ فبیولس،...خیلی تکراری شده.خیلییی زیاد.
کلمه عطر نیش هم خیلی وقته تو ایران و ترکیه منسوخ شده.باکارات رژ شاید اروپا یه رایحه نیش باشه اما تو ایران حداقل یه دور به دماغ همه خورده حالا یا تو مترو صدتومنیش یا دورهمی میلیاردرها 20 میلیونیش.
اگر دنبال یه عطر امضای خاص و مختص خودتون میگردید اول تحقیق کنید که فیکش رو هنوز نزده باشن.شاید مسخره باشه.
و اینکه مثل اکثریت سودای برند خارجی رو نداشته باشید.
بنده یک هفته پیش یه عطر ایرانی به قیمت یک و خورده ای تست کردم به اسم زیگورات که اولش شیشه رو نخوندم فقط رو پوستم تست کردم و واقعا بوش خاص و تکرارنشدنی بود و وقتی از فروشنده تست رو بلاتر خواستم روش زد زیگورات و متوجه شدم ایرانی هست.پخش بو و پرفورمنس باور نکردنی داشت.
در کل اگر به دنبال عطر های خاص هستید باید از برندهای تجاری فاصله بگیرید و برندگرا نباشید.حتی تو برند های ایرانی هم هر عطری که پشتش نام یه سلبریتی مردمی هست پرفورمنس ضعیفی داره.