دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی
5/1

دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی

توسط : آخرین به روز رسانی : 4 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :چکیده تفاوت‌های دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیرتفاوت بطری‌ها ـــ ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیرتفاوت‌های اصلی بین دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیرساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ــ تفاوت قیمتبرنده ـــ ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر

 

ساوج یکی از پرطرفدارترین عطرهای ساخته‌شده در دنیای مردان است. همه مردان یا این عطر را دارند یا این‌که می‌خواهند این عطر را داشته باشند. ساوج ادو تویلت در سال 2015 عرضه شد و از آن زمان به بعد هم 3 فلنکر مختلف برای آن عرضه شده است. کسانی که برای اولین‌بار با عطر ساوج مواجه می‌شوند، همیشه دوست دارند که یکی از عطرهای ساوج را در کلکسیون عطرهای خودشان داشته باشند اما در انتخاب میان ادیشن‌های ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر سردرگم می‌شوند.

چکیده تفاوت‌های دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر

دیور ساوج EDT (ادو تویلت):

- غلظتی سبک‌تر نسبت به عطرهای روغنی.

- رایحه باطراوت و نشاط‌آور با نت‌های قوی مرکبات و ترنج.

- ایده‌آل برای استفاده روزانه در هوای گرم.

- ماندگاری متوسط (4 تا 6 ساعت).

دیور ساوج EDP (ادو پرفیوم):

- غلظت روغنی بالاتر نسبت به ادیشن ادو تویلت.

- رایحه غنی‌تر و قوی‌تر با تعادل میان سویه‌های عمیق و سویه‌های باطراوت.

- مناسب برای استفاده در ساعات روز و شب در تمامی فصل‌های سال.

- ماندگاری طولانی (6 تا 8 ساعت)

ساوج پرفیوم:

- دارای غلظت بالایی از روغن‌های معطر، حتی بیشتر از ادیشن ادو پرفیوم.

- با رایحه‌ای شدیدا عمیق و بسیار ماندگار، با تمرکز بر نت‌های ادویه‌ای و چوبی.

- عالی برای موقعیت‌های خاص و فصل‌های سرد سال.

- ماندگاری گسترش‌یافته (بیشتر از 8 ساعت).

دیور ساوج الکسیر:

- غلظت فوق‌العاده بالا، قوی‌ترین غلظت ممکن در میان همه عطرهای ساوج.

- شدیدا غلیظ و بسیار ماندگار با سویه‌های گرم و شرقی.

- طراحی‌شده برای کسانی که می‌خواهند یک عطر دارای ماندگاری استثنایی و ویژه داشته باشند.

- ماندگاری استثنایی (بیشتر از 12 ساعت)

بیشتر بخوانید : مقایسه دقیق دیور ساواج با ادیشن‌های گوناگونش مقایسه دقیق دیور ساواج با ادیشن‌های گوناگونش

 

تفاوت بطری‌ها ـــ ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر

ساوج ادو تویلت دارای یک بطری دورنگ است که بخش اصلی آن از رنگ آبی مایل به سیاه و بخش کمی از آن هم با رنگ آبی آراسته شده است. این بخش آبی‌رنگ مایل به سیاه در ادیشن‌های ادو پرفیوم و پرفیوم گسترش می‌یابد و بخش بیشتری از طراحی بطری را فرامی‌گیرد. اما بطری ادیشن الکسیر به‌طور کلی متفاوت است.

روی بطری ساوج ادو تویلت هیچ چیزی نوشته نشده، درحالی که عبارت Eau De Parfum و Parfum به‌ترتیب روی بطری ادیشن‌های ادو پرفیوم و پرفیوم نوشته شده است. از سه ادیشن اول ساوج (یعنی ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم) عطرهای جعلی زیادی ساخته شده است، اما با خواندن ادامه این مقاله مفصل می‌توانید عطرهای جعلی ساوج را از عطرهای اصلی ساوج تشخیص بدهید.

تفاوت‌های اصلی بین دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر

نت‌ها

ساوج ادو تویلت

- نت‌های آغازین: ترنج کالابریایی و فلفل

- نت‌های میانی: فلفل سیچوان، اسطوخودوس، فلفل صورتی، خس‌خس، نعناع هندی، شمعدانی و لامی

- نت‌های پایه: آمبروکسان، سدر و لابدانیوم

ساوج ادو پرفیوم

- نت‌های آغازین: ترنج

- نت‌های میانی: فلفل سیچوان، اسطوخودوس، بادیان ختایی و جوز

- نت‌های پایه: آمبروکسان و وانیل

ساوج پرفیوم

- نت‌های آغازین: ترنج، پرتقال ماندارین و لامی

- نت‌های میانی: چوب صندل

- نت‌های پایه: صمغ کندر، دانه تونکا و وانیل

ساوج الکسیر

- نت‌های آغازین: دارچین، جوز، هل و گریپ‌فروت

- نت‌های میانی: اسطوخودوس

- نت‌های پایه: شیرین‌بیان، چوب صندل، کهربا، نعناع هندی و خس‌خس هائیتی

  ادو تویلت ادوپرفیوم پرفیوم الکسیر
پخش بو متوسط تا قوی قوی متوسط قوی
هاله‌سازی یا پخش‌شوندگی قوی متوسط متوسط قوی
ماندگاری متوسط متوسط تا خوب قوی جاودانه
تحسین‌برانگیزی بسیار زیاد بسیار زیاد خوب بسیار زیاد
بی‌همتایی خیر خیر خوب

فوق‌العاده

 

 

 

 

 

 

ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ــ تفاوت قیمت

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین ادیشن‌های مختلف ساوج، غلظت روغن‌های معطر استفاده‌شده در آنها است. با این‌حال، برای کسانی که نمی‌خواهند الان به آن مقاله مراجعه کنند، باید بگوییم که ادیشن ادو تویلت (EDT) با کم‌ترین غلظت و ادیشن های پرفیوم و الکسیر با بیشترین غلظت‌ها ساخته می‌شوند.

غلظت روغنی عطرها مستقیما با محدوده قیمتی بالای آنها ارتباط دارد؛ یعنی هرچقدر که غلظت روغنی عطرها بیشتر شود، قیمت آنها هم بیشتر خواهد شد. همین ویژگی را می‌توانید در میان عطرهای بلو د شنل ادو تویلت، ادو پرفیوم و پرفیوم مشاهده کنید که درواقع رقیب اصلی عطر ساوج است.

البته باید بدانید که بالا بودن غلظت روغنی عطر، یعنی شما باید افشانه‌های کمتری از آن را روی پوست یا لباس خودتان اسپری کنید. همین ویژگی نشان می‌دهد که همراه با افزایش غلظت عطر و قیمت عطر، محصول مورد نظر شما هم ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

ساوج ادو تویلت ـــ رایحه این عطر و تجربه من

ساواج ادوتویلت

ساوج ادو تویلت توسط برند دیور و با یک هدف خاص ساخته شده است: دریافت انبوهی از تحسین‌ها و تمجیدها. تحسین‌ها و تعریف‌هایی که از یک عطر می‌شود، مستقیما با هاله‌سازی یا پخش‌شوندگی (projection) آن و همچنین ردّی که باقی می‌گذارد، تناسب دارد.

برداشت من این است که در میان عطرهای ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسر، ادیشن ادو تویلت در گروه عطرهای معمولی قرار می‌گیرد اما شاید اتفاقا باعث بیشترین تحسین و تمجید شود.

نکته عجیب این است که من این عطر را زمانی دوست دارم که افراد دیگر از آن استفاده کرده باشند، نه زمانی که خودم از آن استفاده می‌کنم. دلیلش هم این است که من احساس می‌کنم این عطر بسیار مصنوعی است، حتی زمانی که دیگران هم از بوی عطر من شگفت‌زده می‌شوند. البته وقتی که تحسین و تمجید دیگران را می‌شنوم، واقعا این اتفاق را دوست دارم. پس در روزهای گرم تابستانی، من هم در بسیاری از اوقات از ساوج ادو تویلت استفاده می‌کنم.

ساوج ادو تویلت در تابستان و در شرایط حداکثری، حدود 4 تا 5 ساعت ماندگاری دارد. به همین دلیل هم من مقداری از این عطر را در اتومایزر مسافرتی نگهداری می‌کنم تا بتوانم در طول روز از ساوج ادو تویلت استفاده کنم.

در مرحله آغازین ساوج ادو تویلت، بوی انبوهی از مرکبات و ادویه‌ها را احساس می‌کنید که کمی هم تند هستند. گاهی اوقات این تندی سویه‌های ادویه‌ای واقعا برای من دافعه دارد. البته نت آمبروکسان که حالتی نمکی دارد، همه‌چیز را در کنار همدیگر نگه می‌دارد.

مرحله دوم ساوج ادو تویلت تماما به ادویه‌ها اختصاص دارد که با انبوهی از نت اسطوخودوس احاطه شده‌اند. هاله‌سازی یا پخش‌شوندگی این نت‌ها هم قابل توجه است و فضای اتاق را پُر می‌کند. در مرحله پایانی هم نت‌های ادویه‌ای کنار می‌روند و نت‌های آمبروکسان و سویه‌های چوبی باقی می‌مانند.

شما می‌توانید از ساوج ادو تویلت برای همه موقعیت‌های مختلف استفاده کنید، از محل کار تا باشگاه ورزشی. این عطر برای افراد جوان و میانسال مناسب‌تر است. افراد بالای رده سنی 50 تا 55 سال شاید آنقدرها این عطر را دوست نداشته باشند.

بیشتر بخوانید : نگاهی به ساواج پرفیوم 2019 نگاهی به ساواج پرفیوم 2019

ساوج ادو پرفیوم ـــ رایجه این عطر و تجربه من

ساوج ادو پرفیوم

ادیشن ادو پرفیوم عطر ساوج براساس DNA همان ادیشن ادو تویلت ساخته شده اما براساس خلاقیت و مهارت متفاوتی شکل گرفته است.

این عطر به اندازه ساوج ادو تویلت دارای حالت تند نیست و لایه آغازین آن هم با جلوه‌های سنگینی از ترنج شکل می‌گیرد که احساس خوبی برمی‌انگیزد و بعد هم نت فلفل به آن اضافه می‌شود. این نت‌ها حدود 20 تا 30 دقیقه ماندگاری دارند و هاله‌سازی آنها هم قوی است.

مرحله دوم تماما به سویه‌های ادویه‌ای اختصاص دارد که البته خیلی گرم نیست و درنتیجه این عطر را به عطری زمستانی تبدیل نمی‌کند. نت‌های ادویه‌ای به‌خوبی در این عطر متعادل شده‌اند و تند نیستند، درحالی که نت‌های نعناع هندی و اسطوخودوس هم آنها را کامل می‌کنند.

ادیشن ساوج ادو پرفیوم، در مقایسه با ادیشن‌های ادو تویلت، پرفیوم و الکسیر، دومین عطر مورد علاقه من است.

وقتی که به کلکسیون عطرهایم نگاه می‌کنم، می‌بینم که عطر ساوج ادو پرفیوم جزو اولین خریدهای من بوده است. می‌توانید ماجرای من درباره ساوج ادو پرفیوم را بخوانید تا بدانید که چرا من فقط در تابستان به این عطر شدیدا وابستگی دارم.

اگر ساوج ادو پرفیوم را با ادیشن ادو تویلت مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که افراد مختلف از گروه‌های سنی بالاتر هم می‌توانند این عطر را استفاده کنند. ضمن این‌که این عطر واقعا برای همه موقعیت‌ها مناسب است.

بعضی افراد از این عطر در فصل زمستان استفاده می‌کنند، اما من در هوای سرد اصلا دوست ندارم که آکوردهای مرکباتی را حس کنم.

این عطر حدود 8 تا 9 ساعت در فضاهای بسته ماندگاری دارد که ماندگاری خوبی محسوب می‌شود. هاله‌سازی یا پخش‌شوندگی و همچنین پخش بوی آن هم بسیار خوب هستند، درحالی که این عطر به‌خوبی تحسین و تمجید اطرافیان شما را هم برانگیخته می‌کند.

ساوج ادو پرفیوم را اغلب با بلو د شنل ادو پرفیوم مقایسه کرده‌اند که هاله‌سازی یا پخش‌شوندگی کمتری نسبت به این عطر ساوج دارد، اما مخلوق کامل‌تر و پخته‌تری است. من هر دو عطر را به دلایل مختلف دوست دارم. 

و در پایان، باید بگویم که ساوج ادو پرفیوم مانند ادیشن ادو تویلت، در گروه عطرهای استثنایی و منحصربه‌فرد قرار نمی‌گیرد و خانه‌های عطرسازی بسیاری هم عطرهایی با DNA مشابه به این عطرها را ساخته‌اند. اما با این‌حال، این عطر همچنان در فهرست من از بهترین عطرها و ادکلن‌های مردانه دیور قرار می‌گیرد.

گذشته از همه اینها، یک عطر ساوج درنهایت خاص بودن خودش را به‌خاطر ساوج بودن حفظ می‌کند. پس باید ادیشن ادو پرفیوم را خودتان تجربه کنید تا بدانید که چرا این عطر تا این اندازه باعث تحسین و تمجید اطرافیان می‌شود و احساس لذت و خوشنودی را در دیگران برانگیخته می‌کند.

ساوج پرفیوم ـــ رایحه این عطر و تجربه من

ساوج پرفیوم

لایه آغازین ساوج پرفیوم درواقع شیرین، پرتقالی و سنگین است. این حالت آغازین را می‌توان با مرحله سوم در عطر اصلی ساوج ادو تویلت مقایسه کرد، یعنی جایی که نت آمبروکسان کمی برجستگی پیدا می‌کند.

من محدوده قیمتی خاصی که برای ساوج پرفیوم در نظر گرفته‌اند را دوست ندارم و به نظرم جایگزین‌های زیاد و خوبی در این رده قیمتی وجود دارند که می‌توانید آنها را امتحان کنید.

بعد از لایه آغازین، سویه‌های چوبی نت چوب صندل و ادویه‌ها را احساس می‌کنید که این عطر را به آکوردهای چوبی می‌رسانند.

این عطر بیشتر در گروه عطرهای پاییزی و زمستانی قرار می‌گیرد که ویژگی خوبی است. البته این عطر به‌عنوان یک عطر زمستانی آنقدرها کامل و پخته نیست. می‌خواهم بگویم که من در روزهای زمستانی معمولا بدون هیچ تردیدی دیور هوم اینتنس را به ساوج ادو پرفیوم ترجیح می‌دهم.

هاله‌سازی و پخش بوی این عطر در حالت متوسط و متعادل قرار می‌گیرد، اما ماندگاری آن بسیار قدرتمند است. این عطر برای مردان میانسال مناسب خواهد بود اما مردان بالای 50 سال معمولا آن را کمی تند می‌دانند.

من فقط یک بطری از این عطر را داشته‌ام و هرگز هم دیگر این عطر را نخریده‌ام. همین نکته درواقع تجربیات من از این عطر را خلاصه می‌کند، اما کسانی هم هستند که این عطر را ستایش می‌کنند. با داشتن ادیشن ادو پرفیوم با قیمتی کمتر از ادیشن پرفیوم می‌توانید بیشتر باعث تحسین و تمجید دیگران شوید.

ساوج الکسیر ـــ رایحه این عطر و تجربه من

ساوج الکسیر

اگرچه این مقاله درباره ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر است، اما ادیشن الکسیر به‌هیج‌وجه شباهتی به عطرهای قبلی این خانواده ندارد.

یک DNA کاملا متفاوت که شاید ابتدا شما را عقب براند. و قیمت بسیار بالایش هم باعث می‌شود که قبل از خرید ساوج الکسیر حتما این عطر را امتحان کنید یا یک دکانت (decant) از آن را تهیه کنید.

این عطر بیشتر در گروه عطرهای نیش قرار می‌گیرد که بیشتر افراد در دفعات اولیه تماس با آنها معمولا از چنین عطرهایی خوششان نمی‌آید.

مرحله آغازین ساوج الکسیر بسیار غلیظ و ادویه‌ای همراه با کمی هم حالت ترشی است. مرحله میانی به حالت شیرین می‌رسد، جایی که اسطوخودوس می‌تواند خودش را کاملا به‌طور متمایزی نمایان کند. همین نت اسطوخودوس هم البته غلیظ و سنگین است چراکه عطرساز از نت خالص اسطوخودوس بدون سویه‌های مشک‌فام استفاده کرده است.

نت شیرین‌بیان هم غلظت و سنگینی خاصی در این مرحله دارد، اما شیرینی آن به متعادل‌سازی نت اسطوخودوس کمک می‌کند.

ساوج الکسیر نباید اولین خرید شما از عطرهای ساوج باشد چون درک پیچیدگی‌های این عطر خاص واقعا دشوار است. و قطعا هم این عطر برای جوان‌ها مناسب نیست.

این عطر در پاییز و زمستان لذت‌بخش خواهد بود و نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کرد. پس این عطر را بیش‌ازحد روی پوست یا لباس اسپری نکنید.

به نظرم این عطر بسیار گران‌قیمت است و همین ویژگی مثل یک دافعه برای من عمل می‌کند. اما از نظر کیفیت و پیچیدگی ترکیبات، الکسیر در میان عطرهای ساوج درواقع عطر محبوب من محسوب می‌شود.

ساوج الکسیر بین 13 تا 14 ساعت ماندگاری دارد، با هاله‌سازی متعادل و متوسط و همچنین پخش بوی متوسط.

برنده ـــ ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر

از نظر من، عطر ساوج الکسیر قطعا برنده است اما بسیار گران‌قیمت است. اگر موضوع قیمت را در نظر بگیرم، معمولا عطر ساوج ادو پرفیوم را به کسانی که برای اولین‌بار با ساوج آشنا شده‌اند، پیشنهاد می‌کنم.

ادیشن ساوج ادو تویلت هم حالت ادویه‌ای و مرکباتی بسیار تندی دارد اما باعث تحسین و تمجید زیادی در میان اطرافیان می‌شود، درحالی که من عطر ساوج پرفیوم را هم نمی‌پسندم. در مقایسه بین ادیشن‌های ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر، باز هم باید تاکید کنم که عطر الکسیر برنده می‌شود اما برای درک آن باید شامه حرفه‌ای و پرورش‌یافته‌ای داشته باشید. تازه‌کاران و مبتدیان هم بیشتر از همه ادیشن ادو پرفیوم را دوست دارند.


دیور ساوج ادو تویلت، ادو پرفیوم، پرفیوم و الکسیر ـــ تفاوت‌های کلیدی

نویسنده: عمران احمد

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: oppositeattracts

لینک مطلب:   

https://oppositeattracts.com/dior-sauvage-edt-vs-edp-vs-parfum-vs-elixir/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟