تام فورد نویراکستریم پارفوم : داستان یخ و آتش
5/2

تام فورد نویراکستریم پارفوم : داستان یخ و آتش

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 4 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در تابستان 2022 تام فورد عطر جدید خود نویر اکستریم پارفوم را با غلظت بالاتر از نویر اکستریم ادوپرفیوم که در سال 2015 تولید کرده بود معرفی کرد . نویر ریشه فرانسوی دارد به معنای سیاه ، شب و تاریک و درقبل جنگ جهانی دوم ژانری با این نام درسینما ابداع شد. نویر اکستریم پارفوم از برند تام فورد عطری با رایحه کهربا و وانیل مناسب برای آقایان است . نت های اولیه شامل هل ، زنجبیل ، نارنگی ماندارین ، بهار نارنج و مرکبات است ؛ نت های میانی از کولفی ( یک دسر لبنی منجمد از شبه قاره هند )  گل رز بلغاری ، شکوفه پرتقال و یاس و نت های پایانی از وانیل ، رایحه چرمی ، جیر ، کهربا ، چوب درخت گایاک ، دانه تونکا و سدر استفاده شده است.

تام فورد نویر اکستریم پارفوم : داستان یخ و آتش

مسلما تام فورد توباکو وانیل بیش ازهر رایحه دیگری هویت تام فورد را برای این برند به تصویر میکشد . اسانس توباکو وانیل ، با واژه هایی همچون ، باشکوه ، لذت بخش ، اسرار آمیز ، مجلل و شیک برای بسیاری معنای عطرسازی لوکس در دهه گذشته است . تام فورد در عطرنویر اکستریم پارفوم از اصول و قوانین تام فورد نویر اکستریم ادوپرفیوم استفاده کرده است ، رموزی همچون رز آجیلی ، مشروب هل ، شکلات تلخ وانیلی که با توباکو وانیل درهم آمیخته ( وانیل درخشان ، تنباکوی سوخته ) تا رایحه زمستانی گرم تری را بدست آورد که حس سنگین و قوی تری از روایحی که تا به حال از این برند ارائه شده را ایجاد کند .

در مقایسه با نسخه قبلی نویر اکستریم ، عطر جدید هرگونه اسانس گلی را کاهش داده است ؛ مانند اسانس رز و رایحه تند یاس در نسخه اصلی . ولی اسانس کهربا و ادویه را تقویت کرده است تا رایحه ی دلپذیر و خوشایندی را در کریسمس به تحفه آورد ، این حس آشنا به همراه بافت و طعم لذیذ عصاره ویسکی حسابی جذاب می شود .  عطر نویر اکستریم پارفوم خاطره ی یک جشن سنتی با هنرنمایی کهربای درخت گل حنا ، رایحه معطر مرکباتی و لاته کدوحلوایی را برای بسیاری از مردم تداعی می کند . تفاوت نسخه پارفوم و ادوپرفیوم در غلظت و کیفیت مواد است ؛ این تغییرات در وسعت و عمق روایح ، هویت لوکس و تجملی به نویراکستریم پارفوم بخشید . این عطر مانند تجربه یک صدای عجیب ، پیچیده و درعین حال آرامش بخش است که با وجود هیجان انگیز بودنش همیشه ریتم موزونی دارد و شما را سرحال می آورد .

طبق روند دنباله داری که توسط دیور ساواج الکسیر و سپس پاکورابان وان میلیون الکسیر پیش می رود اصول قواعدی از جمله  قدرت ، محتوا ، غلظت ، قدرت ماندگاری ، تراکم روایح ، تمرکز ، وزن و گیرایی عطرعمدتاً ازطریق تضاد رایحه های تند و تلخ درمقابل رایحه های لطیف و شیرین به اشتراک گذاشته می شود .  در مورد عطر ساواج ، شیرین بیان در برابر چوب صندل قرار داشت  و در مورد وان میلیون ، گیلاس درمقابل وانیل و دراینجا جالب است ، هل نعنایی تند و تیز با کهربای درخشان که با بالارفتن غلظت همراه است ترکیبی گیج کننده ای خلق میکند . با اینکه در عطرسازی مطلب تازه ای نیست منتها این دسرکولفی شگفت انگیز ، غلیظ و خامه ای سبز رنگ با اسانس قارچ همراه با تکه‌های پسته طور دیگری دلربایی می کند . تضادی که در اسانس های زنجبیل ، پرتقال تلخ و بهارنارنج وجود دارد به نویر اکستریم پارفوم پویایی می بخشد.

کهربای حاوی شراب در نت پایه ، بازتاب شراب کنیاک یا ویسکی است که ما آن را از تولیدات فراپین ( تولیدکننده شراب ) یا لاین بای کیلیان می شناسیم ، که به شکوه و اعتبار رایحه می افزاید ، این جنب و جوش و تکاپویی که در روایح زمستانی حس می شود حاصل تقویت تناقضی است که بین نت های ملایم و تند و تیز وجود دارد .

 از جالب ترین جنبه های ادکلن تام فورد نویراکستریم پارفوم همراهی اسانس آجیل با ادویه های سرد و خلق هیجان کریسمس است که با رایحه عالی وانیل تنباکو (وانیل مظهر آرامش است و نرمی پرزهای برگ تنباکو مست کننده اند ) ترکیب می‌شود تا شاید بهترین عطر زمستانی امسال را ارائه دهد .

 


نویسنده :  Sanja Pekić  - Eddie Bulliqi 

ترجمه : sh.khosh

منبع: Fragrantica

لینک مطلب:

https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Noir-Extreme-Parfum-75489.html

https://www.fragrantica.com/news/Tom-Ford-Noir-Extreme-Parfum-16836.html

https://www.fragrantica.com/news/Tom-Ford-Noir-Extreme-Parfum-A-Story-of-Ice-Fire-17105.html

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟