آشنایی با عطرساز بزرگ : سوفی لابه - Sophie Labbé

آشنایی با عطرساز بزرگ : سوفی لابه - Sophie Labbé

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 2 سال پیش
اشتراک گذاری :

«ساختن یک عطر شبیه به باغبانی است، چراکه به عشق، صبر و دست‌هایی ماهر نیاز دارد».

زندگی‌نامه سوفی لابه

عطرساز برجسته سوفی لابه بیشتر از هر چیزی با لبخند جذاب و انرژی مثبتش شناخته می‌شود. او در شهری میان پاریس و شرانت‌ـ‌ماریتیم بزرگ شده است و ریشه‌های شخصیتی‌اش را آمیزه‌ای از هیجانات پایتخت و آرامش باغ‌های بزرگ انگور در حومه شهر می‌سازند.

سوفی جادوی برآمده از تضادهای ناب و عشق به سرزمین‌های بارآور را درون خودش حفظ کرده است و به همین دلیل هم می‌تواند نت گل رز کشت‌شده در سرزمین گراس را با نت بهارنارنج کشت‌شده در سرزمین‌های تونس آمیخته کند و هارمونی غافلگیرکننده و هیجان‌انگیزی بیافریند. او از باغبانی لذت می‌برد و اغلب این کار را با هنر عطرسازی مقایسه می‌کند.

این عطرساز می‌گوید: «خلق آمیزه یک عطر و کار کردن روی خاک، هر دو به صبر نیاز دارند. این دو همچون فرهنگ‌هایی هستند که فرآیندهای طولانی بارآوری در آنها به پدید آمدن مخلوقات زیبا منتهی می‌شود».

بعضی از اتفاقات و برخوردها برای سوفی سرنوشت‌ساز بوده‌اند؛‌ مثلا ملاقات با ژان کرلئو در سال 1985، وقتی که او سوفی را به جهان معرفی کرد چراکه با ریشه‌ها و ارزش‌های او هماهنگ بود. اندکی پس از فارغ‌التحصیلی در رشته شیمی، سوفی به دانشکده عطرسازی ایسیپکا پیوست. در سال 1987 به‌عنوان شاگرد برتر فارغ‌التحصیل شد و همین اتفاق به شروع حرفه‌ای عطرسازی برای او بدل گشت. از زمان به بعد، او 5 سال را در ژیوادان و‌ 27 سال را در IFF سپری کرد تا این‌که در سال 2019 به مجموعه فیرمنیچ پیوست.

سوفی هم‌‌اکنون خودش را با رمان‌های آکی شیمازاکی سرگرم می‌کند یا این‌که در سواحل فرانسه به تفریح می‌پردازد. در سواحل فرانسه، رویاروی اقیانوس و میان بوی نمکی که از بوته‌های گل جاوید به مشامش می‌رسد. وقتی که تابستان فرامی‌رسد، او از درون کشتی‌اش به افق دریا نگاه می‌کند یا برای سفر و گردش به ایتالیا می‌رود. هر سفری برای او یک سرچشمه الهام است و البته آغازی برای یک ماجرای جدید در جهان عطرسازی.

جهت مشاهده عطر های صوفی لابه وارد لینک شوید : عطر و ادکلن سوفی لابه

بیشتر بخوانید : آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayo آشنایی با عطرساز بزرگ : آنه آیو - Ane Ayoآشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillas آشنایی با عطرساز بزرگ : آلبرتو موریلاس - Alberto Morillasآشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marie آشنایی با عطرساز بزرگ : آماندین کلرک ماری - Amandine Clerc Marieآشنایی با عطرساز بزرگ : فابریس پلگرین - Fabrice Pellegrin آشنایی با عطرساز بزرگ : فابریس پلگرین - Fabrice Pellegrinآشنایی با عطرساز بزرگ : دافنه بوژه - Daphné Bugey آشنایی با عطرساز بزرگ : دافنه بوژه - Daphné Bugeyآشنایی با عطرساز بزرگ : دورا باگریش - Dora Baghriche آشنایی با عطرساز بزرگ : دورا باگریش - Dora Baghricheآشنایی با عطرساز بزرگ : ایلیاس ارمنیدیس - Ilias Ermenidis آشنایی با عطرساز بزرگ : ایلیاس ارمنیدیس - Ilias Ermenidisآشنایی با عطرساز بزرگ : فرانک ولکل - Frank Voelkl آشنایی با عطرساز بزرگ : فرانک ولکل - Frank Voelklآشنایی با عطرساز بزرگ : حمید مراتی کاشانی - Hamid Merati-Kashani آشنایی با عطرساز بزرگ : حمید مراتی کاشانی - Hamid Merati-Kashaniآشنایی با عطاران بزرگ : اونورین بلان - honorine-blanc آشنایی با عطاران بزرگ : اونورین بلان - honorine-blancآشنایی با عطرساز بزرگ : ماری سالمانیه - marie salamagne آشنایی با عطرساز بزرگ : ماری سالمانیه - marie salamagne


مطلب از firmenich ترجمه توسط عطرافشان ( ندا احمدلو)

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Baby reXa
1402/11/27
سلام عطر های گود گرل ، بد بوی و ماسکینو توی2 و کرید اونتوس زنانه هم گزینه های خوبی برای کادو ولنتاین میتونن باشن
وکیلی
1402/11/26
سلام وقت بخیر .من یک محلول نیاسینامید اسید گرفتم از سایت خان..می از برند بالانس ،فکر می‌کنم فیک هست ،متاسفانه جعبه محصول رو انداختم ،راهی هست که بفهمم اصله یا فیک؟
جالب بود
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟