نظرات | مهدی دهقان
ترتیب نمایش
Fahrenheit
لینک به نظر 12 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به خاطرات یک گورکن
نه
Fleurs d'Oranger
لینک به نظر 8 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به Neroli
اتفاقا بنده عطر رو پسندیدم و همونطور هم که داخل نظرم نوشته بودم به دلیل گلی بودن این عطر و علاقه‌ام به روایح گلی و فلورال با آگاهی کامل تصمیم به تست این عطر گرفتم. در همان نظر هم ذکر کردم که به دلیل یکسان بودن برخی نوت های این دو رایحه با یکدیگر، فضای کلی این دو به هم شباهت داره. همونطور که داخل همین رشته نظر دو تن از سایر دوستان هم شباهت شون رو ذکر کردن.
ثانیا مسیر نظر بالا بدون جانبداری صرفا برای بیان شباهت و حد استفاده‌اش در مکان های عمومی بوده نه کوبیدن یا تمسخر عطر فلورز د اورنجر. عطر حرم درسته اسم باکلاسی نداره ولی برخلاف تصور عامه اتفاقا عطر بسیار با کیفیتیه و ترکیبات طبیعی زیادی داخلش استفاده شده به عبارتی یک نوع پارفیوم اویله.
پس نمیشه کسی روایح گلی رو دوست داشته باشه ولی از عطر حرم بدش بیاد. اگرم دوستش نداشته باشه حداقل براش زننده نیست.

پس سوالم از شما اینه آیا شما که حدس میزنم از روایح گلی خوشوتون بیاد، از عطر حرم بدتون میاد و اون رو عطری زننده میدونید که تصور کردید من برای تمسخر به بیان شباهت این دو پرداختم؟
و آیا نوت های مورد استفاده در این دو عطر با هم یکسان نیستن؟

پس‌ هر چه دایره تشخیص روایح مون بزرگتر باشه، باز هم نمی‌تونیم شباهت این دو رایحه و رویکرد اکتسابی جامعه نسبت بهشون رو انکار کنیم. بله من بخوام در مورد خود عطر صحبت کنم میشه صفحه ها در موردش حرف زد ولی اگه بخوایم در مورد versatility عطر در جامعه ایرانی صحبت کنیم باید خودمونو جای بقیه بذاریم نه کریستوفر شلدریک.
در آخر هم باید بگم که بله با شما موافقم که بهتره تا میشه بیشتر عطر تست کرد. چون تمرین بویایی به جز تست کردن عطر ها و روایح مختلف از روش دیگه‌ای انجام نمیشه.
سپاسگزارم.
6 تشکر شده توسط : Neroli مهربد
Van Py Rhum
لینک به نظر 28 اسفند 1402 تشکر پاسخ به مهربد
سلام و درود به دوست عزیزم.
امیدوارم تام فورد عطر های قدیمیش رو دیسکانتینیو نکنه و ما همچنان بتونیم از شاهکار های قدیمیش بهره‌مند بشیم. چون خیلی از کار های قدیمی تام فورد به قول معروف Timeless هستن و بسیار ارزشمند و خاص هستند
یک نکته مثبت دیگه اینکه به جز تعداد معدودی مثل عود وود، کار های قدیمی در حال تولید تام فورد، افت عملکردی چندانی خوشبختانه پیدا نکردن.
امیدوارم از آفت دیسکانتینیو شدن عطر های خوب تام فورد در امان باشیم.
8 تشکر شده توسط : سالمی nazanin
نه. انتظار یک عطر مرکباتی تا حداقل اواسط کار عطر رو داشتم که خلافش بهم ثابت شد. از همون ابتدا اسطوخودوس با قدرت بر سایر تام نوت های مرکباتی عطر چیره میشه و جالب اینکه تا نوت های میانی هم با قدرت به کار خودش ادامه میده و با بقیه رفقای گل خودش، بیشتر بنفشه و زنبق همراه میشه.
من یک اصطلاحی دارم به نام نوت های تو سری خور. متاسفانه تاپ نوت های مرکباتی عطر نمود خاصی توی عطر پیدا نمیکنن و توسط لوندر تو سری خور هستن و صرفا به سان ملحفه‌ای، بستر کار رو تشکیل میدن. در کل ما با عطری به شدت صابونی و همزمان پودری طرف هستیم که اصلا امکان استفاده در گرمای تابستان خاورمیانه رو نداره. ولی اگر به عطر های صابونی علاقه داشته باشید، برای بهار و پاییز گزینه خیلی مناسبیه.
چیزی که تا به اینجا از تجربه‌ام بهم ثابت شده اینه که تا میتونید از توصیف سایرین و حتی شرکت سازنده که سعی میکنن فضایی رو برای عطر ترسیم کنن، به شدت دوری کنید چون اگر به این علت عطری رو خریدید، سرخورده میشید. خصوصا از توصیفات مصرف کننده ها چون افراد فضایی که ترسیم میکنن یک فضای کاملا شخصی هست و به احتمال زیادی برای شما ملموس نخواهد بود. اون شخص متناسب با اون فضا با یک رایحه‌ای احساس نزدیکی میکنه که ممکنه کاملا با رایحه مورد نظر شما متفاوت باشه.
در مورد این عطر هم برند سرجوف فضایی رو با شرح فضای آرایشگاه های قدیمی ایتالیایی در قرن ۱۹ ذکر میکنه. این توصیف اگر یک جمله کاملا تبلیغاتی نباشه، چه برداشت دیگه‌ای میشه ازش کرد؟ اصلا از کجا میدونید که فضای آرایشگاه های بیش از صد سال پیش تو ایتالیا چه رایحه‌ای داشته؟ این تبلیغات پوچ و مسخره بیشتر reputation برند رو خدشه دار میکنه. شاید اگه سرجوف عطر کارخونه های پودر صابون در سال فلان در ایتالیا رو ذکر میکرد بهتر‌ بود. یا شایدم بوی گرمابه های قدیمی ایتالیایی.
در نهایت توصیه من اینه سعی کنید در عصر تبلیغات، این تعریفات و توصیفات روی انتخاب تون تاثیری نذاره. خصوصا با برچسب قیمتی این عطر و با این قیمت ها واقعا به ریسکش نمی‌ارزه و فقط ضرره.
سپاسگزارم.
9 تشکر شده توسط : سالمی nazanin
کام آن. این نباید اینطور میشد :)))
با دید خیلی مثبتی سمپل این کار رو گرفتم. درب سمپل رو که باز کردم بوی عطر حرم مانندی رو استشمام کردم. گفتم درست تست کنم شاید اتفاق دیگری افتاد. همینجا بگم که خودم با نوت های رز و یاس در عطر هیچ مشکلی ندارم و اتفاقا به خاطر گلی و فلورال بودنش تصمیم به تستش داشتم. القصه وقتی تستش کردم ترسم به حقیقت بدل شد و رایحه‌ای شبیه به عطر حرم رو ازش استشمام کردم. اون هم با شباهت بسیار بالا.
چیزی که از این عطر میگیرم دوز بالایی از رز، یاس و شکوفه پرتقال و زیره هست و متأسفانه این عطر به نظر بنده در مهمانی ها و جمع و معاشرت با دیگران در کشور ایران قابل استفاده نیست. چون کسی که اطلاعی از این عطر نداشته باشه به احتمال زیاد بازخورد خوبی نسبت بهش نشون نخواهد داد.
عملکرد عطر هم خصوصا ماندگاریش بالاتر از متوسطه و از کارای نسبتا قوی سرج لوتانس به نظر من به حساب میاد.
خلاصه با وجود دلنشین بودنش برای من، بر خلاف سایر دوستان که فضای عطر رو به وارد شدن به باغ و بهشت گل توصیف کرده بودن، برای من فضای عطر درست مثل وارد شدن به حرم بود.
سپاسگزارم.
7 تشکر شده توسط : سالمی شکیبا
دوستانی که باتل یا سمپل اوریجینال این کار رو در اختیار دارن یا مدیریت محترم لطفا میشه بچکد عطر تون رو اینجا بگید یا داخل سایت چک فرش بزنید تا ببینید سال ساختش برای چه سالی هست؟ ممنون میشم.
من چند ماه پیش سمپل اوریجینال این عطر رو از یک جای کاملا مطمئن خرید کردم که ازش خوشم اومد و باتلش رو تهیه کردم.
بعد بچکد باتل رو داخل سایت زدم که دیدم سال ساخت رو ۲۰۲۱ نشون میده در حالی که عطر سال ۲۰۲۲ معرفی شده.
به اصل بودن باتل شک کردم‌ و رفتم بچکد سمپلی که داشتم رو داخل سایت چک فرش وارد کردم. در کمال ناباوری دیدم که سال ساخت سمپل رو هم سال ۲۰۲۱ نشون میده.
این باعث شده که واقعا گیج بشم. اگر توضیحی بر این اتفاق وارد هست، خوشحال میشم اعضا اینجا با ما در میون بذارنش.
سپاسگزارم.
پاسخ مدیر : سلام برای درخواست بچکد ، واتساپ پیام دهید
4 تشکر شده توسط : سالمی marjanmohamadi
احسنت. واقعا خوب گفتید :))))))
2 تشکر شده توسط : سالمی بابک
خیلی وقت بود میخواستم یک عطر سبز رو انتخاب کنم برای همین این عطرو انتخاب کردم‌. باید بگم که رایحه این کار فرانسوی بودنو فریاد میزنه. نمیدونم چطوری باید این ویژگی رو توصیف کنم ولی رایحه در عین با کیفیت بودن یک حالت گرفتگی و سیروپی خاص داره جوری که ما با یک عطر شاداب و نشاط‌آور روبرو نیستیم. در مورد نوت های اسپایسی این کار هم با وجود اینکه جزئیاتی ازشون گفته نشده، من نوت زیره رو خیلی بولد احساس می‌کنم‌. برای همین اگر کسی از عطر های صرفا سبز خوشش نمیاد میتونه از این عطر استفاده کنه.
در مورد فصل مناسبش باید بگم این عطر رو چهار فصل به استثنا هوای خیلی گرم میشه استفاده کرد؛ به دلیل همون نوت های اسپایسی.
پکیجینگ عطر و شیشه عطر هم خیلی زیبا کار شدن.
عملکرد و پرفورمنس عطر هم قابل قبول هست.
افرادی هم که به نوت های اسپایسی و ادویه‌ای علاقه دارن به هیچ وجه این کار با کیفیت رو نباید از دست بدن.
سپاسگزارم.
14 تشکر شده توسط : سالمی derrick
دیور فارنهایت ۳۲ عطر نسبتا یونیک و خاصیه. حداقل برای من. با دیدن نوت هایی مثل شکوفه پرتقال و وانیل ممکنه احساس بکنید که با یک عطر شفاف و دعوت کننده روبرو هستید ولی اشتباه می‌کنید. من توی این عطر تقریبا از ابتدا تا انتها یک رایحه dirty و کثیف میگیرم طوری که کت چرم میپوشم احساس می‌کنم این عطر خیلی به اون تیپ می‌خوره و با اون در هم می‌پیچه. حتی تا حدودی بوی گازوئیل مانند سایر فارنهایت ها هم داخلش حس میشه‌. و همینا هم باعث میشه که عطر مناسب فصول گرم نباشه و بهترین فصل ها برای پوشیدنش بهار و پاییز به حساب میاد. متأسفانه این عطر خیلی versatile نیست و دیسکانتینیو شدنش برای من کاملا قابل درکه.
سپاسگزارم.
16 تشکر شده توسط : هاشم پور مهدی مددی
غم از دست دادن پدر بسیار بزرگه و چه بزرگتر وقتی که پدرو زود هم از دست بدی. نوشته‌ات رو خوندم و دلم به لرزه دراومد. درکت می‌کنم. چند روز دیگه جلسه‌ی دفاعمه و اون که خیلی امید و آرزو داشت، الآن نیست که ثمره عمرشو ببینه.
چند روز پیش هم یک سمپل از عطر h24 edp هرمس گرفتم و وقتی بوش کردم، دیدم به طرز عجیبی رایحه پدرمو میده با اینکه عطر جدید معرفی شده. یک دفعه انگار زمین و زمان از حرکت ایستادن. دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم و باتل 100 میلش رو سفارش دادم که اتفاقا همین امروز هم به دستم رسید.
خلاصه که سرگذشت عجیبیه. امیدوارم روح همه پدران عزیز از جمله از دنیا رفتگان این جمع شاد باشه و همچنین امیدوارم خداوند سایر اعضای خانواده‌ تون رو حفظ کنه مهربد عزیز.
سپاسگزارم.
16 تشکر شده توسط : derrick Dragon

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir