نظرات | Rohaam
ترتیب نمایش
درود و وقت بخیر خدمت عزیزان؛
چیزی مابین شش ماه تا یکسال طول کشید تا من با این ابَر كلاسيك استخوندار رفیق بشم. همیشه عطرهایی بودن که اگرچه در یکی دو تست اول، هیجانی در من ایجاد نکردن اما همزمان یک جرقه از ارزشمند بودن رو هم به ذهن من القا کردن، و من اون جرقه رو به مثابه یک سرنخ میگیرم و جلو میرم و عطرو رها نمیکنم. (مثل کارآگاه ها 😊)
این عطر بنظر من یک پل استادساز مابین شیپغه و فوژه است. عطری کلاسیک و مدرن که هم استخون بندی وینتیج رو داره و هم ظرافتهای عطرهای مدرن امروزی رو. و این پل شیپغه-فوژه ی مهندسی ساز از کمتر استادی برمیاد، مگر مستر نوز، روژا…
جناب استاد شوشتری عزیز، بهترین واکاوی رو از ساختار این عطر، ذیل نسخه ی پرفیوم آن به یادگار گذاشتن که مثل همیشه عالی و کاربردی ست و نسخه ای که من استفاده میکنم ادوپرفیوم آن است، که از همه ی مختصاتش راضی ام.
راستی اگر از تست عطری، زیاد خشنود نشدید اما آن جرقه ی ارزشمند بودن، در ذهن شما هم ایجاد شد، به آسونی دست از سرش برندارید و پا به پاش جلو برید تا ابعاد دیگه ش رو براتون رو کنه.
پاینده باشید دوستان گرامی🌹
19 تشکر شده توسط : سورنا مقدم حسین رفیعی
Dior Homme Sport
لینک به نظر 11 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
عرض ادب و احترام جناب سخی بزرگوار، ضمن تشکر و قدردانی از توضیحات نابتون که مثل همیشه برای ما روح نوازه، مدتی پیش خواستم مراتب ناراحتی خودم رو از پیشامد حادث شده، خدمتتون عرض کنم که کامنتها توسط مدیر محترم محدود و امکان آن وجود نداشت. امیدوارم کسالتها برطرف بشه و شادی و نشاط و سلامت، ارمغان همیشگیِ شما دوست گرانقدر. پاینده باشید 💐
13 تشکر شده توسط : سورنا مقدم هاشم پور
درود خدمت عزیزان
فالکون لدر از برند متيِر پریمیر،
چنانکه قبلا هم گفتم، این برند در حال حاضر برندیست قابل احترام، هم بلحاظ حجم زیادی از مواد طبیعی که توی عطرهاش بکار میبره و هم پرفورمنس خیلی خوب کارهاش (البته اگه تا الان تحت تعقیب ایفرا قرار نگرفته باشه و در بدر بدنبال جناب گیشارد نباشن)، و همچنین قیمت نسبتأ مناسبتری که کارهاش در دنیای نیشِ امروز دارا هستن.
اگرچه ژانر چرمی از ژانرهای مورد علاقم هست، اما این عطر، عطر من نبود.
دو نوت قَدَر چرم و بِرچ تار (قیر سیاه درخت قان)، چنان بولد آغاز میشن و با هم پنجه در پنجه قلدرى میکنن که نوتهای دیگه حتی بخودشون اجازه نمیدن که بیان جلو و دخالتی بکنن. و این روند به شامه ی من تا مدتی طولانی ادامه داشت و از ارزش آروماتیک بودن عطر کم میکرد.
و این باعث میشد که شاهد عطری سوپر مسکیولین و نسبتأ ضمخت باشم که عاشقان خاص خودش رو میطلبه.
هرچند که عطرهای بسیار خوبی ازین برند تجربه کردم، و برای این عطر و کیفیت متریالش هم احترام قائلم، اما خب بقول فرنگیا؛
It’s not my cup of tea
24 تشکر شده توسط : هاشم پور nazanin
درود خدمت دوستان گرامی؛
تام فورد سانتال بلاش (صندل گلگون و سرخ فام)
عطریست چوبی-اسپایسی-امبری و نیمه فلاوری با محوریت قاطع نت صندل سرخ.
چوب صندل سرخ که مرغوبترین نوع آن، محصول کشور هند است، ضمن اینکه شباهتهایی با صندل سفید دارد، ماهیتی متفاوت از صندل سفید را نیز داراست. صندل سفید حالتی نرمتر، خامه ای و لاکتونی دارد و در صنعت پرفیومری، سازگاری بیشتری را در ترکیب با سایر نوتها از خود نشان میدهد. بدلیل این خصوصیات و همچنین گسترهء فراوانى آن در دیگر کشورها نظیر استرالیا، کارآیی آن در صنعت عطرسازی بمراتب بیشتر از صندل سرخ است. در حالیکه چوب صندل سرخ ضمن اینکه حالت کِرِمى(خامه ای) خود را تا حدودی حفظ کرده، وجه چوبی و خاکی اش بارز تر است، ولی در برابر نوتهای چوبیِ آروماتیک و قدَرى که در صنعت عطرسازی بکار میروند، حرف زیادی برای گفتن ندارد. (چوبهایی نظیر سدار وود، گایاک وود، آگار وود، کشمیر وود و….) ضمن آنکه استخراج اویل آن برای عطرسازی نیز بمراتب گرانتر از صندل سفید است. بهمین جهت از صندل سرخ بیشتر در صنایع چوب (بدلیل رنگ زیبایش)، و از عصاره ی آن نیز در حجم‌های کمتر، برای صنایع آرایشی (Cosmetic) استفاده میشود.
و اما عطر سانتال بلاش: اگرچه در هرم بویایی عطر، نوت صندل وود در بیس نت ذکر شده، اما از ابتدای اسپری عطر، این نت خودنمایی میکنه و تا پایان عمر عطر هم ادامه داره و در واقع باقی نوتها هستن که حول صندل سرخ گردش میکنن. نتهای اسپایسی که در تاپ نت عطر آزاد میشن، زیر چتر کِرِمی (خامه ای) صندل وود قرار میگیرن و به تعادل میرسن، و قلب فلاوری عطر هم که یلانگ یلانگ سردمدار آنهاست، لطافت بیشتری رو به چوب صندل القا میکنه. مشک سفید هم در پایه و در ترکیب با صندل، حالتی پودری-کِرِمی به عطر اضافه کردن بدون اینکه شیرینی خاصی حس بشه. خیلی از نوتهای ذکر شده برای عطر، کاملا در سایه هستن و ممکنه اصلا متوجه اونا نشید و یا خیلی خفیف در بک گراند حسشون کنید. (مانند رز و عود که من اصلا دریافتی ازشون نداشتم).
عطر، زنانه اعلام شده و ظرافتهای یک عطر زنانه رو هم داره، (بشرطی که علاقمند به روایح چوبی-اسپایسیِ نرم و بخصوص صندل وود باشید)، اما با نگاهی به نوتهای عطر پی میبرید که قابل پوشش برای آقایون نیز هست و از نظر من کاملا یونی محسوب میشه.
در کل عطر خوشبو و نسبتأ بی آزار، و با کیفیت و بالانسی هست، اما هرگز در قد و قواره ی عطرهایی مثل عود وود و توسکان لدر ازین برند نیست، و در قد و قواره ی برچسب قیمتیش هم نیست. شاید قیمت بالای اون و تعداد محدودی که ازش عرضه میشه، بخاطر اسنشیال اویل صندل سرخ باشه، ولی با این قیمت اونم برای ۵۰ میل!! ( doesn’t worth it )، میتوان عطرهای بسیار ارزشمند دیگری از برندهای نامی، اونم با حجم بالاتر رو تهیه کرد. نکته مثبتش هم پخش و ماندگاری راضی کننده عطر و ورساتایل بودنش هست و نیز مناسب برای پاییز و زمستان و نیمه اول بهار.
پوزش بابت طولانی شدن متن و سپاس از نگاه دوستان🌷
20 تشکر شده توسط : هاشم پور derrick
درود و عرض ادب و تبریک سال نو خانم الهام گرامی؛
متأسف شدم که چنین تجربه ای رو در شروع سال نو شنیدم، باز هم بهش فرصت بدید و در شرایط مختلفی تست کنید، اما با توجه به عطرهایی که نام بردید و تجربه شون رو داشتید، باید سعی میکردید روایحی بالاتر از اونها رو تست کنید و نه روایحی در سطوح پایین تر.. که قطعا شامه شما رو راضی نخواهند کرد.
با توجه به علاقه تون به روایح کهربایی، پیشنهاد میدم عطر (Amber Eccentrico) ، از لاین پرایوت آرمانی رو چک بفرمایید. انشالا آخرین تجربه ناموفق شما باشه،
پاینده باشید.
12 تشکر شده توسط : هاشم پور سالمی
با درود و تبریک مجدد سال نو خدمت دوستان
‏Encens Suave : که اشاره به عطرهای اینسنسی(بخوری) دلپذیر و گیرا دارد؛
یک شبه گورماند امبری-اسپایسی، و رزینی-اسموکیِ بسيار خوشبو، که در ساختش از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه استفاده شده:
لابدانوم اسپانیا، بنزویین لائوس، کافی ونزوئلا، بوربن وانیل ماداگاسکار و نوتهای بخوری سومالیا…
اورلیان گیشارد پرفیومر این کار، که آثار بسیار شاخصی رو برای برندهای معروف در کارنامهً خود دارد، اینبار برند خودش بنام Matiere Premiere را تأسیس کرده و بهترین مواد اولیه رو هم در کارهاش بکار گرفته، که همگی نیز تا به امروز از پرفورمنسی عالی برخوردارند که نشانهء احترام به مخاطبين و خريدارانش است.
این عطر هم ازون دسته عطرهاست که قطعا یک گشتاور چرخشی رو به سر مخاطبین اعمال خواهد کرد 😊
عطریست بسیار پربازخورد بخصوص از سمت بانوان، که یونی معرفی شده اما بنظر من متمایل به سمت آقایون است. بهترین فصل پوشش: پاییز و اوایل بهار.
آرزوی شادکامی برای همگان 🌹
23 تشکر شده توسط : هاشم پور derrick
جناب سخیِ نيك پندار و نیک گفتار و نیک رفتار:
بارها و بارها این متن را خوانده ام و لذت برده ام و بر شما درود فرستاده ام. و در آینده باز هم خواهم خواند… پاینده باشید 🌷

بی آزاری و سودمندی گُزين
كه اينست فرهنگ و آبين و دين
16 تشکر شده توسط : هاشم پور derrick
درود و وقت بخیر خدمت دوستان؛
جونیپر سلینگ‌ از برند انگلیسی و خوشنام پنهالیگونز :
(آویزه ای از میوه سرو کوهی)
عطری وودی-اسپایسی و آروماتیک است که طبعی خنک و تلخ دارد. بسیار خوشبو و نسبتأ یونیک است و شما رو از عطرهای یکنواخت بهاری-تابستونی که غالبأ سیتروسی و آکواتیک هستن، به جورايی نجاتتون میده.
اپنینگ عطر، حسی خنک و فرش و نسبتأ تلخ، از نتهای جونیپر (سرو کوهی) و آنجلیک رو داره که بسیار سرحال کننده است. در زمان کوتاهی نتهای اسپایسی هل و دارچین و فلفل در دوزهای بسیار پایین جهت warm up کردن و بالانس این تلخی، به عطر اضافه میشن که ترکیبی دلپذیر و بازخوردآور رو ایجاد میکنن.
پایه ای امبری-وودی از امبر و وتیور برای عطر تعریف شده که من زیاد حسش نمیکنم، اما تا دلتون بخواد هاله ای از نت خوشبوی -ايزو E سوپر- رو در طول عمر عطر حس میکنم که فضایی چوبی-آروماتیک و گیرا رو به عطر اضافه کرده. فکر نمیکنم شامه ی هیچ مخاطبی از بوییدن این رایحه فرح بخش، اذیت بشه. احتمالا همین بهار و تابستون تمومش کنم و بفکر تمدیدش باشم.
غلظت: ادو تویلت، پخش و ماندگاری نسبت به غلظت و جنس رایحه: قابل قبول، و کیفیت بالای متریال.
عکس آن در عطرگرام تقدیم به دوستان 🌸
22 تشکر شده توسط : هاشم پور derrick
درود و احترام به همگي دوستان:
دو سه هفته ای رو با این عطر، وقت گذروندم. هرچند نیازی به توضیحات و ریویو نمیبینم چون دوستان کاربلد بسیاری قبلا این زحمت رو متقبل شدن. فقط خواستم تجربه و نظر شخصیم رو بگم که با کاری بسیار خوشبو و ارزشمند، و با کیفیت و خوش بازخورد طرفیم.
این عطر بنظر من اصلا شیرین نیست، بلکه طبعی گرم و شیرین دارد، و این دو، بسیار باهم متفاوت اند…
دوستانی که این عطر رو شیرین خطاب میکنن ارجاعشون میدم به عطرهایی مثل استرانگر ویت یو از آرمانی، اسپایس بمب اکستریم از ویکتور رالف و یا E گورماند از کلایو کریستین، و امثالهم، تا درک صحیح تری از عطرهای شیرین داشته باشن. ضمن اینکه دنبال جایگزینی مثل خمره هم برای این عطر نباشید که بسیار به خطا خواهید رفت. کاملا عطرهایی مجزا هستن. خودم شخصا عاشقش شدم.
شاد باشید و مانا 💐
21 تشکر شده توسط : هاشم پور derrick
Purpose
لینک به نظر 24 اسفند 1402 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
درود جناب سخی عزیزم، سپاسگزارم از لطف شما بزرگوار به بنده. فرمایشتون کاملا صحیحه. ما همه اینجاییم که از همدیگه یاد بگیریم و هیچکس جز آفریدگار، دانای مطلق نیست. کما اینکه خودم بسیار در این محفل آموخته ام و هنوز هم هیچ نمیدانم.
بقول سقراط فیلسوف بزرگ؛
یکی از کارهایی که بشر برای بهتر شدن می‌تواند انجام دهد، شروع یک ماراتن در مسیر ندانستن است!
چون تنها پس از درک ندانستن است که میتوانیم تلاش کنیم یاد بگیریم.
پاینده باشید دوست بسیار ارجمندم 💐
11 تشکر شده توسط : هاشم پور سانیار

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir