نظرات | MR.IMPOSSIBLE
ترتیب نمایش
دستت به گیسوان رهایش نمیرسد از دوردست ها به نگاهی بسنده کن

سالومه
دختر هیرود دوم و هیرودیاس. عامل قتل جان باپتیست( در کتب دینی یوحنای تعمید دهنده، چقدر این اسم منو یاد جین باپتیست گرانویی میندازه) که داستانی مشابه داستان خیلی از اساطیر زن یونان داره( البته شخصیت حقیقی داره)، پر از روابط خانوادگی و عشق های نامعلوم با نزدیک ترین افراد خانوادش.
شاید واقعا عاشق بوده... شاید مجبورش کردن.... شاید دنبال محبت میگشت.... شایدم واقعا از اغواگری لذت میبرد.
""سالومه برای این که بهت بفهمونه چرا اینجاس، وقتو تلف نمیکنه. از اصلیتشم خجالت نمیکشه. از گذشته اومده.... با یه چمدون پر از خاطرات. از اون دست خانوماست که برای شام خوردنش هم لباس خاص میپوشه، یه عالمه کلاه و دستکش و لباسای ابریشمین هم داره که میدونه چجوری باهاشون دلتو ببره. ولی این لباسارو زیاد تن سالومه نمیبینید.... گفتم که، بی رودربایستی خواسته هاشو بیان میکنه!"

ایده ساخت سالومه برگرفته شده از شیپغ های برتر تاریخه. گزش اولیه برگموت که به فضای فکال گلی تو قلب این عطر میرسه؛ گل هایی مثل میخک و جاسمین که به شدت من رو یاد دوران طلایی کارون میندازن.
درای داون این کار همه‌ی اون اوکموس، کستوریوم و سیوتیه که یک نفر می‌تونه آرزوشو داشته باشه ... که روی بستری چرمی لطیف سوارن و با ابری از اسموک و یونجه احاطه شدند.
این کار همونقدری دلنوازه که یک پیراهن دست دوز قدیمی میتونه باشه...وقتی که کمد لباس هاتون رو باز میکنید و لا به لای یک عالمه لباس جدید تو سال 2019 ، اون رو با احترام خاصی میپوشید و ازش لذت میبرید.
سالومه رو باید پوشید و تا آخرین ذره جنب و جوشی که توی وجودمون میندازه رو ازش دریافت کرد. این عطر به معنای واقعی همون عطریه که سال ها هوس میکردم داشته باشمش"
ترجمه بخشی از ریویوی یکی از دوستان خانوم لیز مور

25 تشکر شده توسط : nazanin رابین هود
بوهمیا
اگر کشور چک رو از وسط دونیم کنیم به طوری که سمت چپش سهم بیشتری ببره، به این سمت چپ میگن بوهمیا. ناحیه ای که بالای شیش دهم جمعیت چک رو تو خودش جای داده.
بوهمین ها در واقع اهالی رومانی بودند که تو قرن پونزدهم با توجه به فشار هایی که روشون بود، تصمیم گرفتن برای رهایی از فشار های مالی و کاهش هزینه هاشون، به کشور های اطراف رومانی برن و اونجا زندگی کنن. یه عدشون به طور اشتباه توی کشور چک ساکن شدند در حالی که فکر میکردند به فرانسه رسیدند. واژه بوهمی یا بوهمین به طور عمده شامل این دسته از رومانیایی ها هست.
با استناد به ویکیپدیا، واژه بوهمین اولین بار تو قرن نوزدهم توسط انگلیسی ها به کار برده شد برای اشاره به یه گروه منزوی از هنروران که با بقیه افرادشون تفاوتایی داشتن(احتمالا از جنبه های زندگی بومی و پیروی از مرسومات).
این مردم دنبال زندگی فنسی و پر سروصدا نبودن و غالبا سراغ آرامش و انزوا و گاها فقر خواستگی! میرفتن( اصطلاحا free love living) و با ارتودکس ها هم در ارتباط بودن.
شخصا با شنیدن واژه بوهمین یاد دوتا چیز میفتم
کولی ها و فردی مرکوری
امواژ قراره تو این عطر فضای کالچر بوهمین قرن نوزدهم رو به تصویر در بیاره.فضای چوبی و چرمی این عطر قراره یه رایحه دلربا در عین حال جسور و بی باک رو به رخ بکشه. قراره پاشو از حد آزادیش فراتر بزاره و تو جامعه گستاخ باشه.
این عطر الهام گرفته از مردمیه که پارو از حد خودشون فراتر گذاشتن و عصر جدیدی رو برای جهان رقم زدند.
این ها ادعاهای امواژه. تا ببینیم دوستانو اساتیدی که تجربش میکنن چه تفسیری ازش دارن.
23 تشکر شده توسط : مهدی ارجمندی پژمان بیات
سلام خدمت شما. البته فضای چرمی این کار شدیدا مغلوب هستش و اگه بخواین با عطر های چرمی مقایسه کنید بله واضحا توی عطر های چرمی ممکنه چیز خاصی برای گفتن نداشته باشه. حرف هایی که ممویر برای گفتن داره رو تو هیچ گروهی نمیشه دسته بندی کرد. ملعون خیلی خوش ساخته
3 تشکر شده توسط : امیرحسین دانشپور رابین هود
با سلام خدمت تمامی دوستان و اساتید.
چندی پیش که بعد از چندین سال تهران یک برف قشنگ رو به خودش دید، فرصتی برای من پیش و من هم مثل جناب م.س تصمیم گرفتم که برم وزرا و از لیست بلندبالای عطرهام چندتاییش رو تست کنم. متاسفانه پرفیوم هایی که لیست کرده بودم به هیچ وجه قصد پیدا شدن نداشتند؛ در عوض چندتا کار دیگه که تو لیستم نبود و نمیشناختمشون رو تست کردم. تنها کاری که اون روز از لیستم پیدا کردم و تست کردم همین woody mood بود.( البته انتظار داشتم کارهای imaginary authors رو پیدا کنم اما این رو نه!)
از یک جهت خوشحال بودم که میتونم رایحشو استشمام کنم و از طرفی هم ناراحت بودم؛ چرا که با تبلیغات گسترده این کار توی فروشگاه ها مواجه شدم. بنرهای بزرگ نصب شده پشت شیشه فروشگاه ها و یا اختصاص دادن قفسه های شیک به برند olfactiva studio که اگر همینطور پیش بره خیلی ها میان سراغش و از خاص بودن، شاید هم نیش بودن، میفته.
من اون روز دنبال یه کار بودم که تو روزای باقی مونده زمستون و بهار بتونم بپوشمش. توی انتخابام woody mood و byerly بودم که خوب یه کار دیگه هم بهم معرفی شد. Maremma از برند tiziana terenzi که خوب به دلیل شیرینی زیادش برای بهار تهران ، که خیلی گرم میشه ، اونقدرا مناسب نیست. اما از لیست خریدم حذفش نکردم.
بگذریم.
توی پلاتری که از woody mood تست گرفتم یه رایحه با اپنینگ جذاب و گیرای چوبی حس کردم که خشکی خاصی داشت، مثل زبری پوسته ی تنه ی درخت که حس جالبی به ادم میده، و یه تندی که فقط تو چند دقیقه اول محسوسه که فکر میکنم به خاطر زنجبیل باشه. درای داون دلنشین و کمی شیرینی هم داره که نمیتونم دقیق بگم برای چیه. همچنین چرم توش کاملا محسوسه. در کل کاری هست که به راحتی منو وابسته خودش کرد.
قبل از به پایان بردن متنم از اساتید گرامی خواهشی داشتم، اگر چه بی ربط، زیر a city on fire کامنتی نوشتم که خوشحال میشم راهنماییم کنید.
بابت زیاده گویی پوزش میطلبم.
7 تشکر شده توسط : امیر علوانی محسن جمالیان
با سلام خدمت آقا رضا
من این عطرو توی یکی از فروشگاه های معروف، صرفا معروف نه خوب، تست کردم.
ماندگاری فوق العاده ای داره و پخش قابل قبول
بلک اورکید رو من تست نداشتم اما خیلیا گفتن مشابهشه و با توجه به ترکیبات همچین انتظاری هم میره
ابتدا چیزی که من ازش دریافت کردم یه رایحه عود مانند بود که مسئول اونجا بهم گفت چون قبلش oud save the king رو بو کردم این اتفاق افتاد.بگذریم
بعد از گذشت چند دقیقه این رایحه تبدیل به یه رایحه شکلاتی و بسیار گرم شد که تو پس زمینش یه فضای خشکی هم داشت(که دقیقا نمیدونم چی بود). البته شیرینیش خیلی زننده نبود.
رایحه عسل رو به وضوح توش حس میکردم؛ مثل عسلی که توی آب ولرم حل شده باشه
در کل کاریه که شیرین و عامه پسنده
توی اون فروشگاه قیمت نزدیک هفصد و پنجاه دادن اما قیمتی که میشه پیدا کرد بین چهارصد تا پونصده
3 تشکر شده توسط : هاشم پور رابین هود

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir