CREED - Erolfa

کرید ارولفا

مردانه
کد کالا : ATR-32427
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : کرید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1992
کد کالا : ATR-32427
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 380
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
19,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    8
  • نمی پسندم
    2
  • - 25 سال
    2
  • + 25 سال
    11
  • + 45 سال
    3
  • روزانه
    14
  • رسمی
    2
تعداد رای های ثبت شده : 61
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

این عطر نیروبخش چکامه‌ای است بر خاطرات شاد خانواده کرید از دریانوردی در مدیترانه. نام «ارولفا» متشکل از حروف نام آن‌هاست.
ار مخفف اروین کرید، تنها پسر اولویه کرید است. اروین نسل هفتم و رئیس آینده خانه‌ی کرید است. ول مخفف اولیویا، تنها دختر آقای کرید و هنرمند تجسمی بااستعدادی است که برای این شرکت کار می‌کند. فا مخفف فابین، مادر اولیویا و اروین است. 
این عطر دریایی تازه، لذت دریانوردی در آب‌های آزاد را در ذهن مجسم می‌کند. نُت‌ها شامل مرکبات و نارنج در بالا، نُت‌های گیاهی در قلب و کانون و عنبر در پس‌زمینه می‌شود. ارولفا در سال 1992 به بازار عرضه شد. 

نوع عطر ادو پرفیوم
برند کرید
عطار اولیویه کرید سیکس جنریشن
طبع خنک
سال عرضه 1992
گروه بویایی رایحه های معطر
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه ترنج ، لیمو ترش، ترکیبات سبز ، بنفشه ، زیره، لیمو ترش سبز، خربزه
اسانس میانی ترکیبات سبز ، یاس، درخت کاج ، جوز ، زنجبیل ، فلفل ، گل پنجه مریم
اسانس پایه مشک ، خزه درخت بلوط ، سدر ، چوب صندل سفید ، عنبر
نمره کاربران
Erolfa-کرید ارولفا
رایحه
7.8
20 رای
ماندگاری
6.8
20 رای
پخش بو
6.5
20 رای
طراحی شیشه
8.7
20 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند کرید
اخبار برند کرید
نظرات کاربران (11 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
دوستانی که ارولفا کرید روتست نداشتن یا موجود نبوده یا هرچی، از نظر من عطر جیبی ژکساف F713 رو تست کنن مشابهشه خیلی.
11 آذر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سالمی

چه بوی خوبی میاد،
این چه عطریه زدی عجب بویی داره،
شیشه‌رو بیار ببینم این چیه زدی عجب چیزیه،
روایت خونه ما بعد از ۵ پاف ارورفا توی اتاق من و پخش عجیب ملوکول ها به تک تک نقاط خونه.
تشخیص نت ها کار بسیار سختیه،ترکیبات زیادی به کار رفته توی این عطر،سال ساخت قدیمیه ولی اصلا کلاسیک نیست بوش،ارولفا توی هوای شرجی خودشو بیشتر نشون میده و بو کاملا با هوای خشک فرق میکنه
من خودم اول گنگ بودم از بویی که داره،ولی وقتی باز‌خورد رو دیدم همه چی تغیر کرد،
شبیه به بو و عطری اصلا نیست که مثال بزنم،
پخش بو و ماندگاری بالایی داره،با پنج پاف همه چیو به هم میریزه و هر عطری توی فضا باشه کاملا توسط ارولفا پاک میشه،
عطر رو تست کنید و لذت ببرید
باز هم میگم این کار توی هوای شرجی خیلی خوب خودشو نشون میده.

21 اردیبهشت 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : سالمی Mahan

X
9
رایحه
6
ماندگاری
6
پخش بو
9
طراحی شیشه
من ارادت خاصی به کرید داشتم چرا که به نظرم عطری تولید میکنه که باعث خوشبویی بشه و معنای واقعی عطر هم همینه. ولی کم کم دیدگاهم عوض شد. از نظرم کرید یک نیش نیست و کارهاش شبیه دیزاینرها هستش.
خوب من در مورد کریدهای قبلی هم به عنوان شروع صحبت این رو گفتم ولی شاید متوجه منظور من نشین برای همین اول یک توضیح در مورد منظورم باید ارائه بدم البته یک مقدار طولانی میشه:
عطرها به دو صورت تاپ هوی (نت اول قوی) و باتم هوی (نت آخر قوی) طراحی میشن و نت میانی اتصال و توازنی هست بین اونها، همچنین عطرهایی هستن که هم نت اول قوی هست و هم نت آخر ولی باز در رده باتم هوی ها قرار میگیرن.
عطرهای تاپ هوی بوی اولیه ی قوی تری دارن همینکه میزنین پخش بوی فراوان و افت بو سریع دارن و همچنین به علت اینکه نت های اول معمولا فرش هستن همه پسندترن و توی این عطرها نت میانی و پایانی به عنوان ملایم کننده و عمق دهنده وجود داره.
حالا ۳ سوال: ۱. چرا تاپ هوی؟ ۲. چرا دیزاینرها همه تاپ هوی هستن؟ ۳. چرا به نظر من کرید مشکل داره؟
جواب ۱: چون هم روی پوست و هم روی لباس و هم روی کاغذ بوی مشابهی دارن، در طی زمان بوشون چندان عوض نمیشه و معمولا روی لباس استفاده میشن. ساختشون زمان کمتری نیاز داره چرا که ابتدا نت های اولی انتخاب میشن و با نت های بعدی مثل یک سمفونی ملایم و تو پر میشن. همچنین نت های اولیه ارزون هستن و پیدا کردن و دسترسی بهشون راحته.
جواب ۲: یک عطر تاپ هوی از لحظه اول خودش رو نشون میده. روی کاغذ هم خوش بو هست. و یک جورایی تا اسپری کنن و به شما بدنش با خودتون میگین عجب عطر خوش بویی. و این چیزی هست که دیزاینرها میخوان چرا که اگر مشتری از در فروشگاه پاش رو بذاره بیرون احتمال برگشتش کمه که یعنی سودشون کم میشه.
جواب ۳: حالا شما یک سری دیزاینر دارین که از مواد اولیه مصنوعی استفاده میکنن تا عمر کار رو زیاد کنن و پخش بوش رو فراوان تا یک عطر رو نه تنها توی فروشگاه بفروشن بلکه معروفش هم بکنن. در عوض کرید از مواد طبیعی استفاده میکنه و مشکل مواد طبیعی تاپ نوت ماندگاری پایینشون هستش. توی فروشگاه که شما عطر رو اسپری میکنین بلافاصله شما رو شیفته میکنه و باعث میشه عطر رو تهیه کنین و همین که از فروشگاه میرین بیرون متوجه میشین بو سریع میره. علت رو جویا میشین و همه میگن خوب چون طبیعی هستش و مواد طبیعی ماندگاری پایینی دارن پس شما با خوشحالی عطرهای کریدتون رو مثل لوله افتابه مصرف میکنین تا همیشه بو بدین و چون بوی خوبی داره دوباره تهیه میکنین.
به این میگن مارکتینگ و برای همین من میگم کرید یک نیش نیستش.
حالا باتم هوی ها عطرهایی هستن مثل PDM یا امواژ یا اورتو پاریسی و الی آخر نیش های واقعی: تولید سختی دارن چرا که نت های پایانی هم گرون هستن و هم کم پیدا، چون بوهای غالبی دارن انتخاب نوعشون هم سخته و زمان بر. نت های اولیه و میانی هم برای تغییر فازشون استفاده میشه که یک دفعه نپرین رو نت آخری ولی بعضی ها هم مثل پنهالیگونز تراژدی یا more than world از زرجوف یکم ملایم ترش میکنن و از همون اول روی نت آخر تنها کار میکنن.
هدف این عطرها فروش تنها نیست و کارهاشون رو به عنوان یک هنر ارائه میکنن. خیلی وقت ها شما این عطرها رو میزنین و از فروشگاه میاین بیرون بعد که بوش میمونه شما رو به فروشگاه برمیگردونه. این عطرها به هیچ عنوان همه پسند نیست.
و توی این سری ها معدود عطرهایی هستن مثل الکساندریا که در حالی که باتم هوی هستن ولی تاپ نت قوی ای هم دارن، تاپ نت انگار پرده ای هست که باید کنار بره تا شما به بوی اصلی برسین. خیلی از شما هم برای این عطرها مینویسین که توی مغازه بوی خیلی بدی میداد ولی وقتی برگشتم خونه و اون لباس رو دوباره تنم کردم یا چند ساعت بعد دیدم یک بوی خوشبویی میاد و متوجه شدم اون عطره هست و شیفته اش شدم و برگشتمش خریدمش.
خب برم سراغ ارولفا:
پخش بو: متوسط در اول و رو به کم. حدود ۶ الی ۸ پاف برای سرکار و بالای ۱۰ پاف اگر بخواین توی مهمونی بو بدین.
ماندگاری: ناچیز، حدود ۳۰ دقیقه پخش بوی متوسط و ۲ الی ۴ ساعت پخش بوی کم.
بویایی: خوشبو و همه پسند. این عطر از نظر تولید حد وسط گرین آیریش و اونتوس هست به عنوان عطر دهه ۹۰ ولی کرید به اندازه اون دو تا ازش تبلیغ نکرد. عطر بلایند بایی هست. میخوام بگم میشه به جاش زرجوف فیرو تهیه کرد ولی اون عطر سیتروسش خیلی خیلی قوی هست و برای بعضی ها مثل این هست که دوش لیمو پرتقال گرفتین.
09 بهمن 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : علی آرمانی madakto
درود
اقاي x این چند روزه مارو مهمون ریویو های قشنگتون کردین باسبک جدید و بیست مودی،، جالب و خیلی خواندنی، این روزها کمتر ریویو مختص عطر میخونیم متاسفانه،
امیدوارم ریویوها وتشریح های شما همیشه این سبکی باشن،
بشخصه بسیار لذت و استفاده میکنم
پایدار وسلامت باشید
09 بهمن 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی derrick
دست رو دلمون نذارید… واقعا ناراحت کننده ست… یاد اون زمان ها بخیر که دونه دونه نظرات نود درصدش مربوط به عطر بود! اسکرول کردن یه کم خسته ام کرده!
صمیمانه از دوستانی که به نام این سایت و کاربرانی که به خاطر عطر اینجا جمع اند احترام میذارن و راجع به عطر مینویسند بدون ذره ای حاشیه و کمک میکنند دانش عطری مون بالا بره تشکر میکنم!
10 بهمن 1401 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : امیرحسین حاجی امینی MAHMOUD

8
رایحه
4
ماندگاری
3
پخش بو
10
طراحی شیشه
این ادکلن اولین ادکلنی بود که از برند کرید تست کردم هنوزم که یاد اون موقع ها میفتم احساس قشنگی در ذهنم پدیدار میشه!خیلی قشنگ و جالب طراحی شده و اسمش از سه اسم خانواده کرید برداشته شده که واسه تابستون و روزانه استفاده کردن گزینه ی خوبیه هرچند با این قیمتها فکر نکنم کسی دلش بخواد روزانه استفاده کنه اگه پخش بیشتری داشت عالی میشد.
26 اسفند 1400 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : محمدعلی طاهری

7
رایحه
8
ماندگاری
8
پخش بو
7
طراحی شیشه
"ترکیب رایحه مرکباتی ترش و شاداب لیمو، رایحه باطراوت گیاهی سبز و آبدار،که توسط یک رایحه شیرین مشکی میوه ای گرم به همراه رایحه ادویه ای چوبی خاکی جوز و فلفل، هاله ای از گرما، شیرینی ملایم و تلخی پودری گونه کم پیدا می کند.
ذر مجموع، انگار یک حس صابونی مرکباتی خنک سبز آبدار با یک حس گرم مشک گونه و تلخ ادویه ای یا خاکی ازش دریافت می کنم. این تلاش ضعیف من برای توصیف عطری هست که در سال 1992 معرفی شد. با بوییدن این عطر، فکر می کنم شاید در آن زمان، کرید به راز دستیابی به اونتوس رویایی سال 2011، بسیار نزدیک شد.
طبع رایحه معتدل هست هر چند که هم طراوت و خنکی و هم گرما در آن حس می کنم. حس خودم اینع در هوای
معتدل و خنک، بهتره استفاده بشه. پخش و ماندگاریه خوبی داره."
19 اسفند 1400 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری حسین .ب

ارولفا
خنک و ملایم ولطیف که به همه شیک پوش ها توصیه میشه در کل عطر اوکی و قابل احترامیه،تابستون خوبی واست رقم میزنه
12 دی 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : رضا ماتیو دلارو

با سلام. این عطر رو در یک فروشگاه تست کردم و عاشق بوش شدم.
دوستان با توجه به قیمت بالای این عطر، لطفاً یه گزینه با بوی مشابه این ولی قیمت مناسبتر سراغ دارین؟
هر چند که بعید می دونم عطری به خوشبویی این مشابه داشت باشه.
با تشکر
23 شهریور 1399 پاسخ تشکر
Aventos شرکت فرگرانس جعبش ابیه نوشته به این صورت هستش aventos شیشه عطر هم ابیه کسی نمیدونه چیه دقیقا چون عطر کم یابی هستش همه به عنوان کرید اونتوس میفروشن چون ففط نوشته اونتونس اما شما بای دیدن جعبه ابی شرکت فرگرانس که نوشته aventos باید متوجه بشید عکسشم خواستید میفرستم
21 مرداد 1400 پاسخ تشکر

سلام
این عطر در عین خوشبویی و فرش بودنش به نظر می رسه حس و حال قدیمی رو به آدم القا میکنه.
13 اسفند 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

رایحه ای بسیار زیبا و ملایم دارد، میتونم به اونهایی که تستش نکردن بگم نزدیکترین بو به ایمپریال میلسیم در خانواده کرید رو داره
14 فروردین 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

ادکلن مورد علاقه ی sean penn
13 بهمن 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟