نظرات | بهاره
ترتیب نمایش
یاسمن عزیز، من یه عادتی دارم و اون هم اینکه سعی میکنم عطرها رو نزدیک به شخصیتم انتخاب کنم. چون قبل از اینکه حرف بزنم این عطر منه که حرف میزنه و من رو معرفی میکنه (طبعا همه نظر رو ممکنه نداشته باشند). بگذریم؛ هر دو عطر مادمازل ریچی و بی ا لجند دبی هری عطر های بسیار مناسب برای سنین زیر سی سال هستند. منتها مادمازل ریچی شما رو در وهله ی اول آروم و باوقار معرفی میکنه و بی ا لجند دبی هری شما رو در وهله ی اول شاد و سرخوش و سرشار از انرژی معرفی میکنه. این دو تیپ شخصیتی مغایر با هم نیستند منتها من برداشت های اول رو خدمتتون عرض کردم. مادمازل ریچی عطریه که ماندگاری و پخش قابل قبولی داره ولی نه طوفانی! و شما اگر چهار یا پنج پاف هم ازش بزنید برای شخص خودتون آزار دهنده نیست چون اون متانت بو رو در هر صورت داره. بی ا لجند با توجه به سبک بوش احساس میکنم (چون با یه پاف تو فروشگاه خیلی روی پخش و ماندگاریش دقیق نشدم) که پخش و ماندگاری بالاتری داره. بی ا لجند عطریه که اگر ازش استفاده کنید قطعا با اشخاصی بر خواهید خورد که به دلیل سبک بسیار جدید بوش اسم عطرتون رو ازتون میپرسن اما ممکنه این اتفاق برای مادمازل ریچی نیوفته چون به اون شدت رایحه ی نوآورانه ای نداره. مادمازل ریچی عطریه که راحت میتونه چهار فصل باشه و شما رو به هیچ وجه خسته نمیکنه و از این نظر شاید مقتصدانه تر باشه. بی ا لجند رو شاید نتونید در تابستان استفاده کنید و شخصا احتمال میدم ممکنه بعد از یه مدت استفاده ازش آدم دوست داشته باشه یه استراحتی به خودش بده و این عطر به قول سحر عزیز شوخ و شنگ رو مدتی کنار بذاره و یه عطر دیگه که یه کم حس آرومتری داره رو استفاده کنه (این هم به تیپ شخصیتی افراد برمیگرده). در مورد قسمت آخر سوالتون؛ شیک و باکلاس تشخیص دادن عطر ها هم واقعا سلیقه ایه و تا حدودی هم بر میگرده به سن فردی که داره عطر شما رو میسنجه ( با توجه به سلیقه ی افراد در سنین مختلف). رایحه ی مشک در عطر مادمازل ریچی قوی هست و این مشک خیلی تاثیر داشته در شیکی عطر. بی ا لجند هم در نوع خودش واقعا بی نقصه و چیزی از کلاس و شیکی کم نداره.
من سعی کردم بدون جانبداری این دو عطر رو مقایسه کنم :) امیدوارم بهترین انتخاب رو داشته باشید.
2 تشکر شده توسط : shima.a سپیده تقل
این سوال من هم بود تا زمانیکه عطر شالیمار اینیشیال گرلن بوی پودری و عطر مای نیم تروساردی بوی صابونی رو برام تعریف کردند. توضیحش با لغات ساده نیست، باید خودتون بو کنید تا متوجه بشید. البته من سعی میکنم یه توضیح کلی بدم و راجع به عطر معرفی شده در این صفحه اطلاعاتی ندارم. سنجد رو مثال میزنم از این جهت که نزدیک ترین عنصری که میشناسم که به وضوح ازش بوی پودری استشمام میشه هست. یک عدد سنجد رو در دستتون له کنید تا بوی قویتری ازش ساطع بشه. بعد چشمتون رو ببیندید و بوش کنید؛ کیفیت بویی که از سنجد ساطع میشه با کیفیت بویی که مثلا از آلبالو ساطع میشه یکی نیست. اینجاست که توضیحش سخت میشه :).. اسمش رو میتونید بذارید ظرافت یا یک تم همراه. حالا از این ظرافت یا تم همراه که در بعضی از ترکیبات وجود داره برای انتقال یک بوی متفاوت در عطرها استفاده میکنن و نتیجه اش میشه برداشتی که از بوی پودری داریم. و اما بوی صابونی؛ بوی صابونی در عطر مدرنی مثل مای نیم تروساردی القا کننده ی تمیزی هست. نه اینکه به یاد صابون یا کف بیوفتید. صرفا برداشتی که خواهید داشت اینه که این عطر تداعی گر پاکیزگیه. همین ویژگی باعث ملیح تر به نظر رسیدن اون عطر میشه و یا به عبارتی بی آزارتر و معصوم تر و یا حتی لطیف تر.
7 تشکر شده توسط : Farnaz شکیبا
دوستان عزیزم سحر و ترنم بهاری، بله تستش کردم منتها در یه فرصت کوتاه و در یک فروشگاه عطر. و زمان زیادی نداشتم تا بتونم به خوبی تجزیه و تحلیلش کنم، فقط اینکه اصلا انتظار چنین بوی عالی رو از این شیشه نداشتم. از این جهت که ترکیب بسیار شیک و جدید و مثال زدنی داشت، خیلی شاد و خاص و دلنشین بود. این عطر یه جنب و جوش و سرزندگی شخصیتی رو میطلبه و فکر میکنم کسی که شخصیت و منش "مطلقا" آرومی داره، ممکنه کمی با این عطر احساس تناقض کنه ( خودم هم چنین تیپ شخصیتی دارم منتها اون لحظه دلم میخواست این عطر رو داشته باشم فقط برای اینکه کمی هیجان رو به روحم تزریق کنم). یه عطر جوان پسند هست و خلق و خوی یه خانم جا افتاده رو نداره. ملایم و قشنگ و بالانس و فوق العاده دوست داشتنی. تا به حال یه عطر در همون لحظه ی اول اینقدر شگفت زده ام نکرده بود.
در این عطر بوی قهوه و شیرینی حاصل از وانیل غالب هست، اما ممکنه اطرافیانتون در جواب به عنصر غالب عطر شما، سریع به قهوه اشاره نکنند. در پس این قهوه یه عنصر ناشناخته ای قرار داره که یه حس ترش ضعیف بهش میده. من قبلا از اینکه از ترکیبات این عطر مطلع بشم همش فکر میکردم تمشک هم داره ولی خب اینطور نیست. این حس سرزندگی (ترشی) که من استشمام میکنم ممکنه به دلیل وجود گلابی باشه ( گرچه که میوه ی گلابی آنچنان بویی نداره اما شاید در صنعت عطر سازی رایحه ی خاصی رو باعث میشه). تصور کنید که با رایحه ی غالب قهوه، قهوه روی یک صندلی نشسته که صندلی، گرچه به عظمت قهوه نیست، اما از پشت حمایتش میکنه. اون صندلی هر چه هست، طبق این ترکیبات اعلام شده، گلابی و یاس و بهار نارنج هست. گرچه من روایح گلی رو نمیتونم از این عطر استشمام کنم. به هر حال، این عطر مدرن و تلطیف شدست. تلطیف به جهت اینکه رایحه ی خاص قهوه که با ورود به فروشگاه های فروش عمده ی قهوه ناگهان به مشام میاد، در این عطر و به نظر من، به مشام نمیاد. و فکر میکنم این خصوصیت عطر های مدرن هست. عطر شیرین و گرمی هست و برای من که طرفدار عطرهای ملایم تا خنک هستم، مصرفش فقط در روزهای سرد زمستانی ممکنه.
2 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی شکیلا میلانی
تنها عطری که بعد از اولین پاف اسپری، منو برد به حال و هوای ورساچه ورسنس، « لاپتیت روب نویر ایو فریچ» (سبز رنگ) از برند گرلن بود. گرچه کلاس کارش یه پله بالاتره و همینطور قیمتش، ولی فکر میکنم کسی که ورسنس رو بپسنده از این کار هم خوشش میاد. امیدوارم عطر افشان موجودش کنه چون برای ماه های گرم براش برنامه دارم.
جناب مدیر، در خصوص پاسختون به خانوم سحر و اشاره ای که به تفاوت گاردنیا و گاردنیا جاسمینوئیدس داشتید میخواستم اشاره کنم که گاردنیا جنس گیاهی هست که بالغ بر صد گونه داره و در طبقه بندی گیاهی در رتبه ی بالاتری نسبت به گاردنیا جاسمینوئیدس، که یکی از این گونه ها هست، قرار میگیره. به این ترتیب این دو همدیگر رو نقض نمیکنند فقط یکی زیر مجموعه دیگری هست. و اما اسمی که منظور این ترکیب در عطر ها هست همون گونه ی گاردنیا جاسمینوئیدس هست. "گاردنیا جاسمینوئیدس"، با نام مصطلح گاردنیای رایج یا common Gardenia، به نحوی مشخصه ی جنس گیاهی خودش یا همون "گاردنیا" هست.
گرچه اسم های لاتین در گیاهشناسی به طور رایج ترجمه نمیشوند و به طور مثال گیاهشناسان ترجیح میدهند که از همون واژه ی جاسمینوئیدس استفاده کنند، اما با توجه به اینکه روی اینترنت از این قبیل ترجمه ها انجام شده و تا حدود زیادی رایج شده، من کاربرد نام "گاردنیای یاسمنی" رو که خیلی با مسما تر از "گاردنیای رایج" (common Gardenia- نام متداول انگلیسی گاردنیا جاسمینوئیدس) هست رو برای استفاده در سایت، پیشنهاد میکنم.
پاورقی: گیاهان علاوه بر نام علمی دارای یک نام متداول هم هستند که برای موارد غیر آکادمیک بیشتر به نام متداول اونها رجوع میشه.
پاسخ مدیر : ممنونم
1 تشکر شده توسط : شهره
بوی بی آلایشی و عدم پیچیدگی شخصیتی. یه انتخاب مطمعن (طبعا به نظر من) برای زیر ۲۵ سال.
ببینید جدای از مواد متشکله ی بسیار خوشبو و پودری بودن این ادکلن باید بگم کسی که از این ادکلن استفاده میکنه شخصی جدی به نظر خواهد رسید. جدی نه در معنای ترش رو یا با خلق و خوی گرفته، ولی به هر حال جدی. و قاطع و مصمم و فوق العاده با دیسیپلین. اینها البته خیلی خوب هستن ولی شاید یک خانوم جوان که منظور شما برای خرید این عطر هست، اینکه اینطور به نظر بیاد رو نپسنده. من خودم عاشق این عطر شدم، رایحه اش بی نظیر و فوق العاده با کلاسه، ولی از اینکه به عنوان یه عطر امضا مدام اینطور که در بالا وصف کردم به نظر بیام، چندان راضی نیستم.
قلب من ضعیفه لطفا این کار رو مجددا و با ثبات موجود کنید.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir