نظرات | امیررضا حسین زاده
ترتیب نمایش
درود خدمت دوستان و عزیزان عطرافشانی
قبل از اینکه به بررسی این کار زیبا بپردازم باید عرض کنم که حتی منم بعد از این همه سال عطربازی و تستر و دکانت و دست ریز و غیره، زخم خورده‌ی هایپ الکی عطرها هستم.
با این عطر، مجموعا 5 بار از عطرهای معروف و هایپ شده در دنیا (فاکینگ فبیولس، باکاراروژ، آمبری‌لدر، انجلزشیر، آمبری نومد) هیچ حس خاصی نگرفتم و اون چیزی باید می‌بود نشد. دلیلش اینه که بطور غیر ارادی اونقدر توقعت از عطر بالا میره که وقتی اون حدی که باید رو برآورده نمی‌کنه ازش مایوس میشی.
اما برسیم به بررسی این عطر:
همین اول کار بگم که فوق‌العاده‌س اما
اول اینکه اصلا این قیمت برازنده‌ش نیست هممون هم میدونیم که لاین پرایوت بلند تام فورد بطور غیر طبیعی گرون قیمت هستن (بازوی نیش تام فرود).
دوم اینکه اگه کارهایی مثل توسکان لدر، عطرهای چرمی زرجوف مثل ورونا و عود استارز الکساندریا یا حتی تو رنج قیمتی خیلی کمتر مثل انکری نواغ رو تست کرده باشین، حتما متوجه شباهت آکوردهای این عطر با اونا میشید.
چوب و چرم و بادام همیشه حاضرن!! انگار مابقی نت‌های عطر رو توی یه ظرف چوبی با پوشش چرمی توش ریختین و تند تند دارین بوش می‌کنین. به هیچ وجه تم و رایحه کژوال نیست و باید با تیپ سنگین کت شلوار مشکی و تو یه محیط جدی ازش استفاده کرد.
تو کل فامیل دوستانم فقط یکی رو میشناسم که یه باتل صد میل ازش تهیه کرده ولی من به همین دکانت 5 میل بسنده کردم چون واقعا ارزش این مبلغ رو نداره باشد که بوش محشره
11 تشکر شده توسط : پویا مهدی ابراهیمی
Joop! Homme
لینک به نظر 14 بهمن 1402 تشکر پاسخ به 2mo
درود
بله سپاسگزارم. بنده عامیانه گفتم ولی صحیحه تلفظ اصلی یوپ هست.
3 تشکر شده توسط : مهریار derrick
درود به عزیزان عطرافشانی
وان میلیون شاید قربانی موفقیت خودش باشه چون هم مورد علاقه و هم نفرت خیلیاست.
با این حال، علیرغم این شخصیت پارادوکسیکال، هنوز هم عطری هست که نمیتونی خوب بودنش رو انکار کنی. من شخصاً احترام زیادی براش قائلم خیلی هم رایحه‌ی محرکی (س‌...سی) داره
البته این روزها دیگه عطری نیست تو گزینه‌های اولم باشه.
هرچند جدید یا منحصر به فرد نیست ولی واقعا بوی شکیل و جذابی میده.
در مورد موندگاری کارای جدید اطلاعی ندارم ولی احتمال میدم خیلی نسبت به قبل کمتر شده.
سه تا عطار جمع شدن و یه کار درجه یک ساختن که هنوزم ترنده هرچند نسخه‌های جدیدش رایحه‌های خاص‌تری دارن.
9 تشکر شده توسط : امیر علوانی derrick
درود
یه کار به شدت خوشبو و خوش‌بازخورد
برای مادرم تهیه کردم و خیلی بوش رو دوست داشتن. از درب باتلش که اولین بار بو کردم یه موج گلی و آروم رو میشه حس کرد که خیلی مهربون و لطیفه. پخش بو و ماندگاری خیلی خوبی هم داره بطوری که 6 عصر که میزنن تا بریم مهمونی، تا 12 شب که با قدرت پروجکشن داره همه متوجه میشن و اسمش رو میپرسن. به خوبی 8-9 ساعت میشه روش حساب کرد.
وجود رز و یلانگ غوغا میکنه چون خیلی خوب بالانس هستن و تیکه به تیکه میشه حسشون کرد.
بیس چوبی هم که همیشه خودنمایی رو داره.
خیلی کار باکلاس و زیبایی هستن. به شدت توصیه میکنم.
13 تشکر شده توسط : پارسا نیا امیر علوانی
درود خدمت عزیزان عطرافشانی
به عقیده بنده، هرچند برخی روایح سن خود را بعد از مدتی پس از معرفی نشان میدهند (اورلان دریک) اما عطر مقوله‌ای خارج از بُعد زمان است.
شاهکارهایی همچون شلیمار، نامبر فایو، اکوا دی‌جیو و ژوپ هستن که هنوزم تازگی روایح روشونه.
له‌مال هم برای من هنوز تازگی و شادابی یه عطر جدید رو داره و اصلا مشخص نیست که تقریبا 30 سال از معرفیش میگذره.
چهار فصله و همه کاره. تو هر موقعیتی میتونه کارو دربیاره. روایح مرکباتی آغازی ترنج و نعنا یه موج فرش و تمیز رو به بینی تزریق میکنن. دارچین یکی از نت‌هایی هست که تو عطرها خیلی دنبالش میگردم و میشه گفت یکی از نت‌های مورد علاقم تو هر عطری که دارچین داشته باشه محسوب میشه.
وانیل شیرین و کهربا یه بنیان خاص میسازن و در کنارشون سدر هم به ماندگاری این کار خیلی کمک میکنه.

به شخصه دوست دارم عطری که میزنم رو تنم فریاد بزنه. اصلا به عطرهای ملایم یا اصطلاحا ملو علاقه‌ای ندارم ولی له‌مال واقعا منو مجذوب خودش میکنه.
فرنسیس کرکجان خلق اثر هنری به یاد ماندنی رو خوب بلده.
6 تشکر شده توسط : derrick سالار كلوچه
سلام دوست عزیز
کارهایی که شبیه به له‌مال له‌پارفوم باشن زیاد نیستن اما من توصیه میکنم به John Gustavia Le Parfum از کارهای فرگرانس ورلد یه نیم نگاهی داشته باشید. در کنار قیمت خوبی که داره، کیفیت و تشابه بوی مثال زدنی هم داره.
4 تشکر شده توسط : محمد صالحی سالار كلوچه
درود و عرض ادب
تو برخی سایت‌ها و ویدیوهای یوتیوب، از این عطر بعنوان یه مشابه به دیگر عطرهای چرمی معروف از جمله توسکان لدر یاد میشه.
به عقیده بنده بی‌انصافیه اگر بگیم که بوش خیلی شبیه تام فورد توسکان لدره! آمبری نومد رام تر و ملیح‌تر از توسکانه و برای زندگی روزمره مناسب‌تره.
رایحه بی‌نظیریه هیچ شکی توش نیست. نت‌های دودی توش پخشه و به صورت هر از گاهی میشه تشخیص داد. آکوردهای شیرین بنظر به درستی با هم ترکیب نشده‌اند، برای چیزی که معرفی میشه و تو شبکه‌های مجازی تبلیغ و تعریف میشه خیلی شیرینه! تمشک در طول عمر عطر باقی میمونه و تنها پس از چند ساعت اون شیرینی رو از دست میده.
پس میشه گفت یه عطر میوه‌ای (شیرین) و چوبی چرمی است. (هرچند چرم تو نت‌های سایت نیست اصلا)
درسته که عطر یه کالای گرون و لوکسه تو ایران ولی با این قیمت!! از این عطر که مثل بمب تزار یهو منفجر شد و خیلی هم معروفیت کسب کرد، بشخصه چیز خیلی جدیدی برای ارائه احساس نمیکنم.
دوستانی هم که میگن نت ابتدایی شبیه عطر مشهد حس میشه، آره هست ولی نه زیاد.
باب میل 50% مصرف‌کننده‌ها نخواهد شد چون رایحه سرتاسر عجیب و به قولی رازآلود و تلخ و سنگینه.
7 تشکر شده توسط : سالمی Mahdi
درود
رایحه خاصی داره، قطعا مناسب سنین پائین‌تره چون بشدت رایحه شیرین و جوانپسندی داره. یچیز سنگینیه انگار پتانسیل خیلی بالایی درش نهفته‌ست.
پخش و ماندگاری هم بالاست. من بشخصه اینطور روایح برام سردرد آوره ولی دلیل معروفیت و محبوبیتش، بو و سبک رایحه بولد و جذابشه.
2 تشکر شده توسط : بابک محسن جمالیان
درود
بله متاسفانه ریفورمولاسیون که نقل محافل امروز عطربازهاست، ضربه‌های مهلکی به پیکر پرفورمنس عطر میزنه. ارزش خرید عطر رو به قدری پائین میاره که دقیقا مثل جنابعالی مردم به فکر خرید مشابه‌های اماراتی میوفتن.
هرچقدر هم رایحه با روح و هست و نیست فرد در تماس قرار میگیره و از زمان و مکان جداش میکنه، کیفیت و لوکس بودن رایحه نمیتونه با فقدان ماندگاری و پخش بو رقابت کنه.
این ریفورمولاسیون‌ها شاهکارهای بزرگی (لانویی د لهوم) رو زمین زدن.
6 تشکر شده توسط : الف.ر ش امیر علوانی
درود خدمت عزیزان عطرافشانی
تجربه شخصی بنده اینه که بولگاری اکوا یا اصلا هیتر نداره یا خیلی کم داره. یه زمانی بود همه این عطر رو داشتن.
یعنی تو هر خونه حداقل یه نفر بولگاری اکوآ داشت. خیلی رایحه آرامبخش و دریایی و راست‌گویی داره.
به هیچ عنوان یونیک و خاص نیست ولی همه پسنده
پرتقال و نارنگی، یه نت عجیب جلبک، نعنایی و فرش.
من که هیچوقت ازش بدم نمیاد. همیشه تو فصول گرم سال برام پاسخگو هست.
6 تشکر شده توسط : الف.ر ش امیر علوانی

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir