نظرات | احمد گلستانی
ترتیب نمایش
درود به پیشگاه همه عزیزان
امیدوارم که همگی خوب باشید
ناکسوس برای من عطر روزهایی است که میخواهی خودت را تشویق کنی، یا شادی ات را دوچندان کنی در ساعاتی. حال و هوای خودش را می‌طلبد، تقویم خودش را دارد.
بله عطر تابستانی نیست اما برای کسی که با عطرها زندگی میکند گاهی تعاریف متفاوت است. امروز آخرین پاف را فشردم. دوست دارم این دوست قدیمی را بتوانم بزودی جایگزین کنم.
با مهر . گلستانی
20 تشکر شده توسط : سورنا مقدم complihanicated

تجربۀ یک پاییز با الهه‌ای به نام «گرند سویر»
آیا کسی توانسته از کهربا تفسیری زیباتر از فرانسیس کُرکجان ارائه کند؟
من در این موضوع عمیقا تردید دارم. ساختن چنین چهره‌ی با شکوهی از AMBER تا قبل از مراوده با «گرند سویر» برایم قابل تصور نبود. ترکیب چند نت محدود یک هاله‌ی عمیق، با نفوذ و دعوت کننده را خلق کرده است که جلال خود را از افتتاحیه تا درای داون در بالاترین سطحِ صنعت عطرسازی حفظ می کند، این بی‌جهت نیست که از بدو تولدش در 2016 نمودارِ محبوبیت آن در فرگرانتیکا شیب صعودی اش را حفظ کرده و تهیه‌ی آن در فرانسه و مزونِ فرانسیس کرکجان همیشه امکان پذیر نیست.
واقعیت این است که نوشتن را در مورد عطرهایی که بسیار دوست دارم به تعویق می اندازم، سه ماه هربار خواستم چیزی بنویسم "چیزی" مرا قانع کرد که زمان را به جای مکالمه درباره‌ی عطر به مکالمه با خود عطر سپری کنم. "الهه‌ی کهربا" مترادف خوبی است برای گرند سویر، اثری که در همه‌ی جنبه ها درخشان است حتی در طول و شعاعِ حضورش ؛
دو اسپری برای دو روز و بیشتر.

بامهر
32 تشکر شده توسط : سالمی Alireza,
خوش آمدن و خوش نیامدن شان را در محیط جمعی می‌گویند بر علیه جمع... من امیدوارم هرگز چنین تعریفی دریافت نکنم، ارجی که قرب از نکوهشِ دیگران می گیرد به ستایشِ چنگیز از انسانیّت می‌ماند!
از چنین مواجهه ای راستش دلخور شدم
و اِلا که حتما یادداشت‌های شما مثل نوشته های بسیاری از خانم‌های عطردوستی که اینجا خوانده ام برآمده از تجربه‌ی یکه و یگانه‌ی روبارویی با جهانِ عطرها است.
27 تشکر شده توسط : سالمی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

ایوسن لورن لانویت.. / ادو پرفیوم (لانچ جدید YSL)
تلاش YSL برای ارائه‌ی یک عطر نیش که به خلاف نسخه اصلی مخاطب خاص را هدف مارکت خود قرار داده است.
حضور چرم در کنار تونکا و هل توانسته به خوبی DNA نسخه اصلی را جهت دهد، در این نسخه به شخصه اشاره هایی به "فارنهایت" و "میسون جاز کلاب" (منهای تنباکو) دریافت کردم، یک چرم تند و در عین حال شیرین که توسط تونکا معتدل شده است. یک عطر کاملا چند ضلعی و غیرخطی که در ساعت اول می تواند شامه شما را به عطر تکه‌های نارگیل ارجاع دهد.
نسخه ادوپرفیوم (لانچ جدید) غیرمعتدل و مناسب نیمه‌ی دوم سال است و بهترین عملکرد خود را در شب های سرد زمستان به نمایش می گذارد. پرفورمنس نسخه ای که من تهیه کردم حدود هشت ساعت ماندگاری و پروجکشنِ پرایوت دارد
و در آخر، اینجا برای من فلنکرِ فرزند از پدر محبوب و نوستالژیک خود پیشی می‌گیرد .
با مهر
23 تشکر شده توسط : سالمی میثم شفیعی

رابرت پیگه - عود دیوین
این عطر در کنار "سایکدلیک" بهترین ارائه‌های پچولی هستند که در پرداخت آکوردها، این دو شاهکار نیز با هم متفاوتند.
اگر به دانه های قهوه با رُست ایتالیا که در بالاترین سطح صنعت قهوه ارائه می شوند برخورده باشید حتما در افتتاحیه‌ی "عود دیوین" آن هاله‌ی مسحور کننده را دریافت می‌کنید، یک کوموی بویایی که هر گز آن تلخی نامطبوعِ روبستا را در قهوه های تراز پایین تر جلوه نمی‌دهد. چهره ی عود در این عطر نه مطابق با فرم عود در عطرهای اورینتال و شرقی که کاملا کروات پوشیده و غیربومی ارائه شده تا ما را به عطرهای بی شمار عود محور کمتر ارتباط دهد و امتیازِ خلاقیت آکوردها را به یک رایحه ی تکراری و مطمئن واگذار نکند، که اتفاقا با بررسی نتیجه پی می‌بریم شکستن تم مرسومِ عود چه اتفاق خوبی برای این عطر بوده است.
پخش و ماندگاری عطر بسیار خوب و در بازار عطر ایران تقریبا ناشناخته باقی مانده است
با مهر
21 تشکر شده توسط : سالمی سانیار

بای کیلیان سکرد وود
یک چوبیِ گرم، با شروعی سبز از زیره و اشاره هایی خاکی. در دقیقه‌های اول یک جنبه‌ی مرکباتی توجه همه را جلب کرده که همراه با یک ترشی نرم، عطر را باز می کند.. این جنبه‌ی عطر به خاطر صمغ درخت المی است که وجه بالزامیکی دارد و کمی تم مرکباتی ایجاد می کند. درضمن این صمغ در پیوند با چوب صندل، ترکیبی وجدآور ایجاد می‌کند. به دلیل داشتن یک کاراکتر بویایی مستقل و خاص، قابلیت یک عطر امضای زمستانی را دارد به ویژه برای شخصیت های آرام، مصمم و تا حدی درونگرا
از جمله عطرهایی نیست که دلیل گران بودنش ارتباطی با پخش و ماندگاری داشته باشد، چون هر دو متوسط و قابل قبول اند، اما در کیفیت ساخت، مواد اولیه، شیشه، جعبه و ارزش بویایی پس از اسپری، تفاوت قابل ملاحظه‌ اش از عطرهای چوبی دیگر را به رخ می‌کشد.

با مهر
14 تشکر شده توسط : سالمی فاطمه فیضی
پنهالیگونز - هالفتی لدر
چرمی آغشته به ادویه های قیمتی
در افتتاحیه چیزی که خودنمایی می کند ادویه‌ی تازه ای است که به طبیعی‌ترین حالت، تندی توأمان جوز و هل را القا می کند، چرم در پس زمینه‌ی ادویه‌های با کیفیت و معطر، به عنصری نرم و آرام تبدیل شده که ما را در هیچ یک از مراحل چرخش آکوردها، با سنگینی مرسوم چرم در دیگر عطرهای چرمی رو به رو نمی کند، کمتر عطری را به یاد دارم که چرم را در کنار به خدمت گرفتن اینچنین رام کرده باشد. حافظه‌ی بویایی ما هم از عطرهای ادویه ای انتظار اتمسفر سنگین دارد و هم از روایح بر پایه‌ی چرم، زیبایی هالفتی در این است که از ترکیب این دو درکنار هم، یک عطر نرم، عیّارمند و خوش‌پوش خلق کرده است. (با پرفورمنس بسیار خوب و ماندگاری حدود ده ساعت)
با مهر
25 تشکر شده توسط : سالمی محمدرضاسپهی
اورتو پاریسی کویوم
حمله ی گوالتیری به مرزهای حافظه ما از چرم و ارائه ای بسیار متفاوت از آنچه تا امروز با این نام می شناسیم
در عقربه های اول بعد از پوشیدن بسیار انیمالیک، خشن و دودفام.. گویی از اعماق خاک، چرمی کهنه بیرون آورده اند که با نوع رمزآلودی از دباغی به بار نشسته است. اخیرا فرصت کردم اولین فیلم "رابرت اگرز" به نام جادوگر را ببینم یک اثر چند لایه از تصادم آئین، وحشت و سِحر، کویوم همان رایحه ای است که حافظه‌ی تصویری من از کلبه‌ی جنگلی آن جادوگر تصویر می کند، رمزگونگی این عطر بیش از آنکه متوقف کند مسخ کننده است و بیش از آنکه یادآور مراتع حیوانی باشد، یادآور دخمه های ساحره هاست. برای یک شامه ناآزموده عطری مهربان و صمیمی نیست، تیز و خشن اما عمیق. و قدرت مرموز بودن آن ممکن است از بسیاری از افراد بیشتر باشد، عدم توازن بین خواستن و نخواستن سرنوشت بسیاری از کسانی است که بی‌گاه با کویوم آشنا می شوند.
با مهر
30 تشکر شده توسط : سالمی منوچهر
هاوس آف سیاژ کلاسیک
عطری با رویکرد بازخلق روایح کلاسیک
برای من به عنوان یک دنبال کننده ثابت عطرهای کلاسیک، "هاوس آف سیاژ کلاسیک" یکی از گیراترین عطرهای این کتگوری است که بدون شک در تفکیک نت ها و شفافیت آکوردها کم نظیر است. با اینکه متولد سالهای اخیر است اما اگر تاپ 10 عطرهای کلاسیک را از ابتدا تا امروز لیست کنند شایستگی یک کرسی را در بین 10 برتر این کتگوری دارد گویی تاریخ عطرهای کلاسیک را پشتوانه‌ی تولید خود داشته است، هاوس آف سیاژ کلاسیک، "لالالند" دیمین شزل است که از جوهره‌ی یک قرن سینمای موزیکال برای تولید یکی از قاعده مندترین موزیکال های دوران، تغذیه کرده است. ترکیب جذابی از چوب و مرکبات که در آغاز با لیمویی سبز باز می شود، آکورد آغازین این عطر را با مرکبات عطرهای تابستانی اشتباه نگیرید زیرا شباهت چندانی به آنها ندارد بسیار طبیعی و در عین حال شفاف، در کنار این لایه کمی اسطوخودوس و چوب به آرامی رشد می‌کند و رویه‌ی مردانه‌ی عطر را با ظرافت در میانه‌ی راه گسترش می‌دهد. حتی یک شامه‌ی ضعیف هم متوجه چرخش رایحه از نت آغازین به نت میانی می شود، این تفکیک خود شاهکاری است که در هر عطری به بار نمی‌نشیند.
ماندگاری بیش از هفت ساعت، پخش مناسب و بی سر و صدا از خصوصیات هاوس آف سیاژ کلاسیک است، مناسب یک لباس عیار دار و شیک کلاسیک است چه بهتر که کت و شلوار باشد اما تمایل به همخوانی با مدهای کژوال ندارد.
برای کسانی که رسمی پوش اند، قابلیت‌های یک عطر امضا را تمام قد دارد،
قیمت باتل اگر شما را ناامید نکند (امیدوارم)
با مهر
16 تشکر شده توسط : سالمی Sajjad
یونیک لاکچری - چاکلت میک می هپی
عطری در جستجوی نت کاکائو
در دقایق اول میتوان عطرِ دانه‌های خرد شده‌ی کاکائو را پربسامد اما کوتاه دریافت، همچنین یک آکورد کاراملی شیرین همراستای افتتاحیه عطر قابل تشخیص است. هر چه میگذرد از حجم بوی کاکائو و شکلات کم و اسطوخودوس بیشتر خودنمایی میکند. در هم آمیختن کاکائو، اسطوخودوس و نارنگی ممکن است به شامه بعضی از افراد، تجربه‌ی یک آکورد صابونی نرم و شیرین را بدهد اما با پخش و ماندگاری بالا که به این زودی‌ها دست بردارتان نخواهد بود.
یک پرفومنس عالی در رایحه ای که با دانه‌های کاکائو
به ادعای اسمش، می‌خواهد شما را شاد کند
شباهت‌هایی به عطرهای لاین «آیدیل» گرلن هم دارد، کسانی که از پرفورمنس عطرهای گرلن راضی نمی شوند می توانند تست این عطر را در برنامه بگذارند.
با مهر
16 تشکر شده توسط : سالمی آرش م.

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir