نظرات | کامبیز سخی
ترتیب نمایش
دوستان عزیزم سلام
اجالتا قصد ریویو این عطر خوش رایحه را ندارم لیک با خواندن نظر دوست عزیزمان جناب مهدی خسروشاهیان ( چه فامیلی ی زیبایی ) به یاد مطلبی افتادم .
قبلا بارها عرض کرده ام که تکیه بر نمرات مقیود و مندرج در هر صفحه از صفحات عطور ، اشتباه است .
برخی مواقع عطربازان پس از شکست در خرید و برآورده نشدن توقعات ایشان از عطر خریداری شده ، حین عصبانیت نمراتی غیر واقع را ثبت میکنند و به نوعی بجهت حصول آرامش از عطر انتقام میگیرند .
آیا عصبانیت ایشان اشتباه است ؟
البته که خیر ! زیرا این عمل از جمله اعمال صادره ی انسان است و میتواند از همگی ما سر بزند .
عصبانیت هرچند که زیبنده نیست لیک جزء لاینفک ژنتیک ماست .
لیک اشتباه ، تصمیم گیری حین خشم است که بی شک در اغلب موارد منجر به شکست و پشیمانی ست .
مثل تصمیم جناب خسروشاهیان عزیز ما که همانطوری که عرض کردم طبیعی ست کاملا !
ادله : در ابتدای نظر ، ایشان این عطر را بسیار خوش بو توصیف کرده اند . استفاده از قید " بسیار " نمره رایحه را حداقل از ۸ عبور میدهد زیرا قید " بسیار " تنها یک پله از ممتاز یا خارق العاده ( نمره کامل ) پایین تر است .
پس نمیتواند لایق نمره ۱ باشد که بی شک خود ایشان که تجربه ی کافی در این سالیان کسب نموده اند اکنون و در آرامش موکد اند بر آن .
حقیر نیز با توصیف ایشان ( بسیار خوش بو ) در خصوص رایحه این عطر شایسته بو ، موافق ام .
یادمان نرود : این عطر جزء روایح نزدیک است مثل مثلا به کیفیتی دیگر ، دی اند جی د وان !
حال اینکه تا چه میزان کسب ِ توفیق کرده است ازین باب ، مطلبی دیگر است !
به تصویر تبلیغی این عطر در بالای صفحه دقت کنید ! کاملا گویاست !
پخش ِبسیار در اینگونه عطور سم است و نمره ی توفیق آن را بشدت نزول و حتی سقوط میدهد ! ماندگاری نیز نباید بیش از سه ساعت باشد .
عطور نزدیک عطرهایی هستند با روایح محرک و به منظوری خاص و سفارش شده که حتما باید بر پوست افشانده شوند و شعاع پخش آنها نباید از حداکثر نیم متر عبور کند و رایحه نباید ریسک بپذیرد بر گیرندگی مخاطب و مختص فضای بسته فرمول و نیز ماندگاری آنها نباید از سه ساعت فراتر رود تا مزاحم استراحت نشود و از سویی بایست بسیار معتدل و متعادل باشد ایضا به نحوی فرمول شود که چهار فصل باشد یا برای خروجی در دمای اطاق تنظیم شده باشد . عطرهای نزدیک پس از تحقیق و آمارگیری ( انتخاب نت ) و دقیقا برای خوش آمد مخاطب فرمول میشوند یعنی اولویت آنها بر ذائقه ی مصرف کننده میچربد .
عطرهای نزدیک معمولا یونی نیستند و بخاطر نوع انتخاب نت ها در منظوری خاص ، معمولا برای یک دسته ( یا زنان یا مردان ) فرمول میشوند تا نهایت تاثیرگذاری را تحصیل کنند لیک نوع یونی ی آنها هم هست که مقصودی ویژه تر را هدف دارد .
محرک یعنی چه ؟
خروجی عطر را با فرومون قیاس نکنید و اشتباه نگیرید !
فرومون را برای تحریک پیش از توفیق آشنایی فرمول میکنند و عطور محرک را برای پس از توفیق آشنایی !
یعنی شما باید ابتدا در آشنایی توفیق ایجاد کنید و سپس از اینگونه عطور استفاده کنید برای :
ثبت خاطره به طرزی که در صدر فایل خاطرات مخاطب واقع شود .
وظیفه ی اینگونه عطور این است که خاطره ی شما را فراموش ناشدنی یا حتی الگو ، میزان ، واحد و مرجع کنند در قیاس !
ایضا راجع به طراحی شیشه که در عین سادگی بسیار زیبا و لایق بر عطرهاست .
در همین صفحه ، دوست دیگری نیز چنین نمراتی را بر این عطر مقیود کرده اند لیک تنها نمرات نزدیک تر به واقع بر این عطر را دوست عزیزمان جناب دانیال ثبت کرده اند و اگر این عطر را پس از مطالعه نظر حقیر و تحقیق در خصوص دلائل فرمول آن انجام دهید میبینید که شایسته ی نمراتی بالاتر است !
نت های تاپ نت و خصوص قلب را ببینید !
بر منظور آنها تفکر کنید !
ایضا بر نت های درای داون و مقصود دیگر آنها به موازات دیگر نت ها اندیشه کنید !
میبینید ؟
انتخاب هایی شایسته اند برای آن دو منظور خاص ( القای حس لطافت شناختی و تسلیم قلب - القای قدرت و خشونت مردانگی ) که زنان بر هر دوی آنها نظری ویژه و خاص دارند !
یعنی مرد باید ضمن قابل اتکاء بودن ( خشونت مردانه در راستای حمایت زنان و نه در جهت خلاف آن ) ، لطافت شناس و تسلیم آن باشد یعنی طپش قلب مردان در آن راستا باشد !
یعنی همان که مردان میگویند : دل به تو دادم !

گذشته از این مایل ام مطلب بسیار مهم دیگری نیز به کلیه ی دوستان ام عرض کنم :
پس از تصویب قوانین جدید معطرات در ایران ، حوالی ۵ سال پیش ، کاملا مشخص و محدوس قریب به یقین بود که چند اتفاق بزرگ در خصوص معطرات در ایران می افتد که البته یادم هست همان سال هم خدمت دوستان ام معروض کرده بودم :
- گرانی چندین برابری عطور
- کمیابی یا در برخی برندها نایابی عطور اصیل
- توسعه ی قارچ گونه ی برندهای تازه تاسیس ایرانی به دو دلیل : گرانی عطور خارجی پس از تحصیل مالیات خرده فروشی و از سویی قوانین جدید در خصوص عدم ورود کالاهایی که امکان ساخت در درون کشور دارند .
- وفور عطور فیک ( کل ضمائم تقلبی )
- وفور عطور تقلبی ( شیشه و جعبه اصل اما مایع عطر تقلبی )
- واگذاری امتیاز برخی برندها به ایران تحت نام مایع عطر ، اصلی اما پکیجینگ در ایران )
- وفور قارچ گونه ی عطور مشابه سازی شده
و...
بدترین نوع ، عطور تقلبی ست ! یعنی چه ؟
یعنی شیشه و پکیج کاملا اصلی و بچ کد کاملا صحیح و قابل استعلام ِصحت حتی مایع عطر ( برای خریداران کم تجربه یا عطربازانی که اولین بار است آن رایحه را تجربه میکنند ) هم شبیه به رایحه اصلی ، خصوص در تاپ نت !
اما مایع عطر و رایحه : تقلبی !
دو سه روز پیش در همین صفحه نظرات دوست عزیزی راجع به عطر آکوا دی جیو از جورجیو آرمانی مثبوت بود که : افتضاح !! بد بو ترین عطری که تا بحال بوییده ام !!
حال آنکه همه ی ما میدانیم آکوا دی جیو یکی از زیباترین روایح و از افتخارات عطار بزرگ و شهیر آن است و اصلا از محالات است که کسی هرچند مخالف با این گروه از روایح ، چنین صفت هایی به این عطر به یاد ماندنی در تاریخ عطور نسبت دهد !
هرچند که نسخ جدید از باب ریفورموله با نسخی که ما قدیمی تر ها استفاده یا تجربه کرده ایم متفاوت است در پرفومنس یا حتی اندکی در رایحه ( بدلیل حصول نت ها از مواد خام متفاوت یا حصول از طریق آزمایشگاه تحت عنوان نت های سنتتیک ) لیک مع الوصف تخصیص این قیود هنوز هم بر این عطر نامقتضی ست !
پس چه اتفاقی افتاده است ؟
دوست عزیز ما درگیر عطور تقلبی شده است کمااینکه خود ایشان در انتهای نظر خویش از فرط تعجب از مطالبی که خوانده بوده و تفاوت آنها با تجربه ای که اکنون کرده ، حدس معترف زدند که نسخه تقلبی بوده است !
از این دست ، اینروزها به وفور در سایت خودمان و همه جا خوانده و مواجه شده ایم !
دوستان عزیز جوان ام خصوص عطردوستانی که به تازگی به جرگه ی عطربازی پیوسته و به دنیای عطاری و معطرات ورود کرده اند ، مهمترین نکته در خرید عطر ، اکنون ، و با این اوضاع و اوصاف این است :
خرید عطر از جای مطمئن !
یادتان باشد : هر گرانی بی حکمت و هر ارزانی بی علت نیست !
عطرافشان ثابت کرده است که منصف است در تخصیص بها، پس بر نسخ ارزانتر حتما ذره بین بیاندازید !
خدا میداند حتی نمیدانم مدیر عطرافشان کیست ، تا کنون تنها تماس تلفنی ما یک بار بوده آنهم توسط عطرافشان ( احتمالا جناب مدیر ) با این حقیر صورت پذیرفت ، با هیچ یک از پرسنل عطرافشان افتخار آشنایی نداشته ام که البته این نشان از سعادت اندک و حقیرانه ی این حقیر است لیک نیک میدانم که همگی از بهترین ، شریف ترین ، خوشبو ترین و بهشتی ترین فرشتگان این سرزمین اند .
این گفتم که بدانید عرایض من تبلیغ نیست که ذینفع نیستم لیک عقیده من است هرچند که اگر ریز و دقیق شویم در میابیم که همه ی ما اعضاء از ذینفعان عطرافشانیم !
هم به او منفعت میرسانیم و هم از او منفعت میپذیریم و این ارتباطی با خریدهای ما ندارد !
دیگر اینکه اگر عطری خریدید که رایحه آن با توصیفات مقیوده ی کاربلدان و نخبگان این سایت مخالف بود بلافاصله به اصالت عطر خویش مشکوک شوید و ریویو را به زمانی موکول کنید که ازین باب اطمینان حاصل کرده باشید !
اکنون ، هیچ یک از آیتم هایی که قبلا میتوانست ما را از اصالت محصولمان مطمئن کند کاربرد ندارند ! مثل بچ کد و انطباق آن ذیل شیشه و جعبه یا سرچ موفق بچ کد از سایت های مربوطه ! چرا که بچ کد کاملا صحیح است و شیشه و پکیج اصیل است و حتی : عطر پلوم است !!
تنها راه ، قیاس رایحه توسط خبرگان این دانش است و چون این آیتم بر همگان میسر یا در دسترس نیست پس تنها راه باقی ، خرید از مکانی معتبر است . مکانی که توسط چند خبره ی باتجربه کنترل میشود .
اگر جای مطمئنی یافتید آن را تغییر ندهید و حتی اگر عطر مورد درخواست شما موجود نبود از ایشان بخواهید موجود کنند ، اینگونه از آنها خواسته اید به جای شما زحمت کوشش و کنکاش را برای یافتن اصیل ها متقبل شوند که همه ما میدانیم امروزه و با این شرایط ، یکی از سخت ترین کارهاست ایضا از دانش ایشان نیز به رایگان بهره برده ایم .
خلاصه که ای دوستان عزیزم خصوص ای جوانان دوستدار عطور و علاقمند به روایح ، امروزه فصل خزان عطور است بر ما با تاسف !
هرچند که خزان نیز روایح زیبای خود دارد لیک بیشترین احتمال بیماری ( خرید اشتباه ) درین فصل است .
مراقب سلامتی خود باشید !
همه شما لایق ترین اید بین همه هموطنان ما ( از هر هزار نفر تنها یک نفر چون شما هست ) که بهترین و خاص ترین روایح را بیابید و بپوشید و چنان معطر و شیک پوش باشید که مابقی نتوانند چشم از شما برگیرند و اینگونه الگو باشید بر آنها تا روز بروز بر آمار جنتلمنان و جنتل وومنان ، شیک پوشان و خوش بویان افزوده گردد بواسطه ی کوشش و تقبل زحمت شما درین دنیای معطر عطرها !
عطرها خوش بیان ، خوش مقصود و خوش قلب و خوش منظور اند به راستی !
شما بهترین اید در خصوصیات رفتاری و سلیقه پس لایق بهترین هائید از دنیای عطور .
و حضور همه ی ما درین خانه به همین دلیل است و هر یک ، زحمت خود کشید به حد توان .
خوشبوترین و خوشخوترین بمانید برای آن دسته از هموطنانی که لیاقت شما دارند ایضا برای خدای خود که از دیدن و بوییدن شما لبخند زند و لذت برد !
درود خدا بر همه ی شما
25 تشکر شده توسط : Dapper آرش
Carved Oud
لینک به نظر 13 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به مه‌دی
دوست عزیزم جناب مه دی
ماه دی زیباترین است ، بدلیل شفافیت آسمان !
امید که زندگی شما نیز همچون نام انتخابیتان شفاف ترین و زیبا ترین باشد انشاله !
سپاس بابت لطف سرکار به این حقیر .
و بله ، این کار اهم کارهاست برای هر که میخواهد به مقصد عطربازی رسد و به مقصود انشاله .
قبلا نیز طی پیشنهادی خدمت مدیریت عزیزمان عرض کرده بودم که تهیه تک نت ها بسیار آموزنده است و هر عطرباز یا عطردوستی که تهیه کند راه ده ساله را یک ساله خواهد پیمود و بهترین و تنها جزوه است در دانشکده ی رایحه شناسی و عطربازی !
خدمت بزرگی ست به عطردوستان و علاقمندان این رشته ، لیک حتما مقدور نبوده بر عطرافشان و البته که پرسنل عطرافشان ، همگی از اهالی بهشت اند و سالهاست که میکوشند بر ارائه ی خدمت به عطردوستان فارسی زبان جهان .
سپاس بابت راهنمایی شما و البته معرفی آن مدرسه تناقضی با فعالیت عطرافشان ندارد و اگر هم داشت ، عطرافشان نشان داده که مبراست از قواعدی که رقبا پیگیر آن اند و همین است که عطرافشان را منفک کرده است .
بار دیگر سپاسگزارم جناب مه دی زیبا و زلال
با احترام
:)
24 تشکر شده توسط : آلالیتا هاشم پور
Acqua Essenziale Blu
لینک به نظر 13 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به محمدعرفانی
جوان رعنا محمد عرفانی عزیز
سلام
بله ، درست خوانده ای عزیزم :)
من عطری دارم در کلکسیون که پدربزرگ آکوا اسنشیال جدید این برند است بنام سالواتوره فراگامو آکوا .
جزء اولین عطرهایی بود که برای کلکسیون خریدم . جوانی های جناب موریاس :)
و بله ، در تشابه با کول واتر دیویدوف و گرین آیریش کرید هست .
اما روژا داو ؟! :)

و اما همین عطر آکوا اسنشیال بلو :
تست کرده ای آیا این عطر ناز را ؟
با عطر آکوا اسنشیال ( که ذیل صفحه اش قبلا نظری نوشته ام ) متفاوت است .
قلب اش را دیده ای ؟
ناگارموتا ، سدر و لاوندر ! به به !
هل ، پچولی ، لوبان و آمبروکسان !
الحق زیباست !
لیک پرفومنس را نمیدانم ، پدربزرگ های این برند و دیگران چنان بودند که باید میگفتید :
خوشحال شدیم از همراهی شما ، رفع زحمت میکنیم تا شما نیز کمی استراحت کنید و به امورات خویش بپردازید :)
آنها : خیر ، هنوز عده ای ما را در همراهی با هم ندیده اند ( پخش ) ، خسته نیستم فعلا میمانم در کنار شما ( ماندگاری ) !
و هر مکانی را که ترک میکردید بدو بدو برمیگشتند و به حضار میگفتند :
دیدید چه عطری داشت آن آقا ؟ ( سیاژ ) !
لیک امروزه :
ما : آقا تو را بخدا چند دقیقه ی دیگر در کنار من باش ، من بسیار دوستت دارم ، قول میدهم بد نگذرد !
آنها : بس است ، کار دارم ، برو دوش بگیر !!
دوست داشتن ات به درد ... میخورد !
میخواهی بیشتر مرا ببینی ؟
دوباره کارت بکش ! دوست داشتن شرط لازم هست لیک هرگز کافی نیست ! آب میزنی ؟
:)
قدیم اینگونه نبود !
اکنون هم آن عده که خوب اند عطرهای رباتیک اند !
با لهجه ی چینی و رباتی میگویند :
س لام ، پول داری ؟
ما : تا کِی هستی ؟
او : بس.تگی ب پولت دا.ره !
ما : میشه همه ما را با هم ببینند ؟
او : وای خاک بر را.یحه ام ، بی.تر.بیت ، ب.قیه می.بینن !
ما : باشه بابا ، روبندت رو بنداز ، خدافظ
:)
لبخند بر لبانتان در شروعی دیگر از روزگار نیک فرجام خدا انشاله
🌹

26 تشکر شده توسط : آلالیتا سعید رضایی شوشتری
Dior Homme Sport
لینک به نظر 12 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به Rohaam
روهام عزیزم
دوست باسلیقه و پرتجربه من و ما
سپاسگزار و ممنون ام
روزگار سخت همیشه میگذرد
لیک سختی کدام است و آسودگی کدام ؟؟
خیر کدام است و شر کدام ؟
هوشیار کسی ست که پاسخ این پرسش ها بیابد و آنکه بر آن تفکر کند ، گام اول برداشته است !
عمر طولانی ست لیک فرصت کوتاه !
این اصل ِ تناقض است .
شما و دیگر دوستان اهل مهر ام درین خانه مهرانگیز از جمله ی هوشیارانید .
پس آنکه جست ، یافت حتی اگر در تقابل بود و بر اثبات آن کوشید !
تو یافته ای و این در بطن سلیقه ات هویداست .
میدانی که دوستت دارم دوست باسلیقه و توانای من :)
🌹
18 تشکر شده توسط : هاشم پور derrick
Insense Ultramarine
لینک به نظر 12 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به استرلینگ
جناب استرلینگ عزیز
سلام
من سه روز دیگر از نیم قرن سن عبور میکنم :)
عمر آدمی زیادی طولانی ست ، کاش عمر آدم پنجاه سال بود و من سه روز دیگر نامه ی آزادی را دریافت میکردم !
لیک :
میدانم و فهمیدم که حتی ساعت ها ارزشمند است !!
برای چه کار ؟
سه کار بسیار مهم :
- عبادت خدا : که در خدمت به خلق خدا تجلی دارد !
دقت کنید به کلمه ی : خلق !
و نه بندگان خدا !
این یک ، اهم است !
- کمک ( مهر ) به بندگان خدا : که کار همه ی ما را به هم گمارده اند !!
- آبادانی زمین : که همگی مشغول آنیم !
یک کلید و یک خدمت بسیار بزرگ به همه ی شما دوستان عزیزم هدیه کنم ، قدر اش را بدانید و انجام دهید ، آسان است :
آنچه از صبح تا شب میکنید یعنی همین کارهای روزانه ای که میکنید ، همین ها را به نیت از برای خدا انجام دهید ، یعنی همین که میکنید را به خدا تقدیم کنید !
به خدا اعتقاد ندارید ؟
عیب ندارد ، این را همچون بازی یا خنده در قلب خود انجام دهید ، بزودی آثارش بر شما هویدا میشود :)

و اما دوست عزیزم جناب استرلینگ ، عطر کینگ سن سیرو در مشابهت با عطر اینوکتوس پاکو رابان ساخته شد .
اما تانگو در تشابه با اولترامارین جیونچی
هر کدام زیبایی خود دارند لیک تانگو و اولترامارین الحق زیباتر اند !
باز هم هشدار میدهم در خصوص فیک های سن سیرو !
من هم قدردان شما هستم بابت نظری که فرمودید
ایضا قدردان همه ی دوستان عزیزم :)
🌹
22 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری هاشم پور
Dior Homme Sport
لینک به نظر 11 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به حسام خدایار
جناب حسام خدایار سلام
قبل از پاسخ به جنابعالی :
حین مراجعت به صفحه ، پرسش جناب موحد را دیدم ، نمیدانم چرا پاسخ نداده ام چون از ایشان تشکر کرده ام و این به این معنی ست که پرسش را خوانده ام !
ازین باب معذرت میخواهم ، امید دارم کلیه دوستان عزیزی که ازین حقیر نادان پرسشی پرسیده اند و پاسخی دریافت نکرده اند ببخشایند و بگذرند از تقصیر که بدون هیچ شک عمدی در کار نبوده است که تنها دلیل حضور این حقیر درین خانه خدمت از طریق انتقال دانش و تجربه است هرچند که قابل نباشد نسبت به سایر دوستان ام !
پاسخ جناب موحد البته با چندین ماه تاخیر :
بله ، تحقیقات مفصلی در خصوص خلقیات آقایان و بانوان و ارتباط آنها با ژن ، فرهنگ ، جامعه ، جغرافیا ، شغل ، علائق ، خاطرات ، شیمی پوست و تعدادی آیتم دیگر و ارتباط آنها با عطر ایضا چرایی و چگونگی استفاده از عطر داشته ام دوست عزیزم لیک خیلی خلاصه باید عرض کنم :
حتما باید حضوری خدمت هر کس برسم تا بواسطه ی دیدار و چند پرسش کوتاه موفق به حدس قریب به یقین بشوم در خصوص انتخاب گروه بهتر از چندین گروه عطور .
از راه دور تنها مسلط به علوم غیاب است که میتواند پاسخ بیابد :)
در مورد این پرسش که آیا عطری هست که احساسات مصرف کننده را به قلیان بیندازد ؟
البته که چنین هست !
منهای مبحث فرومون ، هر کس که عطر استفاده میکند خصوص اگر از عشاق عطور باشد ، عطر بر قلیان احساس او توانمند است .
در میان " عطربازان " عده ی بسیار کم شماری هستند که عطر را بدلیل خوشبویی ی بدن دوست دارند !
ما بقی تحت تاثیر عطرها و حس توانمند قلیان دهی عطر بر ایشان هستند .
مورد دیگر در خصوص اینکه فرمودید تنها تاپ نت را حس میکنید :
مبحث پرشدن شامه سه دلیل عمده دارد :
- ژنتیک ، آلرژی
- انتخاب نادرست عطر ( تضاد )
- استفاده نادرست از عطر ( زمان ، مکان ، تعداد و محل و چگونگی پاشش )

و اما جناب حسام خدایار عزیز
البته که منقضی شده ست !
یعنی از پنج سال انقضاء و سه سال پس از شروع استفاده ( در دل آن پنج سال ) عبور کرده است !
لیک :
عطر تاریخ انقضاء ندارد همچون شربت انگور سرخ که هرچه بگذرد ناب تر شود ، مگر اینکه :
- در نگهداری مشکلی وجود داشته باشد
- عطر جزء دسته ی ریز مولکولها ( مثلا سیتروسی ها ) باشد .
مورد اول :
عطر حتی در سال اول تولید میتواند فاسد شود اگر تحت شرایط نامطلوب خود نگهداری شود !
یعنی گرما ، نور ، استفاده در فضای مرطوب به این معنی که حین استفاده که طبیعتا هوا وارد شیشه میشود آن هوا مرطوب باشد مثل استفاده در حمام و پس از استحمام یا در شهرهایی با رطوبت بالا که نباید عطر را به مدت طولانی نگهداری کنند .
یا تلورانس دما : یعنی در جایی بگذارند که زمستانهای سرد و تابستانهای گرم را تجربه کند .
برخی حتی عطر را درون یخچال میگذارند و سپس به ماشین منتقل میکنند و در داشبورد که از گرمای موتور تغذیه میشود مینهند !
مولکولهای عطر اینگونه به اصطلاح ترک میخورند :)
اگر این عطر دیور اوم اینتنس یا پارفوم بود میگفتم از فروشنده بپرسید چگونه نگهداری کرده و سپس بخرید و خیلی نگران نباشید .
لیک دیور اوم اسپرت که از خانواده ی دیگری ست باید دقت بیشتری بر پرسش های فوق الذکر شود و خصوص پرسیده شود آن ده میل ِ استفاده شده در چه زمانی و چگونه بوده است .
با این همه :
برند دیور در کیفیت از دسته ی سرآمدان است و با ده سال عبور از ساخت احتمال خطر ضعیف است مگر اینکه شرایط نگهداری نامطلوب عطر بوده باشد .
ضمنا :
چه کسی از عطربازان میتواند از عطور ده سال پیش به قبل بگذرد ؟؟ :)
من سه لالیک نوآر دست نخورده دارم که یکی از آنها تولید سال اول است ، حتی خودم هم دل ام نمی آید حتی یک بار افشانه را فشار دهم ، دوی دیگر را هم سال ۸۹ شمسی خریدم یا مثلا دو مکسی درب نقره ای یا تعدادی دیگر .
بدون شک عطربازان هرگز از عطور تولیدی ده سال پیش به قبل نمیگذرند به دلیل ماجرای قوانین ایفرا و رقیق کردن بیش از ۹۰ درصد عطور دیزاینر و نیش که در طی چند مرحله و کماکان بصورت ممتد ادامه دارد !
دوران طلایی عطور گذشت ، خصوص دوران الماسین عطور در ایران !
( مبحث سوبسید سبد کالاهای ضروری ایضا عدم مالیات خرده فروشی بر عطر که ایران را ارزانترین کشور جهت خرید عطر حتی بسیار ارزانتر از کشور مبدا یا همان کشور تولید کننده کرده بود ! چند سال پیش عرض کرده بودم که بزودی عطر در ایران جزء کالاهای لوکس و ایضا با مالیات خرده فروشی محاسبه خواهد شد که نتیجه اش این شد که اکنون ایران جزء گرانترین کشورهاست بجهت خرید عطر )
پس جناب خدایار نتیجه این شد که عطر منقضی شده ست اما خریدش منطقی ست !!
البته به شرط اینکه فروشنده در پاسخگویی به شما صادق باشد یا نهایتا شرط ارجاع را در صورت عدم رضایت بپذیرد ( صرفا برای این عطر که نت هایی حساس به روش نگهداری دارد )
در بهترین حالت :
پله ی اول کمی زودگذر گشته لیک پخش افزایش و ماندگاری اندکی کاهش و سیاژ قطع شده است البته این مورد آخر را کلی عرض کردم چون این عطر سیاژی بسیار ضعیف دارد .
نت های تلخ تلختر و نت های گرم پایه کمی پررنگ تر میشوند .
عطرهای خنک آسیب پذیر تر اند ( عطرهای سرد از قانون دیگری تبعیت میکنند خصوص اگر نت های بسیار تلخ هم دارا باشند ) اما عطرهای گرم اگر درست نگهداری شوند بندرت احتمال تخریب دارند .
من عطرهایی دارم که بیش از شصت سال عمر دارند .
ضمنا مبحث غلظت نیز " بسیار " در این مورد تاثیرگزار است ، غلظت در بسیاری از عطرها با احتمال تخریب رابطه ی مستقیم دارد !
غلظت ، کیفیت ، گروه ، نت ها ، ترکیبات ، مولکول ها و مبحث نگهداری ، هر کدام در این داستان وسیع دامنه و پیچیده دخیل اند !
حتی تخریب هم چندین نوع دارد که هر کدام از آیتم های بالا ، نوع ِ تخریب خود و تاثیر خود را در عطر دارند !
امید که خریدی موفق داشته باشید .
با احترام به همه ی دوستان عزیزم و عرض سلام
:)
30 تشکر شده توسط : هاشم پور nazanin
خب خداراشکر مدیر عزیز ما پیام های پاسخ را هنوز محدود نکرده ست ، اینگونه مواقع زودتر عمل میکند ، که نشان از همدردی ایشان با شما دارد ، پس خداراشکر که این فرصت بر من هست !
مطلبی که عرض میکنم فرضیه نیست بلکه کاملا ثابت شده است :
بر شما و همسرتان لطفی بزرگ از سوی پروردگار مهربان و کودک نواز ما اعطا گشته است .
کودکان با بزرگسالان متفاوت اند ، هرچه کودک در سن بزرگتر میشود چیزهایی از وی بازپس گرفته میشود !
کودکان بر ملکوت نزدیکتر اند که تازه از تجربه آن عبور کرده اند ، قسمتی را هنوز به یاد دارند و نادیدنی هایی میبینند که با افزایش سن و تعقیل از ایشان دریغ میشود درست از زمانی که میتوانند به یاد بیاورند !
و اما آن مورد خاص تثبیت شده :
کودکان به همراهی زیباترین فرشتگان مستقیما به بهشت ورود میکنند .
در آنجا تنها انسان هایی هستند که میتوانند به هر موجودی که دوست دارند ( خصوص پرندگان ) مبدل شوند و زندگی آنها را تجربه کنند به لذت و سپس بازپس آیند به کالبد خویش !
مورد شادباش بر شما ، یعنی همان لطف بزرگ پروردگار به شما و همسرتان :
خداوند مهربان ما قانونی بر کودکانی که به هر دلیل پیش از تجربه زندگی از زندان رها شده اند نه تنها بدلیل پاک ضمیری و دوری از گناه بلکه بدلیل حس مطالبه گری ایشان وضع کرده است تا مرهمی بر هر سه ( وی و والدین ) باشد :
او میتواند شافی والدین باشد و شفاعت وی درصد بزرگ و قابل توجهی از گناهان را بر بخشایش شامل شود !
به زبان ساده تر :
این بزرگترین آورده در حیات دنیوی شماست که ملطوفید بر این لطف بزرگ ، بزرگترین غم شما نیست بلکه بزرگترین داده !
خداوند خود را بدهکار هیییچ بنده نکند !
دختر شش ساله ای که چشمهایش را باز کرد اولین جمله اش این بود که به مادر گفت :
برای چه نگذاشتی بمانم ؟ برای چه آنقدر جیغ میزدی ؟ برای چه نگذاشتی بروم ؟ برای چه زجه میزدی و از خدا طلب بازگشت مرا میکردی ؟ چرا نگذاشتی بروم ؟؟
مادر گفت : تو عزیز منی ، کجا بروی ؟
دختر گفت : تو که ندیدی ، تو که نمیدانی ، کار بدی کردی ، تو را نمیبخشم !
اکنون و بعد از سی سال که خود نیز مادر گشته هنوز میگوید : نباید مرا برمیگرداندی !!
خوشبختی ، سعادت ، شادی و لذت بری ی خودتان بر شما مهم نیست ؟ لیک بی شک آن صفات را بر دختر خویش میخواهید ، درست است ؟
پس بدانید او در چنان اوج و قله ای از سعادت و لذت است که حتی فکر اش را هم نمیتوانید بکنید !
انشاله پس از یکصد و بیست سال زندگی پر سلامت و لذت نزد او خواهید رفت و جملات مرا به یاد خواهید آورد و کلمه به کلمه ی آن را به عینه خواهید دید و آن روز مرا بخوانید تا نزد شما آیم و با هم آن لذت ها را به تماشا بنشینیم انشاله و ما نیز از آن ملذوذ شویم !
خدا را شاهد میگیرم که یک از هزار گفتم و اکنون نیز با لبخند این پیام نوشتم بر شما :)
خواهید دید حتی اگر اکنون مرا لایق تمسخر بدانید !
در بیمارستان زنی جیغ میزد و خود را میزد ، همه دورش تجمع کرده بودند به تماشا ، شوهرش هرچه تلاش کرد موفق نمیشد به آرامش ! پدرش فوت کرده بود در آی سی یو .
نزدیک شدم و آرام چیزی به او گفتم و سپس به همسرش گفتم دورش را خلوت کنید . او را به حیاط بیمارستان بردیم و چند جمله بر او گفتم که خلاصه اش این بود که اکنون تنها کسی که مشغول آزار اوست خود شمایید !
و قسمتی از آنچه که آموخته ام بر او به اختصار گفتم ، با لب خندان رفت !
هرچند که گفتم گریه مفید است لیک برای خود و دلتنگی خود ورنه او به شادی شما به تصاعد شاد شود و از گریه شما بر او به تصاعد مشوش !
داستان شما که متفاوت است که ملطوف لطفی بیشمار بزرگ گشته اید و یادتان باشد برخی قوانین در دنیای وارونه به عکس جلوه کند !
یعنی خیری بزرگ به صورت و هیبت شری بزرگ دیده شود لیک " حقیقت " پس از مدتی بلند یا بلندتر نمود کند و هویدا شود !
حتی در این دنیا هم نتایج آن اتفاق را به خیریت وصول خواهید کرد ، چه از سوی دیگر فرزندان به سلامتی و توفیق و سعادت انشاله و چه در سرنوشت خویش !
خیر اصلی را در مکان و زمان خویش وصول خواهید کرد انشاله !
این پیام دلجویی و شراکت در غم نیست ، بلکه به عکس پیامی از قلبی شاد در جسمی شاد است که هماکنون حین تجربه آنهاست ! لذت او را اکنون تصور کنید !
بر تک تک جملات حقیر تحقیق کنید تا حصول اطمینان بر خود انشاله !
زهی سعادت
28 تشکر شده توسط : مهدی ب هاشم پور
Insense Ultramarine
لینک به نظر 5 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به استرلینگ
دوست عزیز جناب استرلینگ
سلام
نام انتخابی شما مرا به روزهای نوجوانی برد که چقدر کارتون رامکال و استرلینگ را دوست داشتم :)
عمر آدمی از طولانی ترین ِ عمرهاست و از سویی عمر هزار ساله ی نوح هم در چشم بهم زدنی بگذشته ست !
این دنیا سراسر تناقض است !
و اما چون احساس کردم ممکن است برخی از دوستان جوانمان به اشتباه بیفتند از خواندن نظر و عطر معرفی شده ی حضرتعالی ( کینگ ) و خریدی اشتباه انجام دهند و سپس معترض شوند به نظر خیرخواهانه شما در معرفی عطور مشابه ارزانتر با عرض عذر نظر شما دوست عزیزم را اصلاح کنم :
عطری که در برند سن سیرو در تشابه با این عطر ( جیونچی اینسنس اولترامارین ) که بسیار هم زیباست ساخته شده عطر تانگو از سری چهارگانه ی ۷۵ میلی شیشه رنگی ست .
رنگ شیشه و جعبه اش قرمز است .
عطری بسیار موفق است در تشابه ایضا رایحه هم همانطور که عرض کردم بسیار زیبا و خاص است !
به نت ها توجه کنید ، خاص و زیباست !
من خود هر دو را دارم و دلیل اینکه خرید را تکرار کردم دقیقا همین خاص بودن رایحه و از سویی توفیق سن سیرو در بازسازی و ایضا قدرت بود .
جیونچی ظریف تر ، زلال تر ، شفاف تر و با کیفیت تر است و تانگو غلیظ تر ، قوی تر ، پرپخش تر و ماندگارتر است .
نکته بسیار مهم :
تمامی عطرهای سن سیرو در ایران عینا و جزء به جزء کپی شده و مدل ایرانی بشدت ضعیف و الکلی ست حال آنکه مدل ترک نه تنها ذره ای بوی الکل نمیدهد بلکه از غلظت و قدرت بسیاری در پرفومنس برخوردار است .
آخرین نشانه های تفاوت بین مدل های ترک و ایرانی اینها بودند :
- مدل ایرانی پس از اسپری بمدت پنج دقیقه بوی الکلی تیز میدهد و پس از آن رایحه عطر بصورت بسیار ضعیف نمایان میشود !
گویی رایحه از ته چاه به مشام میرسد و حتی با چسباندن بینی به محل پاشش هم رایحه قدرت نمیگیرد !
حال آنکه در مدل ترک نمیشود بینی را به محل پاشش نزدیک کرد زیرا احتمال سوزش بینی ( تحریک شدید گیرنده های مخاطی ) میرود !
- ذیل شیشه ی مدل ایرانی لیبل ( برچسب ) ندارد اما در مدل ترک لیبل توضیحات ، غلظت ، میزان ، مشخصات کارخانه و عبارت ساخت ترکیه مقیود است .
خبر ندارم که اکنون چگونه است لیک هر زمان عطری را تست کردید که در تاپ نت بوی الکل مشهود بود تردید نکنید که ساخت ایران است .
البته دوستانی که مصرف کننده ی سن سیرو بوده اند بلافاصله و پس از اولین پاف متوجه اختلاف رایحه و قدرت آن خواهند شد .
امید که مفید باشد بر دوستان جوان ام
از شما نیز بابت این معرفی سپاسگزارم
معطر و موفق باشید انشاله در هر دیداری
23 تشکر شده توسط : هاشم پور استرلینگ
Tygar
لینک به نظر 2 اردیبهشت 1403 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
ای همه ی دوستان عزیزم
درود و سلام خدمت شما
حضور در کنار شما ایضا دریافت مهر و دعای خیر از سوی شما بر من افتخاری بزرگ و اسباب شادی و آرامش قلب است .
سپاسگزارم !
و اما دلیلی که این مورد را عرض کردم ، علاوه بر استدعای دعای خیر ، یادآوری این مهم بود :
درست و راست است که میگویند : آدمی آهی و دمی ست !
ایضا که میگویند : آدمی را از لحظه ی بعد خبر نیست !
برخی اوقات که عطری بر خود میافشانم ، خود را در آیینه نگاه میکنم و میگویم :
شاید همین رایحه است که بناست همراه من بیاید آنطرف !
یادم هست اوایلی که آونتوس آمده بود به خود گفتم : عاقبت یافتم ! این همان رایحه ای ست که باید همراه من باشد حین دریافت نامه ی آزادی و حین پرواز !
جالب است که شبی که آنطرف بودم از بین همه ی لباسهایم دقیقا همان کت و شلوار و کراوات و پیراهن و کفشی که دوست ترین دارم به تن داشتم اما آنقدر کیفور و شاد و سرخوش و مست بودم که حواسم به این نبود که ببینم چه عطری به تن دارم !
تا بحال به این مورد اندیشیده اید که :
رایحه و بوی عطر در آئینه یا عکس هویدا نیست ، آیا به این اندیشیده اید که چه چیزهایی اینگونه اند اما حضور دارند و چرا اینگونه اند ؟!
و اینکه معنی و فلسفه اش چیست و چرا عطر نیز در این بین است ؟!
خلاصه که کسی ضامن فردا که بماند ، ضامن لحظه ای بعد هم نیست پس از آنچه دارید لذت ببرید !
از هر رایحه ای که عاشقید هماکنون نهایت لذت را ببرید و به بعد موکول نکنید !
در بیمارستان دیدم که تمامی ی آنهاییکه آنجا بودند همگی با حوادثی روبرو شده بودند که حتی فکرش را هم نمیکردند و هرگز باور نمیکردند که هماکنون بر تخت بیمارستان خوابیده اند !
هر شب ده ها نفر به اورژانس اضافه شده بود آنهم تنها یک بیمارستان !
آنقدر زیادند که آمبولانس باید ابتدا تلفنی تخت خالی پیدا کند و سپس بیمار را منتقل کند !
بوی بیمارستان مرا خیلی اذیت کرد !
تنها استراحت و تنوع من در آن ۱۴ روز این بود که بین ساعات ۲ تا ۴ عصر که ساعات ملاقات بود در بخش های بیمارستان بچرخم و ببینم مراجعین از چه عطری استفاده کرده اند !
یا تعجب پرستاران را ببینم از حدس زدن نام عطرهایشان :)
یکی از آنها گفت امکان ندارد عطر مرا حدس بزنید ، گفتم چطور ؟ گفت چون خودم هم نمیدانم اسمش چیست :) برایم هدیه آورده اند .
گفتم کوبا اورجینال واینر عطر شماست !
رفت و شیشه اش را آورد و با چشمان گرد شده گفت آخر چطور ممکن است ؟؟ امروزه هر عطر کلی مشابه دارد !
گفتم هر گل بوی خود دارد مثل شماها که هر کدام در زیبایی بهترین اید :)
پرستاران بیچاره حقوقی ندارند که بتوانند عطور لایق بخرند ، هر چند که هر کدام که راجع به عطر خود پرسیدند گفتم بهترین است و باسلیقه ترین و آفرین به انتخاب شایسته ی شما !
جالب اینجا بود که کمتر از ۵۰ درصد آنها عطر میزدند و آنهم عطرهای مردانه !
به همه گفتم هر کس که علاقمند عطور است خانه اش عطرافشان است .
تنها مردی که در بخش عطر میزد یک نظافتچی بلند قد بنام حسین بود که سبیلی دقیقا مثل هرکول پوآرو داشت و همیشه اصلاح کرده بود و عطر مکسی جدید میزد !
زنها عطر مردانه میزدند و مردها عطر زنانه !
البته طبیعی ست ، آنجا بیمارستان است :)
این را به لبخند عرض کردم ورنه خود اعتقادی به جنسیت عطر ندارم مگر عطوری خاص .
آقا حسین از آنطرف بخش بلند میگفت :
کی بلده چشمک بزنه ؟
همه پرستاران و کمکی ها بلند میگفتند :
من من من من !
کی بلده خوب قرش بده ؟
من من من من !
بیمار یا تیمار :))
آقای دکتر رئیس بخش جراحی اعصاب چه عطری میزد ؟
وان من شاو !
اما چون دیدم وان من شاو اش اصل است که اکنون پیدا نمیشود پرسیدم از کجا تهیه کرده اید ؟
گفت از سفر اروپا خریدم .
دستیارش چه میزد ؟
اورلان دریک !!
جالب نیست ؟؟ اینهمه عطر و روایح جدید ! هر دو هم جوان بودند !
پرسیدند این عطر شما چیه ؟
از توی کیفم شیشه را درآوردم و برایشان اسپری کردم و گفتم : این را خودم ساخته ام ، تاپ نت و قلب اش تامفورد فابلوس است و درای داون اش توسکان لدر .
از نگاهشان معلوم بود که متوجه نشده اند چه میگویم :)
و بعد با تعجب پرسیدند : اینو خودتون ساختین ، شما توی کار عطر هستین ؟؟
گفتم علاقمندم :) و بله ، خودم ساختم .
و بعد نگاهم به نگاه خانمم افتاد که میگفت : حداقل توی بیمارستان ما رو از دست عطر و عطربازی خلاص کن ، بحث رو بردم بسمت طبابت اما اونها ول نمیکردند و میگفتند برای ما هم بساز :)
گفتم اگر علاقمندید به عطر حتما بروید عطرافشان .
پرسیدند عطرافشان کجاست ؟
گفتم ضمن اینکه بزرگترین مرجع عطر برای فارسی زبانان جهان از امریکا تا ژاپن است چون شما پزشک اید بدانید از بهترین پزشکان ایران به تعداد از اعضای عطرافشان اند ، مثل پروفسور اسعدی یا دکتر مدارا و بسیاری بزرگ دیگر از سرتاسر ایران و جهان .
میبینید دوستان عزیزم ، چرا وان من شاو و دریک ؟
این نشان میدهد اغلب مخاطبین دنیای معطرات هنوز فرهنگ انتخاب و خرید صحیح عطر را نیاموخته اند !
مثلا برای پوشاک آموخته اند که باید وقت بگزارند و چندین فروشگاه را سر بزنند ، پرو کنند و ابتدا خود را در آیینه ببینند و سپس از دیگران نظرخواهی کنند !
نظرخواهی از دیگران در خرید پوشاک برای آنانی که بلدند چگونه لباس بخرند آخرین آیتم است که کمترین میزان اهمیت را دارد .
حال آنکه برای عطر دقیقا برعکس عمل میکنند !
یعنی نظر دیگران را در اولویت مینهند و هرگز وقت برای اینکار اختصاص نمیدهند !
وان من شاو و دریک بیشترین نظر مثبت را از نظر " تعداد " به خود اختصاص داده اند زیرا قدیمی اند پس بیش از دیگران در تعداد به گوش رسیده اند !
از دکتر پرسیدم میدانی وان من شاو چیست ؟
گفت یعنی چه ؟
گفتم یعنی کدام برند ، در چه سالی و توسط چه عطاری ساخته است ، نت هایش چیست و جزء چه گروهی ست ؟
گفت نه ! همه دوستش دارند ! اینهایی که گفتید مهم است ؟
گفتم از این نظر که بدانید سلیقه ی شما چیست برای خریدهای بعدی ، بله مهم است ، اینها حداقل است برای خریدار عطر ورنه برای یک دنبال کننده ی هنر عطر ، این اطلاعات ریز و بدیهی ست و خیلی بیش از اینها را باید بداند !
آموزش ایشان وظیفه ی ماست !
هم ماهی را تقدیم ایشان کنید و هم ماهیگیری را بیاموزید .
اشاعه فرهنگ صحیح عطربازی یا حداقل آموزش خرید صحیح عطر وظیفه ی ماست .
حتی اگر یک نفر را به صحت آموزش دهیم میتوانیم مطمئن شویم سهم و دین خود را به این دنیای زیبا ادا کرده ایم و یادتان نرود دوستان عزیزم که دنیا دوار است !
هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی !
این جمله یکی از معدود کلیدهاست !
ارادت ها خدمت شما
استدعای دعای خیر
قدردان لطف همگی شما 🌹
32 تشکر شده توسط : هاشم پور محسن
Tygar
لینک به نظر 31 فروردین 1403 تشکر پاسخ به حبیب جوانشیر
دوستان عزیزم سلام
عذر تقصیر بابت غیبت حدود بیست روزه !
چهارشنبه ۱۵ فروردین حوالی نیمه شب در ماشین مشغول پاسخ به یکی از دوستان عزیزمان در عطرگرام بودم که خانم ام زنگ زد که دارم میمیرم و برس و تماس قطع شد !
وقتی بالای سرش رسیدم غرق در خون بود !
تمام صورت و کاپشن و شلوار کرمی اش سرخ رنگ و غرق خون بود !
از پله سقوط کرده بود ، سرش بشدت شکسته و خونریزی میکرد ، دستش شکسته بود و از همه بدتر دو مهره ی T6 و T11 کمرش نیز شکسته بود

قسمت اورژانس بیمارستان چه دنیای غریبیست ! پر از فریاد ، پر از ناله و آه ، پر از داد و بیداد همراهان !
همه میگفتند در همه ی عمرمان آدمی به خونسردی و خندانی ی شما ندیده ایم :)
به همه سر میزدم و برایشان موردی را در دل اعلام و درخواست میکردم ( بیش ازین نمیتوانم توضیح دهم )
مردی که کمی از من بزرگتر بود میگفت دیشب به همسرم گفتم مردی آنجا بود که آرامش و خونسردی اش همه را متعجب کرده بود !
چگونه اینطورید شما ؟؟
گفتم وقتی رئیس کسی دیگر است ، وقتی دستور از جایی دیگر صادر میشود ، وقتی درمان پیش از درد اعطا میشود ، وقتی در همه چیز خیری نهفته است ، وقتی خدایی زنده ، دقیق ، بینا ، شنوا و از همه مهمتر مهربان داریم من چرا باید نگران و ترسان و پُرسان باشم ؟؟
پدرش در خیابان سکته کرده بود و به زمین و سرش به جدول خورده بود . در کما بود . دکترها گفته بودند احتمال بازگشت و هوشیاری اش ضعیف است . چهل کیلو وزن بیشتر نداشت ! نهیف !
به پسرش گفتم چیزی برایش اعلام و درخواست کرده ام ، اگر خدا لطف کند و تقدیر به بازگشت باشد انشاله سه روز بعد بیدار میشود . چهره اش میگفت باور ندارد !
سه روز بعد بیدار شد ، پسرش سراسیمه آمد که بیا پدرم بیدار شد !
پیرمرد تا مرا میدید بلند میخندید و مدام این جمله را تکرار میکرد : آقا خوشحال شدم :)
تا دو روز بعد که مرخص شد هر بار مرا میدید همین جمله را بارها تکرار میکرد و میخندید :)
پسرش مدام میپرسید شما چه کار کردید ؟؟ اینکه میگویید اعلام کردم یعنی چه و چه چیز را ؟
میگفتم من ؟؟ من کاری نکردم جز دعا !
و وقتی خدای مهربانی داریم که دعای روسیاه ترین و گنه کار ترین بنده که من باشم را میپذیرد حال شما حدس بزن دعای شما و دیگران چه ها کند !
چهارده روز تمام بیمارستان بودیم !
از کم خوابی و فعالیت ، خودم بیمار شدم آنچنان که دو پنی سیلین ۸۰۰ و ۱۲۰۰ را همزمان تزریق کردند !
رسم بیمارستانهای ایران چنین است :
بیمار از تخت برمیخیزد و همراه به جایش بر تخت میخوابد !
رُس همراه را میکشند !
پس از ترخیص هم ادامه دارد :)
دو عمل جراحی کمر را تجربه کرد ، دستش هم که در گچ است و سرش چندین بخیه خورد .
لیک خدای مهربان ما جای شکر را هماره باقی مینهد !
اکنون نیز با وجودیکه نمیتوانم منزل را ترک کنم مع الوصف حتی فرصت دیدار با شما دوستان عزیزم نیز مهیا نبود از بس ترافیک کارها موجود است !
تا امشب که فرصتی دست داد به عرض سلام و ارادت !

و اما پاسخ دوست عزیزمان جناب جوانشیر
قبل اش عرض ارادت و تشکری داشته باشم از دوست شیکپوش و گرانقدرم جناب مجتبی طالبی بابت لطف همیشگی شان به این حقیر .
و اما لیر کردن :
لیر کردن قاعده و قانون یکتایی ندارد !
چرا که برای هر جنس ، هر گروه ، هر عطر با هر دما ، هر فصل ، هر زمان ، هر مکان و هر اقلیم جغرافیایی قاعده ی خاص خود را بر اجرا میطلبد !
این قاعده چگونه روشن میشود ؟
پاسخ اش یک کلمه است : تجربه !
باید تجربه کنید تا نتیجه ی مطلوب را حاصل کنید !
لیک چند قاعده ی کلی را بدون ترتیب عرض میکنم که به یاد داشته باشید :
- لیر کردن بر پوست با لیر کردن بر پوشاک متفاوت است .
همیشه ابتدا نتیجه را از طریق آزمایش بر پوست تجربه کنید .
- بهترین نقطه پوست جهت آزمایش لیر ، ساعد دست در قسمت درونی ست .
- فاصله ی ۲۰ سانتی متری را حتما رعایت کنید .
- پس از هر بار پاشش از هر عطر بجهت لیر ، صبر کنید عطر خشک شود و سپس عطر بعدی را لیر کنید .
این قاعده برای پوشاک نیاز به رعایت ندارد بلکه در برخی عطور بهتر است معکوس باشد !
- هرگز قبل از پایان لیر کردن ، عطرها را به تفکیک نبویید !
لیر کردن که تمام شد یک دقیقه فرصت دهید و در معرض تهویه باشید ، سپس ببویید !
- مبحث لیر کردن دو یا چند عطر با تراز مولکولی متفاوت ( از نظر ابعاد مولکولی ) کمی پیچیده و طولانی ست ، به باز کردن و تفسیر اش نمیارزد :)
تنها تجربه کنید !
- میتوانید یک عطر را همچون یک گلبرگ در درون کاسبرگی دیگر بپیچانید !
یعنی یک عطر را بیفشانید ، سپس عطری دیگر را بر آن لیر کنید و دوباره عطر اول را بر آن بیفشانید !
- مبحث پاشش بسیار مهم است :
نگزارید دو عطر چنان افشانده شوند که بصورت قطره در آمده و بر پوست شما بلغزند !
چون این ادغام است و نه لیر کردن و ادغام بکلی با لیر کردن از همه نظر متفاوت است !
مبحث ادغام مبحثی بسیار گسترده است که نیاز به دانش و تجربه ای بسیار دارد ، ادغام نادرست میتواند دو عطر را به سرعت تخریب کند و تقریبا در نود درصد ادغام ها این اتفاق می افتد حال آنکه در لیر کردن این درصد معکوس است !
- عطر سنگین تر همیشه باید زیر باشد یعنی اول افشانده شود !
مگر بخواهید آن را گلپیچ کنید !
این کلمه گلپیچ را خودم انتخاب کردم :)
یعنی همانطور که در بالا گفتم یک عطر را در دل عطری دیگر مخفی کنید !
مثل اینکه بر یک جسم یک قلب تازه انتخاب کنید !
- عطر جسم هماره باید عطر فصل باشد و عطر قلب را میتوان از عطور فصل مخالف انتخاب کرد
- نتیجه ی لیر کردن عطور از دو گروه متضاد با هم ، همیشه مطلوب نیست !
- قدرت را هماره به یاد داشته باشید ، که هماره باید همطراز یا نزدیک باشند !
مثلا نمیتوان اینترلود را با عطور نرولی لطیف لیر یا حتی گلپیچ کرد !
اگر انجام دهید چه میشود ؟
اگر حتی نتیجه مطلوب سلیقه واقع شود ، تنها برای چند لحظه عمر دارد !
- لیر کردن آنچنان لذت دارد که به محض حصول نتیجه مطلوب و یافتن رایحه ای همسو با سلیقه ایضا رایحه ای خاص و ویژه برای خود ، دیگر نمیتوانید ازین تجربه دست کشید و مدام به فکر تجربه ای دیگر و تحصیل رایحه ای دیگر خواهید بود !
- عطری به مشام شما رسیده که نامی برای آن پیدا نمیکنید ؟
تا کنون چنین رایحه ای نبوییده اید ؟
رایحه ای خاص و ویژه است ؟
پس مجری اش ( صاحبش ) لیر کرده است !
- لیر کردن هزینه ای ندارد بلکه تنها عشق ، کنجکاوی و کوشش میطلبد !
- لیر بر پوشاک از قواعدی دیگر تبعیت دارد .
- مبحث امکان ادغام حین لیر کردن بر پوشاک تقریبا منتفی ست .
- پس از حصول نتیجه و کسب رایحه ی دلخواه از طریق آزمایش بر پوست ، آزمایش را بر پوشاک نیز انجام داده و نتیجه را ذیل همان صفحه یادداشت کنید .
- پوشاک با جنس مختلف ، نتایج مختلف حاصل کنند ، بهترین پوشش برای معطریت هماره پوشاک نخی ست !
- پوشاک مصنوعی شاید در پرفومنس قویتر ظاهر شوند لیک جنس رایحه و ترتیب انتشار را تغییر و در بسیاری عطور تخریب میکنند !
- تعریق بدن ، عطر را بر پوشاک نخی تخریب نمیکند حال آنکه در پوشاک مصنوعی نتیجه معکوس است !
- یادتان باشد پوشاک مصنوعی رایحه را تغییر میدهند پس هرگز برای آزمایش لیر مناسب نیستند !
- کت و کلاه های پوست طبیعی حیوانات از قواعد پارچه های طبیعی و نخ ( کتان ) تبعیت میکنند و اتفاقا در پرفومنس رکورد دار اند !
اما برای لیر کردن به دلیل تخلخل بالا مناسب نیستند !
و اصلا چون برای شستشو بایست در مدت طولانی و طی مراحلی خاص انجام شود بهتر است عطر بر آنها افشانده نشود مگر برای دوستانی که عطر امضاء دارند !
- نکته بسیار مهم :
حتما دفترچه ای به لیر اختصاص دهید و در هر پاراگراف نام دو یا چند عطر لیر شده را همراه با ترتیب لیر و سپس نتیجه ی آن یادداشت کنید !

دوستان عزیزم ، هرآنچه که اکنون به ذهن مشوش ، آشفته ، خسته و پراکنده ی من رسید درین خصوص تقدیم کردم ، امید که مفید واقع شود .
مرا و این زن بیچاره را از دعاهای معطر خود بی نصیب و بی بهره نگذارید لطفا که سخت به دعای خیر شما دوستان عزیزم نیازمندیم .
خیر هماره در مسیر شما باد انشاله و جسم و روحتان از هر گزندی به دور باد
🌹
37 تشکر شده توسط : هاشم پور Rohaam

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir