Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540 Extrait de Parfum

میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت د پارفوم قرمز

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-38315
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی گلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2017
کد کالا : ATR-38315
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 1100
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
55,000,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    43
  • نمی پسندم
    44
  • - 25 سال
    4
  • + 25 سال
    48
  • + 45 سال
    6
  • روزانه
    9
  • رسمی
    45
تعداد رای های ثبت شده : 251
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

«باکارات رژ 540 اکستریت د پارفوم»، برجستگی و غلظت بالایی به هاله رایحه‌های گل‌فام، چوبی و کهربایی داده است. در این عطر ناب و عالی که نمادی از عطرهای کورکجان است، رایحه شکوفه‌های یاس طوری در کنار رایحه‌های چوبی و مشک قرار می‌گیرند که انگار از دل نوعی کیمیاگری‌ سحرآمیز بیرون آمده‌اند. در این عطر با سرشاری و درهم‌آمیختگی ناب ترکیباتی رویارو هستیم که تنها با کمک هنر عطرسازان ماهر و ژرفای دانشی آزموده‌شده ممکن می‌شوند.

نوع عطر اکستریت د پرفیوم
برند میسون فرانسیس کورکجان
عطار فرانسیس کرکجان
طبع گرم
سال عرضه 2017
گروه بویایی شرقی گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه بادام ، زعفران
اسانس میانی سدر ، یاس
اسانس پایه مشک ، روایح چوبی، عنبر
نمره کاربران
Baccarat Rouge 540 Extrait de Parfum-میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت د پارفوم قرمز
رایحه
7.7
59 رای
ماندگاری
8.9
59 رای
پخش بو
8.7
59 رای
طراحی شیشه
7.8
59 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند میسون فرانسیس کورکجان
نظرات کاربران (45 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
پرسش بنده هم همینه که این نسخه یا نسخه قرمز اگه قرار باشه یکی انتخاب بشه؟!
02 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
با سلام
نسخه قرمز رنگ یا extrait de parfum به نظر بنده عملكرد بهتري داره. ضمنا نت پاياني كار هم جذابتره.
03 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : مهدی جاویدیان mamrezz
با درود و سپاس فراوان چرا که به بهترین شکل پاسخ پرسشم را گرفتم.
16 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالمی Dapper

من بیشتر از دو ساله که این عطرو در لیست خریدم دارم و ازونجاییکه تسترشو حتی در هلند پیدا نکردم و از طرفی هم قیمت بالایی داشت ، علیرغم تعاریف زیاد ازین عطر ، ریسک خریدنشو نکردم و دیروز در فروشگاه سلفریج لندن تسترشو امتحان کردم و فقط در یه کلمه معرکه بود😍 و البته که سایز ۷۰ میلشو خریدم و از نظر من بسیار عطر شیک و یونیکی هست.
23 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : Anahita Kian Nik باران

تعریف باکارات رژ رو زیاد شنیدم. اما هنوز موفق به تست این عطر نشدم. بنظرم در حال حاضر خرید عطر کار منطقی هست چون با توجه به قیمت دلار و تورم، قیمت ها افزایش زیادی خواهند داشت. البته که تو ایران با این قیمت ها و هزینه ها هیچ چیز منطقی نیست !
14 تیر 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : IRRO فاطمه فیضی
چیز خاصی از دست ندادی دوست عزیز، یه دونه حبه قند بردار زیرش فتدک بگیر ، بویی که بعد از سیاه شدن قند به مشامت رسید بوی همین عطره، موفق باشید
10 مرداد 1401 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : jalal صادق اف
سلام به جناب سعید . اومدم یکم از این بینوا دفاع کنم:))
خدا شاهده بوی قند سوخته نمیده 😊
البته که واژه ی با کلاس قند سوخته میشه کارامل ولی به نظرم اصلا کاراملی نیست. واقعا نسخه ۵۴۰ و همین نسخه که اکسترایت د پارفوم هست یکی از معدود عطرهای زنانه مردانه ای هستند که من شخصا خیلی میپسندم. فقط باید بهش زمان بدید . درای داون این کار محشره ، فوق العاده لوکس و خوشبو و پر بازخورد. عجیبی این عطر در اینه که هرچی میمونه ،بیشتر خودش رو نشون میده.
حاضرم قول بدم اگر ۵ عطر با ماندگاری و سیاژ خوب رو همزمان تست کنید ، اونی که بعد از گذشت یک روز کامل هنوز بهترین رایحه رو داره و حتی ۴ عطر دیگه رو تحت الشعاع قرار میده ،همین عطره
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : Rezvani Anahita Kian Nik
سوزوندن قند با فندک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زحمت زیادی برای نوشتن این ریویو کشیدین دوست عزیز!!!!!!!!
جسارتا این سبک ریویو نوشتن به نظر من باعث ایجاد تناقض و گمراهی برای شخصی که با رجوع کردن به سایت قصد کسب اطلاعات در مورد یک عطر رو داره میشه.
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : باران سعید کرمانی
سلام
ضمن تایید فرمایش جناب شوشتری باید عرض کنم دیگه تقریبا مطمئنم خیلیا یا ادکلنارو اصلا تست نکردن و نداشتن یا فیک تست میکنن و فقط دنباله رو یه سری نظرات دیگه هستن و میان یه نظری میدن که ممکنه باعث گمراهی بقیه بشه و لذت تست و خرید عطر از اونا گرفته بشه واقعا تا حالا چندبار شما قندو سوزوندی ؟ اصلا قند سوخته چیه ؟ یه نفر اومد گفت باکارات بوی قند سوخته میده حالا هرکی میاد تایید میکنه بوی قند سوخته میده حتی مارلی کالان هم که ممکنه از نظر کیفی از باکارات پایینتر باشه ولی کلا تو همین حال و هواس اصلا همچین بویی نمیده و بسیار خوشبوئه حالا این تفاوت سلیقه هاس که ممکنه مورد پسند بعضی ها نباشه که اینم هیچ اشکالی نداره هر آدمی ممکنه خیلی از عطرارو نپسنده ولی این بوی قند سوخته واقعا از کجا نشات میگیره که بین همه باب شده ؟؟؟!!! مثل نظراتی که در مورد پرایوت لیبل میدادن بوی میت و غسالخونه میده!!! انصافا تا حالا کی رفته غسالخونه بوی پرایوت لیبل از میت به مشامش خورده؟ الان یه هجمه ای شروع میشه هرکی آزادشو نظرشو بگه شما ناراحتی نخون رد شو از این حرفا ... بله هرکسی اینجا آزادی نظر داره مثل خود بنده که الان دارم با این موضوع قند سوخته مخالفت میکنم ولی لااقل سعی کنیم نظراتمون تا جایی که امکان داره منطبق بر واقعیت باشه و فقط از روی اولین حسی که از تست یه عطر میگیریم نباشه من خودم از خیلی از عطرایی که دوستان در این سایت ازش تعریف و تمجید میکنن خوشم نیومده ولی هیچ وقت بوی اونو به چیزی تشبیه نکردم که غیر واقعی باشه
باکارات رژ : قند سوخته ؟ با فندک ؟
پرایوت لیبل : بوی میت !!!
مگاماره : دریایی که توش زباله ریختن!!!!!!!!!!!!!!
عود فور گریتنس : عود ۲۰۰۰ تومنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : نيما 🄼🄾🄽🄰
خواهش میکنم دوست عزیز، توانایی من برای گفتن نظرم همین قدره، فکر میکنم بهتر می بود هرکسی نظر خودشو اعلام میکرد ...
یه نکته توی این سایت مشهوده و بهتر بگم در خون ما ایرانی ها جاریه، اونم اینکه به شدت به دنبال پرستش و تعریف و تمجید چیزی هستیم که بولد بشه، حالا چون فلان برنده اگر نقدی داریم ما اشتباه می کنیم، پس ما باید نظرمونو اصلاح کنیم تا به تعریف و تمجید از اون به اصطلاح شاهکار برسیم، بلا نسبت شما آقای شوشتری که از صاحب نظران این عرصه هستین برخی رفتارها منو یاد طرفداران امیر تتلو میندازه
موفق باشید
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : دزیره ziba
من نسخه ی اکستریت باکارات رو دوست دارم ولی بوی قند سوخته رو منتقدین اروپایی هم در موردش میگن. اشتباه هم نیست چون بخاطر هیجانی که زعفران در این عطر داره برای برخی بوی سوخته ی قند ، فلز زنگ زده ، شهد خرما و یا حتی بتادین تداعی میشه. تو همین سایت آقای ایکاروس که تقریبا همه ی شما ایشان رو بعنوان یک شخصیت قابل اتکا قبول دارید در مورد باکارات رژ 2015 نوشتن (این بوی قند سوخته چیه؟ قبلا که ریویو ها رو خیلی جامع مینوشتم نظر چندین نفر رو میپرسیدم. این یکی از بهترین تعاریفی بود که شنیدم. قند داغ) من نمیخوام ایشان رو به عنوان اصل مطلق یا مرجع تقلید جا بزنم ولی آیا ایشان هم غیر حرفه ای بودن؟ به نظرم هر چقدر نگاه ها حرفه ای تر باشه تشبیه های تند و برنده هم بیشتر میشه. برید مطلب آقای مسیح رو زیر مگاماره یا آمبر سلطان بخونید. یا گاهی اوقات آقای آرشیتکت نوشتن فلان عطر بوی ادرار و چرک میده. اینا از حرفه ای بودن و عبور از مرزهای اولیه میاد. تا اینجا که من دیدم نویسنده های حرفه ای عطر ها به چیزهای عجیبی نسبت میدن و خواننده حرفه ای تحت تاثیر هیچ نوشته ای نباید باشه و تنها داور بینی خودشه. شما بنویسید باکارات اکستریت بوی تن جلاد میده هیچ اهمیتی برای من یکی نداره :) سوال اصلی اینجاست آیا ما باید آزادانه و در فضایی پرفشنال نظر بنویسم یا تحت مراقبت و با مراعات حال همه؟ مسئله این است 😎
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : دزیره nazanin
جناب ابی عزیز وبزرگوار با نظرتون خیلی موافقم واقعا بااین وضع بد اقتصادی وفضایی شدن قیمت عطرها بخصوص چند عطری که مثال زدیدکه از بهترین‌های دنیای عطر هستند درخور همچین تشابهاتی نیستند وکاری غیر حرفه ای محسوب میشه وشاید انقدر تاثیر منفی بذاره دیگه آدم اون عطرو بزاره کنار خدایش این مثال‌ها وتشبیه کردن‌ها درست نیست
آدم عطر چند میلیونی کوفتش میشه ...بوی میت بوی قند سوخته بوی پشمک بوی گازوئیل......آخه چرا
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Mehran سالمی
به عنوان کسی که عاشق باکارت‌رژه و یکی از بالاترین نمره‌ها رو بهش میده خدمتتون میگم:
همسرم اصلا اهل عطربازی نبود و بیشتر وقتشو به شیرینی‌پزی میگذروند. یه روز پنج‌پاف باکارت‌رژ اسپری کردم و منتظر موندم برگرده خونه تا سورپرایز بشه از بوی عطر. پنج‌ثانیه بعد از ورودش به خونه گفت قند سوزوندی؟؟؟
نه باکارت‌رژ میشناسه، نه چیز زیادی از عطربازی میدونه، ولی شامه‌ای بسیار قویتر از من داره و نتها رو خیلی بهتر از من تشخیص میده.

حتما رگه‌ای کاراملی وجود داره که همه میگن شبیه قندسوخته است و حتما نتی مشترک با پویدن‌آیودان داره که میگن شبیه بتائدینه، و حتما هم چیزهایی بیشتر از همهٔ اینها داره که من عاشقشم.
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : Anahita Kian Nik دزیره
سلام دوستان
گرچه به شامه من هم باکارات روژ بوی قند سوخته نمیده، ولی دوستان بوی قندی که با شعله مستقیم در حال ذوب شدن هست بوی عجیب و بدی نیست و اگه شامه و حافظه بویایی کسی همچین بویی رو در مغزش بازسازی کنه به نظرم نه عجیبه و نه ناراحت کنندس و نه موجب بدنامی عطری که این بو رو بهش نسبت میده میشه. یک شربتِ( به قول جناب سخی) قوی هست که از افسنطین تهیه میشه به نام ابسنت ، برای اینکه طعم و گیرایی بهتری پیدا کنه اون رو با قند مذاب لیکورش میکنند، قند رو بر روی قاشق مخصوصی که چندین حفره داره روی لیوان قرار میدهند و ابسنت رو بروی قند میریزن و بعد فندک قند رو شعله ور میکنه، قند شروع به سوختن میکنه و مذاب میشه و درون لیوان ابسنت میریزه. شاید مغزهایی که رایحه باکارت روژ رو به صورت قند سوخته بازسازی میکنن زیاد ابسنت میخورن. کسی چه میدونه : )
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : ارژنگ بوترابی رضا عطردوست
سلام مجدد سعید جان:
دوست خوبم بیان آزادانه نظر حتما و حتما و حتما حق شما و من خواهد بود در این فضای مجازی، ولی منظور و خواهش من این بود که کمی بیشتر و مفهومی تر در مورد عطر ها نظر ثبت کنیم . من دیدم و از نزدیک با هاش برخورد کردم که خیلی ها با توجه به شرایط و وضعیتشون از روی کامنت ها و نظرات فضاهای مجازی مرتبط با عطر، برای انتخاب و خرید بهره می گیرند . پس چه بهتر که بقیه اعضا محترم بتونند با نظراتی دقیق تر و منصفانه تر در ارتباط با یک عطر ، کمک شایانی به دیگران داشته باشند.
موفق باشی دوست گرامی
12 مرداد 1401 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : سعید کرمانی 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
اونی که شما میفرمایید ، نسخه گرمی این محصوله اورجینالش واقعا بوی زعفران غالبه و بینظیره
14 مرداد 1401 پاسخ تشکر
دقیقااا با شما موافقم مونا جان. کامبینیشن اینگردینت ها در این عطر یه حسی رو به آدم خصوصا در تاپ نت میده انگار یه چیزی تحت حرارته.اون حس داغی و در حال جوش بودن رو میده ولی شما درست میگید زیاد شبیه بوی قند سوخته نیست چون اون میشه کارامل که اصلا این عطر کاراملی نیست.
من خودم خواستم امتحان کنم یذره از این پشمک زعفرونی هارو ریختم چند ثانیه در حد گرمی ملایم گذاشتم تو ماکروفر این بو رو داد.
09 شهریور 1401 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 Maary
کامبینیشن اینگردینت فرگرنس ها در تاپ نوت افکتیوه. اما در درای داون و پرفورمنس اورال نگلکتیبله. (تن یرز لیتر در همین سایت)!
09 شهریور 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Amirhossein محمدرضاسپهی
بنظرم اصلا تعبیر درستی نبود ، این کار چون شیرینی خاصی داره یک مقدار شاید همچین بویی بده ولی قطعا عطر لذت بخشی داره، یک بوی زعفران و بادامی که بعد از چند دقیقه راحت بوی گل یاس رو میشه حس کرد و در نهایت بوی چوب های بسیار خوب و بوی لوکس خاصی داره، با وجودی که به دلیل شیرینی و گلی بودنش یک کار زنانه میشه گفت هستش ولی برای آقایان هم کاملا قابل استفاده هست و کسانی که کار گرم و شیرین دوس دارن راحت میتون استفاده کنن، بنظرم کسی که دیور هوم اینتس رو میپسنده قطعا ازین کارم خوشش خواهد اومد
من خودم عطر شیرین زیاد خوشم نمیاد ولی اینو میپسندم
09 شهریور 1401 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Melody سلطان عطربازهای ایران و توران
با سلام خدمت شما و همه دوستان بنده هم عطرباز حرفه ای نیستم بطور اتفاقی توی یک مغازه این ادکلن رو دیدم و استشمام کردم اولین چیزی که به ذهنم اومد قند سوخته بود و الان که اومدم نظراتو خوندم برام جالب بود که انگار اشتباه نکردم. اما اینم بگم این رایحه اذیت کننده نیست و حتی همون ابتدا هم یه جورایی خاص و عجیب بود
29 شهریور 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Hani فاطمه فیضی

8
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
این عطر یک ویژگی‌ای داره که عجیب و رازآلودش میکنه. اون هم اینه که از فواصل دورتر بوی بیشتری به مشام میرسونه تا اینکه از نزدیک نقطه اسپری شده رو بو کنید.
اتاق رو پر از رایحه میکنه و خود لباس، گویی که هیچ چیزی بر تن‌ش افشانده نشده.
حقیقتا داستان روایح گاهی وارد ماجراهای عجیبی میشه.
11 مرداد 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : Anahita Kian Nik رابین هود

من قبل عید از مغازه ای تو وزرا هم این عطر (قرمزش رو ) برای خودم و هم مفیتسو رو برای همسرم تهیه کردم متاسفانه علیرغم اینکه خیلی تعریف اون فروشگاه رو تو اصالت کالا شنیده بودم اصلا در حد کار اورجینال نیست و پخش بو خوبی ندارن در صورتی که رایحشون مشخصه اورجیناله ، با مراجعه به اونجا و جویا شدن علت گفتن اکثر کارهای اروپایی همینطوره و پخش بوشون مثل عطرهای شرقی نیست ، نمیدونم توجیه بود یا واقعیته
14 مرداد 1401 پاسخ تشکر

همه چیزی که من از یه عطر می‌خوام ماندگاری عالی پخش بوی بالا رایحه خاص و لوکس
چی بگم دیگه من با اولین تست هارتم براش رفت حساااااابی 🥺🥺

[EDITED] 1401/05/29 22:09
29 مرداد 1401 پاسخ تشکر
15 تشکر شده توسط : سالمی پریسا رحمانی

من ادکلن شناس نیستم ولی خیلی تعریف این ادکلن شنیدم و من تحریک کرد به خریدش و حرف دوستان که فرمودند بوی قند سوخته و بتادین میدن تایید میکننم به وضوع استشمام میشه ولی وقتی یه مدت میگذره بوی محشر این ادکلن جادوت میکنه یه حس لوکس بودن خاصی به آدم میده و لذت بخش
24 شهریور 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : Anahita Kian Nik هاشم پور

قند سوخته؟!!! طفلك استاد فرانسيس كوركجان🧿
رايحه زيبا،دوست داشتني و فوق العاده شيك مخصوصا براي خانم هاي عزيز👑 خوشبو باشيد دوستان گلم🌸
14 مهر 1401 پاسخ تشکر
9 تشکر شده توسط : هاشم پور باران

به نظر من همه ی دوستانی که میان و نظرشونو راجب یه عطری مینویسن، بهتره که اول کامنتشون اینو قید کنن که نظرشون از این عطر، بعد از تست نسخه ی اورجینال این عطر بوده یا اسانس گرمی و یا فیک این عطر، چون به نظر من یسری دوستان بعد از تست اسانس گرمی یا مترویی عطرا،میان و راجبش نظر میدن و این اصلا درست نیست، چون رایحه ی ادکلن اورجینال، با اسانس گرمی فرسنگها فاصله داره، همین لفظ قند سوخته برای عطر باکارات رژ هم به نظر من، دقیقا همون بوییه که از اسانس گرمی باکارات رژ به مشام میرسه و با این که من ادکلن اورجینالشو تا حالا تست نداشتم ولی مطمئنم که رایحه ی همچین عطری نباید اینقدر ابتدایی و ساده باشه که با قند سوخته مقایسه بشه، دوست دارم نظرات دوستان باتجربه تر مثل جناب بوترابی و ایرج خان و جناب آدلاش سخی و استاد شوشتری و حسن خان افشار و دیگر دوستان رو هم در ابن مورد بشنوم، ناگفته نماند این که میگم اسانس گرمی، صرفا این اسانسای تو خیابون نیست، بلکه همه اون قِسم اسانسها که یسریا با عنوان نمایندگی ژیوودان و لوزی به فروش میرسونن و این عطرای عط..رایی و غیره رو شامل میشه.
14 مهر 1401 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : فاطی 🤍 هاشم پور
درود کامبیز عزیز
با نظرتون کاملا مخالف هستم و اون رو با دلیل رد میکنم

بسیاری از بررسی کنندگان و کاربران خارجی که خیلی هاشون کالکشن های بزرگی دارن این حس رو دریافت کردن ، فقط چندتاشونو از چند کاربر متفاوت نقل میکنم که دقیقا به بوی قند سوخته اشاره کردن ( کلماتِ suger & burned )


It smells kinda cotton candy or burned sugar for me

یا دیگری
: bacarrat rouge 540
burnt brown sugar

و دیگری :

bacarrat rouge
a perfume that smells EXACTLY like cotton candy/burned

و ده ها نظرِ مشابه خارجی که این حس رو داشتن و این بوی قند سوختهرو درک کردن

حالا چند نکته :
باکاغا رووژ عطری چند وجهی هست ، ممکنه افراد برداشت متفاوتی ازش داشته باشن مثل بوی گازِ شهری ،

ولی چون من یا شما اون رو حس یا برداشت نکردیم دلیل به فیک یا اسانس مترویی خریدنِ عزیزانی نیست که خریدن یا تست کردند ،

چون صدها خارجی که تاکید و تایید کردن این بو رو ، اسانس مترویی قطعا نخریدن !!!!

و در نهایت قرار نیست چون عطری برچسب 20 ملیونی داره حتما خیلی جذاب و خوب باشه
بیشترین روایح جذاب در بین عطرهای دیزاینری زیر 5 تومن هستن
و بی راه نیست بگم درصد بالایی از عطرای نیش اصلا جذاب واسه عوام نیستن ،
بماند که فرانسیس یا سرژف و مارلی و اینها اصلا نیش نیستن و لاکچری هستند ولی متاسفانه در ایران ...

خود منم بوی قند سوخته و کمی مدیسین از این عطر گرفتم ولی بدم نیومد شاید اگر قیمت الکی و بیخودی گرون طلب نمیکرد ، حتما میخریدم . عکس سمپل اصل کار موجود هست و قابل اپلود کردن در عطرگرام .

روزگار به کام
14 مهر 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : هاشم پور پریسا رحمانی
سلام کامبیز جان

رایحه تلخ و شیرینِ قند سوخته یا کاراملی که در اسانس های مترویی و ادوکلن های کپی ارزان قیمت حس میشه مربوط به ماده ای به نام اتیل مالتول هست ،

اتیل مالتول (Ethyl maltol) با فرمول شیمیایی C۷H۸O۳ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۲۱۰۵۹ است. که جرم مولی آن 140.14 g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، پودر بلورین سفید است .
قطعا کیفیت رایحه تلخ و شیرین حاصل از ابسولوت یا اسنشال اویل زعفران و بادام در باکارات روژ با غلظت ۴۰ درصد بسیار متفاوت از اتیل مالتول خواهد بود.


[EDITED] 1401/07/15 13:36
14 مهر 1401 پاسخ تشکر
22 تشکر شده توسط : هاشم پور nazanin
سلام کامبیز جان
باکارات رژ ۵۴۰ ( که این عدد ۵۴۰ اشاره به حرارت لازم جهت کسب همین رایحه ی خاص را دارد ) از همین دسته عطرهاییست که چند وجهی ست و اتفاقا همین چند دقیقه ی پیش در نظر قبلی ام توضیح دادم .
رایحه ی قند سوخته تعبیری جالب برایش نیست بلکه رایحه ی آبنباتی و پولکی ی حرارت دار است که اتفاقا در کنار زعفران تشدید شده و جلوه ای زیبا و داغ گرفته است .
هیچ میدانی که خودِ عطار برای توضیح این رایحه ی منحصر بفرد و نوظهور و جدید ، عدد ۵۴۰ را دقیقا به همین دلیل در کنار نام عطر قید کرده است !
این رایحه ای ست که حس حرارت و گرما را منتقل میکند .
عطر نازی ست !
14 مهر 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : عباس بهرامی  حسینی
ضمنا یادم رفت که بگم با نظرت راجع به تست و ریویو برخی دوستان از عطری غیر از عطر اصلی موافق ام .
قبلا برایتان تعریف کرده ام . فکر کنم ذیل عطر هالووین بود !
که دوستی راجب عطر هالووین نظر داد و سپس کشف کردیم که بر اساس رایحه ی صابون مایع راپیدو ی همان عطر رایحه را قضاوت میکرد !
همان شب به یاد آن خاطره رفتم و یک ظرف بزرگ صابون مایع همان عطر را خریدم و همانجا کمی به آستین ام زدم و تا منزل مدام میبوییدم و میخندیدم :)
خانمم هم میگفت : پناه بر خدا ! تست عطرها کم بود حالا هم که تست صابون مایع اضافه شد :) عطربازی کم بود صابون بازی هم شروع شد :)
هر بار که دست میشورم یادم می افتد و یکهو میزنم زیر خنده و چون صدا در دستشویی میپیچد خانم ام میگوید یک وقت دکتر بگیر :)
کسی که استادش گوالتیری باشد عاقبت اش همین میشود ( اشاره دارد بر لقب او )
:)

[EDITED] 1401/07/15 18:08
15 مهر 1401 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : عباس بهرامی nazanin
درود کامبیز عزیز این عطر چه اورجینالش چه فاین های گرید one level فرانسوی و انگلیسی اش برای بعضیا بوی قندسوخته ، بوی کارگاه شیرینی پزی با فاصله چندمتری و ... را القا میکند .
در مورد کمپانی جیودان که اشاره کردید با اینکه بیش از نوددرصد اسانس های جیودانِ موجود در بازار ایران پاکستانی هستند و یه عده شیاد مثل ق...ل میاره برچسب جیودان میزند اما باید بگم سه مدل اسانس از کمپانی جیودان بصورت گمرکی وارد ایران میشه 👇
اسانس های خوراکی سنتز برای صنایع غذایی و تنقلات - اسانس صنعتی یعنی تک نت های گلدار ، میوه ای و مرکبانی برای ارایشی بهداشتی ، شامپویی و شوینده ها - اسانس فاین فرگرانس برای شرکتهای عطری .
واردکننده رسمی جیودان در ایران آقای مراغه چیان هستند و بنده در اینمورد تردیدی ندارم ( عزیزانی که در اینستا بنده را دنبال میکنند کلیپهایی که از خط تولید فاین فراگرانسِ برخی کمپانی ها گرفتم و به اشتراک گذاشتم مشاهده کردن ) .
ع...را که اشاره کردید اسانس خالص نمیفروشه بلکه پروسه ساختش دقیقا مشابه ارماف ، رساسی ، رمی لاتور ، ریان تردیشن و دهها تولید کننده فاین فرگرانس است ، یعنی مانند تمام شرکتهای مذکور از کمپانی های اروپایی مواد اولیه تهیه میکند و در اینجا فرموله و با اتانول نیشکر تقلیب شده ، اب دی یونایزد ، جوجوبا ، استابلایزر و ... در دمای مثبت ۵ درجه سانتی گراد زیر 30٪ رقیق ، خنکسازی ، ایجینگ و در پایان پس از یک پروسه تقریبا سی و پنج روزه فیلتراسیون میکند . تنها تفاوتش با رساسی ، ارماف و ... اینه که اونا بعداز بازطراحی اسم رو تغییر میدن ، مثلا ارماف بازطراحی اونتوس را به اسم کلاب دنایت اینتنس تغیبر و عرضه میکند اما شرکت مذکور اسم رو تغیبر نمیدهد و تحت عنوان نمونه ع.ــرایی ویژه عرضه میکند .

نکته جالبی در یکی دوسال اخیر دارم میبینم و اون ورود یه سری عطرهای فاین یا همون شرکتی به بازار ایران است که در اروپا تولید و پکیج شدن اما سطح کیفی و پروسه ساخت کاملا مشابهی با رساسی و امثالهم دارند.
چرا برای عطربازها برندهای نیش و آرتیزان و دیزاینرهایی مانند گرلن قابل احترام هستند ؟
چون فارغ از پسند یا عدم پسند میدونن پرفیومرهایی مانند اندی تاور ، پاشا ، اسپنسر ، کورکجان ، دوین و... برای خلق اون عطر ماهها و بعضا دو سال وقت گذاشتن که این جنبه هنری دارد و بسیار قابل احترام و ارزشمند .
اما آیا دوستان مطلع هستند برخی از برندهای جدید که امروزه با فی سه تا پنج میلیون در ایران عرضه می شوند در واقع عطرهای فاین یا همون شرکتی و تولید شده توسط دستگاههای رباتیک هستند که اون جنبه هنری که پرفیومر روش وقت گذاشته را نمیشه بهشون اختصاص داد ( واردکننده ها و فروشنده ها چون اغلب اطلاعات دقیقی از مواد اولیه ، پروسه ساخت رومتریال و فاین ندارند نمیدونن که برخی عطرها با اینکه لانچ اروپان اما در واقعیت فاین هستند و تنها تفاتشان با ارماف ، اجمل و غیره اینه که در اروپا پکیج شدن و اغلب غلظت ۳۵ درصد دارند ).
چرا این موضوع برام جالبه :چون با قیمتهای عجیب و غریب 3 تا ۵ میلیون عرضه میشن در حالیکه خونه پرش نباید یک تومن ببشتر باشند ، جالبتر اینجاست چون زیر پکبج میدین فرانسه خورده اغلب تصور میکنند اون عطرها برند هستند و پرفیومر دارند ، در واقع شخص با قیمت سه میلیون عطر شرکتی میخرد ، بعضا حتی عطربازهایی رو دیدم که خرید کردن و خیلیم راضی بودن🙂🙃 ... البته نه اینکه اون عطرها بد باشند ، ابدا ، اما عطرهایی که خالق ندارند و پروسه ساخت و سطح کیفی کاملا مشابهی با ارماف ، اجمل و ... دارند نباید بیشتر از یک تومن قیمت بخورن .

یه وقتایی برخی در مسافرت به اروپا عطرهایی با فی ۱۵ تا ۲٠ یورو میخرن اما بعدش هرچقدر تحقیق میکنند نمیتونن اطلاعاتی از نام برند گیر بیارن ، اون عطرها در واقع فاین فرگرانس یا شرکتی هستند که در سالهای اخیر در اروپا نیز تولید و عرضه میشود .
مخلص شما علیرضا اسدی

[EDITED] 1401/07/23 23:25
23 مهر 1401 پاسخ تشکر
36 تشکر شده توسط : آیدا کورش اچ
درود ایرج جان عرض ادب و احترام .
دوست عزیزم اتیل مالتول در اغلب عطرهای شرقی که بن مایه یا بک گراند گورمند دارند استفاده میشه و از عناصر پرمصرف عطرسازی است .
بلک اپیوم ، ویوالاجویسی ، بن بن ، مون پاریس ، میدنایت تروزر ، لاویست بل ، اسکندلوس ویکتوریاسکرت ، الین گاردس و.... همگی درشون اتیل مالتول بکار رفته .
در عطرهای زنانه و گورمند بعضا با ترکیبِ اتیل مالتول + اتیل وانیلین یه بیس یا بک گراند تقریبا گورمند و نیمه کاراملی رو فضاسازی میکنند ، این اکورد توسط برند لانکوم زیاد استفاده شده .
در باکارات رژ ملغمه ی امبروود و زعفران یه رایحه ی خیلی جالب بوجود آورده که هر شخص برداشت متفاوتی ازش دارد ، از بوی قند نیم سوخته بگیر تا شکری که توی تابه در حال آب شدن و تبدیل به پولک است ، حتی شخصی در فراگرانتیکا نوشته بود پدرم داندانپزشک است و این عطر یونیت مطب پدرم را برام تداعی میکند ، خلاصه هرکدوم از این برداشت ها بسته به خاطرات شخص میتونه درست باشد .
باکارات رژ کاملا فیفتی فیفتی ، یا عاشقش میشی یا متنفر. .
مخلص شما علیرضا
24 مهر 1401 پاسخ تشکر
30 تشکر شده توسط : آیدا سعید کرمانی
گل گفتی خاااااان
30 آبان 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : کامبیز سخی
نه عزیزم اینطور نیست...من هم اویل اینطور فکر میکردم. من خودم اوریجینال رو تست کردم بارها...دوستم داره. خودم سمپل ۱۰ میل از فروشگاه معتبر جلوی چشم خودم پر کرد و داد...ولی با اینحال هم مادر دوستم و هم یکی از افراد خانواده خودم ازش همین بوی بیمارستان و بتادین و ...میگیرن... واکنش مادر دوستم نسبت به اسانس گرمی گرونش و حتی خود عطر اوریجینال که از فری شاپ خریده بود یکیه...‌عرض کردم در یک نظر سنجی تو دنیا دومین عطر مورد تنفر بانوان شده...ربطی نداره...تو آمریکا که همه ملت از اسانس مترویی نخریدن...کامنتهای فرگرنتیکا رو بخونید...در سرتاسر دنیا این عطر هم عشششاق داره و هم متنفر....و این متنفرها خیلی‌هاشون تست اوریجینال داشتن.

من عاشق این عطر و یکی دیگه متنفررر...‌همین...چیز پیچیده ای نیست
12 آذر 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Anahita Kian Nik فاطمه فیضی
دوست عزیز من خودم عاشق این رایحه ام. اما در کامنتهای سایت مرجع فرگرنتیکا جهانی از سراسر جهان از آمریکا و مکزیک و آسیا و اروپا اتتتفاقا گروه قابل توجهی از مردم ازین عطر بوی قند سوخته و بتادین گرفتند. اونجا که دیگه همه آنقدر اسانس گرمی و مترویی ندارند. در کامنتهای اونها در مورد ا ریجینال اینو گفتن. نظره دیگه. برخی این حس رو می‌گیرند و بسیاری هم عاشقشن. البته این حرف شما درسته که به علت بسیارررر گرون بودن این عطر، خیلی از کامنتها ممکنه تجربه اسانسی باشه، اوکی، اما ناقض این نیست که گروه زیادی از مردم در سراسر دنیا ازین عطر شایانکار و معرکه بوی بتادین و بیمارستان و سالن تطهیر و گاز استریل و قند سوخته دریافت می‌کنند. تو ذاتشه برای برخی البته و برای بسیاری مثل من بوی بهشت میده
20 فروردین 1403 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی محسن جمالیان

من نسخه اورجینال و تست کردم و سمپل اصلی کار و دارم و در خوبه اول رایحه قند آب شده میده اما خب درای داون فوق العاده ای داره
23 مهر 1401 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : هاشم پور پریسا رحمانی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟