Chopard - Oud Malaki

چوپارد عود ملکی

مردانه
کد کالا : ATR-32970
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : چوبی ادویه ای
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : چوپارد
کشور مبدأ : سوئیس
سال عرضه : 2012
کد کالا : ATR-32970
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 80
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
4,050,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    8
  • نمی پسندم
    2
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    13
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    4
  • رسمی
    6
تعداد رای های ثبت شده : 55
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

چوپارد از عطر جدیدی برای مردان رونمایی کرده است که برای اولین بار در خاورمیانه عرضه می‌شود. این عطر با الهام‌گیری از مشرق‌زمین خلق شده و حاوی نت‌های غلیظ و اغواگرانه ادویه‌ای، چرمی و چوب‌های تیره است. این آمیزه را دومنیک روپیون خلق کرده، برجستگی ویژه‌ای به نت عود می‌دهد تا سرشت شرقی این ادیشن را کامل کند.

آمیزه عطر جدید عود ملکی براساس آکوردهای درخشانی از گریپ‌فروت در لایه آغازینش شکل می‌گیرد که در کنار اسطوخودوس و گیاه درمنه می‌نشیند. نت‌های میانی با کمک آکوردهای چرمی در کنار تنباکو و ادویه‌ها مردانگی این عطر را برجسته می‌کنند، درحالی که نت‌های پایه براساس ترکیبی از روایح عود، عنبر و چوب‌های تیره و اسرارآمیز سرشته شده‌اند.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند چوپارد
عطار دومنیک روپیون
طبع گرم
سال عرضه 2012
گروه بویایی چوبی ادویه ای
کشور مبدأ سوئیس
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه اسطوخودوس ، گریپ فروت ، گیاه درمنه
اسانس میانی چرم ، تنباکو ، ادویه جات معطر
اسانس پایه روایح چوبی، عنبر، عود
نمره کاربران
Oud Malaki-چوپارد عود ملکی
رایحه
8.1
17 رای
ماندگاری
7.4
17 رای
پخش بو
6.6
17 رای
طراحی شیشه
8.2
17 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند چوپارد
عطرگرام
نظرات کاربران (17 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
8
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
7
طراحی شیشه
دوستان ساید قیاس بنده یه مقدار عجیب باشه ولی من تفاوت فاحشی بین این کار و جگوار عود ندیدم البته به نظر بنده ......شاید اگر جگوار عود رو نداشتم این کار واسم جذاب تر بود ....دوست گرام اشیتکت عزیز ممنون میشم اگر اشتراکی بین این دو میبینی اعلام کنی ..........علی ایحال وقتی جگوار عود هست با یک سوم قیمت چراااااا عود ملکی ؟؟؟؟؟
24 دی 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی محسن جمالیان
سلام جناب جوانشیر

در کلیت مساله هردو کار ترکیبی از نت های اسطوخودوس، نت های چوبی _ ادویه ای و نتهای دودی در بستر امبری هستن.
اما در جزییات به نظر بنده تفاوت هایی دارن. جاگوار عود از همون اپنینگ یه مقدار تم گلی (یاس ) داره که این رایحه در کنار تولوبالزام کمی عطرای عودی گلی معروف مثل کویر اتومن رو به یاد میاره.
همچنین بعد از اپنینگ نتهای دودی غالب تو جاگوار به نظر من گایاک و پاپیروس هستن در حالی که تو چوپارد بیشتر تنباکو و شاید لابدانوم به مشام میان.
و هرچی به سمت درای داون میریم نت دارچین تو جاگوار بیشتر حس میشه.
نکنه جالب اینه که چوپارد جز عطرایی هست که بعد از اپنینگ به دلیلی که به برداشت من شاید وزن مولکولی یکسان نت ها باشه نتهاش کاملا در هم تنیده هستن و واقعا نمیشه از هم تشخیصشون داد اما جاگوار شاید تفکیک نت بهتری ارائه میده.
ضمن اینکه از نظر پرفورمنس بسیار قویتر از چوپارد عمل میکنه با وجودی که کسری از اون قیمت داره. البته ریسکی هم که کرده یعنی ترکیب یاس تو همچین کاری تا حدی اون رو سخت پسند میکنه.
24 دی 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : رابین هود حکایت دوست

عود ملکی شبیه فیلمی‌ست که ریتمش یک جاهایی می‌افتد، و تمرکزش بر موقعیت‌های داستانی و کاراکترها سنجیده نیست و از موقعیت‌های مهم گاهی به سرعت عبور می‌کند. اما در نهایت دیدن این فیلم خالی از لطف نیست و با همه ضعف‌هایش نمی‌شود گفت فیلم بدی‌ست.
عود ملکی عطری‌ست عودی، تنباکویی و نصفه و نیمه چوبی و چرمی با شروع جذاب سیتروسی، شیرین، نم‌دار و خیلی کم چسبناک اما این افتتاحیه جذاب دوام چندانی ندارد و به سرعت وجه عودی و تنباکویی همه را از پوستتان می‌روبند. وجه تنباکویی همان تنباکوی آلبالویی همیشگی‌ست و در کنار عود لبه‌های رایحه را برآمده می‌کنند. آکوردهای عود ملکی را نمی‌شود راحت پی‌گیری کرد، نه به خاطر پیچیدگی و درهم‌تنیدگیشان بلکه به واسطه ریتم نامتوازنش، آکورد تنباکویی و ادویه‌ای جان بقیه را می‌گیرند. چرم پررنگ نیست اما به مرور حضور کم‌رمق‌اش حس می‌شود. چرمی نو، خوش‌برخورد و همه‌پسند با وجه ضعیف انیمالیک. حجم چرم مثل کیفی‌ست که فقط بند و یک سری ریزه‌کاری‌هایش چرمی ست. تنباکو همان همیشگیست اما ته‌بوی انیمالیک دارد، بعد می‌فهمید این چرم است که زیر سیطره‌ی تنباکو و ادویه و عود دست و پا می‌زند، اکورد بوزی هم همین وضع را دارد، هست و نیست، تا می‌آیید بفهمیدش گم می‌شود. عود به یکباره صمیمی و نزدیک می‌شود بعد متوجه می‌شوید این آکورد چوبی کم‌رویی ست که پشت سر عود و ادویه خودش را قایم کرده. حتا گاه‌گداری خود عود هم در این بین انگار گم می‌شود و دوباره برمی‌گردد، در عود ملکی تاکید زیاد بر دو سه آکورد بقیه را کاملا به حاشیه رانده است.
ماندگاری‌ و پخشش‌اش برخلاف انتظارم خوب بود. در نهایت عطر بدی نیست، در عین نواقصش جذابیت‌هایی هم دارد، ولی در این مملکت با این وضعیت، ارزش خرید چنین عطرهایی پایین می‌آید وگرنه آن ور آب چند ده دلار پولی نیست، آنجا می‌شود هزینه یک وعده غذای معمولی کافه‌تان، اینجا می‌شود چند میلیون پول که هیچ ارزشی ندارد اما در عین حال هزینه سنگینی‌ست.
01 تیر 1402 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : محسن جمالیان Perfumex

در این عصرِ هیچ عطری نخریدن و هیچ کارِ شاقی نکردن که بقول شیمبورسکا قرار بود رو به بهار باشد و هم‌چنین رو به خوشبختی و قرار بود حرمتِ بی‌پناهیِ مردمِ بی‌دفاع حفظ شود،، چنین اثری تنفس دهان به دهان است. احتمالا! داخل شدنِ اکسیژنی دم کرده به ریه‌های چروکیده‌ی آدمیزاد. اواخرِ آخرین سالِ آرامشِ نسبی و ماقبلِ دوره‌ی بلوا و شوک‌هایِ آن‌چنانی بود. بله. درست همان روزها. چندین عطر با قیمتی کمی بیشتر از کم! به دستم رسیدند و اگر هزینه‌های جانبی نبود بسیار کمتر هم می‌شد آن رقمِ کمِ آب‌نباتی! امان از آن همه بی‌خیالی و سهل‌انگاری. چقدر هنر در اتمسفر و برروی پوست مصنوعی اسپری شد! تجربه‌ی افراطیِ جنون‌های انفرادی. هیچگاه نیاموختم که لذت سقف کوتاهی دارد و روز مبادا همیشه در کمین است و باید همواره محتاط بود. اکنون من مانده‌ام و چند باتلِ آبی رنگِ خالی که ذیلِ اینسنس فلش نوشتم در جهانم چه می‌کنند و قلبی که مطلقا برای خرید هیچ عطری نمی‌تپد! فصل از تپش افتادن است گویا.... عود ملکی گرم است چون حرارت وُ عطشِ به دست آوردن وَ یاقوتی به‌مانند غروب خورشید. چوبی عودی، رزینی، امبرگریس، دودی اسپایسی توباکو به‌همراه باریکه‌هایی گیاهی و اغماضی از چرم وُ رگه‌های شیرینِ سربه هوا. همان خط باریکی که پندار را با یقین هم‌مرز می‌کند. دودی کهنه و کمرخمیده رها برروی جغرافیای بیمارگونِ عود وَ حاصلی از مرکبات که شبیه به دستی است رها برروی شانه‌ای غمزده! آرام باشِ بیگانه که در گوشَت زمزمه می‌شود و بیدار می‌شوی وُ خود را تنها در تخت می‌یابی و نمی‌دانی... تو نمی‌دانی کجا هستی. عودملکی رایحه‌ی فراموش کردن خانه و به‌جا نیاوردن خویش است. خوابیدن بر بستر فراموشی‌های عمدی! البته باید و باید سودای شوپارد در سر داشته باشید تا عود ملکی، بلک اینسنس، نرولی و باقی را شیشه شیشه سر بکشید. نرولی که آخرین بار چندنفری گفتند بوییدن ممنوع! ما هم نگفتيم چشم وُ شب‌هنگام با آن دختر آتش پاره باز همآغوش شدیم. زیباست. نرولیِ شوپارد تفسیری است برای اصطلاحِ بی غَل و غش. تور چندساعته به قلب نسیم‌های پالرمو. دقیقا هست تا بلک اینسنس و عود ملکی شما را دِق مرگ نکنند...!!
25 خرداد 1401 پاسخ تشکر
40 تشکر شده توسط : حبیب جوانشیر سامان کرمی

8
رایحه
5
ماندگاری
5
پخش بو
10
طراحی شیشه
من دیروز این عطرو‌تست کردم این یک عطر چالشیه
در نت ابتدایی هیجان زدتون میکنه و به مراتب کم‌رنگ میشه و در انتها یه بوی دودی عالی همراهتونه
کافیه یه تیپ مشکی بزنید و چهار تا پاف بزنید و دوستاتونو سوار کنید وقتی سوار میشن همه میپرسن عطرتون چیه ....
20 فروردین 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : سالمی رضا یگانه

شباهت زیادی با پرایوت مرسدس داره
10 بهمن 1400 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : رضا یگانه رضاحسین نوری

8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
چوپارد عود ملکی

یه عطر تنباکویی ، عودی و عنبری ترش و خوشبو.

چوپارد عود ملکی کار کمپلکسیه و خیلی نت هاش قابل تحلیل نیست.اما اگه بخوایم تا حدی ساده انگاری کنیم میشه گفت تو اپنینگ یه رایحه تنباکویی چوبی خاص داره که یه نت مرکباتی هربال ( درمنه)ترش و شیرین هم همراهیش میکنه. البته درمنه ( ارتمیس) رو من از نزدیک دیدم و رایحه ای تقریبا ترخون مانند داره و اینجا چندان واضح نیست.
به مرور اما این رایح تنباکویی ترش و شیرین کمی ارومتر میشه و تم عنبری چرمی و کمی عودی کار بیشتر خودشو نشون میده.عنبر اینجا سنتتیکه و نباید توقع عنبری کارایی مثل اوهیرا رو داشته باشید. اما در هرصورت تم شور و چرب و کمی اسپایسیش رو میشه حس کرد.
چرم هم کاملا در ترکیب با بقیه نت ها قرار داره و خیلی محسوس نیست و در واقع بیشتر با اکورد چرم طرفیم تا نت چرم.
و اما تودرای داون عود که تا الان کاملا در ترکیب با بقیه نت ها بود بیشتر مجال ظهور پیدا میکنه . یه نت عود سنتتیک و خوشبو که تم چوبی کهنه و تیره و غبار گرفته داره شبیه عود کارایی مثل ورساچه عود نویر.
کار ارزشمند و با کیفیتیه و بالانس خیلی خوبی داره که باعث میشه بازخوردای خوبی هم داشته باشه.البته مثل خیلی از کارای خوشبو و خوشقیمت پرفورمنس متوسطی داره.
از بین کارایی که من دیدم شباهت به بوچرون عود کارتاژ و مرسدس بنز پرایوت داره اما از هردوی اونا بسیار با کیفیت تره و نه دوز بالای شیرینی بوچرون رو داره و نه اون همه لابدانوم مرسدس بنز رو.



19 دی 1400 پاسخ تشکر
38 تشکر شده توسط : بابک نوجوان Rehabo

قهرمان شهرک تنباکویی!

اینم یکی از عطرایی هست که من بلایند بای کردم. نمرش توی سایتای دیگه خیلی بالا بود و همه ازش تعریف میکردن. منم عاشق تنباکو و چرم و عود و ادویه و امبرگریس...
گفتم بی شک خودشه!
اما نظر من بعد از خرید!

گرچه ممکنه افراد مختلف، روایح مختلفی رو بویژه در ابتدای اسپری این عطر گزارش کرده باشن، اما بنظر بنده، اکورد عطر مهم تر از نت های اون هست. یعنی اون حس کلی که فرد بهش القا میشه رو بیشتر باید مد نظر قرار داد تا اینکه دقت کنیم ببینیم فلان نت رو میشه حس کرد یا نه!
اینجا هم دو سه فاز مختلف در عطر هست که هر کدوم نماینده یک اکورد هست. اونچه که مشخصه اکورد تنباکویی آلبالو مانند هست که بسیار دلپذیر و شیک جلوه میکنه. در کنارش نوعی تیزی ظریف احساس میشه که بنظرم برخاسته از ادویه هست. در ادامه رایحه شیرین، گرم و کمی روغنی امبرگریس غالب میشه که فضا رو بدست میگیره و تقریبا تا درای داون خودنمایی میکنه. مجموعا این عطر، شکیل، خوش بازخورد، شیک و رسمی هست. این عطر پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد، بیشتر مردانه و مناسب فصلهای پاییز و زمستان هست که برای سن 30 تا 40 سال گزینه مناسبی به شمار میاد.

اما بنظرم در کنار این مزایا، چند تا نکته قابل توجه هست:
اول اینکه گرچه اسم این عطر عود هست اما من رایحه هیچ گونه عودی رو احساس نکردم که با توجه به اینکه عاشق عود هستم واسم عجیب بود. احتمالا نوعی از عود هست که من آشنایی ندارم.
دوم اینکه بوی توتون اون شیرین و آلبالویی هست که با نوع خشن و خشک توتون تفاوت داره.
سوم اینکه به سرعت رایحه این عطر خطی میشه و با گذر زمان حس کلی عطر تغییر چندانی نخواهد کرد که ممکنه واسه بعضیها جذاب باشه یا نباشه.
چهارم اینکه من بوی چرم رو نگرفتم که احتمال میدم منظور طراح عطر از چرم و عود و ادویه، لطیف ترین ورژن شون هست.
پنجم و مهمتر اینکه کیفیت عطر و پیچیدگی اون در حد متوسط هست و همونطوری که میشه از قیمتش حدس زد، قابلیت ورود به دنیای عطرهای نیش رو نداره. این تجربه ای هست که برای من چندبار تجربه شده! اینکه عطرهای low to mid range price هرچقدر هم که خوشبو باشن، اون غنای لازم رو ندارن! یعنی شاید در شهرک خودش قهرمان باشه، اما در یک کلان شهر، حرفی واسه گفتن نداره...

نمره 7.5 از 10
این عطر شیک، با وقار و اغواگر، تقدیم به جوانان با جذبه!
14 مهر 1400 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : محمد ح. بابک نوجوان
سلام داداش. من دنبال عطر عودی میگردم که خود عود رو توش نشون بده شاید منظو مو گرفته باشی. دوم اینکه چه عطرای عودی میشناسی که واقعا عودیه و ازش خوشت اومده؟
17 مهر 1400 پاسخ تشکر
سلام دوست گرامی
قطعا سرچ در اینترنت، گزینه های زیادی رو میاره ولی من عطرهایی رو میگم که خودم تست کردم.

از خیلی ارزونتر ها Ferrari - Essence Oud EDP رو تجربه کردم که وجهی زمخت از عود رو نمایش میده. گرچه من نپسندیدم ولی ممکنه اگر فقط عود برای شما مهمه بپسندید.
کمی بالاتر Dunhill Icon Absolute رو تست کردم که واقعا نسبت به قیمتش، کیفیتش خیلی خوبی داره.
توی همین حول و حوش MS Oud Parfums Marco Serussi رو تجربه کردم که واقعا فضایی عمیق و سنگین از عود رو به تصویر میکشه.
همچنین تجربه من از Polo Supreme Oud Ralph Lauren هم خیلی خوب بوده.
یه پله بالاتر BVLGARI - Bvlgari Man In Black هم خوبه که وجه عودی کمتری داره اما بخوبی فضایی گرم و مردانه رو خلق میکنه.
در کنارش VERSACE - Pour Homme Oud Noir هست که تم عودی قویتری داره و سنگین تره ولی تا حدی خطیه.
از همه بهتر TOM FORD - Oud Wood رو داشتم که واقعا حرف آخر رو واسه من میزنه. البته نمیدونم کیفیت تولیدات جدیدش چطوره.

فعلا اینا به ذهنم رسید. امیدوارم تونسته باشم کمکی به انتخابت بکنم.
شاد و خوشبو باشی
17 مهر 1400 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : رضا 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆

کاری عودی تنباکویی بینظیر. از استاد دومینک روپیون هم کمتر از این انتظار نمیره. ولی ....
نسخه های جدید این کار اصلا پخش و ماندگاری ندارند و اون پرفورمنس عالی مال گذشته بوده.
26 مهر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مصطفی منفرد حامد
اتفاقا این یکی از عطرهای مورد علاقه پدرمه و چندین ساله استفاده میکنه،اخرین نسخه ای که الان داره هم ۲۰۱۸ هست.من تغیری توی این عطر حس نکردم چه از نظر پخش و ماندگاری و چه رایحه.
نت اول با پخش قوی همراهه و بعدش توی نت دوم میچسبه به پوست.
ماندگاری هم لانگ لستینگ
13 آبان 1399 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : Soroush soltani امید

9
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
بسیار دوست داشتنی، بالانس و خوشبو. در ابتدا به نظرم با شیرینی امبرگریس در کنار قدری مرکبات و تنباکو باز میشه که خیلی شادی آوره و به تدریج سنگینی عطر با چرم و عود و تنباکو خودشو نشون میده که البته برای رایحه من تا مدتها مرکبات هم به مشام میرسه. رایحه تنباکوی این عطر واقعاً عالیه. خیلی مثل مانسرا رد توباکو سنگین و سردردآور نیست که البته رد توباکو هم عطر واقعا خوبیه ولی کلا سنگینتر و تندتره. پخش خوب و ماندگاری خیلی زیادی داره به طوری اگه روی لباس اسپری بشه تا مدتها روی بافت لباس میمونه که این عالیه
23 مهر 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی مصطفی منفرد
راجب پخش بوی این عطر تفاوتای زیادی در نظرات هست. به نظر شما پخش بوش در چه حدی هست؟
24 مهر 1399 پاسخ تشکر
آقای امیر پخشش توی نت اول زیاده ولی بعد از گذشت نیم ساعت نزدیک‌به پوست میشه
24 مهر 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : پارسی Amir Mohammad

10
رایحه
7
ماندگاری
5
پخش بو
10
طراحی شیشه
فوق العاده دوست داشتنیه،فوق العاده
زمستون بعدیو ایشالا با همیم
23 فروردین 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی
حرف نداره
بهترین کار این برنده
24 فروردین 1399 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : Kambiz معین هاشمی

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟