AMOUAGE - Memoir for men

آمواج ممویر ( آمواژ )

مردانه
کد کالا : ATR-32396
نوع عطر : ادو پرفیوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : آمواج
کشور مبدأ : عمان
سال عرضه : 2010
کد کالا : ATR-32396
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 290
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
14,500,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    83
  • نمی پسندم
    16
  • - 25 سال
    5
  • + 25 سال
    50
  • + 45 سال
    7
  • روزانه
    5
  • رسمی
    48
تعداد رای های ثبت شده : 298
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

عطر آمواج ممویر در سپتامبر 2010 به بازار آمد و در گروه عطرهای چرمی، چوبی و فوژه قرار می‌گیرد. کارین وینچن (عطرساز) آمیزه آمواج ممویر را با مرکزیت‌بخشی به نت ابسنت خلق کرده است. نت‌های آغازین این عطر از ریحان، نعناع و خاراگوش سرشته شده‌اند، درحالی که نت‌های میانی از اسطوخودوس، روایح دودی و گل رز شکل می‌گیرد. نت‌های پایانی هم عبارتند از چوب صندل، چوب گایاک، خزه درخت بلوط، کهربا، وانیل، تنباکو و چرم.

این عطر که مایه‌های چوبی، چرمی و فوژه دارد، از حال‌وهوای غم‌انگیز یک سفر درونی و وجودی الهام گرفته است. این عطر که روحی جذاب و فلسفی دارد، از قراردهای مرسوم سرپیچی می‌کند و به فراسوی عقل و احساس می‌رود.

نوع عطر ادو پرفیوم
برند آمواج
عطار کرینه وینچون اسپهنر
طبع گرم
سال عرضه 2010
گروه بویایی رایحه های معطر
کشور مبدأ عمان
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه نعناع ، ریحان ، خاراگوش
اسانس میانی رز ، اسطوخودوس ، روایح دودی
اسانس پایه مشک ، کهربا، وانیل ، خزه درخت بلوط ، خس خس ، چوب صندل سفید ، چرم ، تنباکو ، چوب گایاک
نمره کاربران
Memoir for men-آمواج ممویر ( آمواژ )
رایحه
8.3
76 رای
ماندگاری
8.1
76 رای
پخش بو
7.7
76 رای
طراحی شیشه
8.9
76 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند آمواج
اخبار برند آمواج
عطرگرام
نظرات کاربران (73 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
یاده تو هر تنگ غروب تو قلب من میکوبه...
رایحه ای بسیار محزون دلگیر شبیه غروبی با افق بسیار سرخ در دل تابستان کنار ساحل خیره به انتهای دریا روایتی از قصه او خیلی وقت پیش مرده است را تداعی میکند واقعا عطر غمگینیه واقعا واقعا....
12 بهمن 1402 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : احمد شجاعی سراج

9
رایحه
7
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
ناتوانم در نوشتن درباره این عطر اکتفا میکنم به همین جمله یک دوست ....
با ممویر همه چیز زیباتر است...

[EDITED] 1402/10/14 15:14
13 دی 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : احمد شجاعی علی رشوند

8
رایحه
7
ماندگاری
6
پخش بو
10
طراحی شیشه
عرض ادب و احترام.
امواژ ممویر،یکی از ماندگارترین و یونیک ترین کارهای امواژ
شروعی بسیار فرش و دوست داشتنی از بوی نعنا و ریحان تازه( رایحه دودی از همون ابتدا محسوسه اما به مرور بیشتر میشه)که منو یاد خونه مادربزرگم میندازه.هر سری که پیشش میرم در کنار غذا سبزی تازه روی سفره هست و حس و حال این عطر برای من دقیقا به مانند سبد سبزی خانه مادربزرگمه.بعد از مدتی بوی نعنا کم رنگ میشه و ترکیب ریحان با وتیور،روایح دودی و چرم جیرگون رایحه ای رو میسازه که واقعا دلنشین و در عین حال اسرارامیزه ولی در این مرحله اونقدری رایحه کم جون میشه که تو ذوقتون میزنه.متاسفانه امواژ هم سیاست سایر شرکت هارو در پیش گرفته و داره به شدت از پرفورمنس کارها کم میکنه و در واقع پخش بوی ممویر رو به طرز فجیعی کاهش داده!!!برای درک بهتر صحبتم مقایسه ای رو مطرح میکنم.اینترلود بلک ایریس رو روی بلاتر تست کردم و داخل نایلون گذاشتم.بعد از گذشت حدودا ۹ روز ته بوی بلک ایریس کماکان روی بلاتر محسوس بود ولی در تستی که از ممویر داشتم،بعد از چند ساعت که بلاتر رو از داخل نایلون دراوردم شگفت زده شدم.رایحه اونقدری کم جون شده بود که تقریبا با بلک ایریسی که ۹ روز از زمان اسپری شدنش گذشته بود برابری میکرد.روی پوستم هم این کار رو بررسی کردم و نه تنها نتیجه تغییری نکرد بلکه بدتر هم شد.بعد از دو ساعت به سختی میتونستم بویی از ممویر متوجه بشم.امیدوارم امواژ برای ریفورموله به همین یک کار بسنده کنه.با تست ممویر به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر بهترین کار اینه که از کارهای مورد علاقتون از برند امواژ بک اپ تهیه کنید چرا که افت سایر کارهای امواژ چندان دور به نظر نمیرسه.
با ارزوی بهترینها برای دوستان عزیزم

[EDITED] 1402/10/09 15:55
09 دی 1402 پاسخ تشکر
35 تشکر شده توسط : علی احمد شجاعی
تعریف زیاد شنیدم میخواستم تفاوت ممویر و یا اینترلود بدونم
شما کدوم رو هنوز ترجیح میدهید
هنوز ممویر رو تست نکردم
جالبه اول که اینترلود رو گرفتم اصلا حال نکردم بعد انگار حسام باز شده باشه به تدریج بهش وابسته شدم
حالا میخوام برم روی ممویر
نظر دوستان میتونه تو این راه کمکم کنه
البنه دیرهوم هم امضای منه
ارادتمند خوبان
12 بهمن 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : امیر علوانی فاطمه فیضی
سلام
همین اتفاق برای من سر آمواج رویال توباکو افتاد
اصلا اولش خوشم نیومد اما الان عاشقشم
به هر عطری زمان بدید و بارها امتحانش کنید بعد تصمیم بگیرید راجع‌بهش
13 بهمن 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : محمد☆mm derrick

عرض درود دارم خدمت تمام اساتید گرامی و امید است نظر و تجربه ی بنده ی حقیر هم یاد آور خاطراتی زیبا برای دوستان باشد.با توجه به این که بنده در این محضر بزرگان فردی خار و خفیف بیش نیستم،شامه ی بی تجربه و خام من از این عطر رایحه ای یادآور قدرت ریحان و سلامت بخشی آن به خاطر دارد.
اگر به خاطر مغز اندکی که دارم درست به یادم باشد دقیقا دوازده سال پیش بود که در کشوی انتهایی دراور منزلم یک بطری صد میل از این عطر باشکوه رو داشتم.
همانطور که فارق از دنیا به دستگیره ی پایین ترین کشو نگاه میکردم و برای دستیابی به چنین سحر بی همتایی تلاش میکردم،صدای پای برادر بزرگترم توجه من رو به خودش جلب کرد...
پس از تلاتم و اوقات خوشی که با برادر و پدرم داشتیم،پافی از این عطر گردنم رو خیص کرد و به سمت خیابان قدم برداشتم.
سبزی فروش محله از صدای جیر جیر کفش های چرمی ام مرا شناخت و بوی ریحان مقدس در این عطر توجه او را بسیار جلب کرد و او هم از من بسیار لذت برد.
حال شب شده و وقت خواب من رسیده.

ارادتمند شما گرگعلی تهمتن قدرتمند بدنساز صدر گورجی اصل (رستم)
27 آذر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali بابک

قریب به یقین آخرین کامنت عطری من خواهد بود. قیمت‌ بالای عطرها{دکانت رو عرض میکنم}با درآمد و زندگی من هم‌خوانی ندارد، هرچه تا الان بوییدم،از روی جنون و عشق بوده؛عشقی برخاسته از تست عطرهای جیبی و خودکاری و قوت گرفته با نظرات زیبای اساتید محفل.
پس از مدتها دوری و وسواس،تصمیم گرفتم دستریز این عطر رو در تاریک‌ترین برهه سفارش بدم. میترسیدم بوی هارش و افیونی بدهد،میترسیدم مرا پس بزند.
اسپری شد،بویی نزدیک موجدا ابسکیو (طبیعتا بدلیل شامه اماتور و تجربه بویایی اندکم)،نعنا و دود برام بولد بود. اما مموا زیبای ما آرام آرام مثل مرکبی در آب راکد خودش رو پخش میکرد.
سکوت با لبان و نطق با چشمان.
این عشق،مسیر بی‌پایانی‌ست که بزرگواران فرموده‌ند، رایحه‌ای تهیه میکنی و عطش امتحان رایحه‌ای تازه امان‌ت را میگیرد.
نعنا،بخور،نوعی شیرینی که در هیچ دسته‌بندی‌ای قرار نمیگیره. شاید،شاید بتوان گفت دود دستگاه بخورهای قدیمی که کمی گیاه در مخزنش انداخته بودند. مموا دافعه نداشت،مهجورِ پروپاگاندا بود. مموا نه ای‌سی‌دی‌سی میخواهد نه تایگرلیلیز نه پینک‌فلوید نه داماندا گالاس،، مموا حتی با ژان‌میشل‌شار هم به خوبی عجین میشود بس که نجیب است.آری آرامش از نجابت به عاریت گرفته.
گمان میکردم انزوای پنیک‌زا خلق کند، انزوای درون جنگل آنتایچریست. اما خیر، ابدا. جنگلی هست در میرر تارکوفسکی .
خوشبختانه این عطر،توجه من را به من معطوف نکرد. من را در من گیر ننداخت چرا که در انزوای نطلبیده هیچ توفیقی نیست.
20 آذر 1402 پاسخ تشکر
43 تشکر شده توسط : احمد شجاعی کامبیز سخی
دوست عزیزم فکر میکنم خیلیامون همین حس دوگانه‌رو داریم
بار‌ها پیش اومده که با خودم گفتم دیگه سمت عطر نمیام به خاطر هزینه‌های زیادی که برام داشته ولی بازم نتونستم جلوی عطشمو بگیرم هرچند محدودش کردم به تست عطرهای شاخص‌تر
از متنت و تحلیلت لذت بردم
امیدوارم ادامه بدی به این جنون و عشق

[EDITED] 1402/09/20 14:59
20 آذر 1402 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Mahmoudreza ganjali
سلام، تحلیل بسیار زیبایی بود!
ممویر دقیقا همینه. مردی آرام، فروتن و محجوب.. طبع بلندی دارد و قلبی وسیع.. مهربان و فداکار.. درد هایش او را اینطور پرورانده... واقعا از زیبا‌ترین هاست!!

یادمه آقای سخی گفته بودند، عشق راهشو پیدا می‌کنه:) هرچند جبر کمر شکن و راه دشوار، اما همیشه یه روزنه ای وجود داره که میشه از همون عبور کرد.. امیدوارم هممون بتونیم روزنه ‌های زندگی رو پیدا کنیم و به حرکت ادامه بدیم..
سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور؛)

20 آذر 1402 پاسخ تشکر
29 تشکر شده توسط : احمد شجاعی شیرازی
دست شما درد نکند من نظرتان را نخواندم اما عالی بود رستم هستم
27 آذر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : بابک

من بین چند عطر دیگه از آمواج مونده بودم و در آخر تصمیم گرفتم که ممویر رو بخرم به صورت بلایند بای البته و یه مقداری دو دل بودم امروز رسید و تست کردم اگر از وایبی که در عطر هایی مثل بلک افگانو یا گوچی ویس اف اسنیک یا حتی تا حدی تام فورد عود وود و... لذت می‌برید ممویر رو از دست ندید ممویر زیباست و تو ذهن من بعد از بو کردن یک تصویر از یه سری گیاه روی زمین در نواحی کوهستانی همرا با بوی دود اومدش ولی این عطر عطر مدرنی نیز هستش پس نگرانی نداشته باشید که نیاز به کاریزمای عجیب و غریبی داره هرچند که قطعا رو یه سری آدم ها بهتر میشینه ولی در کل به نظرم میتونه نسبت به بلک افگانو یا ویس اف استیک قابل پوشیدن تر باشه با این وجود همونطور که گفتم وایب یکسانی داره و فکر میکنم به خاطر ماهیت بویاییش باشه نه مثل بعضی عطر ها که آروم زیر بینی شما حرکت می‌کنند ممویر جلب توجه میکنه و شمارو مجذب خودش میکنه این عطر واقعا زیباست اگر دنبال عطری با وایب بلک افگانو هستید حتما تست کنید و در مقایسه با اینترلود تاریکی که در این هست بسیار بیشتر از اون در یکی از صفحات فکر میکنم ۵ دیدم که یکی از نظرات شعری بودش و واقعا که چه شعر زیبا و به جایی بود متشکرم از تمامی فعالین این سایت جهت نوشتن تمامی این نظرات و تجسم گرایی هایی که خوندشون بسیار لذت بخش هست
05 آذر 1402 پاسخ تشکر
18 تشکر شده توسط : احمد شجاعی شیرازی

9
رایحه
9
ماندگاری
9
پخش بو
10
طراحی شیشه
تفاوت یه عطرباز با شامه تقویت شده که عطرهای زیادی رو تست کرده با آدمای معمولی رو تو واکنششون نسبت به عطرهایی مثل ممویر میشه شناخت، سال قبل که ممویر رو برای اولین بار تست کردم جذب رایحه‌ قوی و عجیبش شدم و دقیقا موقعی که داشتم ازش لذت می‌بردم دو نفر بهم گفتن بوی میوه گندیده میدی، یه لحظه از تعجب هنگ کردم، چجوری متوجه رایحه این عطر نمیشن؟! چرا درکش نمیکنن؟
امروز که متن جناب ایکاروس رو خوندم فهمیدم خودم با این همه ادعا چقدر از ایشان و بقیه دوستان عقبم، متوجه شدم نت‌هایی تو این عطره که شاید حس بویاییم چند سال دیگه بتونه اونا رو کشف کنه و بتونم درکشون کنم.
24 مهر 1402 پاسخ تشکر
20 تشکر شده توسط : Mahmoudreza ganjali شیرازی

8
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
8
طراحی شیشه
●□ ممویر ها را از کمد بیرون بیاورید با هم روخوانی اش کنیم.


در ادامه ی گفتگوی امیرحسین و ممویر از آمواج از زبان فروید و نیچه بد ندانستم پرحرفی کنم‌. ضمن پیشکش احترام؛


ممویر امواج با شخصیتی گرم، پیچیده و کمی مرموز توصیف میشود. سالهاست اینگونه معرفی میشود. اما نام "ممویر" در تفسیر "ممویر" مغفول میشود. ممویر ها در جهان عطر کارشان ارسال پیغام است. آنها که با عطرشان میخواهند یک پیغام ارسال کنند که با استایل به تنهایی نمیتوانند. آنها که رازی دارند که مصرند به حفظ اما مایلند به افشا . آنها که از گفتن ِ خودشان خسته شده اند.


شروع کنیم ابتدا با نتهایی که لااقل من برداشت میکنم:
نت‌های بالای عطر شامل:
- افسنطین
- کارداموم
- چرم
- گل ستاره‌ای
- **لیمو
- **نعناع
- **زنجبیل

نت‌های میانی عطر شامل:
- گل یاسمن
- رز
- چای سفید
- دود چوب صندل
- **عود
- **فلفل سیاه
- **گل شمعدانی

نت‌های پایه عطر شامل:
- چوب صندل
- زنجبیل
- فلفل سفید
- چوب گایاک
- **مشک
- **آکورد ورنیش
- **امبر

■■ توصیف رایحه:
- " ابعاد " ، کلید واژه ی درک ممویر است . ابعاد این عطر در فضا سکل میگیرد. عطر در یک خلا شکل میگیرد و برای این منظور ابتدا باید فضا را خلا کند و خالی کند . هوا را ابتدا بشوید و تمیز کند و بعد در این هوا و فضا شروع کند به خلق یک ساختار چند بعدی فضایی. ممویر را از کمد ها بیرون بکشید . هوای اتاق را بو بکشید . بویی داسته باشد یا نداشته باشد ، حسی که از اتاق دارید را بخاطر بسپارید . اسپری کنید. ختم حس قبلی بلافاصله رخ میدهد. فرق ندارد داخل شلوغی مترو باسید یا اتاقی قدیمی یا موزه یا کتابخانه . فضا را پاک میکند.
توجه داشته باشید که تجربه رایحه عطر می‌تواند بسته به شخصیت پوست، سن, ترجیحات شخصی و عوامل دیگر متغیر باشد.

■ خلا سازی توسط ممویر چگونه رخ میدهد:
- ترکیب افسنطین، کارداموم، و گل ستاره‌ای می‌تواند یک آکورد جالب و پیچیده در عطر ایجاد کند. این ترکیب می‌تواند به صورت زیر تحلیل گردد:
■ اوپنینگ عطر زیر سر چه نتهاییست :
- افسنطین (Absinthe): این مولفه معمولاً یک تلخی سبز و کمی اسپایسی به عطر می‌افزاید. افسنطین می‌تواند یک عنصر تازه و کمی مرموز به ترکیب ببخشد.

- چوب ِ هل (Cardamom): این مولفه با طبع گرمایش آروماتیک و حتی تیزی ِ تازه ی شبه چوبی/مرکباتی، تازگی و انرژی به عطر اضافه می‌کند. همچنین حامل ِ کمی شیرینی خشک و چوبی است که می‌تواند به تعادل بین تلخ و شیرین کمک کند.

- گل ستاره‌ای (Star Anise): من حسش میکنم. درست و واضح. ولو اینکه گفته نشده باشد‌ . با رایحه‌ای شیرین و اسپایسی، شبیه به اتمسفر گلی-خشک و شبه کاغذی ، عنصری است که می‌تواند به یک عطر جاذبه بیفزاید ، آن را صامت کند ، و گرما را کنترل کند‌. این مولفه به تلخی افسنطین و تیزی هل تعادل می‌بخشد.

آکورد حاصل از این سه مولفه می‌تواند یک تجربه‌ی عطری پیچیده و جذاب ایجاد کند. تلخی، شیرینی و اسپایسی به هم پیوسته و یک تجربه همزمان از تازگی و گرما اما در بستری نیما کدر اما روشن و شبه خلا ایجاد می‌کنند. این آکورد همچنین می‌تواند یک نوع کنجکاوی و مرموز بودن به عطر بیافزاید، که احتمالاً اگر موفقیت "ممویر" در مارکت عام نیز وجود داشته است ، زیر سر همین است.. این ترکیب به ویژه در نت‌های بالای عطر، افکار و تصاویر مختلفی را در ذهن مخاطبینش ایجاد می‌کند و می‌تواند شروع یک افتتاحیه باشد.

- این نت‌ها معمولاً در لحظات اولیه پس از اسپری‌زدن عطر به مشام می‌خورند تا فرد را فورا از محیطی که در آن است جدا کند.

■ نت‌های میانه: پس از نمایش خلا و مداسازی فرد از محیط تحت تاثیر نت‌های بالا، نت‌های گلی چون یاسمن تشک و رز به همراه چای سفید و دوده چوبی ِ صندل ظاهر می‌شوند. هرچند در لیست نتها ذکر نشده است. در این مرحله، عطر یک تعادلی بین شیرینی و تلخی ایجاد می‌کند. بر روی فضایی که نت های بالا ایجاد کرده بودند .
- آکورد ایجاد شده از ترکیب این نت‌ها می‌تواند یک تجربه‌ی چند وجهی از خاطره و حافظه ایجاد کند. قدرت و نبوغ عطار خیره کننده است. رز و یاسمین در کنار جای سفید و دوده ی صندل هر کدام چه تک آهنگ باشند چه آکورد بسازند هجوم بازسازی حافظه و خاطرات است‌. اینجاست که در بستر این خلایی که مکان و زمان و حافظه را قبلل با نت های بالای خود ایجاد کرده بود، خاطرات و حافظه شروع به ایجاد سفر یا هاطره سازی و ابعاد میکنند. رایحه گل‌ها باعث ایجاد یک حس نرم و ظریف می‌شود که با لمسی از تازگی چای سفید و عمق دود چوب صندل تعادل بخشیده می‌شود. این آکورد می‌تواند همزمان گرم، تازه، شیرین، چوبی و کمی تاریک باشد. اینجاست که فروید حرف میزند: بیرون کشاندن خود از گذشته ی خود و پیش روی گذاشتنش به اکنون. عطر یک تراپیست است. نه در لحظه ی درمان. بلکه در لحظه ی تجسس‌ .

■■ چارچوب پایه در نت‌های پایه (Base Notes): نهایتاً، نت‌های پایه شامل چوب صندل، زنجبیل، فلفل سفید، و چوب گایاک عطر را مستقر می‌کنند و یک احساس گرم و چوبی ایجاد می‌کنند که قلب عطر را عمق میبخشند.

پرانتز‌گذاری میان نت‌های مختلف به نرمی و هماهنگی انجام می‌شود، به گونه‌ای که هر لایه به طور آرام به لایهٔ بعدی انتقال پیدا می‌کند، و این یکی از ویژگی‌های برجسته در عطرهای نیش آرتیستیک محسوب می‌شود.

■ احساس تازگی ممویر از کجا می آید ؛
در مورد "ممویر"، احساس تازگی به ویژه از طریق نت‌های بالا شکل می‌گیرد. نت‌هایی همچون افسنطین و کارداموم که به طور کلی خاصیت‌های تازه و تند دارند، به عطر این خاصیت را می‌دهند. افسنطین با طعم تلخ و تازه‌اش و کارداموم با رایحه‌ای تیز و شبه سبز-چوبی-مرکباتی، هر دو باعث ایجاد یک شروع پویا و سرزنده میشوند.



■ اگر نیچه که امیرحسین در کامنت قبل گفت امروز دز میان ما بود:
- از منظر اراده به قدرت "Will to Power" نیچه، "ممویر" می‌تواند تجسسی باشد از یک سفر به درون ِ "archetypes" انسانی، که هر بُعد از آن، یک نوع تجلیِ "Wille" به نمایش می‌گذارد. بوی افسنطین در نت‌های بالایی به عنوان یک نماد از "transgression" و تغییر، توانمندی و قدرت فردی، می‌تواند تحلیل شود. چای سفیدی که من حس کردم یک آکوردچوبی -آروماتیک-سبز و معتدل در ترکیب با رز در نت‌های میانی به عنوان سفری از والایش و "sublimation" به تکامل یا فرهیختگی یا پذیرش فرهنگی و فردی توصیف می‌شد، که چالش‌ها و تناقض‌ها را در خود به طور یکسانجای میدهد و نشان میدهد. یعنی تو روان و درون خود را تصعید میکنی ، بالا میاوری و همگی را در یک ظرف رو به روی مخاطب و انکه تو را میبیند قرار میدهی تا از طریق این پرده دری ، افشا و شفافیت خود را برای او که میفهمد ، بازتاب و نمایش دهی.

■■■ از جنبه فرویدی:

زیگموند فروید، نظریاتی درباره ناخودآگاه و چگونگی تاثیر آن بر رفتار و احساسات ما دارد. "ممویر" می‌تواند به عنوان یک "محرک" (catalyst) کار کند که باعث "عمل آگاهانه" (conscious action) در واکنش‌های "ناخودآگاه" (unconscious reactions) می‌شود. به عبارت دیگر، چینش نت ها خاص این عطر می‌تواند باعث شود تا افکار و احساسات پنهانی که در درون ما نهفته است، به سطح آگاهی بیاورد.
- نت‌های چوبی و ادویه‌ای عطر می‌توانند "پیچیدگی‌ها" (complexes) و "دفاعات ناخودآگاه" (unconscious defenses) ما را فعال کنند و شاید باعث "تراژدی‌های" (traumas) رفتاری یا "تضادهای" (conflicts) درونی شوند.
- در مقابل، نت‌های گلی و شیرین عطر ممکن است بر "لیبیدو" (libidinality) یا انرژی جنسی و تحولات "لیبیدو" (libido) تاثیر گذار باشند و نشان‌دهنده "اعمال ناخودآگاه" (unconscious actions) در تعاملات انسانی و چگونگی نگاه فرد به دیگران (objectification) باشند.
- در این چارچوب، "ممویر" می‌تواند به عنوان یک "شیء انتقالی" (transitional object) عمل کند که فرد از طریق آن به کاوش در "ناخودآگاه" خود بپردازد و شاید به "یکپارچگی" (integration) هویت‌های مختلف خود برسد.
- به شکل ساده‌تر، این می‌تواند به این معنا باشد که "ممویر" می‌تواند در ایجاد احساسات و واکنش‌های مختلف در افراد نقش داشته باشد، که ممکن است به آن‌ها کمک کند تا با خودشان و درون‌های خود بهتر آشنا شوند و یا حتی با مسائل ناخودآگاه خود مواجه شوند. این عطر، با ایجاد تحرک در احساسات و کمک به فرد برای بیرون آوردن و پردازش احساسات پنهان و ناخودآگاه، می‌تواند به یک تجربه‌ی شناختی و حتی تربیتی تبدیل شود.
- تصور کنید در حضور "ممویر" احساسات و خاطرات پنهانی که داخل ما نهفته‌اند، بیرون بیایند. بعضی از آکورداای این عطر ممکن است یادآور خاطرات شیرین یا حتی تلخ باشند و ما را به فکر فرو ببرند. به نوعی، این عطر می‌تواند یک وسیله باشد که ما را به سفری درونی به سمت خودشناسی ببرد و به ما کمک کند تا با احساسات پنهان و خاطرات فراموش‌شده‌مان روبرو شویم.

سعی کردم از این جنبه و از جنبه ی مرموز ترین مهارت انسان به آن بپردازم : حافظه و خاطره‌.

ممویر را به کمد برگردانید . به کلمه ی حافظه و خاطره فکر کنید. ترسناکند. حتی اگر زیبا بوده اند ترسناک اند. ترسناک اند. گریستن ِ ناتمام‌. و گریستن در ایستادن و خیره شدن به خویش ، آغاز سفر است‌. تو به خودت خیره میشوی ، او را در ۴ سالگی و ده سالگی و بیست سالگی و سی سالگی به یاد آور. به هر نقطه ای که بوده ای نگاه کن. به مسیر سفرت نگاه کن. نقاط روی نقشه ی را ببین. نقطه ی بعدی کجایی ؟ کدام نقطه می ایستی ..


21 مهر 1402 پاسخ تشکر
71 تشکر شده توسط : احمد شجاعی Sepehr s
درود بر شما جناب دکتر ایکاروس
با نهایت ذوق و بغض ! توضیحات شما را مطالعه کردم و حل شدم در خود ..
بسیار خوشحال شدم که در مورد اینکار سخن گفتید و بخصوص از زبان نیچه و فروید و تحلیل زیباتون از نت های این کار
سپاسگزارم از شما و وقتی که گذاشتید .
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : بابک محسن جمالیان
بسیار عالی و تاثیر گذار بود استاد..
هزاران درود و احترام🙏🌺
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : شکیبا سالمی
بله... توی عطرهای برند امواج ممویر بد نیست....ولی بالا دستش بسیارند تو همین برند.
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : بابک آرش
what a great review,
thank you for your description
23 مهر 1402 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : فاطمه فیضی nazanin
با احترام به جناب ایکاروس
ای کاش ممویر را با تفاسیر شبه فلسفی و روانکاوانه تقلیل نمیدادید!!
13 دی 1402 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سالمی بابک
حماسه افریدید
دست مریزاد
14 بهمن 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : TIMELESS

10
رایحه
8
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
من اینگونه ام که هستم ..

من اینگونه ام که هستم . پس بدان که خوبی ات را میخواهم. کسی نیکتر بجوی .. هیچ بختی برای فروختن ندارم همچون شیادان و افسردگان. هنگامی که می غنودی به آسودگی کنار دریا .چنین هول هایی شبانه بر من میخزیدند. چنین زخمه هایی روانم را میلرزاندند- اگر فقط میدانستی !
هرگز بیشتر از دیده وری نبوده ام پا فراکشیده در اقلیم های صعب و درگیر با غوغایی درونی. با اندک اوازه ای در همین حوالی .
تاج نقره ای ام بس نیک جا گرفته است . گونه هایم که همواره بنظر افتاب زده می ایند چیزی بیشتر مانند ترس تا خوشی را الهام میدهند . رنج غرور زخمدار با این همه زود به پایان خواهد رسید . درست مانند مارینا دوست بینوای جان باخته ام خواهم نوشید ناخواسته از چشمه ی فرجامین فراموشی...
ارزویی برای مردانه تر شدن دلم با انقلابی از خوشبویی و شوکت به هم میریزد

فردریش نیچه اگر بود : هماهنگی بین قدرت و زیبایی مشهود است . این عطر نمادی از شجاعت و اراده مردانه است و با عبور از استواری در مواجهه با دشواری ها اگاهی نیکویی را میرساند . و در واقع بیانگر پیوند عمیق با طبیعت و همچنین یاداور آرامش و حس ازادی در میان وحشت هایی بشری است .

زیگموند فروید اگر بود : ممواخ نمادی از تلاش و توانایی بینهایت انسان برای بر امدن با نیاز ها و مشکلات زندگی . این رایحه تضاد های پنهان در دل انسان را نشان میدهد احساس تازگی و تحرر را به یاد می اورد .به یاد می اورد که در عرصه زندگی ناچار به روبرو شدن با مشکلات هستیم . یک لایه بندی پیچیده و عمیق از نت ها .تضاد درونی انسانی که نیاز به تعادل دارد ..
برای این تعادل شما باید به عمق درون خود کشانده شوید غرق شوید .. و حل شوید ! تا به چگونگی درک احساسات و خواسته های درونی و ناخوداگاه پی ببرید ..

این شاهکار غرور نیست. اراده رام نشدنیست .این رایحه از غم نیست .. این رایحه کاوش روان است . اسیب شناسیست- خود شناسیست- جامعه شناسیست
اوج هنر در پستوی تاب برداشتن واقعیت است .. خاص بگویم .. سفر ابعادی به درون خود است .. خود ناآگاهی که میخواهد آگاه شود.. تحلیل رفتار متقابل است - (وضعیت اخر ) است. (ماندن در وضعیت اخر) .. هنر و شکوه به تمام معنا ..

به قول دکتر ایکاروس عزیز این رایحه مونالیزای دنیای عطر است ..
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
21 تشکر شده توسط : سانیار Mahmoudreza ganjali
متفاوت و زیبا نوشتید.
سپاس🌺👌
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : سانیار شکیبا
درود بر شما
بزرگوارید 🙏

[EDITED] 1402/07/21 16:04
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Mehran
هماهنگی بین قدرت و زیبایی👏👏
و البته همراه با رنج...
13 دی 1402 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : علی رشوند سالمی

تصور کن یه شب خلوت پاییزی زیر یه باران مه‌پاش ملایم با یه پالتو بلند مشکی که یقه‌هاشو دادی بالا
از کنار ردیف درخت‌های بلند کاج لبه پیاده رو آرام و شمرده قدم میزنی
از ویلای کناری صدای سگ میاد! قطره های بارون از جلوی حباب تیر چراغ‌برق رقص کنان پایین میاند،شبح دو نفر تو ته خیابون که با عجله سوار ماشین شدند و رفتن رو میبینی! مغازه‌ها بستن ولی چراغ نئون قرمز رنگشون داره چشمک میزنه، از پنجره باز آپارتمان بالای سرت موزیک آداجیو پخش میشه داری به سمت آپارتمانت که ته کوچه با چراغ روشن در تنهایی منتظرته، مردی در آستانه میانسالی، تنها، موفق و شاید هم غمگین
در انتهای شب وقتی خاطراتش را مرور می‌کند
06 مهر 1402 پاسخ تشکر
23 تشکر شده توسط : مهدی Mercedes
سلام. این عطر بیشتر مشابه وقتی هست که وارد بازار مرکزی شهر میشیم و از قسمت ادویه فروش ها گذر میکنیم. چه بسا وارد یکی از اونها بشیم و عطر اون همه ادویه ی متفاوت را با هم بو کنیم.
البته بعد از مدتی اون تندی عطر ملایم میشه. عطر معمولی نیست و شخصی رو میخواد که اینو بزنه و حس کنه این همون بویی هست که دلش میخواد بده.
06 مهر 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : سانیار امیرحسین دانشپور
سلام
شرکتی مشابه باکیفیت هم داره؟
20 مهر 1402 پاسخ تشکر

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟