YVES SAINT LAURENT - Kouros Silver

ایو سن لورن کوروس سیلور (کوروش نقره ای)

مردانه
کد کالا : ATR-32000
نوع عطر : ادو تویلت
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
مشخصات تولید
نام برند : ایو سن لورن
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 1981
کد کالا : ATR-32000
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 215
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
10,700,000 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    3
  • نمی پسندم
    1
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    5
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    5
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 29
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

نسخه ای از کوروس با رایحه چهارفصل.

در ادامه ادکلن های سری کوروس از برند ایو سن لورن، ادکلن کوروس سیلور از سوی این برند برای استفاده آقایان معرفی شد. کوروس سیلور طبعی معتدل داشته و برای استفاده در طول سال مناسب به نظر می رسد.
​​​​​​​با کوروس سیلور، ایو سن لورن قدرت مردانه را در اوج شکوهش گرامی می‌دارد. بطری متالیک با الهام از جهان تزیینات نقره‌ای، سرزندگی و نور را می‌تاباند. این عطر جدید چندوجهی و بسیار مدرن، قدرت آروماتیک مریم گلی را با شهوانیت چوب عنبر آمیخته و ردی متمایز خلق می‌کند که روی پوست ماندگار است. آکورد سیب سبز – اسانس مریم گلی – آکورد چوب کهربا

کوروس سیلور محصول سال 2015 خانه ادکلن ایو سن لورن است.

این محصول را بامعرفی عطرافشان به خانه ببرید.

نوع عطر ادو تویلت
برند ایو سن لورن
عطار میشل ژیرا، اولیویه پسکاکس
طبع معتدل
سال عرضه 1981
گروه بویایی چوبی معطر
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان
اسانس اولیه سیب
اسانس میانی سالویا
اسانس پایه کهربا، روایح چوبی
نمره کاربران
Kouros Silver-ایو سن لورن کوروس سیلور (کوروش نقره ای)
رایحه
9.2
6 رای
ماندگاری
7.6
9 رای
پخش بو
7.3
10 رای
طراحی شیشه
7.2
6 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند ایو سن لورن
اخبار برند ایو سن لورن
نظرات کاربران (9 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
X
9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
9
طراحی شیشه
زیبایی در سادگیست. گاهی مواقع با یک بوی سیب ساده میشه عطری ساخت که از یک ساختار پیچیده زیباتر باشه.
پخش بوی زیاد، ماندگاری مناسب و همه پسندی از نکات قوتش هست. ولی بوی گرونی نداره، خیلی از مواد سنتتیک توش استفاده شده و یک مقدار شیرینیش میتونه سردرد آور باشه.
انتخاب عالی برای بهار تا اوایل پاییز هست، مخصوصا اینکه با عرق کردن پخش بوش به شدت زیاد میشه. از اون عطرهایی هست که بدون فکر کردن و با هر استایلی ازش استفاده کنی، ولی بوی جوان پسندی داره.
از نظر من میشه چشم بسته خریدش ولی بوش پیچیدگی خاصی نداره و حوصله سر بر هست.
من به خود عطر ۷.۵ از ۱۰ میدم و با در نظر گرفتن قیمت ۸ از ۱۰.
12 بهمن 1402 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : امیر علوانی فاطمه فیضی

یکی از عطرایی که تحمل بوش واقعا‌ کار هر کسی نیست،کار من که نبود...
21 مهر 1402 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : آرش بابک

9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
6
طراحی شیشه
ایوسن لورن کوروس .....چند وقت پیش بابت این عطر یه کامنت گذاشته بودم الان اصلاحش میکنم...فقط و فقط رایحه خاص و لوکس از سیب قرمز و تصور نکنید مراد از سیب قرمز اینه که یه جعبه سیب مقابل بینی شما قرار گرفته نخیر این رایحه چطور بگم فیت نس شده انکارد شده ..... با پخش بالا و موندگاری متوسط و تو تمام فصول به غیر از زمستان بازخورد بهتری داره.من ۳سال پیش خریدمش و به نظر میاد الان قیمتش دیگه بهای متعارفی نیست .عطر ارزشمندیه ولی نه به این قیمت
20 دی 1401 پاسخ تشکر
11 تشکر شده توسط : سعید امیر علوانی

سیر اسطوره شناسی از روانشناسی تا برندینگ.
(یادداشتی براساس برداشت های شخصی از منابع)

تا قبل از قرن بیستم اسطوره ها به عنوان افسانه های ناکارامد و منسوخ انسان های بدوی جایگاهی در پژوهش های علمی نداشتند.اما با اغاز قرن بیستم و تحقیقات افرادی مثل فروید و یونگ در روانشناسی و لوی استراوس و میرچا الیاده در زبانشناسی و ایین پژوهی و‌..اسطوره ها جایگاه خاصی در روانشناسی و سپس فلسفه و هنر پیدا کردند.

در واقع اختلاف معروف و تاریخی یونگ و فروید بر سر تعبیر خواب شروعی برای تحقیقات یونگ در مورد اسطوره ها و کهن الگوها و معانی نمادین انها بود.زمانی که فروید معتقد بود رویا ها صرفا بازتاب امیال و عقده های ما و علی الخصوص عقده های جنسی ( عقده ادیپ ) هستند یونگ تلاش کرد تا در مخالفت با این دیدگاه نظریه کهن الگوها و معانی نمادین انها در خواب را بنا کند.
یونگ معتقد بود که در پس اسطوره های هر قوم بنیان های روانشناختی وجود دارد و اشکال ادراک و دریافت را که به یک جمع به ارث رسیده بود را کهن الگو یا ارکه تایپ نام نهاد.او معتقد بود که افراد به جز ناخوداگاه شخصی دارای ناخوداگاه جمعی هم هستند و کهن الگوهای هر قوم بیانگر ناخوداگاه جمعی هستند که حاصل غرایز و تجارب زندگی زیسته اجداد و نیاکان هر قوم هستند.

اما نقطه عطف نظریه یونگ جایی است که او ادعا کرد این کهن الگوها در ناخوداگاه جمعی اقوام وجود دارد و به طور مکرر در خواب های افراد تکرار می شود.او معتقد بود این کهن الگوها در خواب دارای معانی نمادین هستند که میتوان در تعبیر خواب از انها بهره گرفت.در این زمان یونگ تحقیقات بسیار گسترده ای را درباره اساطیر هند و سرخپوستان اغاز کرده بود و عده ای معتقدند که او تحت تاثیر عقاید این اقوام به تناسخ نظریه وجود کهن الگوها در ناخوداگاه جمعی اقوام را بیان کرد.
او همچنین معتقد بود که اسطوره پردازی های اقوام باستان در واقع روشی برای بیان الگوهای ذهنی انسان بوده اند که حتی امروزه هم میتوان برای شخصیت شناسی از ان بهره برد و در واقع کهن الگوهای هر قوم عمیق ترین و اصیل ترین اشکال و الگوهای روان هستند.

در این میان یونان و اسطوره های یونان باستان جایگاه ویژه ای در نظریات یونگ یافتند. او پانزده تیپ شخصیتی را در اسطوره های یونان شناسایی کرد که هشت مورد از انها ( ارس، اپولو، زئوس، هادس، دیونوسوس، هرمس، هفاسیتوس، پوزیدون) مربوط به مردان و هفت مورد دیگر ( اتنا،ارتمیس،دیمتر، هرا، پرسفون، افرودیت، هستیا) مربوط به زنان بودند و امروزه در تست شخصیت شناسی هر کدام از این اسطوره ها نماد یک تیپ شخصیتی هستند.

هر چند نظریه کهن الگوهای یونگ هیچگاه از نظر علمی ثابت نشد و اصولا خود او نیز چندان نگاه پوزیتیویستی به برخی مقوله های ناخوداگاه همچون خواب نداشت اما پرداختن شخصی چون یونگ به کهن الگوها و از ان مهمتر نسبت دادن یک تیپ شخصیتی به هر یک از اساطیر باعث شد تا در سالهای بعد اساطیر اقوام کهن و خصوصا اساطیر یونان باستان جایگاه ویژه ای در مقوله های مختلف انسانی از روانشناسی گرفته تا فلسفه و هنر پیدا کنند و امروزه تکیه بر روایت های اسطوره ای تبدیل به یکی از روشهای رایج برای ایجاد باور و ارزش خرید در مقوله برندینگ گردیده است و درواقع اسطوره ها بیش از هرزمان در تبلیغات حضور دارند.

[EDITED] 1401/06/15 10:47
14 شهریور 1401 پاسخ تشکر
27 تشکر شده توسط : امیر علوانی ابراهیم آرمان فر

کوروش نقره ای بعد گذشت سال ها همچنان خاص و اعجاب انگیز
مخصوص پوست های چرب برای حداکثر خودنمایی
سخت پسند و خاص برای استایل هایی گاه رسمی گاه مجلسی
سالویا همان گیاهی که توهم زاست یه گوشه نشسته و هر از گاهی سوت میکشه ولی بعد از خداحافظی سریع نت سیب روایح چوبی به سوت کشیدنای سالویا اهمیتی نمیدن چرا که این نت بسیار سبک در این عطر به کار رفته
چیزی که منو نسبت به این عطر نا امید میکنه شیشه ی نه چندان جذاب این عطره که منو یاد فندک میندازه. چند سال پیشا در مجله ای میخوندم که این سیاست شرکت های عطر سازیه چون خیلی از مصرف کنندگان رو میزان مصرف عطرشون وسواس دارن بنابرین وقتی شیشه ی عطر شفافه و مایع داخلش مشخصه با وسواس استفاده میکنن و مواظبن که زود تموم نشه ولی وقتی شیشه عطر مات باشه مصرف کننده نمیدونه چقدر داره استفاده میکنه و زودی تموم میکنه و میره باز میخره. که درست یا غلط بودنش الله و اعلم
و نکته ی دیگه ی این عطر اینه که چرا اسم کوروش رو انتخاب کردن برای این عطر ؟ که این اسم دست مایه ساخت عطرهای زیاد دیگه ای به خصوص یه سری عطرهای هندی کمیاب شده از قدیم تا حالا
12 شهریور 1401 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : امیر علوانی Sepehr s
سلام

برند YSL در خلق عطرهای لاین کوروس از نام مجسمه هایی در یونان باستان که نماد جوانی و قدرت بودند ، الهام گرفته است.
کوروس مجسمه ای از یک جوان برهنه ایستاده است که نشان دهنده هیچ جوانی نیست، بلکه ایده جوانی را نشان می دهد. این مجسمه ها که در یونان باستان ، هم به عنوان تقدیم به خدایان در مکان های مقدس و هم به عنوان یادبود قبر استفاده می‌شد، با پای چپش رو به جلو ایستاده بود و دست‌ها در کناره‌هایش قرار داشتند و مستقیم به جلو نگاه می‌کرد و از چهار طرف حکاکی شده بود . مجسمه‌سازان یونان باستان، آناتومی و ماهیچه‌های انسان را در این مجسمه‌ها به طرح‌های تزئینی روی سطح مرمر تقلیل دادند.

این نامگذاری با نام کوروش ، پادشاه ایرانی مرتبط نیست چون نام پادشاه ایران کوروش کبیر بود:

THE GREATEST KURUS

اولین ادوکلن کوروس یعنی همان کوروس EDT با رنگ سفید ، با رایحه گرم و شیرین و انیمالیک قدرتمند و پخش و ماندگاری بسیار خوب خود ، فقط شایسته این نام بود.
13 شهریور 1401 پاسخ تشکر
26 تشکر شده توسط : امیر علوانی آرمان

9
رایحه
9
ماندگاری
8
پخش بو
6
طراحی شیشه
شاید عطرای زیادی باشن که سیب یکی از نتهای تاثیر گذارش باشه یادم نیست مثلا فارگاموبلک وسیلور یا هوگوبوس سبز اما لامصب این عطر یه چیز دیگه هست چجوری بگم گردبادی از سیب سبز و قرمز واگه دقت کنید عطارهاش کاربلدهستن و این گردباد و خوب مدیریت کردن .یکی از ارزنده های این خونه هست البته به نظر من .
06 اردیبهشت 1401 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : سروش Dragon

باز هم عطری که با تست آن یاد ورساچه اروس افتادم و خب قبل از خواندن نت ها که تست کردم و متوجه شباهت شدم کمی به خود شک کردم ولی بعد که در سایت مرجع نت های عطر را خواندم متوجه شدم ترکیب وانیل+سیب سبز است.
در ابتدای کار عطر حسی خنک دارد اما بعد از آن حسی فلزی عطر را احاطه میکند که من آن را دوست ندارم.
حسی کهربایی-مشکی هم در درای داون کار وجود دارد
ماندگاری خوبی داشت این عطر اما کاریست بسیار ساده که یک رایحه شناخته شده دارد.
12 مرداد 1397 پاسخ تشکر

کسی اینو داشته ، اگر تست کردید با نقدتون ما رو خوشحال کنید،
فکر کنم این عطر ساخت 2015باشه
09 اردیبهشت 1397 پاسخ تشکر
سلام مهدی عزیز
من یکبار روی بلاتر در یکی از فروشگاههای .... تست کردم، رایحه معتدل و نسبتا خنکی داره که اصلا خاص نیست
مشابه ش بسیار زیاده، کمی شیرین میزنه که من احساس کردم از تونکا باید باشه اما انگار همچین چیزی تو ترکیب ش بکار نرفته،
تنها عاملی که باعث شد مجدداً تستش نکنم همون رایحه تکراری ش بود
موفق باشید ✋
09 اردیبهشت 1397 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مهدی

یکی از کارای خوب ایو سن لورنت ،سرشار از انرژی
23 فروردین 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سروش

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟