نظرات | Ali lotfi
ترتیب نمایش
البته فراموش کردم اسم عطر رو‌ بگم but not today
با سلام خدمت دوستان گرامی. منتظر خبر ورود عطر جدید اونوم باشید. عطری با کانسپت فیلم هانیبال که پرزنتیشن سیاه نداره! قرمزه. افرادی که تا حدی فیلیپو سورسینللی رو‌میشناسن میدونن که عاشق رنگ‌ سیاهه. شاید امسال هم شاهکاری وارد دنیای عطر بکنه . پیگیر اخبار pitti امسال باشید. شاد و سرزنده باشید.
1 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی
راستی یک‌ مورد‌ دیگر رو‌ فراموش‌ کردم . خالق عطر zoologist hyrax. یک عطار واقعا نابغه به نام sven pritzkoleit که‌ برند ایندی نیش خودش رو به نام SP parfums داره. یک نوع امضای خاص و‌ریبایی داره. کار های به شدت یونیک‌و با کیفیت . از مواردی که اخیرا تست کردم و جالب بود یک کار پودری با رایحه غالب میموسا به اسم powder and dust بود که رایحه ی زیبایی داشت. شاد و‌سرزنده باشید.
4 تشکر شده توسط : سعید رضایی شوشتری مهدی
با عرض سلام خدمت دوستان.
م.س گرامی این کامنت شما رو که دیدم نتونستم تحمل کنم. بنده یک تجربه ی کوچک شخصی خودم رو‌ با شما و‌سایر دوستان در میان میگذارم تا زمانی که ایکاروس عزیز هم پاسخ بدن. این دو‌ خانه ی ایندی نیش بسیار قدرتمندی هستند که هر کدام شاهکار هایی رو‌ دارن . به خصوص لاین olympic orchids یک شاهکار تراپیکال و‌انیمالیک داره به اسم tropic of capricorn یک کار بسیار خاص و‌زیبا و عمیق از خالق زولوجیست بت الن کووی. به علاوه ی اینها تعداد زیادی خانه ی دیگر هم وجود داره که کار های بسیار قدرتمندی رو ارائه میدن که متاسفانه اکثرا در ایران پیدا نمیشن. خانه ی dusita و کار های شگفت انگیزی مثل عود اینفینی و‌فلور پ لالیتا. خانه ی house of matriarch با تعداد زیادی شاهکار مانند orcha. خانه ی بی نظیر DSH با تعهد زیادی به نتورال پرفیومری و شاهکار هایی مثل foxy. خانه ی لوکس و‌بسیار گرانقیمت nadia z و‌آثار خارق العاده. تمامی اینها مواردی هستند که عطربازان جدی و با سابقه رو‌ به وجد بیاره. اگر فرصت یاری کرد برای تعدادی از کار های این خانه ها رو‌ رویو می کنم. شاد و ‌سرزنده باشید.
5 تشکر شده توسط : شهاب رضا قهرمانی
با سلام خدمت ایکاروس گرامی. از بازگشت شما بسیار مسرور شدم. منتظر نقد های زیبای شما خواهم بود.
1 تشکر شده توسط : azi
با سلام خدمت تمامی دوستان، بزرگان، اساتید و عاشقان دنیای روایح. خبری رو میخوام به دوستان بدم ولی اول با یک مقدمه شروع میکنم. برند قدرتمند سنتتیک کار کورکجان در سال 2015 عطر baccarat rouge رو معرفی کرد که استقبال خوبی از اون شد و در سال 2017 نسخه ی extrait de parfum اون رو به بازار معرفی کرد که قیمت بسیار بالا تری نسبت به نسخه ی قبلی داشت ولی با این حال فروش بالایی داشت حالا این برند از تجربه ی خوب قبلی بهره گرفته و نسخه ی extrait de parfum عطر همین صفحه یعنی OUD رو تولید کرده و به احتمالا به زودی در دسترس ما هم قرار می گیره. البته در کنار این عطر نسخه ی کمی متفاوت از oud silk mood رو هم معرفی کرده که قراره هم زمان وارد بازار بشن. هنوز این دو اثر جدید به دستم نرسیدند ولی حتما پس از تست هر دو و تفاوت با نسخه ی قبلی رو بررسی خواهم کرد. شاد و سرزنده باشید. یا علی
2 تشکر شده توسط : م. س. ashkan h
سلام به دوستان به خصوص حسن کبیری عزیز. از این کار رویو نمینویسم چون دوستان متخصص تر و با تجربه تر در میان هستند. فقط بگم که این کارو خیلی دوست داشتم و تستش بسیار لذت بخش بود. اما چونکه کمی از اینسیدنت دیپلوماتیک نا راضی بودید پیشنهاد میدم کار جدید جووی که پروژه مشترک بین ایران و ایتالیاست رو اگه تونستین پیدا کنین. کار بسیار یا کیفیت و جالبی بود البته باب سلیقه ی شخصی بنده و شما نیست اما ارزش تست بالایی داره. اسم این کار what matters is inside-italy هست که البته قرار بر این است که نسخه ی ایرانش هم تولید بشه. بی صبرانه منتظر نتیجه ی این پروژه هستم. شاد و ‌سرزنده باشید .یا علی
3 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 سعید رضایی شوشتری
با سلام به دوستان عزیزم. لیست عطرهایی که الان میزنم خیلی زیاده که نه خودم فرصت نوشتنشونو‌ دارم و نه در حوصله ی شماست. اما SOTD wazambaaaaaaaa. :-)
3 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 ایکاروس
با تشکر از ایکاروس عزیز بابت پاسختون. با تمام نواقص و ضعف هاش خیلی دوستش دارم. از معدود عطر هاییه که رایحش دقیقا با نامش مطابقت میکنه از نظر من.

به م.س عزیز. البته استاد بزرگواری چون ایکاروس گرامی قطعا پاسخ کاملتری به شما خواهند داد. به هر حال بنده اطلاعات کمی که در زمینه ی گالبانوم دارم رو با شما و دیگر دوستان در میان میذارم.

گالبانوم یک رزین تلخ ،سبز و آروماتیک است که به شکل گسترده ای در عطرسازی مدرن به عنوان فیکساتیو از اون استفاده میشه. البته به روش تقطیر برای ساخت فضای سبز و تازه و طبیعی در عطر های بسیاری (اکثرا اورینتال ها و شیپغه ها) استفاده میشه.این گیاه اکثرا در مناطق آسیایی یافت میشه و مرکز اون ایران و ترکیه هستند و اینه که میگن گالبانوم پارسی دقیقا منظورشون اینه مال ایرانه. حالا رایحه ی خود گالبانوم چجوریه؟ رایحه ی به شدت سبز با بعضی شاخص های چوبی و بالسامیک و کمی حس خاکی. شبیه بوی خاک و جنگل با هم.ولی معمولا برای ساختن مجموع رایحه ای کمی ادویه ای سبز و عمیق در پرفیومری استفاده میشه.گالبانوم میتونه به عنوان تاپ نت در عطر های به شدت سبز و به عنوان بیس نت برای ترکیب با مشک و یا برخی شاخصه های شیپغه مثل کاج و اوکموس(خزه درخت بلوط) استفاده بشه.
چند مورد از عطرهای مردانه و زنانه ای که میشناسم این نت درشون به کار رفته رو این پایین معرفی میکنم.
Chanel No. 19
Serge Lutens Borneo 1834
Guerlain Vol De Nuit
Fresh Galbanum Patchouli
Molinard Les Fleurs
Cartier Must
Miller Harris Patchouli
Les Parfums de Rosine Rose d'Amour
Laura Biagiotti Roma Per Uomo
Etienne Aigner Private Number
Prince Matchabelli Cachet
Aramis Devin
Il Profumo Chocolat
3 تشکر شده توسط : complihanicated م. س.
با سلام خدمت دوستان گرامی‌ به خصوص ایکاروس‌عزیز. ایکاروس جان احتمالا بین انبوه درخواست های دوستان درخواست بنده گم شده. اگر امکانش بود نقدی از این کار بنویسید. بابت اصرارم عذرخواهی میکنم اما واقعا نظرتون درباره ی این کار برام مهمه. ا

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir