این پرسش مهم است !

دوستان عزیزم عطربازان این سرزمین

سلام های گرم همراه شادباش روزگار نو انشاله

این پرسش از چند جهت اهمیت دارد . تجربه ی فردی شما پس از مدتی کوتاه یا بلند عطربازی و سلیقه ی فردی و جمعی ی سرزمینی ی این خطه از جهان یا حتی جبر به انتخاب و لیاقت برندها یا عطوری خاص در منتخب شدن توسط شمای با تجربه یا حتی کم تجربه اما مطالعه و تحقیق کرده را نمایان میسازد . یا مواردی دیگر حتی !

پرسش ها این ها است :

آخرین عطری که شما خریدید چه بود ؟

علت انتخاب اش چه بود ؟

و آیا رضایت داشته اید از انتخابتان ؟

این یک تجربه ی جمعی و بسیاااار آموزنده است .

پاسخ های این پرسش ها دقیقا کلیدی ست بر قفل جعبه ی دانش عطربازی برای جوانان تازه عطرجو :)

و خدمت و کمک بزرگی ست هم به عطربازی و هم به عطربازان !

و دیگر :

آخرین عطری که هدیه داده اید چه بوده و به چه کس ؟

و

آخرین عطری که هدیه گرفته اید چه بوده و از چه کسی ؟

و آیا انتخابشان موفق بوده است یا خیر ؟!

ارادت و عرض سپاس

حامدبی حامدبی
1402/01/04

سلام خدمت استاد سخی عزیز.همچنان شدیدا  منتظر سلام گرم شما هستم .اخرین عطری که خریدم اصلش رو که توان خریدنش رو نداریم ولی چند گرم ناسوماتو هندوگراس بود و علت انتخابش هم رایحه پچولی خاصش است که دنبال عطری هستم اسمش رو نمیدونم اگر روزی پیداش کردم حتما برای تست واسه بعضی از عزیزان از جمله شما استاد عزیز خواهم فرستاد .ولی چون هندوگراس تشابهش به اون رایحه بیشتر از عطرای دیگه بود خریدم و ازش خوشم میاد چون عطرای پچولی عودی خاکی و گیاهی رو دوس دارم و از خریدش رضایت داشتم. اخرین عطر کپی گرلن انسنس میتیک بود که از فامیلا هدیه داده بود بهم و منم اخرین عطری بود هدیه دادم به یه فامیل دیگه بقولی گرچه دستمون نمیرسه ولی دلمون بزرگه انتخابشون هم تقریبا موفقیت امیز بود گرچه واسم یه مقدار تند و خطی بود .

پرنیان پرنیان
1402/01/04

سلام کامبیز عزیزم 

آخرین عطری که خریدم 

True Lust Rayon Violet De Ses Yeux #اتات لیبره د اورنج ترو لاست ریان ویولت دس سس یو True Lust Rayon Violet De Ses Yeux 

از عطرافشان گرفتم که به یکی کادو بدم. برای خودم نبود. قیمتش پایین بود و توش نارگیل و رام داشت که حدس زدم ترکیب خوبی بشه. هنوز رضایت رو نمی دونم جلب بشه یا نه چون باید کادو بدم و فیدبک بگیرم. اما دو عطر دیگر هم از عطرافشان گرفته بودم که فیدبک خوبی گرفتم

Signorina Ribelle #سالواتوره فراگامو سیگنورینا ربل Signorina Ribelle این رو اولش فیدبک مثبتی نگرفتم ولی بعد دوستم فوق العاده راضی بود (این رو دادم به مامان علی کوچولو)

Versense #ورساچه ورسنس Versense بسيار رضايت بخش بود (این رو دادم به بابای علی کوچولو) 

هر دو تولید سال ٢٠٢١ بودند 

آخرین عطری که برای خودم گرفتم یادم نمیاد چون من یه بن سیصد دلاری سالانه دارم که یکی از رفیقام برام عطر تا اون سقف میگیره و میاره. امسال رو هنوز تصمیم نگرفتم چی بهش بگم. 

آخرین عطری که کادو گرفتم پارسال بود عطر

Ambre 114 #هیستوریز د پارفومز امبر 114 Ambre 114  که دوسش نداشتم خیلی 

 

 


[EDITED] 1402/01/05 15:36

سلام و عرض ادب و تبریک بمناسبت فرا رسیدن سال نو خدمت استاد سخی بزرگوار

بنده برای خودم معمولا سمپل و دکانت تهیه می کنم، ماهی دو سه تا تقریبا، برای لذت شخصی و تربیت شامه، برای عید خواستم عطری همه پسند انتخاب کنم برای دید و بازدید، سمپل ساواژ الکسیر و ورساچ اروس رو انتخاب کردم، هر دو رو دوست داشتم رایحه اروس بهتر بود و پخش و ماندگاری الکسیر، در مجموع ساواژ الکسیر رو بیشتر دوست داشتم.

برای عید به همسرم تیلور سوییفت واندراستراک رو هدیه دادم که عاشقش شد، 

 

 

با سلام جناب سخی

آخرین عطری که خریدم پروفومو از آکوا دی جیوی آرمانی،دلیلش هم از عطرهای موردعلاقه ام هست و هرچه بشود نمیتوانم چشمم را رویش ببندم حتی اگر در حد آب سیلاژ داشته باشد، الان هم که این پیام را برای شما میفرستم، در مهمانی هستم و معطر به همین عطر! 

آخرین هدیه‌ای هم که دادم، داویدوف زینو بود

دو سه ماه پیش، شبی دوستم به منزل آمده بود و در حال بررسی کمد عطرم بودیم که از زینو خوشش اومد و گفت میشه اینو بدی به من؟!

منم بدون مکث گفتم خب باشه! در کمال تعجب و خوشحالی برداشت رفت.

تابحال هم عطر هدیه نگرفتم، به ذهن خیلی ها نرسیده، آنها هم که مرا آشنا به دنیای عطر می‌دانند، خبر دارند که سلیقه‌ام خاص است و اگر عطر بخرند و خوشم نیاید، پول تو جوب ریخته‌اند

سلام عموجان 

اولی؛ اخرین خریدم برای خودم ؛ هانر ۴۳ که از قبل حضوری تست کرده بودم و بعد هم خریدمش  

دومی ؛ اخرین هدیه من به دیگران ؛ برای پدر خانواده ایی که باشون رفت وامد داریم خریده بودم برکورت اسپیرت ماندین شنیدم خیلی دوس داشتن خودشونم علاقه مندن به عطر و تامفورد و کرید باز قدیمی هستن ... اینم بگم گه میان سال و هم سن و سال پدرم هستن. 

سومی هم اخرین عطری که هدیه گرفتم : از همون خانواده برای من از خارج از ایران ما بین کادوهاشون یه عطر هم اورده بودن از برند بادی شاپ که ای دی تی بود و رایحه هم دوست داشتنی بود و بالاخره هدیه از هر نوعش برای من لذت بخشه. به خصوص اگه عطر باشه.. 


[EDITED] 1402/01/05 15:36
Amelie Amelie
1402/01/05

سلام جناب سخی عزیزم 

بهار مبارک✨

 

آخرین عطری که خریدم، (و در واقع به دستم نرسیده هنوز:)) jour d'hermes هست. من سایز مینیاتوریش رو خریداری کردم، چون هم قیمتش مناسب بود، هم برخلاف خیلی از مینیاتوری‌های دیگه اسپری داشت، و هم اینکه همین حجم نیازم رو برای بهار برآورده می‌کنه(فکر می‌کنم)

هنوز سفارشم رو تحویل نگرفتم، ولی فکر نمی‌کنم پیشمونم کنه❤️

 

آخرین عطری که هدیه دادم، lalique l'amour بود. خودم داشتمش و خواهر همسرم خیلی دوستش داشت. لذا برای هدیه این عطر رو انتخاب کردم. 

 

آخرین هدیه‌ای که گرفتم هم مینیاتوری عطر lady millionبود. حقیقتش رایحه‌اش سلیقه‌ام نبود، ولی هدیه دهنده خودش خیلی هیجان داشت در مورد این رایحه. و من اونجا فهمیدم که دوست ندارم عطر هدیه بگیرم :) مگر اینکه توی لیستی که قبل از تولدم از هدایای مورد نظرم تهیه می‌کنم، اسم عطرو دقیق بنویسم که یه وقت ابسولو و اکسکلوسیف و او فرش و لئو و این چیزاشو اشتباهی نگیرن:))

 

سلام و ارادت خدمت استادسخی بزرگوار 

بهار نو مبارک

 

آخرین عطری که خریدم لیرا زرجوف بود

علت انتخابم هم این بود که قبلا تست کرده بودم و ازش خوشم اومده بود

و راضی بودم از انتخابم.

 

آخرین عطری که هدیه دادم کریداونتوس به همسرم بود که از راهنمایی استاد سخی عزیز در این خصوص بسیار ممنونم؛ هردو عاشقش شدیم  فقط متاسفانه همسرم از ماندگاریش راضی نیست.

آخرین عطری که هدیه گرفتم از همسرم بود، همزمان دوتا عطر برام گرفته بود کارولیناهررا سی اچ سوبلیم بود که اصلا ابدا نپسندیدم و اون یکی پلی فور هر ژیوانشی که خیلی دوسش دارم و چون تمومش کرده بودم و همسرم میدونست میپسندم همراه با اون عطر سی اچ گرفت برام 

 


[EDITED] 1402/01/05 15:37
nazanin nazanin
1402/01/05

سلام آقای سخی عزیز🌹

حقیقتا من عطر زیاد نمی خرم مگر سمپل. اما این بین تصمیم گرفتم بلک فانتوم رو تهیه کنم، اون هم به این علت که سه تا سمپل به عنوان تست ازش گرفته بودم و خب خیلی پسندیدمش. بسیار برام زیبا بود. (و یک مورد دیگه هم بگم بهتون اون هم اینه که تقریبا اون علاقه ی شدیدی که به لاست چری داشتم رو از دست دادم.)

عطر هدیه هم باید بگم که؛ لنکوم لوی بل رو هدیه دادم به مادر بزرگم و گود گرل لجر رو به همسایه بالاییشون که خانم لاغر اندامی بودن و هردو دوست داشتن عطرهارو.

لیبره و لا رایو و نارسیس مشکی و چند تا دکانت ده میل عطر زنانه که از لندن بودن و خاطرم نیست که چه اسمی داشتن هدیه گرفتم چند سال پیش و خب دکانت ها و لا رایو و نارسیس باب میل نبودن. لیبره رو هم در درای دون نمی پسندم و فکر میکنم در کل خیلی عطر من نیست. 

 این هارو از نزدیکانم هدیه گرفته بودم.

و همیشه دعا میکنم کسی به من عطر هدیه نده چون ۹۹ درصد ابدا با سلیقه ام همخوانی نداره. یعنی هیچ وقت نداره:) 

 

 


[EDITED] 1402/01/05 18:12

درود جناب سخی و شادباش نوروز 

اخرین عطر ایریش لدر و ایتلین لدر که هر دو‌ لایندبای بود که همین الان رسید و تستشون کردم، برای من افریکن از هردو اینا بهتر بود بعدش ایریش و بعدش ایتلین. البته نمیدونم چرا من از ایتلین لدر بوی تریاک خام و خاک نم خورده استشمام میکنم که سلیقم نیست دقیقا همین حس تریاک خام رو از مارلی لیتون اکسکلوسف هم گرفتم که باعث شد نخرمش :)))

اخرین عطری که هدیه گرفتم از همسرم انجل شیرز که واقعا دلچسبه رایحش برام

اخرین عطری هم که هدیه دادم کورکجان جنتل فلویدیتی سیلور به همسرم بود که خیلی دوسش داره.

درود

آخرین عطری که خریدم

Tom Ford Noir Extreme #تام فورد نویر اکستریم Tom Ford Noir Extreme 

قبلا تستش کرده بوده بودم خودم رایحه رو پسندیده بودم، نامزدم هم خیلی خوشش اومده بود.

کاملا ازش راضی‌ام.

کلا اکثر عطرهای تام فورد و زرجف رو دوست دارم چون هم ترکیب نت هاشون با سلیقه بویاییم سازگاره و هم کیفیت روایح و پخش و ماندگاریشون هم خیلی خوبه.

البته اگه دکانت قبوله آخرین دکانتی که خریدم

(Elysium Pour Homme (Parfum Cologne #روژا داو الیزین پور هوم (پارفیوم کولوژن) (Elysium Pour Homme (Parfum Cologne 

دلیلش هم تعریف و تمجیدهایی بود که ازش شنیده بودم (مخصوصا از کاربران عطرافشان)

از رایحه کاملا راضی بودم ولی از پرفرمنس خیر.

 

آخرین عطری که هدیه دادم 

Alien EDP #تیری موگلر آلین ادو پرفیوم (تری ماگلر الین پارفوم) Alien EDP 

به برادرزاده‌ام هدیه دادم (کادوی تولد)، انتخابم موفق بود چون می‌دونستم که عطر مورد علاقشه.

​​​​​آخرین عطری که هدیه گرفتم 

Bade'e Al Oud Oud for Glory #لطافه بدیع العود عود فور گلوری Bade'e Al Oud Oud for Glory 

از نامزدم و کاملا هم انتخاب موفقی کرده بود، واقعا کیفیت عطر و شباهت بالاش به عود فور گریتنس منو شگفت‌زده کرد.

اولین
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟