راهنمای عطرهای نینا

راهنمای عطرهای نینا

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 12 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :عطرهای نینانینانینا لئولا تنتشن د نینالس دلیشس د نینانینا پاپلس گورمندیسز د نینالس مونسترس د نینانینا روژنینا رزنینا رز گاردننینا اکسترا روژنینا سولیلنینا فلور

 

«نینا بای نینا ریچی» یکی از اولین عطرهایی بود که من داشتم و به همین دلیل هم جایگاه ویژه‌ای در حافظه عطری من دارد. بطری منحصربه‌فرد و سیب‌شکل این عطر فورا خودش را از دیگر عطرها متمایز می‌کرد و جلوه‌ای از عطر میوه‌ای و شاداب درونش را به نمایش می‌گذاشت. تا به امروز ادیشن‌های زیادی از عطر نینا به بازار آمده‌اند و درحال حاضر 12 عطر مختلف از نینا در جهان عطرها حضور دارند. این مقاله به بررسی همه این عطرهای نینا اختصاص دارد.

عطرهای نینا

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

نینا 2006

سیب سبز، پرالین، گل صدتومانی

نینا لئو/ فرش

2013

سیب، گریپ‌فروت، گیلاس

لا تنتشن د نینا

2014

ماکارون تمشک

لس دلیشس د نینا

2015

توت فرنگی، کارامل، پرالین

نینا پاپ

2015

سیب سبز، پرالین، گل صدتومانی

لس گورمندیسز د نینا

2017

پینا کولادا، کارامل، پرالین

لس مونسترس د نینا

2018

پشمک، پرالین، انگور فرنگی سیاه

نینا روژ

2019

تمشک، کارامل

نینا رز

2020

شکوفه پرتقال، بهارنارنج، یاس

نینا رز گاردن

2021

بهارنارنج، شکوفه پرتقال، گلابی

نینا اکسترا روژ

2021

تمشک، انگور فرنگی سیاه، کارامل

نینا سولیل

2022

خامه زده‌شده، کارامل، یاسمن

نینا فلور

2022

لیموترش، سیب، شکوفه پرتقال

نینا

نینا

نینا بای نینا ریچی در گروه عطرهای میوه‌ای قرار می‌گیرد که از جلوه‌های شیرین و شاد هم برخوردار است. همان‌طور که بطری سیب‌شکل این عطر زنانه نشان می‌دهد، نت سیب هم در آمیزه عطر نینا به مشام می‌رسد که در برخورد اول کاملا خاص و جذاب است. در ادامه به نت شیرین پرالین می‌رسیم که با نت‌های گل‌فام و زنانه‌ای همچون شکوفه پرتقال و گل صدتومانی آمیخته می‌شود.

نینا اساسا یک ادکلن ادو تویلت است. بنابراین بعد از گذشت چند ساعت باید دوباره از آن استفاده کنید. من پیشنهاد می‌کنم که عطر نینا را به ساعات روز اختصاص بدهید. اگر دنبال یک عطر زنانه و شاداب می‌گردید که لبخند را به لبان شما بیاورد، حتما ادکلن نینا را امتحان کنید.

نینا لئو

نینا

نینا لئو (که گاهی هم نینا فرش نامیده می‌شود) همچون عطر اصلی نینا به نظر می‌رسد اما نت پرالین را حذف می‌کند. نت‌های باطراوت سیب، گریپ‌فروت و پرتقال در این عطر با نت میوه‌ای گیلاس همراه می‌شوند. نت‌های گل‌فام همچون نت یاسمن گاردنیا و شکوفه سیب هم جلوه‌های زنانه این عطر را بیشتر می‌کنند.

نینا لئو از نظر من واقعا یک عطر باطراوت، سبک و بسیار زیبا است که جلوه‌های ظریف بسیار بیشتری نسبت به نینا ادو تویلت دارد.

لا تنتشن د نینا

لا تنتشن د نینا

حسی که از لا تنتشن د نینا می‌گیرید، شبیه به قدم زدن در یک شیرینی‌فروشی است. اگر می‌خواهید دقیق‌ترین تصور را از عطر لا تنتشن د نینا به‌دست بیاورید، تصور کنید که درحال خوردن ماکارون با طعم تمشک هستید. مایه‌های وانیلی و بادامی هم در این عطر به‌کار رفته‌اند که گرمای خاصی را به شیرینی عطر اضافه می‌کنند. نت‌های تمشک و لیموترش  هم به نت سیب در آمیزه اصلی نینا اشاره دارند، اما درنهایت بوی کاملا متفاوتی را به‌وجود می‌آورند.

لس دلیشس د نینا

لس دلیشس د نینا

لس دلیشس د نینا یکی از عطرهای دوست‌داشتنی این کالکشن با نت توت فرنگی است. این عطر از جنبه‌های خاصی، من را به یاد مارک جیکوبز دیزی اینتنس می‌اندازد که عطر شیرین‌تری هم هست.

نت توت فرنگی در لس دلیشس د نینا با تمشک و پرالین کاراملی آمیخته می‌شود تا شیرینی میوه‌ای و دلپذیری پیدا کند.

لس دلیشس د نینا از عطرهای جوان‌پسند و شاداب این کالکشن است که حسی شبیه به شیرینی‌فروشی‌ها را دارد و بطری صورتی آن نیز به‌طرز زیبایی با رنگ طلایی در نیمه بالایی آن آراسته شده است.

نینا پاپ

نینا پاپ

نینا پاپ از عطرهای ادیشن محدود در این کالکشن است که همان آمیزه عطر اصلی نینا را عرضه می‌کند.

لس گورمندیسز د نینا

لس گورمندیسز د نینا

Les Gourmandises یعنی شیرینی یا آب‌نبات. اما لس گورمندیسز د نینا برای من بیشتر به یک عطر استوایی شبیه است که بوی شبیه به پینا کولادا دارد. رگه‌ای از بوی میوه گل ساعت و پرالین کاراملی شیرین هم در نت‌های پایه این عطر احساس می‌شود و DNA آن هم اساسا به عطر اصلی نینا ادو تویلت شباهت دارد.

عطر لس گورمندیسز د نینا همراه با لس گورمندیسز د لونا عرضه شد.

لس مونسترس د نینا

لس مونسترس د نینا

لس مونسترس د نینا بوی شیرین پشمک دارد. نت‌های پرالین و سیب که متعلق به آمیزه عطر اصلی نینا هستند، همچنان در لس مونسترس د نینا حضور دارند. البته نت پشمک در کنار رگه‌هایی از نت قهوه و دانه تونکا باعث شده است که لس مونسترس د نینا اساسا حالتی شیرین‌تر داشته باشد.

همراه با لس مونسترس د نینا، یک ادیشن لونا بلوسوم و یک ادیشن لونا هم از این عطر عرضه شدند که بسته‌بندی همه آنها دارای یک منگوله کُرکی است.

نینا روژ

نینا روژ

بطری این عطر که مثل یک سیب سرخ درخشان و جذاب جلوه‌گری می‌کند، کاملا شبیه به یک سیب شکری است. آمیزه نینا روژ با نت تمشک شکل می‌گیرد که DNA کاراملی و امضاگونه نینا هم در کنار نت بوربون وانیل به آن اضافه می‌شود.

من شخصا نینا اکسترا روژ را به‌خاطر غلظت ادو پرفیوم و ماندگاری بیشترش به این عطر ترجیح می‌دهم.

نینا رز

نینا رز

نینا رز کاملا با عطرهای قبلی این کالکشن نینا تفاوت دارد. هیچ نت شیرینی در نینا رز وجود ندارد و در عوض تمرکز اصلی عطر به نت‌های گل‌فام اختصاص می‌یابد.

شاید عجیب باشد که نینا رز به‌هیچ‌وجه از نت گل رز استفاده نمی‌کند! بنابراین به‌جای نت گل رز، با نت‌های جذابی مثل شکوفه پرتقال، یاسمن، مرکبات و بهارنارنج مواجه هستیم.

نینا رز واقعا عطر زیبا و دلنشینی است اما آنقدرها قوی و ماندگار نیست. پس اگر دنبال یک عطر روزانه با نت‌های گل‌فام ساده می‌گردید، نینا رز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

نینا رز گاردن

نینا رز گاردن

نینا رز گاردن درواقع یک ادیشن محدود از همان عطر نینا رز است. یک پاپیون زیبا با طرح گینگهام روی بطری این عطر قرار گرفته است و طراحی این عطر را به یکی از طرح‌های محبوب من در کالکشن نینا تبدیل می‌کند.

البته آمیزه نینا رز گاردن واقعا چیز خاصی ارائه نمی‌کند. این عطر روی نت بهارنارنج از عطر نینا رز تمرکز دارد و مایه‌های نسبتا میوه‌ای مثل شکوفه پرتقال و گلابی را به آن می‌افزاید تا یک عطر زیبا و البته معمولی شکل بگیرد.

نینا اکسترا روژ

نینا اکسترا روژ

نینا اکسترا روژ به‌خوبی از نت‌های تمشک و انگور فرنگی سیاه استفاده می کند. اگر شما هم مثل من طرفدار عطرهای میوه‌ای با نت توت‌ها هستید، حتما این عطر را امتحان کنید.

نت پرالین به‌عنوان بخشی از DNA عطر اصلی همچنان در ساختار پایه حضور دارد و به‌خوبی با نت توت‌ها ترکیب می‌شود. نینا اکسترا روژ در گروه عطرهای ادو پرفیوم قرار می‌گیرد و درنتیجه ماندگاری آن از نینا روژ بیشتر است. به همین دلیل هم نینا اکسترا روژ من را به یاد عطر نینا الکسیر می‌اندازد.

نینا سولیل

نینا سولیل

نینا سولیل یکی از شیرین‌ترین عطرها در کالکشن عطرهای نینا است که تمرکز آن به نت خامه‌ زده‌شده اختصاص دارد. رگه‌هایی از نت‌های گل‌فام مثل یاسمن گاردنیا و همچنین وانیل هم احساس می‌شود اما درنهایت همه‌چیز به همان نت خامه زده‌شده اختصاص می‌یابد.

نینا سولیل من را به یاد بستنی‌های وانیلی ساده و دوست‌داشتنی می‌اندازد.

نینا فلور

نینا فلور

در سال 2022 درواقع دو عطر از نینا عرضه شدند که یکی از آنها همین نینا فلور است. نینا فلور به نت شکوفه پرتقال اختصاص دارد. انبوهی از نت لیموترش هم در نینا فلور همراه با بوی بهارنارنج و سیب سبز در لایه آغازین احساس می‌شود.

نینا فلور در گروه عطرهای کاملا گیاهی و دوستدار حیوانات قرار می‌گیرد که 92 درصد از کل ترکیبات درون آن کاملا از منابع طبیعی کنترل‌شده و دوستدار محیط زیست گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید : معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس) معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس)راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآ راهنمای همه عطرهای جیورجیو آرمانی آکوا دی جیوآراهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیا راهنمای همه عطرهای پاکو رابان المپیاراهنمای عطرهای لیدی میلیون راهنمای عطرهای لیدی میلیونراهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نو راهنمای عطرهای الی ساب گرل اف نوراهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل راهنمای عطرهای ژان پل گوتیه اسکندل


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/nina-by-nina-ricci-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
سلام وقت بخیر
داخل ایران میشه تهیه کرد؟
پاسخ مدیر : سلام نه متاسفانه
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟