MONA DI ORIO - Vanille

مونا دی اوریو وانیل

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-36827
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی وانیلی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : مونا دی اوریو
کشور مبدأ : هلند
سال عرضه : 2011
کد کالا : ATR-36827
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    7
  • نمی پسندم
    3
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    0
  • رسمی
    2
تعداد رای های ثبت شده : 19
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

MONA DI ORIO Vanille - مونا دی اوریو وانیل

محصول سال 2011 میلادی بوده و توسط عطاری مستعد و مطرح به نام مونا دی اوریو ساخته شده است . از ویژگی های این عطر رایحه بسیار دلنشین و گرم آن می باشد و در دسته عطر های شرقی وانیلی قرار می گیرد. از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به برگ درخت نارنج، ادویه گل میخک ، نارنج، خس خس ، چوب صندل سفید ، گل یلانگ ، چوب گایاک، دانه تونکا ، مشک ، کهربا، وانیل ، چرم ، بلسان کلمبیایی اشاره کرد.

برند مونا دی اوریو
عطار مونا دی اوریو
طبع گرم
سال عرضه 2011
گروه بویایی شرقی وانیلی
کشور مبدأ هلند
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه برگ درخت نارنج، ادویه گل میخک ، نارنج
اسانس میانی خس خس ، چوب صندل سفید ، گل یلانگ ، چوب گایاک
اسانس پایه دانه تونکا ، مشک ، کهربا، وانیل ، چرم ، بلسان کلمبیایی
نمره کاربران
Vanille-مونا دی اوریو وانیل
رایحه
8.3
4 رای
ماندگاری
9
4 رای
پخش بو
8.3
4 رای
طراحی شیشه
9.5
4 رای
این عطر برای من یاد آور ...
عطرگرام
نظرات کاربران (7 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
10
رایحه
10
ماندگاری
7
پخش بو
10
طراحی شیشه
اسم این عطر وانیل هست؛ بنابرین اگر شما از بوی وانیل خالص خوشتون میاد و یا عطرهای شیرین رو دوست دارید؛ به صرف این دو مورد؛ طرف این عطر نروید؛ چون ناامید میشوید.

من از نتهای شیرین خیلی خوشم میاد و برعکس از بوی میخک خوشم نمیاد!
این عطر رو هم به خاطر تعریف های مختلفی که ازش شده بود؛ بدون تجربه ی بویائی قبلی خریداری کردم و خوشحالم که این کار رو کردم. چون هم عطری بسیار حرفه ای و زیبا فرموله شده رو خریدم و هم اینکه با نت میخک آشتی کردم!!

شروع عطر با نت غالب میخک هست و وانیل خیلی خیلی کم در مرحله ی ابتدایی حضور دارد. انگار در لایه های زیرین وجود داره و اصلا نت غالب نیست. خود میخک یک بوی تلخ بدی از نظر من داره و من به این جهت خیلی به این نت علاقه ندارم. ولی در مرحله ی تاپ نت عطر؛ این تلخی بد میخک انگار از آن گرفته شده و تلخی که از نوع تلخی پوست پرتقال هست؛ جایگزین اون تلخی نامطبوع شده. البته باید یادآوری کنم که این تلخی پوست پرتقال فقط با همان تلخی پوست پرتقال همراه هست و بوی پرتقال رو از آن دریافت نخواهید کرد. صرفا این تلخی به خاطر پوشاندن تلخی نامطبوع میخک در فرمول استفاده شده.

این عطر به نظر من اولین عطری هست که تاپ نت نسبتا طولانی داره و تا نیم ساعت فقط رایحه ی شرح داده شده در فوق رو استشمام خواهید کرد.

بعد از حدود نیم ساعت نت میانی عطر شروع میشه و وانیل از اون لایه های پایین به سمت بالا حرکت میکنه و عطر رو کمی؛ تاکید میکنم کمی شیرین میکنه. اصلا فکر نکنید که در این مرحله با عطری شیرین روبرو هستید (چیزی مثل ای-من موگله و یا هاوانه از برند موگله) بلکه یک بوی کمی شیرین و ملیح به همراه یک بوی دودی بسیار مختصر و نرم به مشام میرسه. عطر در این مرحله خیلی دوست داشتنی تر میشه.

بعد از حدود 1.5 ساعت از شروع زدن عطر؛ عطر به سمت نتهای پایانی خودش میرسه در این مرحله شما آکوردی رو حس خواهید کرد که در درجه ی اول تولوبالسام و در درجه ی بعدی وانیل و در درجه ی سوم چرم هست. من اسانس خالص رزین تولو بالسام رو دارم. بوی رزینی و رمز آلودی داره. عطر در نت انتهاییش خیلی از نت تولو بالسام بهره برده و شاید علتی که اکثر افراد حضور این ماده را در عطر کم گزارش کرده اند؛ همین عدم آشنایی آنها با این نت هست که بنظرم از حدود ۲ ساعت به بعد خیلی در این عطر بارز هست. در این فاز هم بوی عطر بمراتب دلنوازتر میشه یعنی میتونم بهتون اینطوری توضیح بدم که از اول شروع اسپری عطر تا اتمام کل بوی عطر که حداقل ۱۱ ساعت بعد هست، نمودار خوشبوئی عطر با شیب ۳۰ درجه و بدون وقفه به سمت بالا حرکت میکنه.

عطر وانیل بسیار زیبا و حرفه ای فرموله شده و از یک تلخی کم به یک شیرینی ملایم و دوست داشتنی و از یک عطر عودی خیلی ملایم به یک عطر رزینی و بالزامیک دلربا میرسه.

طول عمر عطر خیلی خوبه و راحت و حداقل ۱۲ - ۱۰ ساعت هست؛ ولی پخش عطر در حد کاملا متوسط هست و اصلا پخش بوی زیادی نداره.

این عطر؛ عطری بدون عمق و ساده و خطی نیست و دارای عمق هست؛‌ بطوری که شما میتونید با بو کردن محلی که عطر رو پاشیده اید؛ به مرحله ای از عطر که خود نمایی میکنه (نت ابتدایی؛‌ نت میانی و یا نت پایانی) به راحتی پی ببرید.

در مجموع عطر وانیل از برند نیش مونا دی اوریو عطری است که از نظر من برای افرادی که تازه با دنیای عطر آشنا شده اند؛ کمی پیچیده، سنگین و غیر قابل هضم است و باید عطرهای ساده تری رو استفاده کنند تا بتوانند کم کم با تغییرات بویائی این عطر معرکه کنار بیایند. در ضمن اینکه، با صرف دوست داشتن نت وانیلی؛ شما اگر بخواهید این عطر روبه صورت بدون تست بویایی خریداری کنید؛ ریسک بزرگی کرده اید و ممکن است نا امید شوید. ولی اگر از نت میخک خوشتان نمیاید ( مثل خودم ) این عطر میتواند شما را با نت میخک آشتی بده.
17 دی 1402 پاسخ تشکر
13 تشکر شده توسط : امیر علوانی derrick

این عطر از اون عطر وانیلی های شیرین و گورمند نیست...اسپایسی و بالزامیکیه و چوبی...و میخک و چوب و وانیل تقریبا باهم در تعادلن... به نظر من برای اقایون مناسب تره و اینکه عطر روکوکو از مرچنت اف ونیز فضای نزدیکی به این عطر داره...در ضمن موندگاریش بالا و پخشش قابل قبوله
12 بهمن 1399 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : اردلان Hani

مونا دی اوریو وانیل

حقیقتش با یک عطر دلنشین خوشبو و دوست داشتنی روبرو هستیم و برای کسایی که از وانیل بیزار هستند گزینه خیلی خوبیه ولی توقعاتم از این کار خیلی زیاد بود . کار خوبیه ولی از خوب های وانیلی نیست به نظرم . 1144 هنوز خیلی حرف داره .
رایحه با برگاموت و اندکی میخک شروع میشه که در بک گراند وانیل سلام میکنه . سریعا تم چوبی و نیمه گلی به خودش میگیره که خب چوبی بولد تر هست و همچنان وانیل و چرم ملایم( نه اونجور که خیلی ها منتظرشن . پردازشی نو برای شامه اغلب ) و امبر خودنمایی میکنن که به مرور بیشتر ور بولد تر میشن . قیمت کار بالاست پرفورمنس هم بالاست . کار خوبیه در کل یونی سکس هم هست به نظرم و خانم ها هم میتونن در مراسم استفاده کنند.
یک ایرادی که از کار میتونم بگیرم شلوغ بودنشه . یجورایی خیلی از نت ها در حد گذرا سلام میدن میرن و خب این توجیهی نداشت به نظرم . برای عموم 9 از 10 ولی نمره خودم 8 7.5 هست به این کار .
21 دی 1399 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : complihanicated پارسی

10
رایحه
10
ماندگاری
10
پخش بو
10
طراحی شیشه
با سلام

خیلی خوشحالم که این عطر رو دارم من عطرهای وانیلی رو خیلی دوست دارم به قول جناب ایکاروس اینکار بهترین عطر وانیلی دنیاست یک عطر شیرین و بسیار با کیفیت.با پخش و ماندگاری خیلی خوب.حتما تست کنید...
13 خرداد 1399 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Haddock معین هاشمی

اگر بخام توصیف مبتدیانه از این کار داشته باشم یه چیزی تو مایه های ترکیب کارلایل مارلی و لس جوکس سونت فیتس جووی میشه.رامی که در لس جوکس بکار رفته به مراتب قویتر از اینه.درمجموع عطر بخوری بالزامیکیه خوبیست.این نوع بوها دربین کارهای نیش فراگیر شده و حداقل چیز خاصی برای من نداشت.ولی درمجموع کیفیت کار بالاست.
17 شهریور 1397 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : معین هاشمی

سلام به همه ی دوستان عزیزم
این کار رو بالاخره تست کردم.راستش اصلا برام سورپرایز نبود.این که وانیل در این کار متفاوته کاملاً حرف درستیه ولی نه اونقدر که در وصفش صفحه ها نوشته شده.
وانیل متفاوت و شگفت انگیز همونی هست که در Unum op1144 وجود داره.من کار اونوم رو خیلی پیچیده تر و سرتر از این میدونم.
کار خیلی خوبیه واقعاً ولی نه اونقدر که منو حیرت زده کنه!
وانیل این کار باز همون وانیلی هست که باید باشه البته اون شیرینی آزار دهنده سایر عطرهای وانیلی رو نداره.
کار خیلی خوبیه ولی عطر من نیست!
24 مهر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : معین هاشمی میلاد

سلام به کاربران محترم و ارزشمند عطرافشان
با احترام
شاید با شنیدن اسم این عطر خیلی ها یاد عطرهای شیرین وانیلی بیوفتن. خاطرم هست جناب دکتر مدارا (ایکاروس عزیز) گفتند دست از سرش برندارید. جمله ای که در ذهن من ماند. تا روزی به این عطر برخورد کردم و همین جمله در ذهنم آمد و من مشتاقانه تستش کردم. این عطر به نظر من خیلی ساده نیامد و چندین بار که تستش کردم احساس میکنم عطری کمپلکس و یا عطری پیچیده هست. ولی آیا خیلی شلوغه ؟ به نظرم خیر. روایح و نت های به کار برده شده خیلی دقیق و عالی کنار هم چیده شدن که قابل تمایز و استشمام هستند. اگر بخوام تعریف ساده ای از این عطر داشته باشم می تونم بگم رایحه وانیل رو در نظر بگیرین که روایحی همچون مرکبات که خیلی زود محو میشه، رایحه بخوری مانند، رایحه گلی و روایح چوبی و وتیور که حس خاکی به عطر میدن و در پایان نیز رایحه چرمی اما نه خیلی قوی که حس مردانه تر به عطر میدن، اون رو همراهی میکنن. عطری متفاوت بر پایه وانیل که تجربه بسیار خوبی برای من بود و فکر میکنم آقایون بیشتر بپسندن تا بانوان. این عطر شیشه طرح قدیم داره در حجم 100 میل و هم شیشه طرح جدید که 75 میل هست.
خواهشمندم دوستان اگر تجربیات دیگری از کارهای این برند دارند در صفحه مربوط به خودش بنویسند. متشکرم.
10 مهر 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : محمد جواد رضوانی complihanicated

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟