DIPTYQUE - Eau de Lavande

دیپتیک ادو لوند

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-35158
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : معطر فوژه
عطار :
طبع : خنک
مشخصات تولید
نام برند : دیپتیک
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2014
کد کالا : ATR-35158
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    0
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    0
تعداد رای های ثبت شده : 0
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

DIPTYQUE Eau de Lavande - دیپتیک ادو لوند

محصول سال 2014 می باشد و در گروه بویایی معطر فوژه که عطرهای بسیار جذابی را در خود جای داده است، قرار دارد. سبک بویی این عطر خنک می باشد از اسانس های بکار برده شده در این عطر می توان به اسطوخودوس ، گشنیز ، دارچین ، جوز اشاره کرد.

برند دیپتیک
طبع خنک
سال عرضه 2014
گروه بویایی معطر فوژه
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه اسطوخودوس ، گشنیز ، دارچین ، جوز
نمره کاربران
Eau de Lavande-دیپتیک ادو لوند
رایحه
0
بدون رای
ماندگاری
0
بدون رای
پخش بو
0
بدون رای
طراحی شیشه
0
بدون رای
این عطر برای من یاد آور ...
نظرات کاربران (1 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
اساتید عزیز جناب ایکاروس، جناب خسروی و سایر دوستان، می خواستم خواهش کنم اگه میشه یه لیستی مشابه چیزی که برای عطرهای چرمی "Leather fragrances every perfumista should try" معرفی کرده بودید، در خصوص عطرهای فوژه هم محبت کنید تا راهنمای ما در آشنایی با این دسته از روایح باشه.
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
دوست عزیز سلام :

شما وارد پروفایل ایکاروس و سام بشید و در قسمت نظرات مواردی رو که لازم دارین با چند جستجوی ساده پیدا کرده و مطالعه بفرمایین .

عصر شما بخیر دوست عزیز .
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سپهر
سپهر عزیز سلام

فوژغ : fougere

این اصطلاح و نامگذاری از سال ۱۸۸۰‌که جناب پاول پارکت عطر فوژق رویال رو ساختن بر این سبک‌و چینش روایح باقی موند و به ارث رسید. بطور خلاصه و کلاسیک راهرویی گلخانه ای از بوی سرخس و اسطوخودوس . اما تعاریف بیشتری به خودش گرفت به مرور.
فوژغ به سبک‌بوهایی میگن که با محوریت کومارین (مثلا در تونکا) و اسطوخودوس و خزه و گهگاه وتیور فضایی سرخس مانند ایجاد میکنند. بوی بوته ها و جنگل ها و راه واره هایی انبوه از سرخس و اسطوخودس.
پس در تاپ نت انتظار مشاهده اسطوخودوس رو داریم. و در بیس نت انتطار دیدن تونکا ، اوکموس و یا وتیور رو میکشیم ‌. (به طور کلی البته)
رفرنس کلاسیک و سنتی اون fouger royal از برند houbigant هست.
فوژغ در کل بر دو دسته ست. آروماتیک و اورینتال‌.
آروماتیک اندکی وودی تر و خزه ای تر هستش. نظیر ازارو پور اوم.
و اورینتال: اسپایسی تر و تند تر و گهگاه همراه با وانیل هست. که برای مثالش dunhil london رو میشه اسم برد که در این سایت هم هست.
و اگر‌کار بهتری در سبک اورینتال که کماگان به بافت کلاسیکش وفادار بنونه خواستید : fougere nobile 1942 .

فوژه به طور کلی روایحی کلاسیک ، تا حدی مردانه تر ، میانسال تر و رسمی و عمیق و متفکر‌هستن. مثال همیشگی من این بوده : در جهانی که غرق در ابتذال خبرهای زرد و اخبار و اطلاعات تهی و بی مصرف و غلط شده اینگونه بوها نظیر احضار روح یک ژورنالیست دهه چهلی هست که غرق در بحبوحه تب و تاب انقلاب های ایدئولوژیک و پر از تفکرات روشنگرایانه با کتی خاکستری و کلاه تریبلی و کراوات کرم رنگش داره وسط متروی دروازه دولت جویس و مارکس و کنراد و دیلتای میخونه. فوژه ها اکثرا ناپدید شدن یا فوژه های جدید خیای برای آشنایی با مفهوم فوژه خوب نیستن..ژانری هست که کمتر عطارها میرن سراغش چرا که بازار سرمایه گذاری خوبی نیست اخیدا.
اینهارو میشه بهشون چشم داشت:

Amouage bracken
1881 men cerruti
Uomo lorenzo viloresi
fou d absinthe l artisan
1725 histoires de p
Narciso rodriguez for him
kouros ysl
Invasion barbare
loewe esencia

من راستش بیستر منتظر این فروم عزرافشان هستم که چند تا نقاله ی خوب را جع به کتگوری ها بزارم. خیلی عطرهای دیگه عستن که باید بزارم داخل این لیست ولی اگر بدون توضیح کافی برید سداغشون شاید کاملا گنگ بشه این مفهوم در ذهن تون.
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : complihanicated معین هاشمی
سلام
به عطرهای خوبی از گروه فوژه اشاره شد به غیر از این کارها فوژه بنگال از امپایر نیز کار ارزنده ای در این گروه می باشد.
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
امان از دستخط این دکترها ، باید یه دکتر داروساز یا داروخانه دار باشیم تا بتونیم راحت بخونیم یا ترجمش کنیم .

عصر همگی بخیر .
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
سلام و عرض احترام به کاربران محترم سایت و جناب ایکاروس عزیز
تشکر بابت این تعریف از فوژغ. من بسیار علاقه مند هستم در این سایت، مقالاتی طبق فرمایش دکتر عزیز جناب ایکاروس در داخل سایت دیده بشه. بسیار بسیار کمک میکنه در شناخت روایح و پیدا کردن بهترین رفرنس ها جهت تست و بررسی کیفیت و علاقه مندی به روایح مورد علاقه و مرتبط با شخصیت افراد.
البته جناب ایکاروس در جاهایی اشاراتی داشتند در خصوص این اصطلاحات.
خواهش میکنم از مدیریت محترم سایت، بخشی دیده بشه در راستای این دسته از نوشته ها که به صورت یک مقاله بشه سریع تر و راحت بهش دسترسی داشت. به نظر شخصی خودم بسیار این مطالب مهم هست و ارزشمند. تذکراتی که جناب ایکاروس در جای جای این سایت اشاراتی داشتند در خصوص روایحی که به اشتباه برداشت میشه. همانند
ambre Indigo و Les Jeux sont Faits
جناب ایکاروس من خواهشی داشتم از شما. لطفا بفرمایید وارد شدن به مقوله عطر شامل چه شاخه و پارامترهایی هست.
مثلا در موسیقی ما مباحثی همچون سلفژ، تئوری موسیقی، درک موسیقی، تاریخ موسیقی جهان و... داریم. که می بایست در این زمینه ها وقت گذاشت و به صورت آکادمیک آموخت. نه اینکه رفت ساز رو خرید و فقط نت رو نواخت.
من همواره بر این معتقد بودم که یک موسیقی خوب می بایست دل رو نوازش کنه و نه تنها گوش رو. موسیقی ای که فقط گوش رو نوازش میکنه از یاد رفتنی و قابل تکرار نیست، اما موسیقی ای که روح و دل رو نوازش کنه همواره ماندنیست.
من خواستارم دسته بندی مناسبی در سایت ایجاد بشهو در آون به مباحث مربوطه پرداخته بشه و تحلیل و شناخت مناسبی برای ما شکل بگیره. امیدوارم تونسته باشم منظور خودم رو رسانده باشم. با تشکر از همه
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : معین هاشمی سپهر
به mahdi

سلام
پاسخش رو قبل ترها درج کرده بودم. دو سال قبل در ایران جلساتی داشتم تحت عنوان سلفژ بویایی. هر نت بویایی به مانند یک نت موسیقی اثری داده. این نت در هر دساهی میتونه شکلش تغییرر پیدا کنه. این شیوه ی آموزش رو شخصا خودم ابداع کردم و دوستانی هم از همین دوستان در اکن کلاس ها شرکت کردن. من جلسات دو با افرادی صد در صد مبتدی که هیچ عطری رو نمیشناختن شروع کردم البته. و فقط دو سه نفر سابقه ی جدی داشتند. در شروع جلسه دوستان هرگز عطر هرمس تغ رو تست نکرده بودن. و از هرم و محور عطر چیزی نمیدونستن. در پایان همون جلسه ی اول، تعریفی از آهنگ، شدت ، حجم ، نقش و تاثیر نت گلسنگ برای من داشتند که باور نکردنی بود. طوری که شما بایستی حداقل هفته ها با گلسنگ بازی کحید که اینهمه جزئیات ازش در بیارید. خیلی ها متن گزارش اون جلسات رو در فیس بوک خوندن. مهدی تو باید اول درک کنی نتهای اصلی چبا هستن. و بعد حالا خصکصیات این نت ها رو پیدا کنی. هستعدادهاش رو کشف کنی
ته و توی یه نت رو باید درآورده باشی که ریسک کنی ببریش توی عطرت. حالا که نت ها رو یاد گرفتیم حالا نحوه ی آکوردسازی باهاشون مهمه. حالا چطور با این نت و آکوردها موسیقی بسازیم و بنوازیم. من تمام آموزش عطرسازی رو تبدیل به یک پروسه آموزش موسیقی کردم. از همین طریق هم میشه آمادگی کسب کرد.اگر جا و مکان و مسائلی از این قبیل فراهم بود میتونیم جلساتی رو بصورت نمادین برگزار کنیم. و اگر خواستید این رو به سطح یک پرفیومری برسونید من آمادگیش رو دارم در یک دوره سه ماه و کاملا فشرده و کم جمعیت حداکثر پنج نفر رو به سطحی برسونم که از مدرسه ی عطرسازی ژیودان مدرک مقدماتی عطرسازی رو بگیرید که به شما اجازه ساخت دئودرانت ، صابون و شمع رو بده. این مورد آخر یقینا هزینه های زیادی خواهد داشت اما در عوض ما سه تا پنج عطار جوان ایرانی داریم که میتونیم با قاطعیت بگیم از پس یه برند درجه یک و قابل رقابت با اروپا بر بیان. شمع های معطر ، ژل های خوشبو کننده و صابون با روایحی که دوست دارید. یک پروژه که شش ماه تا یکسال به سود دهی میرسه. کانسپت های ایرانی تا دلتون بخواد هست. مواد ناب ایرانی که هیچ مردمی در جهان بوش نکردن تا دلتون بخواد هست. طراحی و بسته بندی با هنر سفال و چینی و معرق و منبت. خود ما هم که از نزدیک کم رابطه نداریم برای رسیدن یک محصول به جایگاهش. تعلل میکنن دوستان.
20 مرداد 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : complihanicated علی
جناب دکتر عزیز
بسیار ممنون از پاسخ کامل و گیرای شما. مثل همیشه استفاده کردیم.
چند مورد از عطرهای معرفی شده رو تست داشتم. از این بین نارسیسو فور هیم رو دوست داشتم و به فوژه رویال هم بسیار علاقه مند شدم. قیمت این عطر کمی من رو سردرگم کرده، در شهر خودمون و در یکی از فروشگاه های معتمد دیدم که این عطر رو با قیمتی در حدود 600 تومان میفروختند، در صورتی که یکی از فروشگاه های بزرگ اینترنتی عطر کشور این عطر رو با قیمتی بالغ بر 1.5 میلیون تومان به فروش می رسونه. این مقدار اختلاف قیمت یه مقدار برام غیر قابل هضم بود.
بازم ازتون ممنونم و سعی می کنم سمپلی از بقیه مواردی که فرمودید هم تهیه کنم.
21 مرداد 1396 پاسخ تشکر
آقای خسروی و آقای نظری عزیز از شما هم بابت پاسختون تشکر می کنم.
جناب خسروی حقیقتش من زمان زیادی از اوقات فراغتم رو صرف خواندن نظرات قدیمی دوستان می کنم، دوست داشتم به عنوان تازه کار لیستی داشته باشم که به کمک اون وارد این دسته بشم که جناب ایکاروس زحمتش رو کشیدند. به هر حال ممنون از پاسخ شما
21 مرداد 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : TH_MEN
جناب دکتر ایکاروس عزیزم
سلام
با احترام ممنونم از توضیحات شما. بسیار بسیار علاقه مند و مشتاق هستم برای حضور در چنین دوره ای. همیشه آرزومند این فرصت بودم که بشه در چنین دوره ای شرکت داشت. آون هم در کنار اشخاصی همچون شما.
21 مرداد 1396 پاسخ تشکر
ایکاروس عزیز
در اینستا در مورد اون کتاب هایی که قولش و داده بودی سوال پرسیدم
لطفا خواهشا برای این کلاس ها یا اون کتاب من و در لیست قرار بده
04 مهر 1396 پاسخ تشکر

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟