TOM FORD - Ombre Leather 16

تام فورد آمبر لیدر 16

مردانه - زنانه
کد کالا : ATR-34949
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : رایحه های چرمی
طبع : گرم
مشخصات تولید
نام برند : تام فورد
کشور مبدأ : ایالات متحده
سال عرضه : 2016
کد کالا : ATR-34949
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    0
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    1
  • + 45 سال
    0
  • روزانه
    0
  • رسمی
    2
تعداد رای های ثبت شده : 7
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

تام فورد جدیدترین عطرش با نام ادو پارفیوم آمبر لدر ۱۶ را عرضه می‌کند، عطری که مستقیماً از کالکشن ران‌وی او الهام گرفته شده است. عطری شفاف و خالص با پرمایگی رایحهٔ چرم و خزه بلوط که به‌شکلی ظریف با حس لوکس گل یاس و نعناع هندی متعادل شده است. این عطر به زیبایی جذاب، و در عین حال پاک، این طراح شخصیت می‌بخشد.

برند تام فورد
عطار سونی کونستنت
طبع گرم
سال عرضه 2016
گروه بویایی رایحه های چرمی
کشور مبدأ ایالات متحده
مناسب برای آقایان و بانوان
اسانس اولیه نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، چرم ، یاس، هل ، برگ بنفشه
نمره کاربران
Ombre Leather 16-تام فورد آمبر لیدر 16
رایحه
7
1 رای
ماندگاری
9
1 رای
پخش بو
9
1 رای
طراحی شیشه
7
1 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند تام فورد
اخبار برند تام فورد
نظرات کاربران (8 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
ب ایکاروس
ب هیچ وج و ب تمام مقدساتم قسم منظور من فقط با شخص شما نبود ایکاروس گرامی ،ب جز شما نظرات غیر مرتبط بسیار زیادی از بقیه دوستان در همین صفحه وجود داره حتی بیشتر از شما ، حال چرا فقط شما آشفته شدی نمیدونم ، فکر کنم این از بدبینی مفرط میاد یا چیز های دیگه نمیدونم
کدوم کینه؟ حالتون خوبه ؟
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پویا

با سلام
جناب ایکاروس عزیز، من یکی از طرفداران عطر هستم ولی تا به الان تمام عطرام دیزایتری بودن و بوی عطرا برام تکراری و خسته کننده شده. با خوندن ریویوهای شما و دیگر دوستان واقعا حیفم میاد خودم رو از داشتن عطرهای نیش بی نصیب کنم ولی چون بی تجربه هستم تو این عطرا، ازتون میخوام چندتا عطر جدید بهم معرفی کنید تا تست کنم. در ضمن من خیلی از عطرهایی که شما توصیف کردین رو نمیتونم تو ایران پیدا کنم. به نظرتون کجاها سر بزنم؟ در ضمن من 33 ساله هستم، شخصیت درون گرا، در یه شرکت خارجی مشغول بکارم و آدم مغرور و جدی هستم. با سپاس فراوان
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران
بعضی از فروشگاه‌ها در تهران هستند که عطرهای ایندی نیش و آرتیزان همین‌هایی که جناب ایکاروس معرفی می‌کنند دارند؛ به جرات می‌توانم بگوییم خیلی از فروشگاه‌های اروپا و امریکا این حجم از عطرهای هنری نیش؛ ایندی نیش و آرتیزان حتا دیزاینری و هد دیزاینری ندارند. فقط تنها فروشگاهی که در دنیا می‌تواند رو دست فروشگاه‌های درجه یک تهران باشد فرودگاه الحمد دوحه قطر است.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : complihanicated ممد
به شخصه برای خود من هیچ کاری به اندازه خرید عطر؛ رفتن به سینما؛ تیاتر؛ گالری نقاشی؛ کنسرت موسیقی و موزه هیجان‌انگیز نیست ولی انتخاب کردن یک رایحه از بین تمام شیشه‌های زیبا و رنگارنگ عطر همیشه برام کار مشکلیه. شاید دلیل این سختی، ارتباط عطر با احساسات آدم‌ها باشه. به خاطر نوع ساختار سیستم‌های بویایی و عصبی انسان، بو همیشه تاثیر قابل توجهی روی حس و حال اون‌ها می‌ذاره و به همین دلیل، با خاطرات آدم‌ها پیوند نزدیکی داره. شاید همین مساله هم باعث می‌شه تا بعضی‌ها وقتی عطر مورد علاقشون رو پیدا می‌کنن، دیگه به همون وفادار می‌مونن و در طول سال‌ها عوضش نمی‌کنن. عامل دیگه‌ای که عطر خریدن رو مشکل می‌کنه، تنوع برند‌ها و تولیدات اوناست. توی این راهنمای خرید عطر، سعی کردم مسائلی رو بررسی کنم که باعث می‌شن تجربه‌ای شخصی‌تر و خاص‌تر با عطر خودتون داشته باشید.

یکی از از اولین مسائلی که باید وقت عطر خریدن به اون توجه کنین اینه که دوست دارید از خرید جدیدتون تو چه موقعیت و چه فصلی استفاده کنین. بعضی از عطرها برای استفاده روزمره و به اصطلاح دم‌دستی ساخته میشن، اما دسته دیگه برای شرایط رسمی‌تر و اداری‌تر مناسبن. به همین ترتیب، فصل‌ها، شرایط آب و هوایی و دمای هوا هر کدوم عامل موثری تو خرید عطر به شمار میان. گفتن اینکه چه عطری رسمیه و چه عطری غیر رسمی و دم‌دستی، واقعا کار سختیه چون خیلی قاعده و قانون خاصی نداره و بیشتر به برداشت شخصی افراد بستگی داره. اما، عطرهای دم‌دستی معمولن ساختار سبک و ساده‌ای دارن. این در حالیه که عطرهای رسمی ترکیب پیچیده‌تری دارند.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : کامبیز سخی complihanicated
معمولا دسته‌بندی‌های مختلفی برای تقسیم‌بندی انواع عطر وجود داره که یکی از اونا، دسته‌بندی بر اساس تولید‌کننده است. بر این اساس، عطرها رو میشه به دو دسته دیزاینر و نیش با زیرمجموعه ایندی نیش و آرتیزان طبقه‌بندی کرد.

عطرهای دیزاینر (Designer) به محصولاتی گفته میشه که توسط برند‌های مشهور دنیای مُد تولید میشن. به عنوان مثال، محصولات شَنِل، دیور، هرمس (با تلفظ درست ارمز در زبان فرانسه) و بقیه برند‌های مشهور همه به این دسته تعلق دارن. خود دیزاینرها هم به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ هد دیزاینرها شَنِل، دیور، ارمز به سلاطین جهان عطر گفته می‌شوند. البته، لازم به ذکر که این دسته،‌ یک زیر مجموعه غیر رسمی هم داره که به اصطلاح عطرهای مَس (Mass) خونده میشن. عطرهای مَس معمولا ارزون‌تر هستن و برند‌های تولید کننده اون، معمولا نام‌های خودمونی و غیر رسمی مانند دیزل (Diesel) و زیپو (Zippo) به شمار میان. البته این اصلا به معنی بد بودن عطرها نیست و انتخاب این عطرها کاملا به سلیقه شخصی شما، میزان بودجه و عوامل دیگه‌ای بستگی داره.

چون قرار نیست آدم همیشه سوپر من و سوپر وومن باشه؛ بعضی وقت‌ها حال آدم نیاز داره لباس کژال بپوشه؛ یه عطر ساده از یه برند مس بزنه و حالش جا بیاد.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : کامبیز سخی ‌آرش
مرسی از سلطان عطربازهای ایران و توران بابت توضیحات خوبتون.
راجب برندها نیش و با اصالت مثال خیلی زیاده ولی مثلا راجب برند زرجف و امواژ نمیدونم جز عطرای نیش هستن یا نه .
از طرفی به قیمت و شیشه هم نمیشه نگاه کرد چون مثلا عطر بریونی با این قیمت بالا جز خانه عطرهای نیش حساب نمیشه. فقط باید نگاه کرد و دید این کمپانی عطر کارای مد هم انجام میده یا نه ؟
ممنون میشم یه توضیحی راجب اینکه از کجا بفهمیم عطری نیش هست یا نیست بدین مخصوصا واسه دوتا مثالی که عرض کردم.
پیشاپیش ممنون از شما
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh سلطان عطربازهای ایران و توران
نیش (Niche) این عبارت به بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار گفته می‌شود که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است. این گونه از مدیریت بازاریابی بازار هدف خود را بر پایه نیاز بسیار ویژه، دامنه قیمتی، کیفیت کالا و ویژگی‌های جمعیت‌شناختی تعریف کرده است. هدف از بازاریابی نیش تمرکز کردن بر برآورده کردن یک کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا خدمات موجود نتوانسته‌اند نیاز آن بخش را به خوبی برآورده سازند. در صنعت عطر اغلب شرکتهایی که اینگونه بازاریابی را انتخاب کرده‌اند نسبت به غولهای چند ملیتی توان مالی کمتری داشته و بیشتر اهتمام خود را در افزایش کیفیت رایحه‌ها و سلایق خاص بکار می‌برند.

در بعضی از این برندها عطار و صاحب شرکت یکی هستند، هرچند در بعضی از آنها طراحی عطر به عطارهای خارج از شرکت سپرده شده است. یکی از تفاوتهای اصلی روش تولید این شرکتها با غولهای دیزاینری در این است که طراح عطر در این شرکتها کمتر به روندها و نظرسنجیهای عمومی توجه نشان داده و بیشتر کار تولید عطر را مانند یک اثر هنری بر اساس ذهنیت، داستان و ایده خودش طراحی و تولید می‌کند، به همین دلیل عطرهای این خانه‌ها اغلب خاص پسندتر بوده و کمتر مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرند.

از معروفترین برندهای این حوضه می‌توان از Serge Lutens و Guerlain در این زمینه نام برد. بعضی از برندهای دیزاینری جهت رقابت با شرکتهایی که در بازارهای نیش فعالیت می‌کنند خط تولیدهای جداگانه‌ای تحت عنوان «اختصاصی» یا «ویژه» راه انداخته‌اند که بر روی همین بازارهای حاشیه‌ای تمرکز می‌کنند. از معروفترین این کارها می‌شود از خط Private Blend شرکت Tom Ford یا La Collection Privée برند Dior نام برد. امروزه شرکتهای عطرسازی فعال در بازارهای نیش بعلت نیاز کمتر به منابع مالی و افزایش مصرف بخصوص در بازارهای حوضه خاورمیانه رشد قارچ گونه‌ای داشته‌اند.

آرتیزان (Artisan) زیر مجموعه‌ای از شرکتهایی با استراتژی نیش مارکتینگ هستند که یک عطار خود، برند خیلی کوچکی ایجاد کرده و صاحب برند و عطار در آن یکی می‌باشد. به این گروه ایندی نیش (Indie Niche) هم گفته می‌شود. تعداد کارکنان این شرکتها از تعداد انگشتان دست فراتر نمی‌رود. این برندها اغلب سعی می‌کنند کمبود خود در زمینه مسایل مالی و امکانات بازاریابی را با استفاده از خلاقیت و ایجاد آثار هنری از رایحه، جبران نمایند. آنها اغلب گستره فروش محلی داشته و در نهایت از امکانات فروش آنلاین استفاده می‌نمایند. خیلی از این شرکتها به حوضه تولید عطرهای طبیعی (عطرهایی که صد در صد مواد اولیه استفاده شده در آنها طبیعی می‌باشد) روی آورده‌اند. از برندهایی که در حوضه ایندی نیش معروف می‌باشند می‌توان از Andy Tauer و DSH نام برد.

27 آذر 1396 پاسخ تشکر
17 تشکر شده توسط : کامبیز سخی complihanicated
جناب سلطان، از توضیحاتتون تشکر میکنم، واقعا بابت صرف زمان و حسن نیتتون سپاسگزارم. همانطور که شما فرمودید قصد بنده هم از خرید عطرهای جدید ورای عطرهای designer و mass production اینه که با حس و حال و روحیاتم جور در بیاد ولی عطرهایی که دارم چه formal چه daily چه سرد چه گرم خیلی حس خاص بودن بهم نمیده دیگه چون فراگیر هستند از نظرم، برای همین خواستم دوستان بهم مشاوره بدن برای خرید عطر جدید، لطفاً اگه میشه هم عطر daily و هم formal هم برای فصول گرم و هم برای فصول سرد بهم معرفی کنید تا تست کنم. ببخشید که یه کم درخواستام زیاد شد. سپاس
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران
بسیار سپاسگذارم بابت توضیح عالی و کاملی دادین جناب سلطان عطربازهای ایران و توران.
خداروشکر که افردای مثل شما و جناب ایکاروس و دیگر دوستان هستن تو این سایت و میشه ازشون چیزهای زیادی یاد گرفت.
مرسی بابت چند مثالی هم که زدین در مورد برندها و خانه عطرها.
چون من اطلاعاتم کم هستش برندایی مثل زرجف و آمواژ و دیفرنت کمپانی تو چه دسته ای قرار میگیرن؟ دیزاینر؟ نیش؟ ارتیزان؟

باز هم پیشاپیش از پاسختون ممنون هستم
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh سلطان عطربازهای ایران و توران
نی‌لوفر خانم نظر لطفتان هست؛ برای مجالس رسمی و شب به شما ساهارا نوآر تام فورد پیشنهاد می‌کنم؛ عطری که خیلی از خانم‌ها حاضر نمی‌شوند بپوشند؛ عطر روزانه هم نارسیسو رودریگز فور هر ابسلو پیشنهاد می‌دهم. شما اگر از ساهارا نوآر تام فورد خوشتان آمد بعد می‌توانم به‌تان بارااوندا الساندرو گوالتیری پیشنهاد کنم؛ چون ممکن خوشتان نیاد؛ به همین چند مورد بسنده می‌کنم وقتی تست کردید و نظرتان را گفتید به روی چشم بازهم پیشنهاد میدهم.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Niloufarane
رین جان لطف داری؛ این دست بندی‌ها نباید باعث شود فکر کنیم ایندی نیش به نیش برتری دارد و نیش‌ها به هد دیزاینرها و هد دیزاینرها به دیزاینرها؛ عطرهایی در همین دیزاینرها هستند که ایندی نیش‌ها در حسرت ساختنش می‌سوزند. زرجوف و امواج نیش هستند؛ ولی بعضی از تولیدات‌شان در ایندی نیش دسته بندی می‌شه مثل سری روغن‌های عطر امواج؛ همین طور دیفرنت کمپانی ایندی نیش است.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : ssh rain
خانم نیلوفر سلام. یک تعداد پیشنهاد رو ذیل عطر hanae قید کردم.
28 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Niloufarane
با سلام و احترام خدمت جناب سلطان و جناب ایکاروس. از پیشنهادهای شما لیستی تهیه کردم، تست می کنم و نتیجه روخدمتتان اعلام میکنم. با نهایت تشکر
28 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران
سلام ببخشید جناب ایکاروس چه عطری بهتون پیشنهاد دادن چون من شخصیتم اینجوریه و جناب ایکاروس نیستنشون
18 اردیبهشت 1397 پاسخ تشکر

دکتر من با خواندن این پیام ها فقط تاسف می خورم که هر کاری کردید این گونه موضوع ها تمام بشه،بدون حاشیه کار خودتون رو بکنید ولی باز هم این موضوعات ادامه داره،بعید می دونم کسی از دوستان اینجا باشه که اوایل ورود شما رو به انجمن عطر فیسبوک یادش باشه و تحول شگرفی که تو همون مدت کوتاه به وجود آوردید دیده باشه و این افراد شاگرد نما اشکلاتشون رو رفع می کردن!ولی یک خوبی دارن از صحبت های اضافی اجتناب می کنن!و از کلمات دقیقی مثل دعوت کننده و... برای توصیف استفاده می کننده!
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : ‌آرش رضا تبریزیان
نقد عطر باید با فراغ بال خاطر باشد.
پستها یکی نقد عطره یکیش دفاعیست یکی محاکمه هست یکیشم مجادلست جالبه اخرش همه چیز ارومه و همه محترمانه تا فردا یقه هم رو ول میکنن.
من مطمئنم اگر ارامش بود تو این چند روز سه چهارتا پست پربار داشتیم.افسوس
قدیما عوام سنتی میگفتن اگر همه چی والا باشه شاعر و نقاش و منجم همی فراوان شود.البته ....
نقد یک منقد عطر چقدر سوزناک

عطر لامصب اخر حسه نباید با دلچرکی قلم زده بشه.

تام فورد چندین و چند ساله در بالای قله عوام بوده بالاتر از کرید.اما همون موقعی که اسانسش به بازار اومد دوران متهوع تفکر تامفورد شروع شد.امروز اگر اسم ارکید میاد همه فرارین.یادمه اسانسش اونقدر قوی بود که سر درد میاورد.اما یکی از دوستانم هنوز ارکید میزنه.باور کنید با اینکه تنفر دارم لطافت رایحه و تنازیه اون هنوز که هنوزه دلنشنه.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : حامی سلطان عطربازهای ایران و توران
سلام و احترام خدمت دوستان عطر افشانی
فکر نمی کنم دنیای مجازی بدون حاشیه امکان پذیر باشد، و فکر نمی کنم هیچ کسی بتواند در این فضای مجازی یا حتی واقعی بتواند نظر همه افراد آن فضا یا جامعه را تامین کند. بنابر این همیشه اشخاصی و جود دارند و خواهند داشت که از روند بحثها احساس خوبی ندارند و یا نظری خلاف نظر طرف دیگر دارند و بر آن اصرار دارند.بنابراین برای اجتناب از بحث و جدل بهتر است هر کس نظر خود را بدهد و بگذرد ، خوانندگان متن ها خود قضاوت خواهند کرد . بقول ایکاروس متنها از خود دفاع خواهند کرد.این نظر شخصی من بود . امیدوارم باعث رنجش دوستان نشود.
در پایان از دوست عزیزمان ایکاروس خواهش می کنم به کاری که صلاح میدانید درست است ادامه دهید. خیلی از دوستان از جمله خود بنده الفبای عطر را در این سایت از شما آموختیم.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : ‌آرش سپهر

جالبه!!!
دوستان قدیمی و اساااتید عطر و هنر و تاریخ و فیزیک و شیمی و... اگه ی تازه وارد نظر نامربوط به یک عطر بزاره همین دوستان قدیمیه و کاربلد زود، تند ،سریع بهش تذکر میدن که چرااااا اینجا ؟؟ برو اونجا !! و خیلی چیزهای دیگر.
ولی الان ببینید همین اساتید عطر !! و هنرهای نمایشی ، تجسمی ، علمی تخیلی ، فیلم، نقاشی ، و تمام هنرهای هفت ،هشت وصدهااا ..... ،،چقدر نظرات نامربوط دارن در صفحه های مختلف عطرها
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پویا
درود بر آقا مهدی عزیز
اشکال نداره، سخت نگیرید بهشون. دوستانمون واقعا" هنردوست و هنرمندن. چه ایرادی داره آدم عطر بررسی کنه یه فیلم هم وسطش تعریف کنه؟ با یه تیر دو نشون میزنه اینجوری.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مهدی
مهدی عزیز
چرا؟؟
این کینه ی ناشناخته از کجا میاد؟ بحث های خارج از چارچوب همگی در پاسخ به ابهامات و احیانا اتهامات بوده . تا زمانی که از این دست هجمه ها وارد نشده بود جز رویو از ایکاروس چیزی مگر دیدید ؟ کجا رفتاری با تازه واردی دیدید که تحقیر آمیز باشه؟؟؟ چطور رویوی بیش از دویست عطر رو در یک ماه جاری ندیدید و صرف پاسخ به اتهامات کل یک باکس رو نفی میکنید؟ چطور رویوی بیش از دو هزار عطر و دو سال آموزش مداوم رو نمیبینید و رفرنس میدید به چند تا بحث که بدایه ش با من نبوده؟ چه کار کنم؟ چیزی ننویسم؟ حرف نزنم؟ وقتی ذیل یک لطر که نه کامنتی دادم نه حرفی زدم باز هم به من توهین میشه سکوت کنم؟ و حالا که سکوت رو شکستم مگر جز با لحن آرام واژه ای گفتم؟ خیلی سعی کردم بفهمم چرا. خیلی سکوت میکنم. من شخصا خیلی کوتاه میام. مدام کلمات رو روتوش میکنم که به کسی برنخوره. اگر ایکاروس هر زمان میره اما بعدش برمیگرده بواسطه ی ایمیل ها و تماس های فراوان هست. اما کی منتی هم گذاشته شده؟ چطور نمیبینید فردی ولو به به ظن شما پزشک هم نباشه تمامی تایم فراغتش رو بدون مزد و با پذیرش انواع و اقسام توهین ها صرف پاسخ به سوالات میکنه؟ میدونید چقدر به من در طول روز ایمیل میدن که بیا بیرون از اون سایت ؟ الا ماشالله هم انواع و اقسام پیشنهادات مالی برای نوشتن در سایت های مختلف وجود داره که بواسطه ی نویسنده بودن از حمایت ناطر اون سایت هن برخوردار خواهی بود. کجا یک چینش مافیایی از من کسی به یاد داره؟ کجا بوده کسی از من تعریفی کنه من نگم لطفا ساکت. این هجمه رو تمام کنید. یک روز میگید اینجور ننویس. یک روز میگید تخصصی ننویس. یک روز میگید رویو کاربردی نیست. یک روز میگید نیش ننویس. گویی که من متصدی باشم و شما ارباب رجوع. من چک کردم. حتی در قصیه ی جناب نیما هم ولو یک کامنت پاسخ از جانب من وجود نداشت. حتی یک کامنت. خود ایشان بگن. بقیه ی دوستان با ایسان مناقشه کردند. یک حرفهایی رو کاش میشد زد. اینکه یکی از نویسنده های قدیمی این سایت یک روز شماره ی من رو به طرق باورنکردنی ای یافته بود تا فقط بگه عطرافشان فلان و بیسار. و دست اخر هم بگه بیا با هم سایت بزنیم. یکی از همین هایی که عزیز کرده ی شماست. شما پصت یک مانیتور هستید و من آن سوی اون و نمیدونین چه قدر تهدید و توهین و فحاشی از سوی افراد مختلف میشه. هر نقد منفی که میشه یک فروسگاه رنجش خاطر پیدا میکنه. من بییاری از دوستانم رو از دست دادم چون کماکان به حفط رسالتم برای نوشتن انچه که میبینم مصرم. کماکان دلخوشم به کسانی که عطر رو دوست میدارند. هم عطر رو و هم تب و تاب و داستان های درون بافت اون رو.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
19 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 complihanicated
واقعا جناب ایکاروس صبر زیادی دارین. این همه وقت گذاشتن بدون یک ذره چشم داشت مالی جز مهربانی و دلسوزی چیزی نیست.
خداروشکر خیلیا محبت و وقت گذاشتن شما رو نادیده نمیگیرن.
سرتون سلامت جناب ایکاروس دوست داشتنی :)
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : ‌آرش محمودکریمی

چشم.
متوجه شدم که چرم زوایای زیادی میتونه داشته باشه از یک چهره‌ی پر از درد اما در اوج صلابت مثل سرژف اوم تا نمایی پر از افاده و بی‌مایه مثل توسکان لدر. متوجه شدم که عطرایی که عاشقانه دوست دارم خیلی پربازخورد نیستن مثل کویغ داونژ، بلامی وتیور، پیور دیستنس ام، تاور 03 و سرژف اوم. این کارا رو به شخصیت خودم نزدیکتر دیدم. و عطرهای چرمی که پربازخوردن شبیه من نیستن مثل گلد لدر و توسکان لدر و رودیس. همینطور متوجه شدم که بعضی از کارا قصد دارن ادای چرم بودن درآرن، با داشتن یه نت که بویی شبه نفتی داشته باشه مث کویغ بایردو وگلد لدر. اما بعضی از عطرا واقعاً چرم هستن با تمام اصالت و خوبی و بدیهاش بازم مثل عطرای خوبی که بالا عرض کردم.
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : رضا قهرمانی ssh
آروان جان سلام
نه بخدا دوست عزیزم هر کس یک سلیقه ای داره مرسدس بنز سلطان بزرگ خودروسازیه دنیا محبوبترین برند خودروسازی دنیا نیست این یعنی میلیونها نفر دوسش ندارن سلیقه همه افراد محترمه تام فورد مارلی گرلن اینا همه موافق دارن مخالفم دارن بی شک بلک ارکید از همین برند منو عطرباز کرد واقعا یکی از بهترینا بود با وجود عدم محبوبیتش من عاشقشم من اصلا نقد به مارلی ناراحتم نمیکنه بر عکس خودشون که قطعا ناراحت میشن دوسته عزیزم
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : arwananders
درود بر ایکاروس
نفرمایید این که نقد های شما کاملا اصولی است در آن شکی نیست.من نیز از کل تام فورد ها خوشم نمی آید ولی بعضا شاهکارن .وگرنه اصلا منظورم شما نبودید.من که هرچه تا بحال یاد گرفتم از کلاس درس شما بوده و ادعایی ندارم.
(واقعا خجالت زده شدم)
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
پرفیومر عزیز

یک دید از قبل به طور کاملا شیطنت آمیز توسط یک عده ای که آمدند درون سایت و بعد غیب شدند راجع به ایکاروس ساخته شد که او مغرور یا زودرنج هست. اگر مایل باشی من حدود هفتاد کامنت رو دسته بندی خواهم کرد که مستقیما به من توهین هایی از جنس دزد (کامنتهای لانتوری) ، مرفه بی درد (کامنتهای سابق زوکر) ، بازاری و متصل به عطرافشان( عبسا) و چه و چه و چه گفته شده. ولو دریغ از یک پاسخ. ولو یک کینه ی جزیی. من خودم از ژوکر دلجویی کردم. کاری به دیگران ندارم. شخص ایکاروس از هیچ نقدی ناراحت نمیشه. هیچ نقدی. لیست عطرهایی که من هم میپسندم درون باکس پروفایل من هست. هر نقدی ولو بی محابانه و غیر اصولی بهشون بشه که قبلا هم شده من خودم ناراحت نمیشم و نشدم. امتحان بفرمایید. اصلا چه چیزی واضح تر از اینکه بارها در جواب اینکه ده عطر برترم رو بگم پاسخ دادم: از بوشون تنفر پیدا خواهید کرد..
اینگونه نیست که میفرمایید. من نه خط کشی کردم برای کسی که چگونه نقد کنه نه کسی رو نصیحت میکنم که چگونه رفتار کنه یا حرف بزنه و نه به عطر دلخواه کسی کار دارم و نه فرافکنی میشه در نقد عطرها. دلایل شخصیم که روی هیچ کدام قسم هم نخوردم رو ذکر میکنم. این موضوع نباید بیش از پیش کانون تشنج باشه. دوستان گفتند داستانک یک کار بی فایده و غیر علمی هست . من اما بخاطر نمیارم به کسی گفته باشم چگونه بنویس. تقرییا تمامی عطرهای شاهکار جهان عطر فوندامنتال از داستان و رمان چیده شدن. حالا دوستان اظهار دارند آنها نویسنده ترار اول جهانی هستند و ما هیچی نیستیم. خب گیرم این رو به توهین نگیریم و بگیم درست هست ، آیا قرار هست موراکامی و شارلوت برونته بیان نقد عطر بنویسن.. یا مگر ادعایی در این باره شده.. با هر ابزاری فرد مختاره حسش رو از عطرها بگه. این نفی اکیدی که دوستان دادند آیا بیشتر باعث نمیشه کسی از بیان نظرش صرفنظر کنه. همان چیزی که نوررا اصرار دارند که رفتار من باعث میشه کسی وارد سایت نشه. بهرتقدیر. من عصو هیچ تیمی نیستم. من بازی خودم رو میکنم. کار ندارم کی به کی بی احترامی میکنه، وکیل ندافع کسی نیستم اما این کشمکش ها بهتره پایان بگیره.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
8 تشکر شده توسط : Mahdisss 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
درود بر شخصیته شما جناب ایکاروس عزیز
بخدا اصلا اصلا اصلا اصلا مقصودم شما نبود متاسفانه خبر دارم به پدرتون که انگار از دنیا رفتند که اگر رفتند ان شاءالله خدا رحمتشون کنه و اگر هستند خدا عمرشون بده و براتون نگهشون داره خبر دارم توهین کردند و این حرکات نجسترین کاره ممکنه که به پدر کسی توهین کنن دیگه از پدر عزیز تر مگه داریم؟من شما را انسان کاملی میدونم روی صحبتم با شما نبود من عذر خواهی میکنم اگر کمی انتهای متنمو بد نوشتم خدا شاهده اگر برند مورد علاقمو از پایه رد کنید دیگه نمیخرمش در این حد قبولتون دارم من هرگز نه رقیب شمام نه دشمنتون من علاقه دارم دوست شما و هم صحبتتون باشم اصلا من حرفام کنایه امیز نیست و میبینید در موارد مختلف باهاتون مشورت میکنم درود بر ادب نوشتاریتون جناب ایکاروس من عین یک برادر شما را دوست دارم و هیچ توهینی هیچ جسارتی هیچ کنایه ای از شما نسبت به خودم ندیدم موفق و پیروز باشید
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مهدی
جناب ایکاروس واقعا" انسان متحمل، صبور، بردبار، خاکی و متواضعی هستند. اگر هم چند بار دیدیم که از کوره در رفتند علتش این بوده که یک عده جوانک به استاد نقد کردند. خداییش هم بی انصافیه.

بنده به جرأت میتونم بگم که ایکاروس عزیز بهترین عطرباز جهان هستند، عطرهای شاهکار رو بررسی میکنند و خودشون هم واقعا" شاهکار هستند.

چه کسی رو دیدید که 8000 عطر رو بررسی کرده باشه، اونم با وجود مسئولیتهای حرفه ای که به عنوان یک پزشک بر عهده داره؟
جناب ایکاروس اگر لطف بفرمائید به ما هم کمی از فنون مدیریت زمان رو یاد بدید که چگونه بین عطربازی و کار و زندگی وقتمون رو تخصیص بدیم.

شبتون آروم
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مهدی

ایکاروس عزیز سلام.
تا الان تقریباً تمام عطرای چرمی رو که حدود سه ماه پیش فرمودین تست و بررسی کردم. بجزء کرید رویال انگلیش لدر. این کار رو واقعاً نتونستم پیدا کنم. چندتاشون رو خریدم ودارم باهاشون زندگی میکنم. حالا اگه ممکنه عطرای سطح بالاتری توی این خانواده بهم معرفی کنید یا اگه گام دیگری لازمه بفرمایید. ممنون از لطف شما
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران ssh
سلام
قرار شد پس از این تور یک گزارش بدید از آنچه که کشف کرده اید و آنچه که دوست داشته اید.
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : مهدی سلطان عطربازهای ایران و توران
جناب پرفیومر میدانم چه حالی پیدا کردید!
توهین به مارلی برای شما مثل توهین به مقدسات است:دی
منم رو تام فورد خیلی غیرتی ام و پروفایلم گویا ی همه چیز هست .
البته محض شوخی گفتم
27 آذر 1396 پاسخ تشکر

سلام
جناب ایکاروس ممکنه در مورد برند Sonoma Scent Studio و (احیانا) کارهای خوبش توضیحاتی بدین؟
ممنون
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران ssh
علی جان سلام
سونوما سنت از اون برندای ارتیزانی هست که با هدف ساخت عطرهای کلاسیک پسند وارد بازار میشن و بعد وقتی میبینن کارشون گرفته شروع میکنن به ساختن امصاهای خودشون. عموما عطرها هر کدوم ارجاعی به یکی از بهترین عطرهای مارکت داره. به ندرت رایحه ای میتونی بین شون پیدا کنی که نگی خوشم میاد ازش. کیفیت متناسب با قیمت و پرفورمنس های خوبی دارن. از دانسیته بالا پرهیز داره اکثر کاراش و یک امصای فراگیر شیرین و نیمه چرب که اورینتال و از حنس خامه ی صندل وود هست ته چین اکثر کاراشه. نکته عجیب در مورد این برند کار با چوب هست. شگفت انگیزن. به شدت خوب چوب رو در بستر کار نگه میدارن و نمیزارن فصای چوبی به یکی از دو شکل فلزی-الکلی یا زعالی برسه. دلیلشم اینه که چوب رو خیلی باهاش مناقشه و دستکاری نمیکنن. از روایح چوب های یونیک استفاده میکنن و با مداخله های ادویه ای شلوعش نمیکنن.روایح چوبی راحت میان و روان اجرا میشن. فارست واک رو بسیار دوست دارم و بسیار به لاین اخیر تام فورد ترجیحش میدم. من خودم به یاد نمیارم کار ضعیف ازشوت تست کرده باشم و همگی یک ضرورتی از خوب بودن رو ایفا کردن.
Tabac auera, amber noir و siena musk کارای جالبی هستن.. یک کاراکتر میانسال کلاسیک با مزه و خوش برخورد توی اکثر کارای این برند هست
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
4 تشکر شده توسط : کامران جعفری ssh
پویا جان واقعا ریختش تو فاضلاب؟
منم فکر میکنم عطر بی ارزشیه البته نظر شخصه منه و امیدوارم کسی ناراحت نشه نه کیفیت رایحه نه پخش نه ماندگاری هیچی من که دوسش ندارم متخصص کی بوده پویا جان؟
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
درود بر پر فیومر بله واقعا ریختش تو فاضلاب
من این گروه رو میشناسم و تمام ویدیو هاشون رو دیدم .تقریبا تقلیدی از کانال جرمی هستش.
و اون ویدیو که پویا بهش اشاره میکنه در واقع بی کیفیت شدن کار های مونتل رو میگه.
شخصا این عطر رو تست نکردم پس قضاوت رو به اهل فن می سپرم.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر


Ombre Leather Tom Ford
کسانی که مونتل رو محکوم میکنن عملا هیچ گزاره ی صحیحی راجع به عطر در ذهن ندارن. مونتل چراغ و گایدلاینی برای بی شمار کتگوری بعد از خودش بود. گایدلاینی که از پس ِ اون سینمای بدنه ی عطرسازی با حضور امثال توسکان لدرها کلید خورد‌. صنعت عطر برای آشتی مخاطب با عطر نیاز مند این بود که از تابوهای خودش پیشی بگیره. از تابوهایی که تنها به کاراکتر ‌اهمیت میدادن. توسکان لدر یک جور ‌" تیپ " در عطرسازیه. عطری با هویت مغشوش که ادعایی داره که از خودش خیلی گنده تره اما درهایی رو پیش روی عطرسازی باز کرد که قبلا شاید کمتر برندی جرات باز کردنشون رو داشتن. ترکیباتی برونگرا و گستاخی که مخاطب رو زیاده خواه کردن. همین مونتل پس از بکارگیری جفت های عود-رز ، عود-پچولی ، چرم-رز سراغ فلاوریزه کردن عطرهاش رفت. تام فورد نگاهش رو به دست مونتل کماکان روشن نگه داشت و قدم به سمت فلاوریزه کردن عطرهای اخیرش پیش‌گرفت. یک‌بار‌ترکیب جیر در کنار روایح آلدهیدی-کتونی و حالا رفتن به سمت چرم فلاوری و ملایم و خیس. چرم واضحی که در فضای پیاده روییِ پاییزی در لطافت و طبع و جذابیتِ فضای سبز و زمزمه کننده ای شنیده میشه. نسخه ای فلاوری -پودری شده از توسکان لدر . چرمی با پوست بسیار شفاف با رژیم گیاهخواری و گونه های سرخ و زنده . با پخش بوی استاندارد و ماندگاری بسیار خوب.‌ هیچ چیزی برای یک عطر خوب بودن کم نداره جز اینکه تام فورد اون رو ساخته و باید بهش حمله کنیم چون اگر‌این‌کار رو‌ نکنیم در زمره ی رویکرد انتلکتوالیسم‌ سفیهانه ی اخیر عطربازا نیستیم که نیش مارکت ها رو مکررا میکوبن.‌ تام فورد برند شبه بورژواهای عریان و لوسه اما این کارش کار‌قابل احترامیه .‌پس‌ من نمیترسم و بهش نمره ی خوب 6.5 رو میدم. نمره ای که در این کتگوری نمره ی خوبی‌محسوب میشه با اینهمه غول.‌اگر از بوی‌ اسموکی توسکان لدر میترسیدید یا توسکان لدر رو در محیط‌ افیسیال تون راه نمیدادید اومبغی برای شما ساخته شده.
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
14 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 complihanicated
نمی‌دانم پدرخوانده‌های خودخوانده مافیای فارسی عطر چه علاقه‌ای دارند از مونتال بد بگویند؟ حتمن درخواست کرده‌اند به‌شان سمپل افیشیال بدهند نداده‌اند این‌ها هم ناراحت شده‌اند؛ باهاش چپ افتاده‌اند؛ این هجم از بد گفتن فقط نشانه پدرکشتگی است؛ فقط می‌ماند اگر مونتال اینقدر بد است پس برای چی فراخوان می‌دهند قوطی‌های فلزی مونتال‌تان را بهم بدهید لازم دارم! حتمن می‌خواهند باهاش کوکتل مولوتف درست کنند به دفتر کار پیر مونتال حمله تروریستی کنند؟
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : nazanin complihanicated
مافیا؟؟؟ تحویل گرفتی جماعت رو سلطان. نهایتا یک توهم از مقبولیت. یک اجتماع مولتی کلونال تلگرامی از بدگویی و خباثت و بی شرمی و توهین و داستان سرایی. یک عربده کشی در مخفیگاه. جماعتی که رویوهاشون رو میفرستادن تا غلط گیری کنیم چطور میتونن مافیا بسازن؟ جماعتی که هنوز پرسش هاشون از تفاوت نت های پایه توی ارشیو تلگرام ما هست و اکنون از هر فرصتی برای یارگیری و دور بازو استفاده میکنن تا بگن : ماییم که استادیم.
من اینستاگرام رو حذف کردم تا ببینم این مشت کوبیدن به دیوار سیمانی تمام میشه یا نه. تمام نمیشه. دشمنی بخسی از سایکولوژی ذاتی اینهاست. رو در رو هم که نمیتونن حرف بزنن. الان یا وفور آی دی های تازه تاسیس با کلاه خود زامبی ها حمله ور میشه یا تلگرام هاشون از موریانه پر. یک سیاهه ی طویل از اشتباهات بی شمار علمی اینها در رویوهاشون هست که نسخه اینها رو بپیچه. یک سیاهه از پرسشهای تلگرامی شون. صبوری کرده ایم. مدت هاست در فضای عطر فارسی صبوری کرده ایم. اون جماعت از همان دو سال قبل نشان دادن که مرزی جز تلگرام های محقرشون ندارن. سخت نگیر.
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
10 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 complihanicated
سلام خدمت اساتید عزیزم
جناب ایکاروس چه کردن باهات که اینجوری دله پر داری؟
اصلا مگه رویو کردنه یک عطر چیه که یک عده حاضرن به خاطرش بی احترامی کنن؟
باز هم میگن جناب سلطان عطر بازها اگر کسی با عطر مورد علاقتون مشکلی داره مافیا نیست یک ادم محترمه با نظری متفاوت همین
افرین جناب سلطان عطر بازها شما اولین کسی هستید وقتی انتقاد کردم ازتون با پذیرش نقد منو به تحسین وا داشتید شما انسانه با فرهنگی هستید که به بلوغ کامل فکری رسیدید
از قدیم گفتن دعوا که میخوای بکنی با گنده لاتش دعوا کن که اگه کتکم خوردی بلد باشه چجوری بزنه ناقص یا کشته نشی و بحث هم با کسی بکن که اگه تو بحث کم اوردی ازش یاد بگیری پس جناب ایکاروس ما ازوناش نیستیم خدا شاهده همیشه پشت سرت تعریفتو کردم خدا شاهده همیشه گفتم ادم با کلاس و با سوادی هستی ولی بازم میگم کمی زود از کوره در میری حیفه شماست من ادم مغروریم از احدی به عمرم نترسیدم هیچوقتم حرفی نزدم که بابتش شرمنده بشم این سایت مخاطبت ماییم هم ازت یاد میگیریم با افتخار هم یادت میدیم با افتخار این ادبیات زیبنده دانش شما نیست بازم میگم واقعا رویوهاتو دنبال میکنم ولی بردباری و ادب شناسنامه یک مرده عزیزانه دله مایین هر کس توهین کنه درک نداره خودتونو عصبی نکنید ارزششو نداره دمتون گرم شبتون بخیر
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : مهدی arwananders
پرفیومر عزیز
روی صحبت من و سلطان با شما و دوستان تون نبود. یک بحث بود بین من و ایشان بدون اشاره به فردی درون این سایت . از شما ممنونم که به ادبیات کلام من وسواس دارید اما اجازه بدید من تشخیص بدم کجا با چه ادبیاتی صحبت کنم و مسولیتش رو هم بر عهده بگیرم.
اوقات شما بخیر
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : mohammadreza mohammadi رضا تبریزیان
صلاح مملکت خویش خسروان دانند
میدونم با من نبودید چون من کلا با زبان توهین بیگانه ام به شما تبریک میگم و افتخار میکنم هم صحبته شما هستم از من به دل نگیرید من اصلا در جایگاهه نصیحت نیستم و نظراتتون و دنبال میکنم
حالا بگزریم توی برند بودیسیا بلو سپ فایر و تست کردید نظرتون بیشتر روی این عطر هست یا کلا برم سراغ روژا؟
جدیدا عطری تست کردم بنام sweetie auod خیلی خیلی عالی بود شاید از نظرم یکی از بهترینای روژا داو نظرتون در این باره چیه؟
26 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : مهدی
این خواسته از آنجا بود که از موضوع بی اطلاع بودید و بعد صحبت هایی که من در آرامش نگارش کردم رو بلند خواندید. و در کل فکر میکنم رویه ی زیبایی نباشه که دیگران رو با اپروچی که فکر میکنید صحیح هست نصحیت بفرمایید. البته نیت شما که حتنا خیرخواهی هست ولی خب این مجادله بر سر اینکه چه بگوییم یا چگونه بگوییم یا چه نگوییم و گفتن چه چیز ضروری نیست بایستی به پایان برسه. این خط کشی ها از اساس چارچوب سازی هایی هستن که من شخصا چون نه اهل نصحیتم و نه بهش اعتقادی دارم صحیح نمیدونمش.
سری عطرهای عودی روژا داو یکی از یکی ضعیفتر و بد ساخت تر هستن (از جنبه طراحی نه کیفیت و پرفورمنس) ولی خب اجراهای واید و های رزولوشنی دارن که هر مخاطبی رو سر شوق میارن به تبع کیفیت شون. من طرفدارشون نیستم بهمین خاطر نظرم سودمند نیست و ممکنه شما رو به اشتباه بیندازه.
Blue sapphire یک تجمل پر سر و صدا در شاه نشین یک باروی پر جواهرات هست. این شدت از فریاد و نت های بولد و های اکو رو من دوست نمیدارم اما اگر عطری در این فضا بخواید یکی از پر پیچش ترین صداهای داخل قصر همینه. لحن این عطر یک لحن آمرانه و پر کوبش و رعدناک هست. حتی اوپنینگ ابن عطر هم یک سنج زنی پر صدا و هشدار دهنده ست . قبلا نوشته بودم که یک ریفرموله بر این عطر شده و من اون رو تست نداشتم. اما آنچه که من تست داشتم یک توربوپاور قوی در قلب عطرهای پر صدای مونتل بود.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : complihanicated mohammadreza mohammadi
ایکاروسه عزیز و گرامی
من هرگز کسی را نصیحت نمیکنم هستند افرادی که در همین سایت با شور و اشتیاق فراوان تشویقتون میکنن ولی در تلگرام چیزهای دیگه ای گفتند که من حتی حاضر به صحبت باهاشون نشدم و حتی در گروه تلگرامیمون ادشون نکردم صرفا خواستم بگم من ازونا نیستم خدا را شاهد گرفتم که پشت سرتون عین همین کامنتای اینجا بودم و شما را همیشه ستایش کردم من هرگز خودمو در جایگاه نصیحت نمیبینم چون سن و سالمم به اینهمه حرفا نمیخوره
پپس این کارو فبول ندارید من چون عاشق عودم از سانتال تا رویال عود از آکاستر تا همین کاره روژا باب طبعه منن و خدایی با وجود بازخوردهای شدیدا منفی همیشه دوسشون داشتم بلو سپ فایر به لحاظ پخش از کمپلکس ضعیفتر بود ولی کماکان فوق العاده بود و رایحشم به نظر کار شده بود ولی با کامنت شما حتما بیشتر روی بلو فکر میکنم خیلی ممنونم
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
پرفیومر اصلن کسی با شما نبود که می‌گویید ما سه نفر کجا می‌برید؟ : غش و ضعف
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
داشتم فکر می‌کردم "تام فورد برند شبه بورژواهای عریان و لوسه" پس مارلی چیه؟ : دی حیف باشه کلی تام فورد داشتم فروختم‌شان تا بتوانم با پولش تجربه عطرهای دیگه داشته باشم؛ الان دلم حوسشان را کرده؛ لامصب تام فورد خیلی سنسوال است؛ عطرهای زنانه‌اش را مردان استفاده می‌کنند و عطرهای مردانه‌اش را زنان؛ و این بهم‌ریختگی دیوانه‌وار دوست دارم؛ هیچ چیز سر جایش نیست؛ به قول کایزر شوزه توی مظنونین همیشگی: این اتاق زیادی به هم ریختس.. نه؟ اما می‌دونی یه نظم و ترتیبی هم داره... باید از دور بهش نگاه کنی.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
3 تشکر شده توسط : nazanin کامبیز سخی
دوست عزیزم جملتونو یه بار ترجمه کنید ببینم چی گفتید؟
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
نه. منطور اینه که تام فورد امروزه در سبد خرید این قشر داره میره اشتباها . که البته مقصر هم خودش بوده. افرادی که از اسم برند فقط ورساچی رو میشناسند ، از اسم برند عطر عموما سراغ تام فورد میرن. حال اینکه خود تام فورد این رویه رو دوست نداره. واضحه که دوست نداره. کارهای حدید تام فورد واضحا داره راه خودش رو از اون سبد خرید دور میکنه تا به یک اسباب بازی موقتی تبدیل نشه. کجاست الان توباکو وانیلی که سه سال پیش محبوب ترین عطر نطر سنجی ها شد؟ برای همین تولید ایتالین سایپرس رو میبره بالا تا بگه من بخسی از روند نیستم. من خود مدم. کار نداریم که چقدر موفق بوده اما نشان داده از بسیاری از برندها باهوشتره. جان گالیانوی دیور کجاست الان؟ مارتین ماریه لا؟ دلا رنتا؟ ژیل سندر؟ ریک اونز؟ استرلینگ رابی؟ اما کماکان فره الهام بخشه. دیور هم از همون جنس میخواد باشه. میخواد کارگردان باشه و نه بازیگر.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆 complihanicated
Arwan عزیز .. واضحا منظور من توهین به طرفداران تام فورد نبوده. من دیوانه ی ایتالین سایپرس هستم. نویر د نویر رو بسیار دوست میدارم و گری وتیور رو کماکان از شاهراهای عبور از وتیور میدونم. باری اما اتفاقی که داره رخ میده یک خوانش بد هست از یک برند باهوش. تام فورد دو لاین راه انداخت که مسیر خودشو قطع کنه از افرادی که یک شبه اسامی برندها رو حفظ میکنن و دوست تر داره که میزبان باشه و به میان مهمانی خودش بره نه اینکه میهمان یک ضیافت پرگو و پر حرف باشه که در نهایت چیزی هم درش گفته نمیشه.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
6 تشکر شده توسط : complihanicated عماد
تام فورد برای همین می‌ره ضد عطر F*cking Fabulous می‌سازه؛ تا این تازه به دوران رسیده‌ها را از خودش دور کنه؛ یاد اون شبی افتادم که سراسر طوفان بود؛ اینقدر باد می‌آمد که شهر داشت از جا کنده می‌شد؛ به قول خفن‌ترین عطرباز خاورمیانه در اون شب: تا حالا اینقدر خون نخورده بودم!‌
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : complihanicated
سلام و عرض ادب خدمت هر سه دوست عزیزم
جناب ایکاروس بنده خیلی اوقات از شما یاد میگیرم و از صمیم قلب خوشحالم که چنین جواهری رو در عطرافشان داریم.
جناب سلطان هم که ماشالا دست به قلم، تحصیلکرده و نمود بارز روشنفکری مدرن هستند.

به تازگی ویدیویی رو دیدم که در اون یکی از متخصصین دنیای روایح برند مونتل رو بی ارزش و بی کیفیت دونست و حتی مونتل عود لدر رو داخل چاه فاضلاب ریخت. میخواستم جسارتا" نظر جناب ایکاروس رو در مورد این برند و علی الخصوص عود لدر بدونم. پیشاپیش ممنون از پاسختون ایکاروس عزیز
شبتون خوش
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
بهمن فرمان‌آرا تعریف می‌کنه برای خانه پزشک خانه‌ای روی آب دنبال لوکیشن می‌گشتیم؛ یک جا رفتیم؛ صاحب خانه قبل از ورودمان پرسید دنبال چه خانه‌ای می‌گردید؟ گفتم خانه یک نوکیسه! وقتی خانه را گشتیم و در پایان گفتم این همان خانه‌ای بود که دنبالش می‌گشتیم؛ صاحب خانه با شوق و ذوق اومد جلو گفت: یعنی خانه من خانه یک نوکیسه است؟ بهمن فرمان‌آرا اضافه می‌کنه اینا حتا معنای واژه نوکیسه را هم نمی‌دانند و فکر می‌کنند نشانه باکلاسی است!
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
5 تشکر شده توسط : nazanin کامبیز سخی
پرفیومر گرامی
بله، متاسفانه عطر رو به چاه ریخت. یعنی انقدر مونتل به درد نخوره که بریزنش تو چاه؟ مثل اینکه بعد هم سیفون کشید تازه.

متخصصش یه آقای جوان، بسیار مسلط به دنیای روایح بود به نام کیوان که بررسی های بسیار دقیق و موشکافانه ای رو در گروه سمور انجام میده. واقعا" بررسیشون متمرکز رو خود عطرهاست، اصلا" صحبتهای بی ربط ندیدم حین بررسیشون.

البته با احترام به اساتید گرانبهایی که اینجا در خدمتشون هستیم.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
سلام. راستش ما ندیده بودیم بزرگان نقد عطر در جهان با عطری از این کارها بکنند. البته.. داستیم عطارهایی که از این کارها کردن. عطارهایی داشتیم که در مراسم رونمایی از عطرشون ادرار خودشون رو داخل عطرهای شنل ریختن !!! کار بدیه؟ نمیدکنم. من قضاوت نمیکنم عموما این رفتارها رو. بهرحال اگر کسی پیامی داره گاه ممکنه از هر طریق بخواد به اطلاع همه برسوندش. قصیه ی اون مخالف سر سخت کوکاکولا که برای اینکه نشون بده نوشابه های کوکاکولا ضرر دارن اون کارای عجیب غریب رو کرد. اصولا اگر یک پیام درست باشه من خودم بدم نمیاد شیوه ی اجرا و اطلاعش قابل توجه باشه. ولی این به شرطی هست که پیام درست باشه.
اما در مورد این عطر .. عود لدر یک تینکجر اسموکی-انیمالیک از شاهکار بی بدیل برند خودش یعنی aoud cuir d arabie رو جدا کرد و سعی کرد همون رو در قامت یک عطر بسازه. واصحا نوفق نبود . عود لدر تبدیل شد به یک کاریکاتور از اون تینکچر. یک دوز سیکلوهگزانی در ترکیب با یک معجون ایزوبوتیل بوتیرات در محوریت این عطر باعث میسه که شامه هایی که با عطرهای سنتتیک خیلی میانه ی خوبی ندارن یا اون رو بعصا درک نمیکنند تصویر یک بافت توکسیک و سمی بهشون دست بده. حال آنکه اینگونه نیست. این ترکیبات سنتتیک جزو ایمن ترین ترکیبات سنتتیک برای ساخت چرم هستن اما خب ماندکاری به شدت بالا و کیفیتی مصنوعی دارن در ظاهر که باعث میشه گاهی فکر کنیم سم هستن.
مونتل برای من یک برند پیشگام در بعصی کتگوری ها محسوب میسه.
برندی که سه تا سوپر شاهکار (عود ماسک ، دارک عود ، کویر د عربیه) رو داره هر منتقدی رو ساکت میکنه. بله. فوژه مارین توی این برند افتضاحه. اما هر کسی بگه این سه تا خوب نیستن با تضمین من هیچ از عطر نمیدونه. من از رایحه هر سه تای اینها خوشم نمیاد. اما چطور میتونم چشممو روی این معماری های خارق العاده ببندم و تحسین نکنم سازنده و نبوغش رو.. کرید شش هفتا کار داره که از من صفر هم نمیگیرن. ولی چطور میتونم رویال انگلیش لدر، وتیور گرانیوم یا اسپایس اند وود رو نبینم و بگم کل برند بده. همچین معامله ای من با خودم نمیکنم.
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
12 تشکر شده توسط : Mahdisss 𝐴𝑟𝑑𝑒𝑠𝒉𝑖𝑟.𝑆
ایکاروس جان
ممنون از پاسخ دقیقت.
شب خوش
27 آذر 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : مهدی ssh
جناب پویای عزیز و دیگر دوستان گرامی سلام ، خودتون میدونید که من شمارو نمیشناسم و حتی اسم فامیل شمارو نمیدونم و همچنین به کار هیچکسی دخالت نمیکنم .
با اینحال وقتی دیدم که شما روند گذشت و فراموش کردن ناراحتی های گذشته و رفع دلخوری از دوستان رو متقابلاً در پیش گرفتید و پاسخ جناب مدارا به شمارو با شروع سلام دیدم گفتم که وقتش رسیده تا از شما و بقیۀ عزیزان تشکری داشته باشم برای بالا بردن سطح کیفیه سایتی که متعلق به خود شماهاست و همینطور میبینم که عکس پروفایلتون چقدر سرسنگین - متین و جالبتر شده .

موفق باشید و دوباره تشکر از همگیه شما و عطرافشان .
28 آذر 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : پویا
سلام دکتر منم اومدم، خیلی زور زدم که در خفا فقط بخونم و هیچی نگم اما نشد، اینجاست که جای خالی درسی با عنوان تفکر انتقادی در نظام آموزشی ما کاملا حس میشه
28 آذر 1396 پاسخ تشکر
سلام به عطرافشان
جناب خسروی
نظر بسیار زیبایی نوشتید، اما فکر میکنم لازم باشه یه نکته ی کوچک رو خدمت جنابعالی عرض کنم.

عکس قبلیه پروفایل بنده عکس رسمی صفحه ی ادای احترام به چستر بنینگتن خواننده ی فقید گروه لینکین پارک بر روی وبسایت رسمی گروه بود که فکر میکنم حداقل چند میلیون نفر از اقصی نقاط جهان به اعضای گروه و خانواده ی ایشون تسلیت گفتند که لینکش موجوده: http://chester.linkinpark.com

قطعا" یک گروه موسیقی بین المللی با میلیونها طرفدار در سراسر جهان که صدها میلیون آلبوم فروخته میدونه چه عکسی رو برای مرگ خوانندش بر روی صفحه ی رسمیش قرار بده. این عکس ایشون رو در میان هزاران طرفدارش به تصویر کشیده تا محبوبیت و مردمی بودنش رو نشون بده، این مرد خودش رو متعلق به مردم میدونست و خیلی اوقات بادیگارداش موفق به مهارش نمیشدن و میرفت تو دل جمعیت و در آغوش طرفدارا از ته دل میخوند.

اگه میدونستم ما ایرانیای با فرهنگ که از تمام مردم دنیا خودمون رو برتر میدونیم و خیلی راحت همه چیز و همه کس رو قضاوت میکنیم انقدر به این عکس حساس میشیم قطعا" از این عکس برای پروفایلم استفاده نمیکردم.

در پایان بسیار ممنونم از خیرخواهی و کامنت بسیار زیباتون و این بیت رو راجع به اوقاتم در عطرافشان تقدیم حضورتون میکنم:

یاد اون شبا که الکی خوش میگذشت
روزا رو افقی ساعتا رو کشتیم رفت.
08 دی 1396 پاسخ تشکر
جناب پویا شما آزاد هستین تا جایی که قوانین سایت و ادب و احترام حکم میکنه هر عکسی که دوست دارین قرار بدین در پروفایلتون و هر جمله و کلامی هم که دوست دارین بر طبق همین قوانین در سایت بگین و نظر بدید - به هیچ کاربر قدیمی و یا جدید هم ارتباطی نداره و بالتبع هم هیچ مسئولیتی به عهدۀ ایشان نیست . مسئولیت کار هر فردی به عهدۀ خودشه و کاربران دیگه فقط نظاره میکنند .

روز خوش .
08 دی 1396 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : ‌آرش

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟