GUERLAIN - Shalimar Souffle de Parfum

گرلن شالیمار سافل د پارفوم (گرلین شالیمار سوفل دی پرفیوم)

زنانه
کد کالا : ATR-32045
نوع عطر : نا معلوم
check icon ضمانت اصالت کالا
مشخصات رایحه
گروه بویایی : شرقی گلی
طبع : معتدل
مشخصات تولید
نام برند : گرلن
کشور مبدأ : فرانسه
سال عرضه : 2014
کد کالا : ATR-32045
check icon ضمانت اصالت کالا
تعداد بن این کالا : 0
بن های فعلی شما : 0
می‌توانید مصرف کنید : 0
قیمت پس از مصرف بن ها
0 تومان
رای کاربران
  • عاشقشم
    2
  • نمی پسندم
    0
  • - 25 سال
    0
  • + 25 سال
    3
  • + 45 سال
    1
  • روزانه
    1
  • رسمی
    2
تعداد رای های ثبت شده : 11
ترکیبات اعلام شده
توضیحات

نسخه ای وانیلی و مرکباتی از شالیمار.

پس از تولید ادکلن قدیمی شالیمار در سال 1925 توسط برند گرلن، محصولات زیادی با این نام در طول سالهای متمادی توسط برند گرلن تولید و برای مصرف کنندگان عرضه شد. یکی از جدیدترین نسخه های خانواده شالیمار، ادکلن شالیمار سافل د پارفوم است که بارایحه ای وانیلی، مشکی و مرکباتی برای استفاده بانوان در طول چهارفصل سال عرضه شده است.

شالیمار سافل د پارفوم محصول سال 2014 خانه ادکلن سازی گرلن را با معرفی عطرافشان به خانه ببرید.

برند گرلن
عطار تیری واسر
طبع معتدل
سال عرضه 2014
گروه بویایی شرقی گلی
کشور مبدأ فرانسه
مناسب برای بانوان
اسانس اولیه ترنج ، نارنگی ماندارین، لیمو ترش
اسانس میانی یاس، شکوفه پرتقال
اسانس پایه مشک ، وانیل
نمره کاربران
Shalimar Souffle de Parfum-گرلن شالیمار سافل د پارفوم (گرلین شالیمار سوفل دی پرفیوم)
رایحه
7.8
4 رای
ماندگاری
6.6
5 رای
پخش بو
6.2
5 رای
طراحی شیشه
9
4 رای
این عطر برای من یاد آور ...
محصولات دیگری از برند گرلن
اخبار برند گرلن
عطرگرام
نظرات کاربران (6 نظر)
راهنمایی مطالعه نظرات :
* نظرات اصلی که بدون خط آبی هستند نظرات مرتبط با محصول می باشند. نظرات پاسخ که با خط آبی هستند ممکن است از بحث در مورد این ادکلن فراتر رفته باشند.
** برای مطالعه نظراتی که صرفا مرتبط با این محصول هستند نظرات اصلی را مطالعه نمایید.
با سلام و عرض تبریک روز مرد به همه ی مردان نازنین این خانه ی معطر که در اندرون مانند غزل حافظ لطیفند، مثل شعر سعدی سرشار از حکمتند ، مثل دوبیتی باباطاهر ساده و مهربانند، مانند مثنوی مولوی ژرف هستند، مثل رباعیات خیام فهیمند و مثل شاهنامه فردوسی سرشار از شجاعتند. شورانگیزترین غزل دیوان شعر خلقت روزتان مبارک🌺

سوفل (نفس)  ، از نوادگان شالیمار مادر ، که بسیار لطیف تر ، مدرن تر و فرش تر از مادربزرگ دوست داشتنی خود است. قدرت و ماندگاری  و پخش آن هرگز قابل قیاس با شالیمار اصلی نیست. عطری معتدل و چهار فصل با آکورد سیترسی پر رنگ بر پایه ی وانیل  که اونو مناسب استفاده ی خانمهای بالغ میکند.
هر چند که در ابتدای اسپری و در ادامه ، وجه تشابهی به شالیمار اصلی ندارد ، ولی در درای داون و بطن کار ، متوجه ی  ژن مشترک ضعیفی  با مادربزرگش خواهید شد.
نفس هایتان معطر🌺

[EDITED] 1401/11/15 14:46
15 بهمن 1401 پاسخ تشکر
41 تشکر شده توسط : Mahdisss اشکان حدام

7
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
به این نتیجه رسیدم که هرچقدر تعداد عطر بیشتری تست کنید و سال های بیشتری از اغاز تست عطرهای مختلفتون بگذره با لاین شلیمار گرلن بهتر کنار میاید و بیشتر قدرشو میدونید :)) حتی اگر اونقدرا باب سلیقتون نباشه… بعد از چند سال مجدد این کار و شلیمار اصلی رو تست کردم و به این همه غنا و اصالت شرقی که توی استخوان بندیشون هست درود فرستادم :دی
مخصوصا نسخه سوفل، که مدرن تره و wearable تر برای زنان مدرن … من موافق نیستم که فلنکر سوفل بی استخوان تر از نسخه مادره، بلکه صرفا به روز تره ؛انگار از سنت فاصله گرفته ولی کماکان استخوان داره و بنظر من در سطح و کلاس نیشه…توی عطرای دیزاینر ما چنین رایحه ی پربار و با کیفیتی کم پیدا میکنیم. بهر حال هرچند شلیمار پیلار یا مادر کار قوی و هنرمندانه ایه که همواره در بین عطردوستان ستایش میشه(که لایقش هم هست) اما برای خرید و پوشش ، نسخه های سوفل و اینیشیال (و نسخه ی اینشیال لئو) در دنیای مدرن امروز و برای سلیقه ی امروزو پیشنهاد میکنم… پوشیدن شلیمار مادر احتمالا به هر ترفندی بازهم بازخورد منفی بدنبال داشته باشه اما اگر این فلنکر های مدرن تر با پوشش و سکنات درخورشون پوشیده بشن به معنای واقعی کلام غوغا هستند، اصیل، شیک، بالغ و شرقی.
11 آذر 1401 پاسخ تشکر
33 تشکر شده توسط : کمالگرای خسته parfum.ali.b

7
رایحه
7
ماندگاری
7
پخش بو
9
طراحی شیشه
شالیمار سوفل . توضیحش سخته، ولی چیزی که بدون توجه به نت های ارائه شده حس کردم عطر گل یاس و ادویه های شرقی بود ک خب از یه شالیمار نباید غیر ازینکه سمت و سوی شرقی داشته باشه هم انتظار داشت. در کل عطر خانومانه و سنگین رنگینی ه سنش هم بین چهل سال تا پنجاه ساله بنظرم. ازون عطراست که بنظرم نه میشع عاشقش شد نه ازش ایراد چندانی گرفت.
02 مهر 1399 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Titi

دلم میخواد یکی از شالیمار ها رو داشته باشم پرفیوم و اینیشیال و داشتم الان نمیدونم همون پرفیوم و بخرم یا کولون یا سوفل
کولون و سوفل و اصلا تست نداشتم نمیدونم با شالیمار اصلی چه تفاوتی داره یا اصلا هیچ شباهتی داره یا نه خواهشا راهنماییم کنید
11 مهر 1398 پاسخ تشکر
من اینیشیال و کولون رو تست کردم. به نظرم اصلا کولون هیچ شباهتی به اینیشیال_ و احتمالا نسخه ی اصلی_ نداره. چون هر دو رو خیلی وقت پیش تست کردم، نمیتونم دقیق توضیح بدم چه فرقهایی داشت و زیاد هم تو این زمینه قوی نیستم ولی میتونم بگم کولون شیرین تر، گلی تر، زنانه تر و عامه پسند تر هست و اصلا اون میزان خاص بودن و عجیب بودن اینیشال رو توش ندیدم. من وقتی اینیشیال رو تست کردم رایحه ش احساس کردم سرم رو فرو کردم داخل یه عالمه اسکناس کهنه! ولی در مورد کولون همچین حسی نداشتم. به نظر من همونقدر که اینیشیال و شالمیار اصلی ممکنه پسند خیلی ها نباشن، کولون احتمالا مورد پسند خیلی هاست.
11 مهر 1398 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : Miss salehpour

سلام
شالیمار سوفل..
سوفل در فرانسوی به معنای نفس هستش و در پزشکی ما به صداهای قلبی اضافه میگیم که پاتوگنومونیک هستن و نشان از عارضه ای در قلب دارن. حقا که به یقین معنی دوم لایق این کار و لایق تیری ویسر و لایق گرلن هست. جسم بیمار گرلن رو کاملا در ابن کار میشه دید .همیشه برام سوال بود که گرلن چطور میتونه به پایان راه نزدیک و نزدیک تر بشه و کم کم دارم پاسخم رو میگیرم .
گرلن روی آورده به مال مارکتینگ آمریکایی. شما اگر بخواید مشتری رو بکشید داخل مغازه چه کار میکنید؟ بهترین اجناستون رو توی ویترین قرار میدید یا ارزان ترین اجناستون رو؟؟ اگر کمی هوشمند باشید ارزان ترین ها رو باید داخل ویترین قرار بدید. چرا که میدونید در این اوضاع رکود اقتصادی " برچسب قیمت پایین" از برچسب کیفیت بالا مشتری بیشتری رو جذب میکنه. شما باید فقط تلاش کنید مشتری رو بکشونید داخل مغازه. اونجا میتونید با شگردهای مختلف خرید گران تری رو به او تحمیل کنید. گرلن به این سیتم تن داده. استفاده از فلنکرهای نامرتبط و بی اصالت برای جذب مشتری و کشوندن او به داخل مجموعه گرلن. اما خب حداقل انتظار میره این فلنکرها بتونن از پس رضایتمندی مخاطب بر بیان.
شالیمار اصلی رو من رفرنس وانیل در دنیا میدونم. کما اینکه در نشست ها و دورهمی هایی که در ایران با دوستان عطرباز داشتیم (که تعدادی از دوستان عطرافشانی هم در اونها حضور داشتن) شالیمار همیشه جزو جدایی ناپذیر برای آموزش وانیل بود.
به طور خلاصه سوفل نسخه ای بسیار جوان تر، گورماند تر و بسیار بی استخوان تری از مادرش هست.
رویوی کارای ضعیف حوصله آدمو سر میبره. ادعا شده که در این کار از ترکیب وانیل ایندین و هائیتی استفاده شده. باید بگم هرگز . ترکیبی سنتتیک و فنول-آلدهیدیک از وانیل در کنار ترکیبی گایاکولیک که از نیتروگلسیریک بنزن و آلفا انیسیدین مشتق میشه. که سعی میکنن بوی گورماند کیک و فرنی مانندی رو ایجاد کنن.
شروع کار با بویی اوزونی-سیتروسی-فرش و خنکی از ماندارین و لیمو هست که بواسطه ترنج تند تر و ترش تر به نظر میرسن اما این تندی خیلی زود بواسطه ی جاسمین شیرین و اینسنسی و کاراملی گونه ( جاسمین عربی ) جایگزین میشه و نوید یه عطر خیلی مفرح و عالی رو میده اما وانیل اینکار که حدودا یک ربع بعد شروع به نفس کشیدن میکنه کار رو خراب میکنه. اگر این سبک بوها رو کم تر تجربه کرده باشین احتمالا همون لحظه دست به جیب میبرید و میخرینش.
نقد تند من بیشتر از همه چیز متوجه سیاست جدید گرلن هست تا خود عطر. هرچند که مشکل جدی با وانیل این کار دارم.
اما آیا همه اینها به معنای اینه که بوی خوبی نداره؟ خیر. اتفاقا ممکنه بشه ساینچر سنت شما. ولی خب اینها نوشته شد برای اینکه گرلن بدون اصطکاک نتونه مارکتینگ عوام فریب خودش رو اینقدر راحت لانچ کنه. خجالت آوره. فلنکرهای بی هویت و نامرتبطی که با تغییرات سنتتیک (که منجر به هزینه ی کمتر در تولید میشه) به مدد اسم و آبروی اجدادشون دارن میفروشن. گرلن هرگز اینقدر وقیح و فریبکار نبوده در هیچ دوره ای. کاری که ایسی میاکی هم در پیش گرفته .
پخش بوی متوسط و ماندگاری خوبی داره.
من معمولا زیر محصولاتی که ازشون خوشم نمیاد رویو نمینویسم چون اینجا یک فروشگاه هم هست. ولی این قبیل فریبکاری هلدینگ ها و برندها باید باهاش مقابله بشه. شالیمارِ نسخه اصلی رو دیسکانتینیو میکنن و بعد بدون هیچ مخارج اضافه ای (اعم از هزینه اینستالیشن و طراحی شیشه، بسته بندی ، و یا فرمولاسیون جدید و یا لانچ و تبلیغات چشمگیر) مدام از نسخه های اصلی کم و زیاد میکنن و تحت همون اسامی تحویل مشتری میدن .
17 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : ایمان اجاقلو Mahdisss
ايكاروس عزيز؛
بسيار ممنونم از توضيحات جامعتون .
چقدر عاليه كه حضور دارين
جناب ايكاروس،آيا در ايران دوره ي عطرسازي وجود داره؟من عاشق دونستن چگونگي تركيب روايح با همديگه هستم. مثلا يك جا ميخوندم كه يكي از روشهاي استخراج عصاره زنبق و بعضي مواد اوليه معطر اينه كه گل اونهارو در حلالي غوطه ور ميكنن و بعد از سپري شدن مدت زماني عصاره اون رو استخراج ميكنن‌. چه روش جالبي!
بنظر من عطرها و تركيب روايح يكي از سحرآميزترين و زيباترين ساخته هاي دست بشر هست كه اگه سازنده ها صرفا از جنبه ي ماركتينگ بهشون نگاه نكنن، درست مثل موسيقي ميتونن هر لحظه روح و جان هر انساني رو با هر شخصيتي نوازش كنن.به آدم جسارت بدن، يا آرامش بخش باشن. من تاثير عطر ها رو كمتر از موسيقي بر انسان نميدونم. براي همين دلم ميخواد حداقل با سولفژ موسيقي روايح در عطرها آشنا بشم. اينبار بدونم چطور ميشه حس بوياييم رو قوي تر كنم و روايح رو از هم تفكيك كنم.
22 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
1 تشکر شده توسط : far
خانم سمانه عزیز سلام

سپاس از لطف شما. دوره هایی برای آموزش اسانس گیری هست که برای شروع مناسب هست و جهاد دانصگاهی فکر میکنم برگزار میکنه. . اما دوره برای عطرسازی؟؟ من تا کنون ندیدم.
افرادی هم هستن که هنوز در کتب های پیشنیان سیر میکنند و خودشون رو در این حوزه ثاحبنظر میدونن. مثلا همان گل زنبق رو بایستی بدونید که از قضا از گلبرگ استفاده نمیشه بلکه "بو دانه" های زنبق در رزیوم های ساقه اای زیر زمینی هستش که بایستی تقطیر بشه . البته نه اینکه نشه از گلبرگ گرفت اما بسیار ناجیز و بی کیفیت و بی محتوا میشه. بعضی گل ها رو میتونید از طریق گلبرگ ها عصاره شون رو بگیرید. بعضی ها از طریق ساقه. بعضی ها از طریق ریشه و رزیوم ها.
این دست اطلاعات از شیرین کاری های همان دوستان هستش.
اگر عمری باقی باشه و این روند سمباده کشنده ی لجوجانه و کینه ورزی ها تمام بشه و فضا مناسب تر بشه و قسمتی در سایت بوجود بیاد که این اطلاعات رو در خودش ذخیره کنه و نمایش بده چرا که نه. میتونم تا جایی که معلوماتم اجازه میده راجع به جگونگی لذت بردن از روایح و کشفشون در یک عطر توضیحاتی بدم. دوستان زیادی در اینجا هستن که بیرون از عطرافشان در دورهمی هایی که تشکیل میدادم حضور پیدا میکردن. یادمه بار اول که شالیمار رو براشون تست کردم بعضی هاشون ازش متنفر بودن. و با بوی پودریش شدیدا زاویه گرفتن. حتی گفتن که بوی حیوانی و زهم و بدی درش حس میکنیم. اما بعدش با تفکیک روایح و صحبت راجع به اونها و چگونگی کشفشون و همچنین بو کردن موارد طبیعی یا اویل های اون عطرها ، دوباره براشون اسپری کردم. و ازش لذت میبردن و باورشون نمیشد این همون عطر قبلی هستش. بویایی قابل تربیت کردن هست. از جایی که درش هستید شروع کنید. روزانه دقایقی رو در گلفروشی ها سپری کنید. یا در عطاری ها. و این خودش از هر کلاس درسی بهتره.
22 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
7 تشکر شده توسط : ایمان اجاقلو nazanin
سلام بر جناب ایکاروس.آقا من ازونجایی که چند ماهی هست با لذت استفاده از عطر آشنا شدم و کامنتا و حرفای مفید شمارو دنبال میکنم خواستم ازتون یه مشورت بگیرم واسه انتخاب یه عطری که به کاراکتر و خصوصیات شخصیتی و اخلاقی من بیاد.من یه جوون 28 ساله ی مجرد هستم که اکثرا با تیپ سرسنگین و رسمی پارچه ای میگردم.گهگاهی ام اگه تیپ اسپورت بزنم اون فضای سنگین و رسمی بودن رو تو لباس پوشیدنم حفظ میکنم.علاقه ی زیادی به رنگ مشکی دارم و ازین رنگ اکثر مواقع تو لباس پوشیدنم استفاده میکنم.از خصوصیات اخلاقی بد هودم اگه بخوام بگم غرور و لجبازی و گاهی اوقات تندی هستش ولی در مقابل در باطن بسیار احساساتی و رمانتیک و آروم و مهربون هستم.راحت تر بگم من شخصیت وسط ندارم.فقط دو حالت دارم که عرض کردم.حالا دنبال عطری هستم که در عین تند و پر انرژی بودن یه حالت رمانتیک و جذاب رو به مخاطبم منتقل کنه.همچنین سرسنگین و رسمی باشه.پر از حرف باشه. عطرایی که از رو کامنتا و نظرات مردم از اینترنت بلایند بای کردم نتونستن خلا روحی منو پر کنن.تق هرمس.هات سنس.بنتلی اینتنس.جوپ هوم.جیونچی جنتلمن.گرلن ال اینستنت.بودن.حسمو اگه به این عطرا بگم بنتلی اینتنسو دوس داشتم ولی فقط واسه خودم جذاب بوده نه واسه هیچکس دیگه.هات سنس خوب بوده ولی حس میکنم یه عطر تقلیدیه.جوپ هوم رو از بابت خشن بودن دوس دارم ولی حیف که رایحه ش کیفیت نداره و یه عطر قدیمی و تکراری و ارزون قیمته.شاید اگه تو همون مایه ها یه عطر جذاب و مدرن و با کیفیت پیدا کنم به دلم بشینه.تا 400 تومنم حاضرم هزینه کنم.ممنون میشم اگه وقت بذارید و از روی لطف منو راهنمایی کنید.بزرگواری میکنید.چند بار نوشتم نمیدونم چرا ثبت نمیشه.
07 شهریور 1396 پاسخ تشکر

سلام دوستان
كسي اين شاليمار رو تست كرده؟
ممكنه لطفا تشريحش كني و با بقيه شاليمارها مقايسش كنين؟
همينطور موندگاري و پخشش رو
توي اين شاليمار زنبق حذف شده، يعني ديگه از شاليمار پودري خبري نيست!

16 اردیبهشت 1395 پاسخ تشکر
سلام.
من این عطرو به عنوان اولین ادکلن هدیه واسه اولین و آخرین عشق زندگیم خریدم.مثل تمام ادکلنای شالیمار اون وقار و سرسنگینی رایحه رو میشه تو این عطر حس کرد.از لحاظ ماندگاری عالی و پخش بوی خوب.از لحاظ رایحه دقیقا تو رایحه ی اول بوی مرکبات حس میشه.فقط و فقط مرکبات.یکم که میگذره بوی یاس با رایحه ی اول ترکیب میشه و یه عطر مرکباتی یاسی رو تشکیل میده.وانیل و مشک یه زمینه هستن واسه اینکار که آخرای رایحه میشه بوشونو حس کرد.در کل یه عطر ساده و سرسنگین هست.من وقتی این عطرو بو میکنم یه بانوی زیبا و مهربون و تقریبا 30 ساله رو میبینم که یه لباس مجلسی بلند و پوشیده تنشه و تو مهمونی سر پا ایستاده و لبخندمیزنه.این توصیف من ازین عطر بود.
07 شهریور 1396 پاسخ تشکر
2 تشکر شده توسط : Mahdisss Maary

Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟