نظرات | Hossein Mdz
ترتیب نمایش
میفهممت
خیلی وقته منتظرت بودم. اما تصمیمتو میفهمم . بهش رسیدم
به امید دیدارت
7 تشکر شده توسط : سلطان عطربازهای ایران و توران حکایت دوست
سلام و ارادت
۰۳ اندی تاور چندان خودمونی نیست ، چندان هم مجلسی نیست! صرفا به همون زیبایی که دوستان اشاره کردن برای ترسیم اون فضای گاوچرونی و کابوی در بیابان و به تصویر کشیده شدن اون در ذهن شنونده ساخته شده که به راستی حق مطلب هم ارائه میده.
بنده شخصا کارهایی رو شیک میدونم که اون عطر رو بشه با استایل خودتون ست کنید نه استایل رو با اون عطر..
کمی تعریف ناقصیه اما برای خودم جواب میده همیشه.
چون سعادت نداشتم جناب عالی رو شخصا بشناسم و سن و شخصیت شما برای بنده پوشیده اس ، میتونم بگم عطریه که باید : اول از همه در زمستان و هوای کاملا سرد استفاده بشه و به میزان کم ، دوم اینکه در پوششتون بسیار به رنگ های تونالیته قهوه ای ، کرم ، مشکی و سرمه ای میاد. مثلا کت و یا کاپشن چرم میتونه ترکیب کامل کننده ای بده با این عطر.
بهرحال همونطور که دوستمون اشاره داشتن یه سرچ در فضای مجازی و گوگل بفرمایید و ازش دکانت تهیه کنید میتونید بهتر تصمیم بگیرید.
کار ساده و مینیمالی نیست حقیقتا.
موفق باشید
13 تشکر شده توسط : Hani کامبیز سخی
Z-14
لینک به نظر 19 مرداد 1400 تشکر پاسخ به ali
سلام و ارادت خدمت همگی
بسیار با علی جان موافقم. بنظر بنده جنتلمنانه ترین و شیکترین رایحه ی چهار فصل مردانه ای که تابحال تست کردم ایتالین سایپرس تام فورده. پخش و ماندگاری عالی هم داره. و اینکه دقیقا برای بنده هم همین اتفاق افتاد و بسیار پشیمونم که چرا نخریدمش ... :(
به هرحال با توجه به قیمت فعلی ارزش خریدش فقط برای کلکسیون دار ها و افراد کاملا مرفه جامعه بالاست و عموم مردم بهتره به دنبال جایگزینش بگردند.
7 تشکر شده توسط : رضاحسین نوری شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh
Invictus
لینک به نظر 11 مرداد 1400 تشکر پاسخ به اقبال بهشتی
جناب بهشتی کمابیش با میخ و نعل بازی و شوخ طبعی جناب عالی آشناییت داریم. اگر من باب مزاح فرمودید که بنظرم چندان شوخی قشنگی نیست ، چون این مطالب و صحبت ها یه گفت و گوی دوستانست و حیف و هدری در کار نیست که بخواهیم در نظر داشته باشیم آیا این مطالب به گوش و نظر همه میرسه و کارمون بی ثمر میمونه یا خیر! کسی اینجا قصد نداره خودی نشون بده ، صرفا جهت اطلاع..
اگر هم به طور جدی فرمودین فکر میکنم جناب سخی درست میفرمایند تفاوتی نداره ، بازهم نظرات بیشتری ثبت خواهد شد و این مطالب کم کم گم میشن.
7 تشکر شده توسط : پیمان خان پيمان
سلام ارادت خدمت شما بزرگوار و دیگر رفقای عطرافشانی
امیدوارم دیگر عزیزان هم نظراتشون رو درج کنند ، بنظرم بحث شیرینیست.
نظر شخصی بنده اینه که عطر یک مقوله ی پوششی هستش ، بنا به عبارتی ما یک عطر رو میپوشیم چرا که مثل هاله ای اطراف ما رو پوشش میده. همونطور که یک انسان امروزی در نگاه اول و با برخورد ابتدایی با جامعه ی خودش در واقع با ظاهر و پوششی که داره و در قدم های بعدی با ارائه ی رفتار منحصر به فرد خودش معرفی میشه ، پس عطر هم جزوی از این معرفی نامه هست. مجموع این تصویر که مخاطب مقابل ما قرار هستش اون رو با برداشت از این خصوصیات در ذهن خودش ایجاد کنه به "کاراکتر" شهرت داره. خب حالا چرا هر شخصی که خصوصیات اخلاقی و رفتاری بارز و در عمل منحصر به فردی داره ، معمولا بیشتر شناخته میشه تا یک شخص نرمال با چهره ای فتوژنیک و لباس هایی کاملا معمول.
این کاراکتری که مورد بحث هستش بسیار در موضوع عطرسازی مورد توجه قرار میگیره به دلیل اینکه ما انسان ها گروه های بویایی رو میپسندیم که به شخصیت ما بسیار نزدیکند. یک مرد درونگرا و افسرده قطعا نمیتونه از اینوکتوس استفاده کنه! و در عمل هم تقریبا به راحتی میشه دید که انتخاب ها هم بر طبق همون شخصیت شکل میگیرند.در واقع اشخاصی که خودشون رو شناخته باشن معمولا چه در اخلاق چه در انتخاب های پوششی منحصر به فرد و خاصتر عمل میکنند. چرا که همگی میدونیم تمام انسانها باهم متفاوتند.
در تعریف کاراکتر از زبان عطر بسیار بحث هایی صورت گرفته که دوستان کمی سرچ کنند متوجه خواهند شد که معمولا در عطرهای گرم مختص زمستان و پاییز قابل لمس تر است تا عطرهای خنک. اما برای تبدیل یک عطر به عامل تکمیل کننده ی کاراکتر خودتون کافیه ببینید آیا ارتباطی با خصوصیات شخصیتی و ظاهری شما داره یا خیر؟ اما چطور؟
آیا شما برای انتخاب لباسهاتون و مکانهایی که برای اونها در نظر میگیرید بنا به موقعیت و شرایط آب و هوایی و سنتون تصمیم نمیگیرید؟ یقینا همینطوره. پس برای انتخاب عطر هم کمی که رایحه بازی کردید به نقطه ای خواهید رسید که برای شخصیت خودتون ابعادی ترسیم میکنید و متوجه خواهید شد که هر نقطه ای از اون برای پوشش در شرایطی خاص نیاز به یک عطر بخصوص داره.
برای مثال میشه پرسید : آیا یک مرد 57 ساله با شلوار اسلش و سوییشرت و یک کوله پشتی با عطر گرلن آیدیل پرفیوم میتونه پذیرفتنی باشه؟! حداقل دو سه ساعتی برای هضمش شما به زمان احتیاج خواهید داشت! اما اگر همین ویژگی های ظاهری و عطر گفته شده برای یک پسر 22 ساله تصور بشه ، بسیار هم دلپسند خواهد بود. حال برای بانوان هم به همین شکل ، مثلا عطر سامسارا گرلن روی کاراکتر یک دختر لاغر اندام با چهره ای معصوم و خالی از تجربه و فریاد حس بچگی نخواهد نشست و انتخاب اون دختر هم قطعا چنین عطری نیست! اما یک زن 49 ساله با چهره ای با وقار و آرایشی غلیظ چطور؟
میتونیم بگیم احتمالا انتخاب اون شخص این عطر میتونه باشه. بهر حال مثال ها زیاد هستند اما از این باب منظور شخصی من دسته بندی عطر در قالب مُد و یک کالای پوششی بود ، وجه ی هنری و ارتباط روحی ای که ممکن است هر شخص با یک عطر استثنائا برقرار کند حالا میخواهد برگرفته از خاطرات یا طبع شخصی او باشد، از این جهت گفته نشد که موضوع بحث ما ارتباط سن با عطر بود. شناخت نت ها و عناصری که نام بردید با تست های مکرر میتوانند در توصیف و تکمیل این آرایش ظاهری و به دور از افراط و شناخت کاراکتر ذاتی خودمون، به ما کمک کنند.
.
.
امیدوارم حوصله کنید و مطالعه بفرمایید.
16 تشکر شده توسط : مهریار nazanin
Dior Sauvage
لینک به نظر 4 مرداد 1400 تشکر پاسخ به کامبیز سخی
"خانم و آقایی دست بلند کردند رسوندمشون .گفتند تازه عقد کردیم .پچ پچ میکردند . خانمه هی میگفت بگو مرده میگفت عیبه ! خدایا چی میخواد بگه ! عاقبت خانمه گفت آقا عطرتون دیونمون کرد ! اسمش چیه ؟ اسمش هم یادم نمیومد ! گفتم افترشیو آمریکائی ی قدیمیه . نیست . مشابهم نداره . ساکت شدند ! مرده به زنه نگاه کرد یعنی دیدی گفتم ! گفتم خدایا حتما جور بدی گفتم یا اینا فکر دیگه ای کردن که به عقل من نمیرسه ! آدما با هم فرق دارند .برخی سوال رو عیب میدونن . یا از جوابی مشابه جواب من ناراحت میشن . بنابرین گفتم شماره ی منو یادداشت کنید فردا ده میل براتون میریزم توی یه شیشه ی خوشگل هدیه ازدواج ببرین هم استفاده و هم مثل اش رو پیدا کنید . خانمه خیلی خوشحال شد . یاد شیشه ی یاتاقان افتادم که اون شب اون مرد بهم داد و از خوشحالی نفهمیدم کی رسیدم خونه . باید افراد عاشق عطر رو خوشحال کرد . ببخشید که طولانی شد !"

اینها صحبتهای جناب سخی عزیز زیر یکی از پستهای عطرگرامشون بود... " تنها سوالی که ذهنم رو درگیر میکنه اینه که چرا چنین شخصی با چنین روحیه ی زیبا و لطیفی این چنین احساس خفگی و عدم تمایل به ادامه ی گفت و گو با ما داشته باشند؟ "
برادر بزرگوار من بالای 7 ساله این سایت رو دنبال میکنم .  با خوندن کامنت بعضی از دوستان که مدتهاست از یادگیری محضرشون محرومیم ، در این هوا و دوران دلگیر ، در این تنگی خلق .. فقط دلم بیشتر و بیشتر میشکنه. امیدوارم شما هم به اون جمع نپیوندی...
22 تشکر شده توسط : ‌آرش علی شهرابی
سلام علی آقا
از توصیفات و ریز بینی شما در نظرات اخیرتون بسیار لذت بردم. این عطر رو هم فوق العاده توصیف کردید.
فقط در مورد موروکن لدر یه پیشنهاد میتونم بدم؟ چون بنده در دو سه بار تست اول خیلی هیجان زده شدم اما در نهایت متوجه شدم رایحه این عطر در دراز مدت خسته کننده و یکنواخت میشه.
یک مورد با حال هوای مشابه اما لوکس تر ، بالانس تر ، بازخورد آورتر رو بهتون پیشنهاد میدم اگر تست نکردید واقعا عالیه ازش غافل نشید اونم بریتیش لدر از لاین سیگنچر دانهیل هستش.
این عطر ویران کننده اس علی جان! قیمتش هم تقریبا یک و نیم الی دو تومن از موروکن لدر کمتر هستش.
اگر هم تست کردید دوس دارم نظرتون رو در موردش بدونم.
مخلصیم.
3 تشکر شده توسط : MAHMOUD رضا یگانه
سلام مجدد
یه عذر خواهی به شما باقی دوستان که نظر بنده رو خوندن بدهکار شدم از این بابت که بنده عطر وود نرولی رو اشتباه گرفتم با دیگر عطر مشابه اون یعنی وود اسنس. بنده وود نرولی رو تست نکردم یقینا با نظراتی که خوندم باید از اسنس بهتر باشه.
دو نکته اول اینکه عطرهای نرولی محور (بهارنارنج) یه حال و هوای خاصی دارند اگر مثل من با این حال و هوا حال نمیکنید معمولا از اینجور عطرها خوشتون نمیاد. پس حتما تست کنید چون اگر خودتون خشتون بیاد دیگه قضیه متفاوته.
دوم هم اینکه بقیه پیشنهاداتی که عرض کردم سرجای خودشون هستن و عطرای بسیار خوبی هستند در فصل خودشون البته. تقریبا راحت هم گیر میان در فروشکاه های معتبر و بزرگ.
در آخر از علی آقا ممنونم که با نظرشون موجب شدن من یه بازبینی کردم و متوجه اشتباهم شدم.
موفق باشید.
2 تشکر شده توسط : علی جواد
سلام آقا جواد
بستگی به هدفتون از خرید داره
آرمانی کد ابسولو یه فضای نیمه گرم و ادویه ای و پر بازخورد داره و چندان خاص نیست اگر برای زمستون میخواید بنظرم ابسولو التیمیت خیلی جذابتره و کمی رسمی تر و گرم تر هم کد پروفومو
اما کاری که از بولگاری فرمودین رو چندان توصیه نمیکنم
یه عطر کم جون ، کم رمق ، کلا یه حال خاصیه ، حس یک عطر چیپ بهتون میده. البته اگر فقط هدفتون بوی عطر دادنه بد نیست! از بولگاری ها نسخه بولگاری من ، اکوا و اکوا آتلانتیک کیفیت خوبی دارند.
قبل از خرید حتما تست کنید.
3 تشکر شده توسط : شهریار اسماعیل پور smaeelpoor.sh ماتیو دلارو
با سلام و ارادت خدمت دوستان
خب همگی دنبال کنندگان سایت کمابیش با جناب گوالتیری آشناییت دارند و از ایشون بسیار صحبت شده توسط اعضای صاحب نظر سایت. پس صرفا میپردازم به خود این عطر یعنی "بوکانرا"
خب بلافاصله بعد از تست یک مصرف کننده میتونه یادآور یک عطر بسیار شناخته شده و هایپ به نام بلک افغان باشه که قطعا وقتی تحقیق هم حاصل بکنه و متوجه بشه که پرفیومر هردو یک نفر هستش ، نسخه ی این کار رو میپیچه!
اما قطعا عزیزانی که دیدگاه یک عطرباز رو دارند کاملا این کار رو جدا و خیلی متفاوت با عطر معروف بلک افغان حس خواهند کرد.
فضای عطر کاملا کاکائو محور هستش ، دقیقا مثل خوردن شکلات تند که یک حس عجیب در تضاد خوشایند بودن و یا نپسندیدن این مزه به شما منتقل میشه. کاملا تداعی کننده همین فضا.
پس شروعی گرم ، صمیمی ، کمی هم پس زننده داره اما اصلا دست از سر شما برنمیداره.. اینقدر رایحه متفاوت و توجه برانگیزه که بازهم بو میکشید بازهم تلاش میکنید متوجه بشید ازش خوشتون میاد یا بدتون میاد! بسیار فضای عمیق و مغمومی داره .
نمیدونم چقدر با آلبر کامو اشنایی دارید.. ایشون از نظرداران پوچ گرایی بودن و در نوشته هاشون کاملا این حس رو منتقل میکنند .
همانقدر که یک لذت میتونه شما رو در لحظه به اوج وابستگی برای بیشتر زندگی کردن ترغیب کنه ، به محض پایان یافتنش میتونه شما رو دلسرد و به پوچی برسونه.. با این سوال که خب حالا که چی!
فضای این عطر از نظر من مثل یک جوون خوش قد و بالا و مهربون با جایگاهی حسادت انگیزه که در باطن بسیار غمگینه .. این حس خوشایندِ دیدن و نشست و برخواست و علاقه مندی به این جوون تنها از بیرون قشنگه.
این عطر هم بروز دهنده ی بسیار فریبنده ای هستش..بویی گرم ، تحریک آمیز که در اطرافیان این حس رو به وجود میاره که هرچه بیشتر سعی کنند به شما نزدیک بشن و هی شامه خودشون رو درگیر کنن.اما کسی که این رایحه رو بتونه با خودش بکشونه میتونه چنین جوونی باشه. لباس های تیره و پشمی زمستانی و اشخاصی با شخصیت جدی ترکیب جالبی با این عطر تشکیل میده.
برای هوای مطلقا سرد ،ترجیحا در فضای بسته میزان استفاده کنترل شده و در جو و مهمونی های صمیمانه
برای اقایان شاید بالای ۳۰ سال اما بانوان بسته به شخصیت و خلق و خو فکر میکنم بالای ۵۰ سال مناسبتر باشه
پخش و ماندگاری بسیار بالا که از فضای کار هم انتظار کمتری نمیره. ارزش خرید خوبی هم داره.
نمرات رو باید سپرد به هر عزیزی مطابق سلیقه خودش هرچند که فکر میکنم امتیاز بنده رو میتونید ببینید!
این هم با تاخیر خدمت دوست عزیزم امیدوارم مفید واقع شده باشه.
11 تشکر شده توسط : حکایت دوست complihanicated

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Iran flag  Copyright © 2007 - 2024 Atrafshan.ir